{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaring med at flytte til udlandet med hunden
  • #1   30. jul 2012 Har ikke selv erfaring, men mine forældre gjorde det for en del år siden.
    Det var egentlig meningen jeg skulle beholde Bamse hjemme ved mig men han var 100% min fars hund og de kunne slet ikke undvære hinanden.
    Så de tog Bamse med.
    De flyttede til Lethland og der boede Bamse til den dag han ikke var mere.
    Lethland var ikke et sted hvor ret mange havde hund som kæledyr på samme måde som os. De passede på huset og grunden - det har dog ændret sig en del siden.
    Det gik rigtig fint og de havde ingen problemer med det overhovedet, men de kunne jo også nemt have ham med hjem på ferie for såkørte de selv og tog færgen fra Lithauen til Sverige

• #2   30. jul 2012 Vi har nogen venner der er flyttet til syd spanien med hund og børn for en del år siden og de kommer aldrig hjem igen siger de smiley

Nogen dele af spanien er de gode ved dyrene men der findes bestemt også dele hvor de ikke behandler dem godt. Vores venner bor 1 time syd vest for malaga mellem almuenca og nejre, i en lille by der hedder La HerraDura det er en lille kyst by med egen strand, vi holder ferie dernede stort set hvert år og havde jeg råd var jeg flyttet

• Anna C
    Anna C Tilmeldt:
    nov 2009

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 23
    #3   30. jul 2012 Jeg har boet i Wien i 6 måneder og er lige hjemvendt. Det er den mest hundevenlige sted jeg nogenside har været. Det er som om hunden er en forlængelse af Wieneren. de har dem med over alt, restauranter, offentlige bygninger mm. Det eneste sted man ikke kan have dem med er af åbenlyse grunde supermarkedet. Det er helt normalt at have sin hund(e) med på arbejde og generelt bare alle steder. Ved ikke med Spanien, der har jeg ikke haft hundene med.

• #4   30. jul 2012 Et land som spanien,der behandler sine Galgoer,de bliver hængt--langsomt,kørt ud i ødemarken og brækket benene på,så de ikke kan finde tilbage eller bare smider ned i kløfter bare nogle eksempler af hvordan man i bl.a. i spanien skiller sig af med dyr,de er ikke hundevenlige,og nu hvor de er presset af økonomisk krise......
    Ikke et førstevalgs land i mine øjne.

• Anna C
    Anna C Tilmeldt:
    nov 2009

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 23
    #6   30. jul 2012 True: hvis du skal til Irland skal du lige være opmærksom på deres indrejse regler og få taget titter testen her en af de næste dage.

• #7   30. jul 2012 Jeg har boet i england i 4 år - det var dog uden hund og er efterhånden ved at være mange år siden... Men havde jeg ikke familie her i landet, som jeg ønsker at være sammen med "før det er for sent", så var jeg nok flyttet igen... med hundene.

Flytter vi igen bliver det dog nok til USA.

• #8   30. jul 2012 Savner a nu er det jo altså ikke alle dele af spanien der er lige slemme og hellere ikke alle spaniere der er hunde hadere, så synes måske det var en lidt hård generalisering at komme med der, nu er jeg kommet i malaga området de sidste 8 år og vores venner bor der fast og de har ikke mdøt en eneste gadehund i området i de snart 9 år de har boet der, de hunde man møder på gaden har halsbånd og tegn på og er faktisk med på job i butikkerne de går så en tur ind imellem og vender tilbage når de har gjordt det de skulle.

• #9   31. jul 2012 Jeg kan sige det samme om Mallorca, som Nadja om Malaga. Vi var i sidste måned stort set hele øen rundt, og jeg så tre hunde, der løb løs rundt - alle tre havde halsbånd og hundetegn på. Resten af de hunde vi så, var i følge med ejere og som oftest i snor. Så jeg så heller ikke én eneste gadehund. Og jeg så rigtig mange hunde.

• #10   31. jul 2012 Jeg er sikker på at bare din hund er med dig, er den lykkelig alle steder smiley

• #12   31. jul 2012 Oven i alle de etiske ting, er der de praktiske. Nogle lande har karantæneregler, hvor hunden skal være flere måneder i karantæne før den må komme ind i landet. Og det er ingen hund tjent med.

• #13   31. jul 2012 Tak for alle svarerne.

Det har helt sikkert givet stof til eftertanke og mere mod til at gøre det smiley

• #14   31. jul 2012 Jeanett: Jeg vil anbefale dig at tage et ophold i det pgl. land på en måned eller to, så du får en bedre fornemmelse af det. En uge eller 14 dage giver ikke et særligt realistisk billede smiley

• #15   31. jul 2012 Min søster har lige haftb2 hunde med til Spanien . Det var gået over alt forventning. De var væk i 3 uger. De køber evt. hus dernede. Så skal vapserene jo også med.

Kommentér på:
Erfaring med at flytte til udlandet med hunden

Annonce