Labrador der ikke vil spise sin mad? {{forumTopicSubject}}
Hej alle!
Jeg har min fantastiske labrador Bonzo, som altid har været glad for sin morgenmad og aftensmad, man er vel labrador ;-)! Han har lige fra vi fik ham, fået Royal Canin serie til labrador hvalpe, og da han blev 14 måneder købte vi en pose voksen foder, for at vende ham stille og roligt over på det. Men, nu kommer problemet, han vil simpelthen ikke spise det, vi gav det så lidt tid, men det blev værre og værre, og besluttede sammen med vores dyrlæge, at vente lidt med, at prøve igen, også give ham sin junior igen. Det vil han heller ikke spise nu. Vi prøvede så at købe et mærke der hedder Pure, for at se om det ville hjælpe han fik noget helt andet, og det ville han gerne spise den første uge, men nu gider han det ikke mere.
Andre der har prøvet det og, som har nogle gode råd til hvordan man får en ellers madglad labrador til at spise igen.. ?
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 37 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 4.357
jun 2011
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 9
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.520
Jeg tror a) også det er almindeligt at de får perioder hvor de ikke gider spise så meget. b) at de også kan køre træt i det samme foder hele tiden, eller noget der dufter og føles ens...
Så når mine går fra maden, ja så kan jeg godt finde på at give dem en faste dag, det hjælper som regel....
Og så skifter jeg jævnligt foder, for et første blandings fodre jeg, dvs de får råt og ben jævnligt, og derudover så skifter jeg tørfodret ud med andet indimellem...
Lige nu får de udover det rå, Kingsmoor og N&D tørfoder, specielt det sidste er super godt, dufter af noget og fås i spændende varianter, er korn frit...
Men giv ham et ben med lidt kød på i disse varme dage og lad ham evt faste fra tørkosten minimum dagen efter ben dag, så skal han nok spise igen...
jun 2011
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 9
Tak for de gode råd!
Labrador der ikke vil spise sin mad?