{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
865 visninger | Oprettet:

Labrador {{forumTopicSubject}}

Hej med jer. Jeg er interesseret i at købe en lille hvalp inden for 1 måned eller 2. Jeg har selv hunde i forevejen, men ikke lige Labrador. Er der nogen ting man skal være op på???

Hvis der er nogen der snart skal have hvalpe bedes i skrive inde på min markeds annonce da jeg ikke har fundet nogen endnu. Mhv andreas.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Labrador
  • #1   3. feb 2010 hmm.. en labrador er en super sød og dejlig hund, men hvis du HADER at støvsuge er det nok ikke lige dig, da den fælder en del (:

    men god fornøjelse smiley


  • #2   3. feb 2010 Sidse N: Fordi de ligger på en 7-8000 kr og syntes man kan få nogen rigtig fine nogen til det halve....

  • #3   3. feb 2010 Lea K: Jeg har ikke noget imod at støvsuge hehe...

  • #4   3. feb 2010 Lea: Zacho ser godt nok sød ud....

  • #5   3. feb 2010 Det er nok noget nemmere at opsøge opdrættere i stedet for at vente på, de kontakter dig..
    Tag rundt og besøg nogle forskellige opdrættere og find den, du synes bedst om..


  • #6   3. feb 2010 Da labben kan lide af flere forskellige ting, er det lidt svært at finde ud af uden tavle.

    Der er HD, AA, PRA og EIC bare for at nævne et par stykker.


  • #7   3. feb 2010 Hvorfor lige en lab? Jeg kan sagtens forstå dig, men er lidt nysgerrig.

    En lab er jo en af de mest misforståede racer, hvis du spørger mig. Det er en jagthund, som ikke nødvendigvis skal bruges til jagt, men den skal bruges. Den duer ikke som sofahund.

    Når det er sagt, så er det "farligt" at købe dem uden tavle. Du ANER ikke hvad de indeholder.

    HVIS du vælger at købe uden tavle alligevel, skal du, som MINIMUM, sørge for at se beviser for at begge forældredyrene er HD- og AD røntgenundersøgt med super resultat. Begge forældredyrene skal også være øjenlyst af en specialdyrlæge og du skal insistere på at se disse attester.

    Problemet med at købe uden tavle er blandt andet at du ikke kan se HD- og AD status llangt tilbage i ledene. Så du ANER ikke om der ligger HD- og/eller AD og spøger og om dinhund får det. Og nej, jeg siger ikek at der er garantier emd en tavle, men du har MEGET bedre odds for at få en HD- og AD fri hund med tavle. Og du har bedre sanktionsmuligheder, hvis du køber med tavle.


  • #8   3. feb 2010 Og iøvrigt er det dumt at gå på kompromis med kvaliteten p.gr.a. penge.

  • #9   3. feb 2010 Mette: Min forældre har haft labrador før og de har ikke været brugt til jagt. Jeg vil have en lab fordi de har et dejlig roligt sind, og jeg har 2 mindre hunde som den skal kunne sammen med, og det skulle være nemt med sådan en. De skulle også være nemme at trænne og så syntes jeg bare at den er flot. Du har nok ret i det med tavle så det vil jeg da nok overveje engang til. Men jeg vil da lige søge på opdrættere og se hvad de har.

  • #10   3. feb 2010 Andreas:

    Mine hunde bliver heller ikke brugt til jagt. Men de bliver brugt!! De ligger ikke i sofaen hele dagen. De går til træning og til agility. De svømmer også i svømmehal og de bliver mentalt aktiveret hver dag.

    Det er DET jeg mener med at blive brugt:-)

    Ja, overvej lige det med tavlen en ekstra gang, så bliver jeg glad:-)

    Det er bestemt ikke for at være snobbet at jeg skriver det. Men alt andet lige giver det en større "garanti" for en sund hund. Hvis man vel at mærke undersøger sagerne til bunds:-)


  • #11   28. feb 2010 Så lige at du godt kunne lide Zacho, han er købt hos kennel ashanti, de sælger stadig labrador smiley

Kommentér på:
Labrador

Annonce