{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
841 visninger | Oprettet:

Barn og hunde på camping {{forumTopicSubject}}

Vi er en familie på 2 voksne, en dreng på 2 år og 2 små hunde. Planen er, at vi i juli skal på campingferie i jylland og hundene skal med.

Vi skal bo i campingvogn med fortelt og campingpladsen er også fundet, både børne og hundevenlig MEN....

Hvad dælen gør man når man for eksempel skal i Tivoli, Dyreparker eller ud og spise om aftenen hvor hundene ikke er velkomne? De kan jo ikke sidde i bilen og heller ikke i campingvognen mens vi er afsted. Jo mere jeg spekulerer over det syntes det umuligt at have hunde med på en campingferie hvor man jo skal tilgodese et lille barns behov for oplevelser også.

Er der nogen derude som har erfaringer med de forhindringer man som børne og hundefamilie kan støde på når man camperer?

Input og gode ideer er hjerteligt velkomne.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Barn og hunde på camping
  • #1   20. jun 2012 Den enste mulighed jeg ser er at finde en hundepension i nærheden, hvor hundene kan være de timer i er afsted.

  • #4   20. jun 2012 Vi har har altid ladet hunden blive i fortelt eller i selve camping vogn

  • #5   20. jun 2012 Vi skal afsted i uge 27, her er vi to voksen og to børn, og den ene af vores berner, hende den anden bliver passet hos familie, da hun ikke egen sig til sådan noget.

    Jeg har selv tænkt på det RIGTIG mange gange, og vi tager det som det kommer, og de gange hvor vi skal i badeland (ligger på campingpladsen, eller andet, så kommer han i hans bur (Stort) hvis altså ikke det er meget varmt, for så må vi vente med de ting til det bliver køliger, og så tager vi ham med hvor han kan... Det er aller første gang vi er afsted med børn og hund på samme tid, men er sikker på det nok skal gå, altså mine svigerforældre campere meget, og de har altid deres to med, og de er også alene i campingvogne engang i mellem.


  • #6   20. jun 2012 Jeg tænkte egentlig også om de kunne være i campingvognen men bliver der ikke frygtlig varmt hvis solen skinner? Vi har slet ikke camperet før, hverken med børn eller hunde, så vi er rene novicer smiley

  • #7   20. jun 2012 Altså min mor og far har deres hund med på camping .
    Vis de skal noget så er hun i camping vognen .. mh ligger mh hygger sig . Men i de 9år de har haft hende har hun været med hvert år .. men vis de er væk en hel dag kommer hun hjem ellers skiftes de til at tjekke til hende..

    Men de har en helt ny camping vogn så den bliver ikke varm selv om der er 35grader
    udenfor.
    Så måske man skulle undersøge om den bliver varm vis det varmt uden for ..


  • #8   20. jun 2012 Om dagen ville jeg nok forsøge at planlægge udflugter hvor hundene kan komme med, der er vel en del hvor det kan lade sig gøre. Om aftenen tror jeg godt de kan være i forteltet hvis bare de har vand og der kan komme luft ind.

  • #9   20. jun 2012 En campingvogn har vinduer der kan åbnes, et telt hvor siderne kan rulles halvt ned og der er ikke varmere end i et alm. hus hvis man lufter ud, så hunde kan sagtens være alene i en campingvogn HVIS de er trygge ved det, men hvis det er nyt for dem skal det trænes, der er typisk meget mere uro på en campingplads end hundene er vant til og en hund der står og gør af alt hvad den kan se eller høre vil hurtigt blive upopulær.
    Et fortelt slutter ikke tæt nok til jorden til at holde en hund inde hvis den vil ud, jeg ville ikke tage chancen med andet end selve vognen.
    Det kan da være der er nogen på pladsen der kan passe hundene mens i er på tur, campisten er generelt et hjælpsomt folkefærd....


  • #10   20. jun 2012 Vi lader da vores hunde blive i campingvognen,hvis de ikke kan komme med os,men selvfølgelig ikke i timevis,men vi har heller ikke børn med.
    I øvrigt er vi altid opmærksomme på at stille vores campingvogn køligst mulig på pladsen,kan ikke fordrage en overvarm campingvogn


  • #11   21. jun 2012 Hvis jeg var jer, ville jeg lade hunden blive i campingvognen.
    Nu ved jeg ikke hvilken campingvogn i har/låner, men med mindre den er rigtig, rigtig gammel, er den lavet med isolering, som holder kulden ude om vinteren... og varmen ude om sommeren. Det vil sige, at i skal rulle gardinerne for alle vinduer, da det isolerer, og lukke vinduerne for udefrakommende varme - og derved kan i holde en ok temperatur i vognen. I kan jo evt. prøve at gøre det, hvor i opholder jer i vognen først, for at tjekke, hvor varm den bliver.
    Hvis det ikke er jeres egen vogn, ville jeg sætte hund/ene i deres bur, og sørge for rigeligt vand og et godt gnaveben. Jeg har som nabo til en udlejningsvogn overværet, at hunde har raceret en forholdsvis ny vogn indvendigt, ved at prøve at grave sig ud igennem vinduerne. Det var ikke billigt for hundeejer:-)
    I ønskes en rigtig god tur - Camping er alletiders - også for hundene...
    Hilsen en forhenværende campingvognssælger, mangeårig hundeejer og campist


  • #12   22. jun 2012 Mange tak for alle jeres svar. Det er en nyere campingvogn så jeg tror at løsningen bliver at, hundene bliver hjemme i campingvognen med åbne vinduer og nedrullede vinduer og evt. en tændt blæser når vi skal ud de steder hvor de ikke må kommer med. Det var i øvrigt en rigtig god ide med telefonnummer i vinduer og reception :0)

Kommentér på:
Barn og hunde på camping

Annonce