{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.197 visninger | Oprettet:

ARG Børn med hunde!!! {{forumTopicSubject}}

Så kom min tur til de sure opstød..

Åh altså!! Jeg var ude og gå med Foxi hunden omkring blokkene som så mange andre dage. Da vi når bag om en af blokkene, kommer der 2 små små unger ud af opgangen, og så bryder helvede løs, kan jeg sige jer!
- Drengen og pigen løber begge SKRIGENDE hen mod Foxi, og drengen begynder at ae (læs nærmest slå hende) og pigen skriger hende bare i hovedet. Jeg bliver så GAL og beskyttende overfor min hund, at jeg hiver hårdt fat i drengens arm og siger hårdt til ham ' LIG SÅ STILLE'

Moren og faren står bare og glor. Drengen skriger så igen Foxi i hovedet og slår hende. Så går fanden i mig, jeg tager denne gang VIRKELIG hårdt fat i hans arm og råber nærmest, STILLE!!

Så begyndte de stille at ae hende og Foxi nød det da de gjorde det rigtigt.

Da jeg så går siger moren thank you so much. Ja pis da væk med dig mand!

UHA! Jeg ved godt man ikke bare tager fat i andres børn, men for fanden altså.. BØVS og velbekomme

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ARG Børn med hunde!!!
  • #1   4. aug 2012 Sikke da nogle uopdragne møgunger...

• #2   4. aug 2012 sikke en træls oplevelse for dig og din hund! er glad for min datter (termin i september) skal vokse op med en hund og lære hvordan man opføre sig omkring den og behandler den. forstår godt din reaktion! og så tænker jeg... sikke nogen forældre! de skulle skamme sig, at de ikke gør eller siger noget.

• #3   5. aug 2012 Ja ! Uha, lige efter fortrød jeg at jeg tog så hårdt fat i drengen, men på den anden side, hunde kunne være bidsk og bide ud efter ham.

Men jeg blev blødt op da jeg kom hen til vores blok og står og snakker med naboen og hans mastiff. Så kommer der en bette dreng hen; Jeg er godt nok ikke vant til hunde, men må jeg gerne kæle for dem? - Så kom jeg heldigvis i tanke om at der også findes gode børn :o)

Michelle - Det kan jeg godt forstå, Det er bare så vigtigt at børn kan med dyr når så mange ejer dyr her i Danmark. Foxi har heldigvis glemt det igen, hund fik et stort stykke pølse da hun kom hjem, fordi hun var så rolig omkring de børn. Selvom hun ikke ved hvorfor hun fik den :b hehe

• #4   5. aug 2012 jamen hvis ikke du skulle lære dem det, skulle ingen jo? for forældrene ville tilsyneladende ikke lære sine børn hvordan man opføre sig omkring en hund.

nåå det var dejligt smiley

ja det synes jeg altså det er. ser meget små børn der skriger hvis der kommer en hund stille hen og snuser til dem. og de har aldrig været udsat for noget grimt med hunde. men måske tager deres forældre dem op når de er i nærheden af hunde osv. og det er bare så dumt! hader også når børn aer mod hårene rigtig hårdt, prikker dem i øjnene, rykker dem i halen osv. selvom man ikke har hund, bør man lære sine børn om dem alligevel (synes jeg)

• #5   5. aug 2012 hvis jeg havde stået der med min yorkie, så var jeg knaldet granada - hun var bange for børn - og så havde jeg været ret ligeglad med hvor upædagogisk jeg havde opført mig.

• #6   5. aug 2012 for en dag gør de det måske ved den forkerte hund, eller den hund de plejer at gøre det ved for nok og hvad sker der så *HAPS* og så er den hund en farlig dræberhund. smiley

• #7   5. aug 2012 vandspray dur utroligt godt på uopdragne børn der ikke vil hører efter smiley ellers så stil dig op og skrig og råb, evt vugge hysterisk frem og tilbage mens du skriger "de kommer og tager os, de kommer og tager os" så skal du se nogle forældre der får travlt med at kalde deres børn til sig eller hente dem igen

• #8   5. aug 2012 Ja det skulle jeg også have gjort, men blev helt panikken, og forventede sådan lidt at forældrene stoppe dem inden de nåede så langt. Men nej nej, det er HELT okay at lade sine børn fare over til andre hunde på den måde.. Der bor virkelig mange hunde i blokkene herude, fordi de er ejer lejligheder, også hunde der ikke kan lide børn og andre hunde. Så øv hvis det er dem de møder

• #9   5. aug 2012 Hahahahaha, det gør jeg sgu næste gang Jeanette! Hvor grineren!

• #10   5. aug 2012 Aurora - Drengen jeg mødte efterfølgende var SÅ sød ved begge hunde, og han fik lov til at prøve at få dem til at give pote, og det var bare så skønt! Herude plejer forældrene nemlig at stoppe deres barn eller spørge pænt og roligt, om det er i orden de hilser osv. Foxi elsker heldigvis børn, og har efterhånden lært at være forsigtig når det er et barn.

Og hellere drengen har en blå arm imorgen, end at min hund blev meldt til politiet, hviiiiiiiiiiis nu det skulle have gået så vidt at hun havde sagt fra meget voldsomt.
    Ser jeg dem igen, har jeg besluttet at fortælle moren hvordan landet ligger i forhold til min hund! Det er en ting der er helt sikkert! Ellers bider jeg saftsusme selv ungen

• #11   5. aug 2012 jeg har altid fået at vide af min mor at man skal spørge først om man må kæle for hunden og det gjorde jeg tit hvis jeg så en hund da jeg var lille, uanset hvilken, for vi måtte ikke have hund og jeg ELSKEDE stort set alle dyr dengang! smiley jeg har også fået at vide fra jeg var helt lille at man IKKE gik hen til en hund der sad i snor udenfor f.eks en butik! for man vidste ikke om den var sød eller ikke så sød. og det tør jeg stadig ikke! så hvis man forklare det rigtigt til sine børn, forstår de det og det hænger ved! så hvorfor ikke komme igang, det er vel ens pligt at beskytte sine børn, som det er at du beskytter din hund! smiley

• #12   5. aug 2012 haha! bare klap tænderne sammen hen mod børnene og knur lidt.. så løber de nok skrigene væk smiley

• #13   5. aug 2012 Præcis, jeg har ALTID elsket hunde, men har ikke kunne tåle dem efter jeg flyttede til Danmark, meget mærkeligt, eftersom vi havde 3 hunde engang. Men jeg er heldigvis vokset fra allergien smiley

- Min veninde på 21år fare stadig over til andres hunde og hun nusser altid hundene der står udenfor en butik. Jeg kan koge helt over! Hun får at vide HVER gang, bider den, melder du det ikke til politiet!
    Hvordan kan vokse mennesker ikke have nogen fornemmelse for pli og almen høflighed og sikkerhed, Jesus macaroni mand!

• #14   5. aug 2012 det var dog voldsomt! jeg var nok blevet ret så sur hvis hun havde siddet og kælet for min hund imens jeg var inde og handle, hvilket aldrig sker, for jeg tager ikke min hund med når jeg skal handle for jeg synes det er synd når de sidder derude og så ved man ikke hvad folk kan finde på...

Rikke; haha det kan jeg også!!! med øjnene klistret fast på hunden indtil jeg er forbi hehe.

• #15   5. aug 2012 Jamen man ved sgu aldrig :b og man ved da heller ikke om ejeren synes det er okay, eftersom de nok er inde og handle.
    Det er meget sjældent jeg får sådan nogle reaktioner som i dag, men når jeg gør, synes jeg sgu også det er på sin plads!

Min kæreste sagde godt nok da jeg kom hem; ej du tog vel ikke fat i drengen! - jo gu f..... Gjorde jeg da det. Iiih altså.

Men vigtigst af alt, jeg tror ikke foxi tog skade af oplevelsen smiley

• #16   5. aug 2012 ja hahaha! smiley ej hvor sørgeligt! men jeg vil hellere være på dupperne så jeg ikke mister en tå eller sådan noget!! smiley

• #17   5. aug 2012 Hvis hun er stor og jeg går med foxi glemmer jeg helt at trække vejret når vi går fordi hunde udenfor butik :b for jeg ved hun vil hilse. Så jeg tænker bare nej nej nej store hund, ik hop frem! :b

• #18   5. aug 2012 jeg synes det var på sin plads det du gjorde. for de skal opføre sig ordenligt og hvis forældrene kigger på uden at gøre noget, så må du jo tage sagen i egen hånd og måske havde din hund vist en anden reaktion hvis ikke du havde gjort noget. det er din ''baby'' og du beskytter den. vi lære hundene at omgåes børn, så skal de også lære at omgåes hunde! smiley

• #19   5. aug 2012 hehe. går sjældent ned til byen. der er masser af stier her hvor jeg bor. så jeg møder i væreste tilfælde kun disse snart kendte hilsetosser smiley har Misha med på café hvor hun sidder på en stol ved siden af mig og så kigger vi på folk der går forbi, men ellers holder jeg mig væk fra byen smiley

• #20   5. aug 2012 Uopdragne børn med hunde og uopdragne børn i kvickly, det kan virkelig få mig til at gå ind for slag med bat!

Det var også ren refleks jeg tog fat i ham. Blev helt hønemor over for min hund! Fatter så slet ikke moren lod mig gøre det :b

• #21   5. aug 2012 jeg vil også beskytte min hund, uanset om det er overfor en voksen, et barn eller et andet dyr. det er ligesom min pligt smiley

moren var tilsyneladende bedøvende ligeglad med det hele.. :-S

• #22   5. aug 2012 Ja, det må man sige hun var, og faren også. Hvis nogen havde taget fat i mit barn på den måde, havde vedkommende set stjerner i dagslyset.
    Uha altså. Hvordan kan man.. Ja jeg ved det ikke :b og så siger hun endda tak til mig (på engelsk) for de kunne ikke dansk, så drengen har ikke fattet hvad jeg sagde :b hele situationen er bare så absurd, med tanken om hvor galt det kunne gå.

• #23   5. aug 2012 haha, så var det nok godt nok du havde fat i ham, når han alligevel ikke forstod hvad du sagde! smiley

jeg havde nok heller ikke bare stået og kigget på nogen tog fat i mit barn, men jeg havde heller ikke ladet mit barn opføre sig sådan!

• #24   5. aug 2012 eller strømpistoler

• #25   5. aug 2012 Kudos til dig for den håndtering - den gad jeg godt se noget oftere smiley

• #26   5. aug 2012 Mine børn på 13 og 14 må gerne gå med tøsen men min pige på 7 må kun gå med hende sammen med mig.

• #27   5. aug 2012 Her hvor vi bor er der massere børn, og det er ikke dem alle der ved hvordan man opføre sig omkring hunde, men jeg har intet imod at vise dem det. At yde vold mod børn synes jeg lige er grovt nok og jeg stiller mig lidt uforstående overfor 'at tage hårdt fat i armen' for det er vold i min verden ? smiley Er det sådan du vil opdrage, så siger jeg stakkels dine børn. Hvordan skal de lære at reagere rolige og respektfulde når du viser dem at voldsom adfærd er ok? Børn gør som du gør, ikke som du siger. smiley

• #28   5. aug 2012 Team Diva; dette var jo ikke hendes børn og hun reagerede hurtigt på en situation der kunne have eskaleret til noget meget træls! f.eks at hunden blev bange og bed og så ville hun stå i en meget værre situation. forældrene stod jo og gjorde intet.

• #29   5. aug 2012 Der findes altså situationer hvor der ikke er tid til at være pædogisk: "jamen lille troels, du kan vel nok godt forstå at lille benny kommer til skade når du slår ham oven i hovedet med en mukkert..."

• #31   5. aug 2012 Jeg ville altså også langt hellere tage hårdt fat i en unge, end at risikere at min hund blev presset til at sige fra =)

• #32   5. aug 2012 Team diva - jeg vil bestemt ikke opdrage mine børn med vold, slet ikke. Og jeg ruskede ham heller ikke. Men jeg synes det er så dybt respektløs og i nogle tilfælde farligt, det drengen gjorde. At han klapper min hund så hårdt at det nærmest er at slå hende, så tager jeg sgu fat i armen på ham! At begge forældre stod og kiggede på uden at reagere på hverken hans opførelse eller min indgriben er for dumt.

Havde det været for 2 måneder siden, var foxi hoppet op i hovedet af ham for at slikke, så havde han altså fået en blodtud af hende. For en fransk på 8-9 kg i smasken på ham, av! Og i det han så ikke kunne en bjælle dansk, så må jeg jo stoppe hans arm i stedet for at forklarer stille og roligt.

• #33   5. aug 2012 Mette m - hvis min hund havde sat sig i kinden, og forældrene ikke var lige så forstående og fornuftige som dig, så kunne det være de havde meldt mig, trods for det ikke var min skyld, så havde jeg virkelig stået med lorten smiley

• HerVogterJeg *
    HerVogterJeg * Tilmeldt:
    maj 2012

Følger: 1 Svar: 84
    #34   5. aug 2012 Jeg blev også chokeret over forældre en dag. Vi går pænt med hundene ved vores side på fortovet. Jeg ser godt at 2 mødre med hver deres knægt i 5-6 års alderen i hånden, styrer over vejen, så de nu kan komme over og svanse langsomt foran os. Ok. Frit land.

Min kæreste går forrest med schæfer-drengen på min profil. De glider roligt indenom de svansende mødre og drenge (bredt fortov) da den ene dreng får en totalt brainfart og kaster sig ud i moderens nu strakte arm "Jeg skal lige!!!" (det syntes moderen åbenbart også at han skulle for hun trak ham ikke retur). Jeg så det som i slowmotion, gik bagved og kunne bare se til, min kæreste kiggede fremad, for de var jo næsten færdige med at overhale, da jeg ser drengens flade hånd blive trukket helt igennem og KLASK ned på ryggen af schæferen.

Schæferen vendte hovedet lynhurtigt, ligesom "hvad satan var det???". Drejede stadig uforstående tilbage og gik videre. Pyyyyyyhaaaaaa!
    Det var ikke lige på den måde jeg havde tænkt mig at teste om han var stabil med børn helt tæt på(omplaceringshund med mange hjem før), og pisse tak til den lortemor der ikke lod mig bestemme hvordan. Hurra for min hundedrengs stabile sind.

Mht TS's historie: totalt i orden du tog ungen i armen, når forældrene ikke stoppede krapylet. Jeg har endnu ikke hørt om en unge der tog skade af et hårdt greb i armen (uden rusk). Man kunne godt have lyst til at lave nogle gode blå mærker på forældrene også.

• #35   5. aug 2012 Her vogter - Jamen altså hvad pokker er der i vejen med folk! "jeg skal lige" øh nej, ja heldigt for dig at din hund er blevet så stabil og tryg, av for den det kunne være galt.

Ja, skulle have taget fat i armen på forældrene også, eb hund kan være så sød og trofast mod ejer, men det er nu engang stadig et dyr.

• HerVogterJeg *
    HerVogterJeg * Tilmeldt:
    maj 2012

#36   5. aug 2012 Megs&foxi:
    Præcis! Det er altså stadig et dyr og jeg måber over dem der ikke lærer deres børn det som vi lærte som små "du må aldrig myre hen til en fremmed hund, altid spørge ejeren om du må røre". Det er sgisme simpelt.

Ja, vi kunne jo så have stået med en bidt knægt og en hund der stod til aflivning, pga en hjernedød mor.

• HerVogterJeg *
    HerVogterJeg * Tilmeldt:
    maj 2012

#37   5. aug 2012 Mette M: Du lyder somom du gør et godt job med dine unger og skide godt du ikke gik bonanza på den hundeejer.

• #38   5. aug 2012 Mette m det lærer han, man kan jo tydeligt høre at du er langt langt fra frk dum og ikke have intentioner om at stoppe sine unger. Børn er børn, og du træder til som forældre, så kan man heller ikke kræve mere smiley

Her vogter. Ja præcis, jeg havde stået med lorten, hvis det var gået galt, og de havde meldt det. De kender jo slet ikke min hund. For de 2 mnd siden, som sagt, hoppede hun op af alt og alle. Hun kunne nemt være hoppet på i hovedet på ham.

Kommentér på:
ARG Børn med hunde!!!

Annonce