{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.324 visninger | Oprettet:

Labrador der ikke vil spise sin mad? {{forumTopicSubject}}

Hej alle!
Jeg har min fantastiske labrador Bonzo, som altid har været glad for sin morgenmad og aftensmad, man er vel labrador ;-)! Han har lige fra vi fik ham, fået Royal Canin serie til labrador hvalpe, og da han blev 14 måneder købte vi en pose voksen foder, for at vende ham stille og roligt over på det. Men, nu kommer problemet, han vil simpelthen ikke spise det, vi gav det så lidt tid, men det blev værre og værre, og besluttede sammen med vores dyrlæge, at vente lidt med, at prøve igen, også give ham sin junior igen. Det vil han heller ikke spise nu. Vi prøvede så at købe et mærke der hedder Pure, for at se om det ville hjælpe han fik noget helt andet, og det ville han gerne spise den første uge, men nu gider han det ikke mere.

Andre der har prøvet det og, som har nogle gode råd til hvordan man får en ellers madglad labrador til at spise igen.. ? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Labrador der ikke vil spise sin mad?
  • #1   4. jul 2012 Måske er det bare alderen der gør det. Jeg synes ikke at det er unormalt at man hører om unghunde der ikke spiser. Min egen gjorde det heller ikke da han var på den alder. Eller jo. Selvfølgelig spiste han. Bare ikke så meget. Så hvis han ellers er sund og rask og frisk og glad som en normal unghund så ville jeg bare vente og se. Charlie fik sit mad i en skål. Efter tyve min. blev det sat væk igen. Og så fik han det først næste gang det var fodretid. Igen kun i tyve min. Nogle dage spiste han det. Andre dage ikke.

• #2   4. jul 2012 Han er sund og rask, og er som han plejer af en unghund at være smiley Så håber bare det er for en periode, for bliver lidt trist, når han ikke lyser op når han ser sin madskål smiley

• #3   4. jul 2012 Vil sige at begge mine spiser mindre i denne tid, specielt de varme dage, der gider de ikke... med unghunden Ipsen (13 måneder) føles det jo som om hun går helt fra maden, men det er jo også fordi hun som hvalp bare spiste alt hun kunne få lov til...

Jeg tror a) også det er almindeligt at de får perioder hvor de ikke gider spise så meget. b) at de også kan køre træt i det samme foder hele tiden, eller noget der dufter og føles ens...

Så når mine går fra maden, ja så kan jeg godt finde på at give dem en faste dag, det hjælper som regel....
    Og så skifter jeg jævnligt foder, for et første blandings fodre jeg, dvs de får råt og ben jævnligt, og derudover så skifter jeg tørfodret ud med andet indimellem...
    Lige nu får de udover det rå, Kingsmoor og N&D tørfoder, specielt det sidste er super godt, dufter af noget og fås i spændende varianter, er korn frit...

Men giv ham et ben med lidt kød på i disse varme dage og lad ham evt faste fra tørkosten minimum dagen efter ben dag, så skal han nok spise igen...

• #4   4. jul 2012 Ben får han også med jævligt, og det elsker han selvfølgelig! Vil prøve det med det rå, det er sikkert noget han ville få i sig. smiley
    Tak for de gode råd!

Kommentér på:
Labrador der ikke vil spise sin mad?

Annonce