{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.062 visninger | Oprettet:

Hundens hukommelse {{forumTopicSubject}}

Jeg undrer mig over om en hund glemmer eller ej... Hvis man tager væk fra hunden i en 4 mdr eller længere, har den så glemt sin ejer når de ses igen?? Jeg har søgt på nettet men finder intet hvor jeg kan læse om det...

Er der nogen som kan linke til sider om det eller fortælle hvordan det er. ?

Det er ikke noget der kommer til st ske, bare en snak jeg har haft med nogle venner og så irriterer det lidt at jeg ikke kan finde noget om det smiley

Håber nogen ved noget.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hundens hukommelse
  • #1   1. aug 2012 Prøv at søg på youtube på soldier coming home dog
    Så kan du se, at de ikke glemmer fordi man er væk i et par månede

• #2   1. aug 2012 Observationer af vilde ulve flokke i naturen viser at flokken ændrer adfærd i omkring 6 uger efter et flokmedlems død. At de sørger så at sige. Så ja de føler nok mere end man lige går og tror.

• #4   1. aug 2012 da jeg flyttede til kbh for 5 år siden havde min arbejdsplads lige fået ny breton, han var forsigtig og lidt sky, men hvis man først kom ind i varmen så var han glad og tillidsfuld

i de første to år kom jeg car hver anden måned og arbejde, og hver gang skulle han lige se mig an igen.

nu når jeg kommer meget sjældent bruger han lige 10 sek på at være skeptisk mens jeg snakker glad til ham, og så kan man bare se der går et lys op for ham og kommer farende hen, hopper op hyler og piber og larmer helt gevaldigt mens jeg bliver overfaldet af en MEGET gald hund - vel og mærke en hund jeg aldrig har haft et nært forhold til, men har mødt mange gange men ote kun en halv dag af gangen

jo jo, lille max husker RIGTIG godt

• #5   1. aug 2012 Sidste weekend var jeg i Sverige på udstilling og der så Ghini sin opdrætter for første gang siden hun var 9 uger gammel (hun er lige blevet 2), det var tydelig gensynsglæde.

Ghini opdagede hende før mig, hun stod med ryggen til ca. 50 meter fra os og Ghini halede som en vanvittig i snoren for at komme hen og hilse.

• #6   1. aug 2012 Da vi var i Sverige for at hilse på tosserne's opdrætter var det også tydeligt at de kunne genkende hende smiley Ollie peb faktisk så snart vi holdte ind på gårdspladsen, så det var helt tydeligt at hun også kunne genkende stedet, som det sted hun levede de første otte uger af sit liv .. smiley Og ingen tvivl om at tøserne har haft det godt der, for gensynsglæde var der massere af!

• #7   2. aug 2012 Jamen det lyder jo til at hinde har en glimrende hukommelse, og lige bruger et minut eller to på at erindre og så er det det. Tak for jeres svar og gode historier smiley

• #8   2. aug 2012 Kia kan huske alle hun var i kontakt med som hvalp og disse er for hende medlemmer af flokken. Og det er om der går en uge mellem hun ser dem eller år.

Min far fik en hundehvalp som vi var sammen med da den var hvalp. Vi så den derefter først igen 1½ år senere og uhh hvor var vovsen glad for at se os igen :o)

Lige meget hvor meget tid der gik imellem vi så den i hele dens liv så vidste den hvem vi var og vi var de eneste den aldrig knurrede af eller bed.

Hunde husker virkelig godt. En kommando som er indlært i tiden mellem 8-12 uger og så ikke gentages før år efter har jeg set hunde gentage som om det var dagen før den lærte den. Man kan se i hundens øjne fra den hører kommandoen til det klikker for den hvad det betyder når den har hentet sammenhængen frem fra gemmerne :o)

De er fantastiske de dyr :o)

Kommentér på:
Hundens hukommelse

Annonce