{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.221 visninger | Oprettet:

Mia F
Mia F
Følger: 4 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 36

Dårlig samvittighed {{forumTopicSubject}}

Sagen er den, at min kæreste og jeg brændende ønsker os en ny hund. Det skal siges, at det ikke lige er inden for de første par måneder at vi vil anskaffe os den.
Men vi flytter nemlig i lejlighed m. have til og hvor husdyr er tilladt smiley
Men her sidste år skete der det, at vi blev nød til at skille os af med vores rottweiler, ikke fordi vi ikke gad hende eller ikke havde tid til hende, for hun var super let af have med at gøre og lærenem.
Men grunden var, at vi kom ud for et økonomisk problem der gjorde, at vi blev nød til at finde en ny lejlighed akut.
Vi kunne ikke finde en lejlighed, hvor husdyr var tilladt, så vi var nødsaget til at sende hende på internat.
Vi så det som den sidste udvej, da vi ikke kunne nå at finde et nyt hjem, da det hele skulle gå så stærkt og
ville i hvert fald ikke aflive hende, da hun jo var sund og rask og stadig kun en ung hund.
Hun kom heldigvis ikke til at være på internatet længe, for hun fik hurtigt et nyt hjem smiley

Nu er problemet bare, at jeg nærmest føler at jeg aldrig må anskaffe mig en ny hund igen, da jeg føler mig som
verdens dårligste hundeejer! Jeg har virkelig dårlig samvittighed over at vi blev nød til at sende hende på internat smiley
Men jeg er virkelig så glad for hunde, ja nærmere hundetosset smiley Så vil virkelig gerne have en ny hund, men denne gang vil vi gøre alt for ikke at komme til at begå den samme fejl som sidst. Derfor jeg siger, at det ikke er lige nu og her, at vi vil have ny hund. Har skam fået en kæmpe lærestreg sidst smiley

Ved ikke hvad jeg vil med det her, og ved at mange af jer nok kommer med en masse kritik.
Men kom altså ikke af med hunden, for ingenting, men simpelthen fordi der ingen anden udvej var og hold
da op, hvor både kæresten og jeg savner hende! smiley

Har andre prøvet at stå i en rigtig træls situation, hvor I blev nød til at skille jer af med hunden? smiley

- Hvis I har, har I så senere fået hund igen?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dårlig samvittighed
  • HerVogterJeg *
    HerVogterJeg * Tilmeldt:
    maj 2012

Følger: 1 Svar: 82
    #1   15. jul 2012 Hmm.. Du får ikke noget ud af at jeg kommer med dømmende kommentarer, men jeg kan fortælle hvilken aftale vi har her i huset.

Aftalen er at hundene går vi ikke af med, uanset hvad. Så finder vi hellere nogle tusinde til en campingvogn og bor der. Vi accepterer ikke en bolig, der betyder at vi skal af med hundene.

Inden du anskaffer dig kæledyr igen, så skal du have en nødplan tænkt færdig og helt igennem, så du ikke endnu en gang sender dyret videre til uvis skæbne.

• #2   15. jul 2012 Ja, jeg har stået i en helbredsmæssig situation, hvor jeg hverken kunne tage vare på mig selv eller min hund...:0( Aldrig har jeg været så ked af det... Og aldrig har jeg haft så dårlig samvittighed!

Jeg genkender dine tanker og følelser omkring det, at få hund igen, men nåede selv frem til, at min fortid ikke skal ødelægge min fremtid. Jeg er hundemenneske og kan slet ikke forestille mig livet uden hund...

• #3   15. jul 2012 forstår godt din samvittihed, da jeg tror at jeg ville have det på samme måde. men jeg tror at den dårlige samvittihed er ubegrundet, da hun jo har fået et godt hjem. du er ikk en dårlig hundeejer for du elsker din hun og du gav hende alt hvad hun behøvede. hvis i ikke laver fejlen igen, så tror jeg sagtens at i kan få en hund til.

for nyligt solgte vi vores hvalp, da mine forældre ikke syndes vi havde tid til hende. vi har så en hun som vi også havde samtidig med hvalpen.( Hvalpen-Freja- er oprettet som fotoalbum herinde). for i en hund til så held og lykke med den.:)

• #4   15. jul 2012 Jeg kan godt forstå at du gerne vil have en ny hund, og jeg forstår også din dårlige samvittighed.
    Jeg mener ikke du skal blive ved med at slå dig selv i hovedet over at du måtte træffe beslutningen om at aflevere din hund på internat.
    Vi kan alle havne i situationer hvor der ikke er nogen let løsning, MEN når det er sagt så skal I f... ( undskyld jeg bander :-)) tænke jer ekstra godt om så I ikke havner I samme situation igen.
    Lav en plan b
    Hvad gør I HVIS I må flytte igen ?
    Hvad gør I HVIS I flytter fra hinanden ?
    Hvad gør I HVIS I ingen penge har ?
    Og ikke mindst HVAD kan I tilbyde hunden til daglig?
    Der er mange hvisser som I skal have svar på inden I skaffer en ny hund ( og som mange forøvrigt burde have tænkt over inden de skaffer hund)
    Det er menneskeligt at fejle men det er dumhed at gøre samme fejl 2 gange smiley
    Held og lykke med jeres beslutning.

• #5   15. jul 2012 Meget enig med HerVogterJeg.

Du skal tænke ALT igennem inden så det ikke ender på samme måde. Det lyder dog som om du lærte noget sidst.

Her i huset er der heller intet der hedder at jeg finder en bolig hvor jeg ikke må have mine hunde. De følger mig no matter what.

• #6   15. jul 2012 Vi har stået i en situation hvor vi blev smidt ud. (Vi lejede min fars hus og blev uvenner med ham så han smed os ud)
    Vi kunne vælge at få os en bolig hvor hunde ikke var tilladt og skille os af med hundene, eller vi kunne vælge at flytte længere væk hvor hunde var velkomne og vi valgte det sidste.

• #7   15. jul 2012 Hej alle sammen smiley

Mange tak for jeres svar og gode råd til hvad jeg kan gøre inden vi går ud og vælger hund igen.
    Vi vil ikke anskaffe os en før at vi ved at det holder økonomisk! For som jeg skrev, så kan vi ikke overskue hvis vi skulle aflevere en hund mere, for det er simpelthen alt for hårdt smiley
    Vi vil tænke det endnu bedre igennem og tænke alle sådan nogle
    hvis-nu-spørgsmål igennem. Vi tænkte det også godt igennem sidst, men åbenbart ikke godt nok? smiley
    Vi havde ikke lige regnet med ikke at kunne blive boende, da vi aldrig havde stået i sådan en situation før.

• #8   15. jul 2012 tja.. den situation har jeg også stået i. Jeg valgte at sende hunden i pension, indtil jeg fandt et sted, hvor jeg kunne have hende. Ikke et særlig fedt alternativ, men hun overlevede det da smiley

• #9   15. jul 2012 Helle N - Dejligt at du kunne beholde hende og så længe hun havde det godt, så gik det vel? smiley
    Var det længe hun skulle være der?

• #10   15. jul 2012 Hun var der i 1½ måned, lige på nær i en uge, hvor jeg kunne have hende hos mig.

• #11   15. jul 2012 Og hun var rigtig glad for at være der smiley

• #12   15. jul 2012 Helle N - det er jeg glad for at høre smiley

• #14   16. jul 2012 Palle med pote -
    Du har helt ret i at man aldrig kan være forberedt på alt.

Men vil da alligevel prøve at se om ikke vi kan lave en plan B og C osv.
    F.eks. vil vi lave en opsparing, så hvis vi skulle være uheldige igen, så har vi i det mindste lidt penge at gøre med smiley

Tak for det gode råd til hvis min kæreste og jeg skulle gå fra hinanden smiley

• #15   16. jul 2012 Palle med pote -
    Du har helt ret i at man aldrig kan være forberedt på alt.

Men vil da alligevel prøve at se om ikke vi kan lave en plan B og C osv.
    F.eks. vil vi lave en opsparing, så hvis vi skulle være uheldige igen, så har vi i det mindste lidt penge at gøre med

Tak for det gode råd til hvis min kæreste og jeg skulle gå fra hinanden

• #16   16. jul 2012 Hehe, min computer driller, derfor der er det samme indlæg to gange efter hinanden smiley

• #17   16. jul 2012 Mia, jeg vil bare rose dig for at positivt tage imod de råd du får herinde, det er dejligt at du handler på dine fejl og lærer af dem. Vi se desværre så mange tråde blive slettet når TS ikke får rygklap for deres fejl. Thumbs up smiley

• #18   17. jul 2012 'Mamma di cane piu del mondo' - Tak smiley

• #20   17. jul 2012 Palle med pote - Hehe, ja sådan kan man også vælge at se på det smiley smiley

Kommentér på:
Dårlig samvittighed

Annonce