Hvad mon hundene fornemmer? {{forumTopicSubject}}
Jeg har igennem mit liv lagt mærke til at dyr, ligesom altid `klistrer`til mig.
`Nææ, den kat plejer da aldrig at hoppe op til fremmede`,
`Du skal bare sige hvis det bliver for meget med hunden!` Det er bemærkninger jeg har hørt tit
Jeg gør stortset aldrig noget for, at fange et dyrs opmærksomhed, da jeg har 5 hunde selv, har jeg ikke behov for at klappe og kæle med alle andre dyr.
Eks. var jeg her for nylig, til høstfest i en lade, med mange mennesker jeg ikke kendte. Jeg var der med min tvillingsøster (der også har hunde), Der går 3 forskellige hunde løse rundt, jeg står i en kø og venter på kaffe, alle hunde stimler sammen om mig, og jeg gør absolut intet, men hundene gør alt for at få min opmærksomhed. Jeg har ingen godbidder i lommerne, ingen tæver derhjemme der er løbske osv, intet ved mig er anderledes, end min søster der står lige ved siden af. Og hende værdiger de ikke et blik. Det var helt komisk, særlig da der kom en 4 hund og jeg sukkende siger ` Åh nej, nu kommer der sku en hund til`, for jeg kunne næsten ikke komme frem i kaffekøen.
Skal siges hundene aldrig prøver at, snuse mig i skridtet, hoppe op, eller dominere mig på nogen måde. De er altid bare meget hengivne.
Så hvad mon hundene fornemmer hos mig, som min tvillingsøster ikke har.
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 711 Svar: 4.025
jul 2012
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 3 Emner: 117 Svar: 2.617
aug 2009
Følger: 4 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 201 Svar: 1.672
mar 2012
Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 71 Svar: 929
nov 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 48 Svar: 127
En anden ting er, og den er måske ikke så god, men jeg har oplevet nogle hunde der bliver alt for beskyttende overfor mig.
Da jeg var barn havde vi en cocker, og han blev underlig, ville kun være hvor jeg var, passede på mine ting, når jeg var i skole (min mor kunne ikke komme ind på mit værelse, min søster kunne ikke gå igennem mit værelse osv) senere i livet har jeg også haft nogle få hunde der blev alt for meget knyttet til mig. De ville ikke lystre andre, kunne ikke passes af andre, trivedes ikke uden mig.
Jeg har opnået gode konkurrance resultater, føler mine hunde elsker og respekterer mig. Jeg har den instilling at det er hunde, og ikke mennesker jeg har med at gøre.
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.397
jul 2009
Følger: 12 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 2.220
men de sidste par år hvor jeg har slåset med angst og uro er det ikke så mange der komme
jul 2008
tror mine kroniske smerte og manglende filter efterhånden tager så hårdt på mig og min psyke at det kan mærkes på min energi..
håber det ændre sig når jeg finder ro i mit liv
jul 2009
Følger: 12 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 2.220
det håber jeg også du snart kan det er hårdt at gå at have det sådan
jul 2008
ja det er godt nok modsat - og de må da være virkelig ubehageligt !
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.577
Men fra mit helbred begyndte at svigte, er dyrene begyndt at behandle mig mere og mere som alle andre, bortset fra mine egne,
Men det var svært som barn/yngre når folks hunde gik med mig når vi skiltes og ikke med ejerne,
Men jeg ved ikke hvorfor de gør det, ud over de kan li ens udstråling/ro /energi.Karma
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.577
Hvad mon hundene fornemmer?