Hvis din hund bider, eller bliver bidt. {{forumTopicSubject}}
Til ejere af små hunde :
Går din hund løs blandt andre ?
Hilsen den på fremmede hunde ?
Gør din nogensinde udfald mod andre ?
Får den lov ?
Hvis ja, hvorfor ?
Hvis nej, hvorfor ?
Hvad gør du for at stoppe det ?
Hvad ville du gøre hvis en hund svarede igen?
Ville du syntes det var okay en stor evt forsvarede sig ?
Hvem ville du bebrejde hvis det kostede den livet en dag ?
Til dig med stor hund ( Over 12 kg )
Går den løs ?
Hilser den på fremmede hunde ?
Har mindre hunde nogensinde gjort udfald mod den ?
Svarede din hund igen ?
Hvis ja, hvad gjorder du ?
Hvad skete der ?
Hvis nej, hvad ville du gøre hvis det skete ?
Ville du syntes det var okay din hund svarede igen overfor en lille hund ( i forsvar )
Hvem ville du bebrejde hvis det gik galt ?
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 446 Svar: 3.686
Går den løs ? Nej
Hilser den på fremmede hunde ? Ja, selvfølgelig
Har mindre hunde nogensinde gjort udfald mod den ? Nej
Svarede din hund igen ? ....
Hvis ja, hvad gjorder du ? .....
Hvad skete der ? .....
Hvis nej, hvad ville du gøre hvis det skete ? ... Få fjernet den lille hund.
Ville du syntes det var okay din hund svarede igen overfor en lille hund ( i forsvar ) Ja, selvfølgelig
Hvem ville du bebrejde hvis det gik galt ? Ejeren til den eventuelle løse hund, eller ejeren til hunden der gik til angreb.
aug 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 741
- Ja.
- Ja, hvis vi er enige, den anden ejer og jeg.
- Aldrig.
Får den lov ?
- Til hvad?
Hvis ja, hvorfor ?
-
Hvis nej, hvorfor ?
-
-
- Han er en værre tøsedreng, så det kunne jeg næppe forestille mig, men en hund skal ha lov til at sige fra, men ikke angribe naturligvis. Det handler om at kunne læse sin hund og forhindre, at der sker noget skidt så vidt muligt.
- Ja da. Det ville også være okay, hvis min forsvarede sig.
- Det kommer meget an på situationen. Men umiddelbart nej. Ville nok bebrejde mig selv. Men jeg kan slet ikke se det ske, som sagt er min den største tøsedreng og pleaser, så han starter næppe noget.
maj 2007
Følger: 25 Følgere: 1232 Hunde: 6 Emner: 91 Svar: 2.838
an ik så godtHan må gerne hilse, men jeg vurderer hvem
Han er ik glad for store hanhunde, men gøer kun af dem. og jeg stopper ham, gider ik høre på det Han er blevet rigtig god til ar ignorere dem når vi går tur
Jeg stopper op, siger nej og hvis det ik hjælper, stiller jeg mig foran ham og siger nej igen.
Nu er jeg rimelig obs på chili og andre hunde, så tvivler på jeg ender i den situation, men HVIS det alligevel skulle ske, så er deet udelukkende min egen skyld. Selvfølgelig må en stor hund forsvare sig, det er kun rimeligt.
Chili har været heldig SÅ mange gange, når han i sin tid er smuttet ud til nogle fremmede hunde og har gøet dem lige op i hovedet, de har aldrig sagt noget, bare kigget dumt på ham... Men det er slut nu, vi tager ingen chancer mere -Vi har for mange steroide Brian'er med deres penisforlængere til at jeg tør lade chili rende fri....
apr 2012
Følger: 11 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 23 Svar: 394
Går din hund løs blandt andre - Kommer helt an på hvor vi er!
Hilsen den på fremmede hunde - Ja, men spørg om lov først.
Gør din nogensinde udfald mod andre - Nej.
Får den lov ?
Hvis ja, hvorfor ?
Hvis nej, hvorfor ?
Hvad ville du gøre hvis en hund svarede igen ?
Ville du syntes det var okay en stor evt forsvarede sig - Selvfølgelig, i forsvar.
Hvem ville du bebrejde hvis det kostede den livet en dag - Den hundeejer der ikke kunne styre sin hund.
aug 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 741
jul 2012
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 556
Går den løs ? Nej.
Hilser den på fremmede hunde ? Nej.
Har mindre hunde nogensinde gjort udfald mod den ? Ja.
Svarede din hund igen ?Ja.
Hvis ja, hvad gjorder du ? Korrigerade henne.
Hvad skete der ? intet
Hvis nej, hvad ville du gøre hvis det skete ? Jeg skriker och går inte hunden væk så får den sig en spark.
Ville du syntes det var okay din hund svarede igen overfor en lille hund ( i forsvar ) Det sker sommetider att Donna får nok og siger fra, hun knurrer men kommer hunden så tæt på så ved hon att det er mig der forsvarer.
Hvem ville du bebrejde hvis det gik galt ? Ja synderen
jul 2012
apr 2010
Følger: 5 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 138 Svar: 1.911
Går din hund løs blandt andre ? Nej
Hilsen den på fremmede hunde ? Nogle gange hilser han på tæver.
Gør din nogensinde udfald mod andre ? Nogle hanhunde, derfor har jeg altid ham i helt kort snor når vi går forbi dem, eventuelt fat i halsbåndet.
Får den lov ? Nej, selvfølgelig ikke
Hvis ja, hvorfor ?....
Hvis nej, hvorfor ? Fordi han ikke skal, og dermed basta.
Hvad gør du for at stoppe det ? Siger bestemt nej, han stopper og jeg roser ham for den ønskede adfærd.
Hvad ville du gøre hvis en hund svarede igen? De andre hanhunde bliver som regel lige så sure og skaber sig som min egen. Regner med at de andre hunde ejere har styr på deres hund.
Ville du syntes det var okay en stor evt forsvarede sig ? Der er ingen grund til den store hund skal forsvare sig, for jeg sørger for Thomsen ikke kommer tæt på og kan gøre nogen som helst skade.
Hvem ville du bebrejde hvis det kostede den livet en dag ? Den med den anden hanhund, fordi jeg har min hund i snor og gør alt hvad der står i min magt for at det aldrig kommer til at ske.
Har skulle skulle sparke ud efter en schæfer fordi den var løs og overraskede mig, Thomsen springer ud i snoren da han ser den, jeg rykker ham tilbage og holder fast i ham mens jeg bruger min fod til at afværge den anden hund.
jul 2009
Følger: 12 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 23 Svar: 283
Hilser den på fremmede hunde ? Ja
Har mindre hunde nogensinde gjort udfald mod den ? Ja, udfald, men ikke angreb. Men hele 3 gange er hun blevet overfaldet af en schæfer.
Svarede din hund igen ? Ved udfald kan hun finde på at gø igen, ved angreb svarede hun igen og blev gal.
Hvis ja, hvad gjorder du ? Jeg dækker hende af hver gang vi møder en lille hund, da både ejere og hunde tit synes hun er meget stor.
Hvad skete der ? Hun vil lege med alle hunde, og tror at udfald er leg, indtil hun bliver bidt.
Ville du syntes det var okay din hund svarede igen overfor en lille hund ( i forsvar )
Hvem ville du bebrejde hvis det gik galt ? ja, jeg synes ikke en hund der bliver angrebet behøver at forholde sig passiv. Jeg ville bebrejde den af os ejere, hvis hund startede med udfald.
jan 2009
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 3 Emner: 93 Svar: 1.624
Går din hund løs blandt andre ? Jeps
Hilsen den på fremmede hunde ? Nogle gange
Gør din nogensinde udfald mod andre ? Ja
Får den lov ? Nej
Hvis ja, hvorfor ?
Hvis nej, hvorfor ? Fordi at han ikke skal gøre det, han gør det kun ved én specifik hanhund, han knurre selv af hundens ejer.
Hvad gør du for at stoppe det ? Jeg undgår konflikten ved ikke at lade de to hilse på hinanden
Hvad ville du gøre hvis en hund svarede igen? skille hundene ad
Ville du syntes det var okay en stor evt forsvarede sig ? Ja selvfølgelig, en hund har altid ret til at sige fra... hvordan det så skal gøres kan diskuteres.
Hvem ville du bebrejde hvis det kostede den livet en dag ? Mig selv, er jo mig selv der har givet min hund lov til at hilse på den anden.
Går den løs ? Ja
Hilser den på fremmede hunde ? Nogle gange
Har mindre hunde nogensinde gjort udfald mod den ? Ja
Svarede din hund igen ? Nope, han kastede sig ned præcis som han skulle
Hvad skete der ?
Hvis nej, hvad ville du gøre hvis det skete ? Så ville jeg sige nej og fjerne hundene fra hinanden
Ville du syntes det var okay din hund svarede igen overfor en lille hund ( i forsvar )? samme som ved lille hund, en hund skal ALTID have lov til at sige fra!
Hvem ville du bebrejde hvis det gik galt ? Igen samme svar... mig selv.
jul 2012
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 3 Emner: 1 Svar: 34
Går den løs ? Nej
Hilser den på fremmede hunde ? Nej
Svarede din hund igen ? Nej
Hvad skete der ? Ingenting
Hvis nej, hvad ville du gøre hvis det skete ? Det samme som sidste gang, starte med NEJ og hvis det ikke hjælper ender det med jeg sparker.
Ville du syntes det var okay din hund svarede igen overfor en lille hund ( i forsvar ) Ja men håber ikke det bliver nødvendigt
Hvem ville du bebrejde hvis det gik galt ? Den som har fejlen.
jun 2011
Følger: 6 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 26
Går den løs ? kommer an på hvor vi er på tur henne.
Hilser den på fremmede hunde ? ja, hvis vi er i snor spørger vi pænt andre om vi må hilse, og når vi er på heden hvor Alle hunde må rende frit der hilser alle på alle. store som små.
Har mindre hunde nogensinde gjort udfald mod den ? vi var på heden hvor en fransk bulldog var provokerende overfor min, rigtig træls.
Svarede din hund igen ? ja.
Hvis ja, hvad gjorder du ? ingenting, den lille var selv skyld i det. og de var løse.
Hvad skete der ? hun lagde poten på den, og så stoppede den.
Ville du syntes det var okay din hund svarede igen overfor en lille hund ( i forsvar )? ja det synes jeg er okay, om den så er lille eller stor, så skal de have lov til at forvare sig og det samme omvendt. det jo ikke alt de finder sig i.
Hvem ville du bebrejde hvis det gik galt ? kommer helt an på hvilken en af hundene der "Startede", det kan lige så vel være min som en andens .
aug 2012
Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 1
Går den løs? Nej ikke offentligt, men derhjemme gør han.
Hilser den på fremmede hunde? Nej, kun hvis vi har en aftale om det.
Har mindre hunde nogensinde gjort udfald mod den? Ja, mange gange! Men jeg får altid afvide, at det er min... Selvom min står helt stille.
Svarede din hund igen? Nej, det gør han aldrig.
Hvis ja, hvad gjorder du? ----
Hvad skete der? Der skete intet.
Hvis nej, hvad ville du gøre hvis det skete? Jeg ville have trukket min hund tilbage.
Ville du syntes, det var okay din hund svarede igen overfor en lille hund ( i forsvar )? Tja, det ville jeg, så længe den ikke skader hunden.
Hvem ville du bebrejde hvis det gik galt? Alle. Hvis jeg lader min hund svare igen, har vi alle en del af ansvaret! Men hovedsagligt mig selv.
jul 2010
Følger: 17 Følgere: 15 Hunde: 4 Emner: 74 Svar: 2.013
Går den løs ? Ja - alle 3
Hilser den på fremmede hunde ? Sjældent - de har ingen interesse for andre hunde.
Har mindre hunde nogensinde gjort udfald mod den ? Der har nok været et par små hystader imellem, men ikke noget vildt.
Svarede din hund igen ? Nej, de går bare.
Hvis nej, hvad ville du gøre hvis det skete ? Fjerne min hund og jage den anden hund væk.
Ville du syntes det var okay din hund svarede igen overfor en lille hund ( i forsvar )?
Ja, hvis det er nødvendigt og min hund blev angrebet.
Hvem ville du bebrejde hvis det gik galt ? Den der ikke har styr på sin hund!
dec 2006
Følger: 13 Følgere: 14 Hunde: 3 Emner: 2 Svar: 251
Går din hund løs blandt andre ? Nej
Hilsen den på fremmede hunde ? Nej
Gør din nogensinde udfald mod andre ? Mennesker, ja. Hunde nej, ingen kontakt
Får den lov ? Hvis folk selv opsøger ham, på trods af vores advarsler, så får han lov ja.
Hvis ja, hvorfor ? Vi har advaret, resten kan aldrig blive vores problem. Vi tager vores forholdsregler, andet kan vi ikke gøre.
Hvis nej, hvorfor ?
Hvad gør du for at stoppe det ? Holder hunden på afstand
Hvad ville du gøre hvis en hund svarede igen? Hvis det er retmæssigt, så vil jeg ikke reagere på det.
Ville du syntes det var okay en stor evt forsvarede sig ? Alle hunde skal forsvare sig hvis de ikke bliver behandlet ordenligt af andre hunde eller mennsker.
Hvem ville du bebrejde hvis det kostede den livet en dag ? Det kommer an på situationen
Til dig med stor hund ( Over 12 kg ) KATO
Går den løs ? Ja
Hilser den på fremmede hunde ? Ja
Har mindre hunde nogensinde gjort udfald mod den ? Nej
Hvad skete der ?
Hvis nej, hvad ville du gøre hvis det skete ? Hvis det var fordi han følte sig truet eller andet, ville jeg umiddelbart ikke reagere.
Ville du syntes det var okay din hund svarede igen overfor en lille hund ( i forsvar ) i forsvar, ja.
Hvem ville du bebrejde hvis det gik galt ? Kommer an på situationen
maj 2005
Følger: 102 Følgere: 101 Hunde: 2 Emner: 545 Svar: 14.746
Går den løs ? Ja hvor vi er os selv.
Hilser den på fremmede hunde ? Nej.
Har mindre hunde nogensinde gjort udfald mod den ? Det kan jeg ikke huske. Måske over for Daisy, men aldrig over for Tia da hun ikke hilser på andre hunde.
Svarede din hund igen ?
Hvad skete der ?
Ville du syntes det var okay din hund svarede igen overfor en lille hund ( i forsvar ) Ja, men håber aldrig mine hunde kommer i den situation. Tia gør desværre udfald over for alle hunde der er nærgående, derfor undgår vi helst alle andre hunde.
Hvem ville du bebrejde hvis det gik galt ? Kommer an på situationen. Mine er aldrig løse hvor der er andre hunde og vi undgår alle hunde ved at gå i en stor bue udenom dem og sige nej tak til hundeleg hvis vi blive spurgt. Så jeg gør da mit for at det ikke skal gå galt.
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 693
Går din hund løs blandt andre? Nej
Hilser den på fremmede hunde? Næsten altid
Gør den nogensinde udfald mod andre? Gør tit af mennesker, og det er sket få gange at han har sit tænder af andre hunde, sker kun hvis han føler sig meget utryg. Men har aldrig gjort udfald de to gange han er blevet overfaldet.
Får den lov? Ja/nej afhænger af situationen
Hvis ja hvorfor? Han gør det næsten kun når han står mellem mine ben og får min hjælp til at klare sig, så han hjælper egentlig bare til når det bliver alt for meget
Hvis nej hvorfor? Jeg vil ikke have det udvikler sig, har haft en episode hvor han blev sur på en hund der slikkede ham om munden
Hvad gør du for at stoppe det? har haft båret ham væk en enkelt gang, ellers afhjælper jeg problemet ved at hjælpe min hund til at få en pause fra den anden når han stiller sig mellem mine ben.
Hvad ville du gøre hvis der blev svaret igen? Skille hundene ad, heldigvis skriger nemt i god tid og indtil nu er alle hunde blevet forskrækkede af hans hylen
Ville du synes det var ok at en stor evt forsvarede sig? Ja alle hunde skal have lov at forsvarer sig, men som ejer af hund der gør udfald bør man komme dette i forkøbet
Hvem ville du bebrejse hvis det kostede den livet en dag? Kommer an på situationen, men primært mig selv for ikke at handle tids nok
okt 2007
Følger: 18 Følgere: 7 Hunde: 5 Emner: 138 Svar: 4.010
Går den løs ? Nej
Hvad skete der ?
Hvis nej, hvad ville du gøre hvis det skete? Hive den væk
Ville du syntes det var okay din hund svarede igen overfor en lille hund ( i forsvar ) Ja
Hvem ville du bebrejde hvis det gik galt? Ejeren af den lille hund. Mig selv, hvis det var min hund, der umotiveret gjorde udfald
apr 2009
Følger: 34 Følgere: 38 Hunde: 8 Emner: 169 Svar: 3.803
Hilser den på fremmede hunde ? Ja det sker
Har mindre hunde nogensinde gjort udfald mod den ? masser af gange
Svarede din hund igen ? Nej de bakker
Hvad skete der ? Et eksembel er et par gravhunde hvor ejer mente de skulle hisle før jeg nåede at reagere, og begge gravhunde sad haps i skægget på Falkor, der brummede og bakkede om bag mig
Hvis nej, hvad ville du gøre hvis det skete ? Gå i mellem
Ville du syntes det var okay din hund svarede igen overfor en lille hund ( i forsvar ) i reglen ja, men forsøger da naturligvis at lære mine hunde at jeg har styr på situationen
Hvem ville du bebrejde hvis det gik galt ? Mig selv... at jeg ikke har læst den anden hund godt nok
okt 2010
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 54 Svar: 2.496
Går den løs ?
Kommer an på, hvor jeg går henne.
Ja, hvis vi bliver enige om at lade hundene hilse.
Ja.
Svarede din hund igen ?
Han hidsede sig vældig op og ville have svaret igen, hvis jeg ikke havde godt fat i ham.
Hvis ja, hvad gjorde du ?
Jeg flåede skråt op og til siden i hans retrieverline, så han ikke kunne få fat i den anden hund.
Hvad skete der ?
Vi gik op af en trappe, der er adskilt på midten af et jerngelænder. Jeg går op i højre side og en mand med går ned i den anden side med en hund i flexline. Da vi er lige ud for hinanden, kommer hans hund farende arrigt lige over i hovedet på os. Så han har enten glemt at trykke knappen ned på flexlinen eller den har simpelthen ikke holdt hunden. Jeg sparker et ben ind mellem hundene og vender siden til hunden i flexline og haler op og til siden i min hund, der er blevet meget gal i skralden på den anden hund. De fik ikke fat i hinanden, men hader synet af hinanden nu. Buddy hår rejser sig hele vejen og han bliver vældig gal hver gang vi ser den anden - han laver en lav snigende gang og vil vældig gerne over i hovedet på den anden, hvis han kunne komme til det.
Hvis de fik fat i hinanden, måtte vi udveksle telefonnumre, adresse og forsikringsoplysninger. Og så vel afsted til dyrlæge? Altså vel alt efter hvor meget det er.
Ja.
I dette tilfælde den anden hundeejer - de var begge i snor - men flexlinen skal jo ikke give efter på den måde, han skal jo kunne holde hunden væk og ikke lade den flyve i hovedet på os på den måde.
Hvis jeg havde min hund i snor, ville jeg synes, det var den anden hundeejers skyld, hvis den ikke var i snor og han ikke kunne kalde den til sig.
Hvis hundene hilser efter vi er blevet enige om det eller slipper hundene fri for at lege - jamen så er det vel 50/50?
nov 2009
Følger: 30 Følgere: 30 Hunde: 7 Emner: 61 Svar: 4.061
Kommer an på hvor vi går henne.
Ja hvis den anden part spørger om de må hilse
Goofy kan finde på det ved meget dominerende hunde
Får den lov ?
Nej, jeg kan læse ham og ved hvornår nok er nok. Dog sker det en sjælden gang i mellem hvis han først hilser pænt og pludselig ændre sig (uden snor og er gået lidt væk fra mig)
Hvis ja, hvorfor ?
Hvis nej, hvorfor ?
Hov svar på disse ovenover
Kalder ham til mig og giver ham snor på, som regel går vi videre så han ikke skal stå der og være "utryk" ved situationen
Fjerne min hund som jeg alligevel gør
Ja
Kommer helt an på situationen. Hvis Goofy startede og den anden hund sagde fra, ikke andre end mig selv. Hvis den anden startede og, ja omvend, ville jeg syntes det var den andens skyld. Var de i snor - også den andens skyld, hvis dennes var løs.
Går den løs ?
Ja nogle steder
Ja af og til
ja
Svarede din hund igen ?
Det har han gjort tre gange, hvor han bare fik nok. To af gangene løb den anden hund rundt og bed i hans hud på halsen i, han var helt hullet da vi kom hjem
Kaldte ham til mig.
Hvad skete der ?
Den ene gang blev jeg sur på ejeren fordi "hendes hund havde slet ikke gjort noget" Han måtte renses da vi kom hjem pga bidsår.
Den anden gang sendte jeg den anden hund hjem da den var fulgt efter os, og råbte til ejer at nu skulle han få styr på den.
Den sidste gang gik vi bare videre, der havde en en fb som "numsepåhæng" og kunne slet ikke være i fred for den
Ja
Kommer helt an på hvad der skete. Med de to der bed i ham, ville jeg bebrejde den anden ejer, den ene ejer kunne slet ikke se det var forkert at der blev bidt i Tazz (eller hun så det ikke, ved det faktisk ikke) og den anden ejer der bare var gået videre
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.936
feb 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 9 Svar: 446
Molly tæve 25 kilo mellem størrelse
Går løs nogen steder, hilser på andre hunde uden snor, og kommer i snor hvis vi møder en der er i snor
Har ikke bidt eller er blevet bidt af nogen, har oplevet enkelte udfald og har så selv gjort udfald men uden kontakt.
Gaston snart 4 mnd 21 kg og på vej mod de 70+ kg det kan man kalde en stor hund!
Samme mønster som Molly, har stadig hvalpelicens og har kun oplevet en der gjorde udfald, begge var i snor og blev hurtigt fjernet fra hinanden.
Alting er en situation, men hvis min hund i snor bliver angrebet af en der er løs og bider den, så er det en ærgelig situation, men ikke min eller min hunds skyld.
I den situation der er beskrevet i en anden tråd hvor snoren var for lang mener jeg at politiet kom til den rigtige afgørelse
jul 2012
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 3 Emner: 117 Svar: 2.617
Går din hund løs blandt andre ? - Ja hvis det er steder hvor det er acceptabelt
Hilsen den på fremmede hunde ? - kun sådanne steder eller hvis hun er i snor.
Gør din nogensinde udfald mod andre ? - Nej, med mindre de tager hendes pind, så knurre hun... Kan snappe ud, er kun sket 1 gang, har aldrig bidt
Får den lov ? NEJ !
Hvis ja, hvorfor ?
Hvis nej, hvorfor ? Fordi hun ikke skal gøre skade på andre hunde.. Hun får kun lov hvis er hjemme i privaten, så er det de andre hunde der skal rette sig efter hende
Hvad gør du for at stoppe det ? Jeg tager hende væk.
Hvad ville du gøre hvis en hund svarede igen? Jegville fjerne min hunde fra den anden og gå min vej med miin hund..
Ville du syntes det var okay en stor evt forsvarede sig ? Selvfølgelig, hvis min hund havde gjort noget, men jeg ville jo ikke stå og glo på det, den skal ikke have lov til det på en meget brutal måde..
Hvem ville du bebrejde hvis det kostede den livet en dag ? Det kommer an på om jeg selv var til stede, og hvordan det hele skete..
nov 2007
Følger: 33 Følgere: 46 Hunde: 3 Emner: 182 Svar: 2.662
Går den løs ? Nej
Svarede din hund igen ? Ja
Hvis ja, hvad gjorder du ? Stopped dem.
Hvad skete der ? Ingen ting
Ja selvfølgelig er det iorden at den svare tilbage, men ville aligevel stoppe det ud fra at min hun er meget støre og stærkere og kan gør utrolig stor skade på en lille hund.
Hvem jeg ville bebrejde?? Den hvis hund var løs. såe simpelt...
jul 2012
mar 2009
Følger: 56 Følgere: 56 Hunde: 3 Emner: 240 Svar: 1.997
Med udfald mener jeg en hund der hænger i linen og gør eller knurre, evt hapser ud.
Jeg ser mange ejer, både af store og små hunder der ligner nogen der har opgivet eller ikke registrere deres hundes opførsel, min Staff er meget sart, og kryber hvis hunde reagere sådan, og den lille død nervøs. Mine egne ville hverken slippe afsted med udfald eller forsvar, det mit job de kan få lov at brumme lidt hvis andre bliver for påtrængende, men ellers ønsker jeg dem passive.
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.936
Hilser den på andre: polly gør somme tider, Disen gør sjældent
Gør din hund nogensinde udfald mod andre? Polly gør ikke. Disen gør og forholdsvis ofte, hvis du tæller med at gø. Det er også forekommet, at hun har hapset ud
Får den lov? Det kommer an på, hvad du mener med at få lov. Jeg gør mit bedste for at forhindre det. Ift at gø af andre hunde, træner vi i, at hun har kontakt med os i stedet og ignorer de andre. Ift at hapse ud, forsøger jeg at gå imellem eller væk, men det kan være ret vanskeligt, når hun bliver jagtet af en løs hund, der farer rundt om mig mens jeg forsøger at holde hende
Hvis nej, hvorfor? Jeg synes ikke, det er Disens opgave at holde andre hunde væk. Det burde deres ejere sørge for og når de ikke kan finde ud af det, ville jeg ønske, jeg kunne sørge mere effektivt for det
Hvad gør du for at stoppe det? Det har jeg vist lige svaret på
Hvad ville du gøre, hvis en hund svarede igen? Stille mig imellem, råbe af hunden, en enkelt gang har jeg sluppet Disen og krydset fingre for, hun løb hjem. Hvis vi taler om at svare igen udelukkende ved at gø, fortsætter jeg med at forsøge at få Disens opmærksomhed og fjerne mig fra den anden hund
Ville du synes, det var ok, en stor evt forsvarede sig? Det kommer dælme an på situationen og forsvaret. Alle de episoder, jeg har oplevet, har Disen været i snor. Hvis vi taler om, at hun gør af en hund på afstand og den kom hen for at bide hende, ville jeg bestemt ikke synes, det var ok. Hvis vi taler om de (utallige) gange, hvor løse hunde kommer hen til Disen, som er i snor og ikke fjerner sig på trods af, hun gør og jeg råber til ejeren (hvis vedkommende ellers er der) at de skal få styr på deres kræ og hvor, det ender med, hun snapper ud, nej, så ville jeg helt sikkert heller ikke synes, det var ok.
Hvis Disen derimod var løs og opsøgte en anden hund, ville jeg synes, det var helt i orden, den forsvarede sig. Det samme, hvis hun gjorde det i snor, fordi jeg havde tilladt, at vi kom tæt på en anden hund
Hvem ville du bebrejde, hvis det kostede den livet en dag? I de tilfælde, hvor jeg lige har beskrevet, jeg ville finde det ok, at den anden hund forsvarede sig, ville eg bebrejde mig selv. I de andre tilfælde, ville jeg bebrejde ejeren af den anden hund
Hvis din hund bider, eller bliver bidt.