{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.133 visninger | Oprettet:

labrador {{forumTopicSubject}}

hej alle!
jeg har en kammerat der er på udkig efter en labrador hvalp.

Hvad koster en dkk labrador?
og hvad skal man være obs på når man leder efter sin lille ny labbeven?

Kan i anbefale en labrador opdrætter på Sjælland? evt nogen der kan hjælpe og vejlede i søgningen på den nye bedste ven?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  labrador
  • #1   23. jul Skulle jeg have Labrador, så ville jeg se på DJR og købe en der.
    DKK anerkender dem og stamtavlen kan overføres.
    Jeg kender ikke nogen opdrætter på Sjælland, men en meget god DJR opdrætter her i Kolding

    https://www.djr.dk/


  • #2   23. jul Otto kostet 12.000kr hans halvsøster (samme far) kostet 16.000kr ved nogle der har hvalpe til salg nu hvor de koster 13.000kr (tæven er fra samme opdrætter, som hende til 16.000kr)

  • #3   23. jul Kender flere. Men det er i jagtlinje, hvor hanhunden Lynx Lynx bliver brugt meget.
    Måske tjek hvad team Friis hunde er testet for. Hun skal ikke have hvalpe lige nu (hun har haft i år) men nogle i Slagelse skulle have her snart i følge købhund.


    profilbillede
  • #4   23. jul Hvad ville de bruge hunden til? Altså vil de gå på Mark prøver/jagt, er de til udstilling, eller til noget andet træning. Tænker hvis de er til noget bestem ville det hjælpe hvis tæven og hanhunden har prøvet det/konkurrere i det. Eller er det bare en hyggehund med træning på hygge niveau.

    (Otto halv søster er den store)


    profilbillede
  • #5   23. jul Hunden skal være psykisk servicehund.
    De vil gerne gå til træning og ellers skal det være en makker til gode gå ture og selskab!


  • #6   23. jul Få foreningen med ud og teste hvalpe kuld. Det giver lidt mere at hunden kan blive til det. Man kan også få dem til at finde hvalpen. Må man spørge hvor de vil træne den op?

  • #7   23. jul ååh jeg er ikke så meget inde i detaljerne - har bare lovet at hjælpe med at finde en passende hvalp!

  • #8   23. jul Okay for to af dem der træner færdige hunde har selv kennel. Servicehundeforningen og de to der ejertræner finder hvalpe. Ved der er en der bor i kbh der lige er åbnet op for nye. Men hvis de skal have betalt af kommunen må de selv bestemme hvor de træner henne (dog kan de have krav til hvad hunden skal kunne) og så for de kun 3.000 til indkøb af hund. Hvis de betaler alt selv/via fond må de vælge selv. Trinitas vil dog først begynde servicehunde træning når hunden er 1 år.

  • #9   23. jul En Velcro hund er god at kigge efter! Og en med gå på mod.

  • #10   23. jul #8 må jeg spørge hvad deres kennel navne er? smiley

  • #11   23. jul Team Servicehund har kennel Din Ønskehund og Kennel Zervony (dog er dette deres pudler).

    Servicehundeakademiet har kennel Shamigo.

    Hende (Tibbe) der har servicehundeakademiet (og kennel) var først i servicehundeforningen, flyttet så og startede team Servicehund hund sammen med Catja, som stadig har det. (Det er hendes mand der har labrador kennelen)

    Hanne (hende der "har" servicehundeforningen) har så arbejdet sammen med Tibbe. Tibbe flyttet fra sig selv da der var uenigheder med Catja om hvordan man behandler sine "kunder".

    Men tænker at når man skal lede efter hvalp, så sig til dem at man skal bruge den som Servicehund og hvad den skal kunne, opdrætter kender hvalpene jo bedst. ??

    Dem med ejen kennel sætter også hvalpene i fængsel istedet for fodervært (de har stadig nogle, men de fleste ryger i fængsel eller er hos træner fra start) men det kan man læse om inde hos servicehundeakademiet.
    (Team Servicehund har deres hvalpe oppe i Jyderup btw)


  • #12   24. jul Sørg for at der er lavet en hvalpeadfærdstest.

    Den blev brugt i forbindelse med match af hvalpe til psykisk syge, ved Skyes kuld.
    En psykiatrisk servicehund skal være mentalt stærk, gerne selvstændig i en vis grad, og selvf. samarbejdsvillig samtidig.
    Jeg valgte med vilje en selskabshund (jo egentligt ikke oprindeligt, men opdrættet i den retning) i stor størrelse, da den er førerfikseret først og fremmest, men ellers kan med alle mennesker og dyr, og nemt kan abstrahere fra alt andet, end sit menneske, når det gælder.

    Den test passede virkelig godt på kuldet. Mon ikke de fleste opdrættere bruger det i dag ...


  • #13   24. jul http://www.cordoza.dk/

    De laver ret alsidige hunde. Og hun er blindehundeinstruktør (og træner for jagthunde/fitness).


  • #14   26. jul Tjek hofter og albuer samt allergier.
    Vi gik efter DJR tavle.


  • #15   27. jul Line der har https://www.lablover.dk/hvalpe2 bruger sine hunde på jagt og udstilling, hun passer sine hunde så godt, holder dem fit til alt hvad de skal bruges til, jeg mener at hun har et par hvalpe her fra sidste kuld.

  • #16   27. jul Til servicehund ville jeg ikke gå efter en hund af jagtlinjer, men mellemtingen imellem udstillingslinjer og jagtlinjer (jeg tror de hedder dualpurpose). Det er vist også sådan nogle Bumble bee linker til.

    Jagtlinjerne er tit meget bløde og sensitive, og så har de jo bare et ekstra gear. Jeg synes ikke det er rimeligt for hunden, hvis den skal bruges til servicehund - med mindre den samtidig også bliver brugt til træning.

    Jeg kender ingen opdrættere på Sjælland, men du har allerede fået et par bud, så det kunne være et godt sted at starte smiley


  • #17   29. jul Hende her bor vist i Ringkøbing, men hun ved alt om labs, så spørg hende. Hun opdrætter osse til servicehunde.
    https://www.facebook.com/anne.egense


  • #18   29. jul Niels, de er godt nok meget kortbenede og “kraftige” smiley Jeg er med på at udstillingslinjerne skal være fede og tøndeformede, men jeg synes de der er helt ekstreme smiley

  • #19   6. aug Hov ved ikke hvorfor jeg ikke har fået notifikationer....
    tusind tak, alt er givet videre!!


Kommentér på:
labrador

Annonce