{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.855 visninger | Oprettet:

Hvad mon der er med min dreng. {{forumTopicSubject}}

Hej med jer.
Er helt ny herinde, men har lidt brug for lidt erfaring.
Min kære Berner senne dreng er blevet syg.
Igår fredag skal jeg ud og træne med hundene (har to berner) på græsset, og laver nogle øvlser med den ene, og efter hende er det hanhunden, ham siddet sig som han bliver bedt om, og giver ham så en godbid for det, men den bliver spyttet ud, hmm okay, den var ny tænkte jeg, og han er normalt madglad, prøver til nogle gange men alle gange bliver de spyttet ud igen. Jeg vælger at opgive træningen med ham, og kaster så mad ud på græsset, så de kan lede efter det, tæven går igang med det sammen, men han lægger sig bare og kigger på hende, okay så er den gal... Jeg er selv halvsyg, så siger til min mand som går og arbejder at jeg tager ham med ind og putter, og tæven bliver ude så han kan få lidt ro. Endelig tænker jeg han har lidt ondt i hans tænder, og sent om aftene spiser han en godbid, og tænker at så er det nok over igen. Skal så siges at jeg fik afvide af min svigerfar som havde kigget efter dem mens vi var i tyskland at han havde haft dårlig mave.
Idag Lørdag morgen vågner jeg ved at jeg kan hører ham, kigger på ham og ser så han ikke kan rejse sig op, og trækker sig afsted med forbenene, og langt om længe kommer han op, og han ser bestemt ikke frisk ud, da vi kommer hen til ham ser vi hans tissetrold er ude og den ser hævet ud, og han ikke kan få den ind, ringer jeg til min mor, og hun siger vi skal ringe til dyrelægen, da det kan være noget med nyren, så vi ringer til dyrlægevagten, som selvfølgelig gerne vil se os en time efter.
I den time, må vi bære ham ned af trappen, og i bilen. Når han endelig er oppe og stå halter han en del, og når han er kommede rigtig igang hjælper det på det.
Ude ved dyrlægen, bliver han kigget på, og de ting jeg forklare overfor ham kan ikke slet ikke finde svar på, for ingen ting passer rigtig sammen, min kære dreng er rigtig øm i begge hans bagben, og han piver en del, og hans temp er en smulge høj, men ikke mere end dyrlægen forklare kan være pga transport, besøg hos dyrlæge osv..
Så vi har altså en hund, med en gang tynd mave, ingen appetit, dog spiste han lidt godbidder hos dyrlægen, ondt i bagbenene.
Tissetrolden, var der ingenting med, det forklare dyrlægen med at han var nervøs, og den blev trukken tilbare.
Der blev taget en blodprøve på ham, om han var bidt af en flået, og den prøve var postiv, så han er blevet smittet af en flået, men dyrlægen kunne ikke 100 % sikkerhed sige at det var det der var galt med ham, da nogle af tingene ikke rigtig passet på det, men fik piller med hjem til ham som han skal have i 3 uger, og nogle smertestillede, og så måtte vi se tiden an, for skulle meget gerne se bedring inden for nogle dage.
Her til eftermiddag skulle han jo så have lidt mad, da han ikke har spist siden torsdag aften, så han måtte jo være sulten, han spiste også halvdelen af hans mad, og gik så fra det, og det ligner bare ikke ham, ca 20 min efter kastede han al maden op igen. Øv øv altså.
Ved jo godt i ikke er dyrlæger, og har jo været ved en i dag, men er bekymret for ham, og kunne jo være nogle andre havde prøvet noget der minder om det, eller måske bare kunne jeres syn med..
Så en hund, med opkast, tyndmave, ondt i bagkroppen, ikke kan rejse sig når han har ligget ned i længere tid og ingen appetit.
Jeg holder selvfølgelig øje med ham, og giver de piller han skal have.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad mon der er med min dreng.
  • #1   19. maj 2012 jeg ville få tjekket har for hjerte-lungeorm, det her er sakset fra odsherred dyrehospital;

Odsherreds Dyrehospital:
    "Vi har de sidste par uger haft 2 alvorlige tilfælde af hjerteormsinfektioner hos hunde. Lige før påske måtte vi aflive en 10 måneder gammel tæve. Hunden var blevet akut halt, og hverken den kliniske undersøgelse eller røntgen kunne vise, hvorfor hunden var halt, men en ultralydsundersøgelse på Karlslunde Dyrehospital viste en stor blodansamling i låret. Ejer blev bedt om at samle afføringsprøver t...il undersøgelse for hjerteorm over weekenden, men i løbet af weekenden fik hunden yderligere en blodansamling, og mandag morgen var hunden så dårlig pga. blodmangel at ejer besluttede at aflive hunden, alternativet ville have været intensiv indlæggelse og blodtransfusion. Fæcesprøverne viste sig at indeholde det største antal hjerteorm vi endnu har set her på Dyrehospitalet.
    Ugen før havde vi en 1½ år gammel hanhund, der pludseligt fik svære symptomer på epilepsi, og denne hund viste sig også at have hjerteorm.
    Vi opfordrer derfor alle jer hundejere til at få jeres hund tjekket, mindst 1 gang om året, også hvis den ingen symptomer har, der er ingen garanti for at jeres hund ikke kan være smittet alligevel.
    Jo før vi opdager at en hund er smittet, og får sat den i behandling, jo større er chancen for at hunden kommer sig uden mén."

• #2   19. maj 2012 Kan det ikke være borelia?? Kender en jagt hund der fik det sidste år, synes måske godt det kunne lyde som de samme symptoner. Var jeg jer ville jeg absolut ringe til dyrlægen igen med det samme...

• #3   19. maj 2012 Nu står der ikke hvor i landet du bor men ja. Få tjekket for hjerte lungeorm.
    Det er en grim sygdom som lægerne desvære meget sjældent tjekker hvis ejer ikke selv insistere.

Min hvalp var nær død fra mig i december af det skidt. Formodentlig var det det samme som gjorde de sidste par år af min tidligere hunds live til noget af et mareridt (samme symptomer)
    Den gamle blev aldrig tjekket. Calle blev først tjekket da alt andet (dyrt) var prøvet og JEG insisterede på en test.
    Du skal samle afføring over mindst 3 på hinanden følgene dage. Prøv at undgå at få noget med som har rørt jorden. Selv testen koster meget lidt sammenlignet med så mange andre tests fra dr. Dyr. Jeg gav 330 kr

• #4   19. maj 2012 Tak for jeres svar.
    Den blodprøve der blev taget ved dyrlægen,var en test for at se om det var borelia, det fik jeg bare ikke skrevet da jeg ikke kunne huske var det hed, men det er jo fra flået, og den test var positiv, det vil sige at han har eller har haft borelia, og det er han pt i behandling for, men som skrevet så kunne dyrlægen ikke med 100% sikkerhed sige at det var det.

• #5   19. maj 2012 Enig. Få taget afføringsprøve idag, imorgen og mandag morgen og så afsted til dyrlægen med dem.

• #6   19. maj 2012 Lyder som Borelia. Undre mig dyrlægen ikke er ikke er på det når testen er positiv.
    Hvis dne ikke får det bedre af behandlingen så få den tjekket for hjerte lunge orm. Dette gælder også hvis den bliver syg igen senere eller bare virker som om den generelt har det alment dårligt, on/of manglende ædelyst, dårlig mave, træt i perioder, virker deprimeret osv

• #7   19. maj 2012 Det var dyrlægens bedste bud, da prøven jo var positiv, han synes dog bare ikke alle tingene passet på det, og hvad ved jeg!! Men nu han er i behandling, og får hand et ikke bedre i løbet af nogle dage, skal jeg komme igen med ham, eller selvfølgelig hvis han får det værre.
    Men rigtig godt at få afvide det med hjerte-lungeorm, det var jeg ikke klar over, heller aldrig hørt om den før, og vil da helt klart have det i badhovdet.

• #8   19. maj 2012 Det breder sig mere og mere i landet. Rigtigt galt er det hvis du bor i hovedstads området og nord sjølland

• #9   19. maj 2012 Sjælland mand min spellbook er blevet borte

• #10   19. maj 2012 Har en kollega hvis hund fik infektion sidste efterår fra flåt.... må sige at dyrlægerne ikke er obs nok på at de flåter bærer andet end Borrelia, ved at de primært får lammelser af Borrelia, men er ikke sikker på de får feber, det gør de tilgengæld af en anden sygdom flåten bærer nemlig det der hedder Anaplasmose (flåtfeber)

Min kollegas hund fik både Borrelia, noget der hedder TBE (hjernehindebetændelse) og Flåtfeber af det møde med flåten, synes du skal bede dyrlæge være sikker på at der ikke er andet den er smittet med af disse 3 ting... det er ret alvorligt.....

Skulle den ikke have de ting jeg nævner, ja så er mit bud også hjerteormene.....

• #11   19. maj 2012 Hvor i Dk bor du... ved Anaplasmosen har været i øst/midt jylland pg så omkring Lolland/Falster

• #12   19. maj 2012 Alt imens i har skrevet, har jeg atter engang været afsted til dyrlæge, da jeg kom ud til en hund der kastede op, og gik få meter hen, og lagde sig ned, og ville ikke rejse sig, da jeg kom hen til ham, drejde han rundt så han låg på rygge, og så kunne jeg se han havde blødt ud af numsen, kaldte på min mand og svigerfar, inden de kon hen, lagde han sig på siden igen, og var ikke til at få kontakt med, fik meget hurtig fat i min telefon og ringede til dyrlægen igen, som sagde jeg skulle komme med det sammen med ham. Imens jeg stod og snakkede med dyrlægen, fandt min svigerfar ude på gårdspladsen der hvor han havde blødt, og det var rent blod.
    Ved dyrlægen kan han godt se han er blevet dårligere, og tager igen hans temp, den siger 40, så feber har han. Han lægger drop på ham og giver 1 liter væske, stik med pencelin, og et stik mod opkast. Jeg fortæller om hjerte-lungeorm, og det fortæller han at han også testede for i hans blodprøve fra i formiddags, og den var negativ.. ??
    Vi fik med hjem igen, med drop i benet, i tilfælde af vi får brug for det igen, og med besked og selvfølgelig at holde øje med ham, ingen mad må han få, og ingen smertestillede, da det kan være hårdt for maven, og vi skal have styr på maven. Han er stadig ikke glad for at rejse sig.
    Nu er han lige blevet vaskede bagi, og ligger nu og sover, og nøj hvor er han skidt, selv min mand, som ellers er ret hårdt ang sådan noget, blev bekymret, og tog med imens svigerfar tog børnene.
    Heldigvis bor dyrlæge ikke mere end 6 km fra os, så han kan hurtig været hos os, og vi skulle bare ringe.

• #13   19. maj 2012 kan man teste hjerte orm i en blodprøve ??? Har læst noget om 3 prøver fra afføringen, og at det stadig kan være svært at finde ud af det....

Men TS spørg dyrlægen om det der flåtfeber, netop som navnet siger høj feber, min kollegas hund fik også hurtigt problemer med at stå/rejse sig, ville ikke spise osv.... det var også en Berner Sennen... det var den på falster også...

• #14   19. maj 2012 har godt nok aldrig hørt om at man kan tjekke det i blodprøve ?

Men god bedring med drengen, håber han snart bliver bedre igen

• #15   19. maj 2012 Det var det han sagde, hvad ved jeg, har adrig været ude for det før, og har først hørt om det i dag herinde fra... Og bliver jo nød til at stole på hvad han siger, selvfølgelig til en vis grænse.

Tak tak, håber snart han er frisk igen, uha hvor gør det ondt at se ham sådan.

Vi kommer fra fyn, og har lige været inde og læse om flåtfeber, og synes mange af tingene passer på vores dreng, men heldigvis er det samme måde det skal behandles, som jeg har forstået det.

• #16   19. maj 2012 Puha sikke en omgang. Det lyder meget alvorligt og desværre minder det meget om min egen hunds sygdomshistorie da han desværre fik konstateret leverkræft.

• #17   19. maj 2012 @ NG, ja må sige at jeg også genkendet mange ting fra historien on flåtfeber fra hvad du beskriver..... nej så vidt jeg har forstået er det ikke samme behandling... Borrelia er antibiotika... flåtfeber, den prøver de at bekæmpe med Prednisolon.....

Vil sige at Flåtfeber er meget sjældent, få dyrlæger har erfaring, tror vi googlede os frem til en i Silkeborg, men ellers blev min kollegas hund behandlet på Aarhus Dyrehospital... synes du skal tale hurtigst muligt med din dyrlæge om det, da det er min (ringe) erfaring at behandlingen skal sættes i værk hurtigst muligt, tiden er vist en stor faktor med hensyn til om det bliver en succes .... min kollega gik for længe ved en anden der ikke fandt ud af hvad det var, så den kom først i rigtig behandling i december (startede op 31. oktober ved den første dyrlæge)... Den første dyrlæge måtte opgive omkring jul, og der endte den med indlæggelse på Aarhus Dyrehorpital nogle dage op til jul da den var meget svag..... Det gik op og ned nogle måneder, men hver gang den kom ud af behandling så fik den tilbagefald, de måtte opgive den den 3. april..... så derfor ved jeg at tiden kan være en vigtig faktor..... Skulle det vise sig at være det, så kan du evt henvise din dyrlæge til kontakt til Aarhus Dyrehospital, jeg ved at få dyrlæger har erfaring og det kan måske være rart for dem at tale med andre der har været i forløb af den slags.....

Jeg håber det bedste for jer....

• #18   19. maj 2012 Vil forøvrigt sige at skulle det være Flåtfeber så er jeg sikker på min kollega vil være dig behjælpelig hvis det behøves, hun fik selv via mig kontakt til anden bruger på HG hvis hund havde det samme (hende på Lolland)... du kan bare sende mig en PB hvis det skulle blive aktuelt....

Det kan jo også vise sig "blot" at være en voldosm mave/tarm infektion...

Håber du giver up-date med tiden

• #19   19. maj 2012 Jeg får råbt SCANNING i min høresnegl. For at undersøge for hjerte/lungeorm. Måske en ide meget hurtigt at foreslå dyrlægen?

Iøævrigt finder jeg det underligt at I får en hund med hjem der er så dårlig? Kunne den ikke blive hos dyrlægen og blive overvåget?

• #20   19. maj 2012 hvorfor scanning? ifølge min dyrlæge kan de ikke ses på scanning. I øvrigt blev der taget røntgen af Calle som led i de dyre undersøgelser han blev udsat for INDEN jeg bad om tjek for hjerte lunge orm. Det kan ses i afføring under microskop.

• #21   19. maj 2012 Jeg videregiver blot klogere hoveders egne erfaringer med hunde, som har haft hjerte/lungeorm.

Desværre er det ikke ALTID at afføringsprøverne påviser hjerte/lungeoprm selvom hunden virkelig har det har jeg lige erfaret smiley

• #22   19. maj 2012 Det er helt korrekt det er derfor man tager 3 prøver. Man kan stadig være uheldig men det retfærdigøre da ikke en dyr undersøgelse som under alle omstændigheder ikke vil kunne påvise lungeorm

• #23   19. maj 2012 Batdog: Du kan ikke se microskopiske væsner (orm i dette tilfælde) på en skanning eller røntgen. Spild af penge

• #24   19. maj 2012 nej.

Det er muligt det kan ses efter meget lang tids angreb. men så er hunden så syg de næppe overlever behandlingen

• #25   19. maj 2012 de = den

• #26   19. maj 2012 Ved en scanning kan man se om hjertet og blodårene ved lungerne er forstørrede smiley

• #27   19. maj 2012 Har nu også kun læst om det med de flere antal afførings prøver, men at man end ikke der kan være sikker..men uanset så er vi vist enige om at det med at det skulle kunne ses i en blodprøve, den tror vi ikke rigtig på, vel ?

• #28   19. maj 2012 hmm bliver sgu snart forvirret, : ( altså har været inde og læse om den der hjerte lungeorm, og synes da slet ikke det passer på ham, og når prøven i dag så sagde postiv borelia, så må det vel næste være det??? Det eneste der ikke stemmer på det er hans opkast og blod, som dyrlægen også er obs på.
    Staus lige nu er at han er friske mere op, der er kommet mere liv i hans øjene, så det er jo gode tegn.
    Ser tiden an i løbet af natten og i morgen, og så må vi afsted igen hvis ingen bedring er til mandag og så til egen dyrlæge, pillerne skal jo selvfølgelig også have lov at virke. Og tager jo selvfølgelig afsted igen hvis han får det værre igen.

• #29   19. maj 2012

Har lige fundede det her.
    Hvordan stilles diagnosen?
    Dyrlægen vil lytte på lunger og hjerte. En præcis diagnose vil dog kun kunne opnås ved afføringsprøver. Da larveudskillelsen foregår periodisk, og dermed ikke hver dag, vil man blive bedt om at opsamle afføring hver dag i 3-5 dage, og indlevere det til dyrlægen. Herefter vil der blive undersøgt for larver i afføringen, og typen af ormelarver vil blive afgjort, så man kan iværksætte den optimale behandling. Hvis hunden er i bedøvelse, vil man i nogle tilfælde kunne tage en svaberprøve fra bronchierne og heri påvise larverne. Når diagnosen er stillet, vil man i mange tilfælde tage en blodprøve samt foretage en hjerteundersøgelse med røntgen, ultralyd og elektrokardiogram for at vurdere, om der er sket skade på lungevæv og hjerte. Dette gælder især, hvis der er tale om hjerteorm.

Hvad er symptomerne?
    Da begge typer orm invaderer lungevævet og medfører irritation og forandringer, her vil symptomerne på begge ormeangreb ofte være de samme, som man ser ved lungebetændelse:
    • Hoste ( Min har ingen hoste og har aldrig haft)
    • Nedsat udholdenhed ( Nej)
    • Hurtig vejrtrækning ( Kun her til aften, hvor han havde feber)
    • Nedsat appetit og dermed vægttab ( Kun manglede appetit igår aftes, har spist idag, men kastede op efter)
    Da hjerteorm derudover lever i hjertet og blodbanerne, kan det medføre andre og farligere symptomer:
    • Nedsat hjertefunktion med væskeophobninger og hjertesvigt
    • Blodmangel
    • Blødninger (hud, næse, mund og tarm) p.gr.a. forøget blødningstendens Jo har lige blødt her til aften 1 gang.
    • Pludselig død

Okay en blodprøve kan ikke fortæller om det er det han har, men han har jo også lyttede til ham og undersøgt alle steder. Lige udmildbart synes jeg slet ikke det lyder som det, men mere som borelia, eller flåtfeber, som jeg vil nævner for ham hvis jeg får brug for ham resten af weekende inden vi kan komme til vores egen dyrlæge.

• #30   19. maj 2012 Men han er jo testet positiv for borrelia, ikke? Så det kunne MEGET nemt være flåtfeber.......

• #31   19. maj 2012 Glemt så også at skrive, at der ingen steder står ved hjerte-lungeorm, at de får ondt i ledene mm, og det har han jo, ide han har problemer med at rejse sig, dog er det blevet bedre efter sidste dyrlægebesøg.

Men igen mange tak for jeres bud og velmente råd, altid godt at hører lidt fra andre og jeg lover at opdatere.

Sidste indlæg fra mig idag, nu vil jeg gå iseng, og prøve at sove nogle timer.

• #32   19. maj 2012 @ Mette... det kan være flåtfeber, men ikke meget nemt.... da min kollegas hund blev syg hjalp jeg hende en del, da det der med at google ikke faldt hende så nemt, og jeg fandt ud af det med flåtfeberen (anaplasmose), og først da hun nævnte det begyndet de at teste for det... men det er tilsyneladende meget sjældent, så det kan være det, men er jo ikke sikkert, men bliver feber og ben/rejsebesvær ved så som nævnt til TS skal hun nævne det, de tester ikke sådan bare for det automatisk i forbindelse med flåtbid, da det er så sjældent....

• #33   19. maj 2012 Hanne:

Jeg tænker ud fra symptomerne kan det nemt være flåtfeber.

• #34   19. maj 2012 @ Mette, ja enig også derfor jeg fortalte TS om den erfaring jeg har gennem kollegaens hund.... det kan måske også "bare" være Borrelia og engang mave halløj der dukker op på sammen tid.... men netop den høje feber samtidig med bevægelses besværet i bagbenene fik mine alarm klokker til at ringe.... det var også sådan det startede med kollegaens hund... kan dog ikke mindes opkast og blodig afføring, men den gik fra mden og tabte sig lyn-hurtigt fra 43 til 30 kg...

• #35   20. maj 2012 Håber under alle omstændighedder din hund snart bliver rask.
    Ja jeg syndes også det lyder som Borelia.

Men HVIS han ikke bliver helt rask så hav in mente det med orm også. En sygdom udelukker jo ikke en anden.
    Har han orm skal det opfanges så hurtigt som muligt for at øge chancen for helbredelse uden men.

Nej den orm vi har her i Danmark kan ikke konstateres med en blodprøve. Det gør man i USA men det er ikke den samme orm.

Du kan ikke helt regne med de symptomer du ser på nettet for orm. Symptomerne er mange men det dyrlægerne først og fremmest kigger efter er om hunden hoster meget. Det er langt fra alle angrebne hunde som hoster. Min West Highland white gjorde det ikke. Min Chinese Crested gjorde det heller ikke.

• #36   20. maj 2012 Status for i nat og i morges.

Vi har haft en rolig nat hvor han har sovet ved siden af min seng, og ingenting været. Her til morgen ser han meget bedre ud, men kan stadig godt se han er er skidtmat, og er bestemt ikke på toppen, så tæven er sendt med manden ud og arbejde, så han kan få lidt ro, tæven kan ikke helt forstå han ikke vil lege, selvom man alligevel fornemme hun godt ved han er syg.

Dyrlægen har lige ringede for at hører til ham, og vi fik en snak om flåtfeber, og hjerte-lungeorm.

De tre sygedomme som flåt bære, deriblandt flåtfeber testede han ham for, og kun Borelia blev positiv, jeg var så ikke klar over han havde testede for alle 3, men det havde han.
    Så vi må jo gå ud fra at når kun Borelia er postiv, at det er det han fejler, og jeg spurgte ind til det med hjerte-lungeorm, med afførringesprøver, og han fortalt at de ville kunne se nogle antistofter i hans blod, som kunne inddekere om det var det, og den var fuldstædig negativ.

Så status er, at han skal have sin pille i aften, da det stik han fik igår virker i 24 timer. Han må først få lidt mad iaften, og så kogt vand. og masser af ro, og så ringe hvis der bliver behov for det.

• #37   20. maj 2012 Ikke som sådan, vi skal giv ham lidt af gange, og gerne lidt ris til, og så se hvordan det går, om det bliver nede.

• #38   20. maj 2012 Hvor er det godt at høre at det ser ud til at gå fremad, og jeg er glad for at der ikke er Flåtfeber, Borrelia er slemt nok, men har de Flåtfeberen også så er det træls...

Mig bekendt kan de sagten komme sig helt over Borrelia, endnu er der vist ingen hunde med Flåtfeber der har levet over et år med sygdommen, den smadrer totalt hundens immunforsvar....

• #40   21. maj 2012 En lille opdate, og brug for jeres mening!

Søndag var en lidt blande dag, nogle timer så han godt ud, og andre timer ligende han en der ikke ville livet mere. Han prøvede at få en smulge mad igår sidste på eftermiddagen, der gik ikke længe så skulle han, og desværre var det rent blod igen, og dette gjorder han nogle gange i løbet af aftnene, dog den sidste var med en smulge afførring i. Sent søndag aften var jeg ærlig talt ikke særlig tryg ved noget, og græd som pisken, alt imens min mand prøvede at forklare at den lille dreng jo er udmattet pga manglede mad og han jo er syg og har brug for at sove, jeg gik så også hen til ham hele tiden for at få kontakt med ham. Jeg går endelig i seng, med et vækkeur der ville ringe mange gange i løbet af natten så jeg kan kigge til ham.
    Her mandag morgen ser han da bedre ud, men føler mig slet ikke sikker på hvad vej der her går, han kommer ud og tisser med det samme og gå videre for at lave stort, denne gang er det også blod, med afførring, og nej ikke afførring med blod. Tager ham med ind igen, og giver ham en lille håndfuld mad, og han spiser næsten det hele, ligger lidt tilbage, og ligger nu igen og hviler sig.

Nu til mit spørgesmål, eller jeres mening. Jeg har taget fri fra arbejde idag, har hundes 1 sygedag, så jeg kan være ved ham og mulighed for at kører afsted med ham. Jeg overvejer kraftig at ringe til vores egen dyrlæge, for at få deres mening, og synes jeg står med så mange spørgsmål, Hvor syg er han, er muligeheden der for han dør af det nu, hvordan er fremtiden for ham osv... For hos den dyrlæge vi var her i weekenden, lyd det som igenting, og han var frisk rigtig hurtig, men når jeg så læser på nettet, lyder han jo meget mere syg og at det kan gå begge veje.
    Men kan ikke finde ud af om det er noget pjat at ringe til dem, da han jo er sat i behandling og om det bare er fordi jeg er så skide bekymret for ham og helts så at efter første pille var rask igen..
    Hvad ville i?

• #41   21. maj 2012 ved at man skal aflever 3 prøver fra hunden og så tager man også en blod prøve, har selv haft en hund der har haft det og han overlevet og er blevet 10 år opdaget der var noget i vejen med ham da han blev træt ret hurtig når vi trænede eller gik tur,

• #42   21. maj 2012 Ring til din ejen dyrelæge få ham til at undersøge ham for Adison også der er flerre hunde der får det også mendsker

• #43   21. maj 2012 Hvis det er blod han skidder. Så ville jeg smutte rundt om egen dyrlæge i dag.

Jeg syndes ikke det lyder som noget jeg ville turde sidde med alene.

• #44   21. maj 2012 Du har behov for en anden dyrlæges mening og vurdering, det kan aldrig skade....
    Har han stadig feber ??
    Har man undersøgt tarmene ??

Jeg hæfter mig ved du siger at han går ud og tisser og videre for at lave... forleden kunne han ikke gå .....

Men han skal snart have mad, det er klart, han får ingen kræfter af ingen mad at få...

Min kolegas hund fik noget betsemt skånekost med megen protein hos dyrlægen... det giver man jo også ældre mennesker der ikke spiser meget...

Så det skal du også have talt med dem om....

Min erfariing med de ting flåten er skyld i er at der er en lang periode med op og ned ture inden det, forhåbentligt går op..... Som flere skriver Borrelia er en langvarig behandling, men dem kan helbredes.... Anaplasmosen kan mig bekendt ikke....

• #45   21. maj 2012 Afsted til din egen dyrlæge!!

• #46   21. maj 2012 Endnu en opdate.

Har været ved egen dyrlæge, er lige kommede hjem.
    Der er blevet taget nye blodprøver, som bliver sendt til tyskland her til middag, og der bliver testede for alle flåtsygedomme osv, Han havde ikke feber mere, så rigtig gode tegn, og hans kredsløb var fint, hjerte lød fint.
    Hans mave er stadig en gåde, men har fået skånekost til ham, han fik et stik med b-vitamin som skulle være godt for maven, mikatur til ham, som skal gives nogle gange om dagen, og et stik med noget andet som jeg ikke kan stave til og udtale, men fik dem også i pilleform som skal gives et stykke tid..
    Men selve maven lyder som som den skal, og mærkes normal.
    Dyrlægen ringer så snart han har fået svar på prøvene.

Hmm jo hæfte du bare ved at jeg skrive han går videre, for har ikke fået skrevet at han er blevet meget bedre til at gå og rejse sig, det virker ikke besværet mere, nu her ved dyrlægen når han lave test med ham, virket han øm, men hans hæves i lede var faldet, så det er rigtig god fremskidt.

Selvfølgelig er han rigtig træt, for han spiser jo ikke, heldigvis vil han gerne have vand, og tisser normalt. Og ingen tvivl om han er syg, men dyrlægen synes det så ud som det gik den rigtige vej.
    Så det må jeg stole på.
    Ang hjerte-lungeorm, sagde han også vi skulle samle prøve, men det er svært når han ingen afføring har, (Kun blod) Så i første omgang tester de for det i hans blod, for det kan give et lille fingerpege (nej ikke stille dignosen) om det kunne være det, og så gå videre med det, men hans synes overhovdet ikke der var nogle symptomer på det kan være det, men nu må vi se hvad prøvene siger.

• #47   21. maj 2012 Fra Nyborg.

• #48   21. maj 2012 Har i tænkt på den nye parvovirus, der er fundet?
    Ved ikke, om den er helt aktuel i Danmark, men det kunne da være en mulighed at foreslå det? Hvis din dyrlæge er opdateret, så ved han at der er fundet filfælde af det i Sverige.

• #49   21. maj 2012 Tak for up date, krydser fingre.... Får han antibiotika, det tænker jeg han gør mod Borrelia, så slår det jo også feberren ned,...... men det er godt at hans led er bedre.....

Håber du fortsætter med at dele erfaring og oplevelser, jeg er bange for der er en heftig flåt sæson forude, så jo mere vi lærer jo bedre hvis vi en dag selv skal afsted til dyrlægen...

• #50   21. maj 2012 Ja han får antibitika, har fået siden lørdag formiddag, det er først bare begyndt at virke nu.
    Allerade nu er han bedre, han har spist lidt mad over nogle gange og hans afførring er blevet bedre, stadig rigtig tynd, men de sidste to gange ingen blod i, HURRA!!!!! Og han er mere frisk at se på.
    Men puha hvis han ikke var mors deng i forvejen, er han det i hverfald nu, han er hos mig hele tiden, går ikke ud og tisser hvis jeg ikke går med, selv da jeg skulle hente børn ville han med, han ville ikke ind da jeg kaldte på, da han kunne se jeg skulle køre, så i bilen med ham, og han var så glad da han så pigerne.
    Jeg kommer med opdate engang imellem. Håber ingen kommer ud for det her med derés kære hunde, for det har været hæsligt. Og jeg vidste faktisk ikke hvor syg de kunne blive af en flåt, altså de har altid fået deres dryp i nakken, og har også godt vidst flåt skal af hurtig, men ikke hvor syg dyrne kunne blive, det ved jeg så nu. Vores problem har så været, at vi aldrig har set en flåt på, men selvfølgelig heller ikke særlig nemt med den tykke og tætte pels han har.

• #52   22. maj 2012 Øv hvor er det træls. Bedst som man synes det gik fremad, ja så går det lidt ned af bakke igen. Synes godt han så lidt mut ud, og havde virkelig svært ved at få hans piller i ham i morges, selv skujlt i leverpostej, men ned kom det, ja det er så kommede å igen, + alt hans mad fra i går, og han ser atter engang mat ud i øjene.
    Det er sgu hårdt at se på. Idag har jeg ikke fri, er på arbejde, men heldigvis er jeg dagplejer, så jeg er her jo, men alligevel ikke nemt at passe ham, men han er ikke alene.

Håber svarene kommer i dag. så vi ved at det er den rigtig behandling han får.

• #53   22. maj 2012 årh 8(
    Godt du kan være ved ham

• #54   22. maj 2012 Jeg tror det er meget klassisk for flåtbårne sygdomme, det går meget op og ned en lang periode, inden det går den ene eller anden vej... Stadig er det "kun" Borrelia så tror jeg chancen for at han kommer sig er rigtig god.....

Jeg synes dog det der mave noget ikke er så betegnede for de Borrelia tilfælde jeg har mødt, det er mest det med led osv...

Så måske han har mere end en ting i vejen...

Har de talt scanning af mave/tarm område...

• #55   22. maj 2012 Nej hans mave halløj har som sådan ikke noget med Borrelia at gøre, og hvorfor han så har det ved vi ikke.
    Ringede her til formiddag til dyrlægen for at hører om jeg måtte give ham lidt smertestillede, da det kunne virke som han har lidt ondt i ledene idag, og vi snakkede lidt frem og tilbage, og blev enig om at prøve, og hvis det så kom blod i afføringe igen, ja så kan d han ikke tåle de smertestillde. Og hvis han kastede op igen e, så skulle vi ringe igen, så han kunne få noget for kvalme, da han smasker meget og skulle ringe hvis han feber igen, så skulle vi skifte til en anden slags piller..
    desværre var der endnu ikke kommede svar på prøvene, men han ringer så snart de kommer.

Lige nu er jeg så glad for jeg har arbejde hjemme, så jeg hele tiden kan holde øje med ham..

• #56   22. maj 2012 ja smasken er typisk for kvalme, tror jeg ville bede om noget kvalmestillende alene på baggrund af det, ikke kun hvis han kaster op igen...
    Tænker så længe har får antibiotika så kan man jo ikke rigtig regne med feber eller ikke feber, den kan være væk, men den kan også holdes nede pga penicillinen.....

håber snart på svar til jer...

Kommentér på:
Hvad mon der er med min dreng.

Annonce