{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
733 visninger | Oprettet:

Hunde og barn {{forumTopicSubject}}

Hej,
Jeg kunne rigtig godt tænke mig at få nogle gode råd...
Sagen er den at vi venter vores første barn ;o) Vores hunde er "vant" til børn idet jeg tit har haft besøg af min venindes børn. Ikke kun et par timer af gangen, men fx. i weekenderne hvor de også overnatter.
Men det er jo på ingen måde det samme som når der nu kommer et barn i huset hver dag. Begge hunde har ingen problemer med børn, tæven kan dog finde på at gå sin vej hvis der er for meget råb og skrig og lyde fra legetøj, men hun er ikke bange (hun er en nervøs hund overfor alt andet end børn) vores han derimod skal være med i alt når det gælder børn. Det ene af problemerne er at de konstant slikker børn i hovedet ikke kun en gang imellem, men HELE tiden, jeg ved at det er et godt tegn, men det bliver lidt for meget og det ender med at jeg bliver nød til at skælde ud, når jeg har skældt ud starter det forfra !?
Men er der noget der ville være godt at begynde på inden vores barn kommer. Jeg har fået afvide at det er en god idé at jeg er mere i baggrunden end hvad de er vant til og det istedet er min kæreste der står for hygge mv. så de vender sig til at jeg bliver nød til at være lidt væk med barnet imens der ammes mv. Om dette er en korrekt måde at gøre dette på har jeg meget svært ved at finde ud af idet jeg jo ikke har prøvet det her før. Men jeg vil gerne at vi alle 5 får en god og tryg hverdag sammen uden der er nogle der føler sig udenfor.

Med venlig hilsen

Malene


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunde og barn
  • #1   23. maj 2007 Tillyke med "maven"!!!!
    Det der er allervigtigst, ar at du lader hundene hilse på og modtage barnet, så det ikke bare blir sådan en lille mystisk ting, der ligger og knirker og dufter mærkeligt, og kommer og "tager moar"!!!

    Da vi fik Marcus stod Hector ved siden af mig, når jeg f.eks ammede. Eller også stod han bag sofaen med sit hoved på min ene skulder og snusede til Marcus og så gevaldigt "forelsket ud".

    Jeg holdt mig ikke "i baggrunden" imens jeg var gravid, og følte egentligt, at jeg stadig havde tid til Hector, efter jeg havde født..
    Når der skulle promeneres med barnevognen kom han med, og han fulgte altid med os, når der skulle skiftes ble osv.

    Det eneste du IKKE må gøre:
    Du må ikke lære hundene, at de skal "passe på baby" imens han/hun står og sover i barnevognen.
    Hundene kan pludselig opfatte barnet som deres.
    Jeg har hørt flere tilfælde, hvor hundene ikke ville lade forældrene nærme sig barnevognen.

    Hector lå tit ved Marcus når han sov i haven, men ALDRIG med den kommando!!!


  • #2   23. maj 2007 orv Malene

    tillykke med forøgelsen *S*

    øøhm har ingen råd, sådan nogle små kloner har jeg jo ikke


  • #5   23. maj 2007 Tak for jeres svar.
    Vi glæder os selvfølgelige rigtig meget, og vil som skrevet gøre det bedste for alle parter.
    Jeg tror jeg vil se om vi ikke kan nuppe et eller andet fra sygehuset som lugter af babyen som i skriver, for så kan de ihvertfald kende den duft når vi kommer hjem.
    Jeg har lagt mærke til at vores han Oliver, bliver endnu mere kælen når der er børn, han har desværre ikke selv forstået at han er en kæmpe hund. Han er utrolig klodset når han går og har en dårlig vane med at ligge sit tunge hoved på benene på de børn der kommer hos os, det er ikke noget problem med mit gudbarn idet hun er 3½ år, og hun siger selv fra hvis hun ikke gider sidde med ham. Men jeg kunne lige forstille mig, at han vil ligge og putte med barnet, men vi har valgt at har en kravlegård parat når vi kommer hjem, så har vi ihvertfald et sted vi kan ligge barnet når jeg ikke lige er i samme rum.
    Men de fleste af de "problemer" vi evt. kommer til at få er fx. at hundene er vant til at være alle steder, dvs. i sofaen, sengen o.lign. - de går selvfølgelig ned hvis vi beder dem om det. Men jeg tror da også at vi kan få nogle hyggelige timer imens jeg er på barsel, jeg glæder mig ihvertfald til at kunne hygge sammen alle sammen...


  • #6   23. maj 2007 Malene Tillykke med det...

    Jeg tror ikke du skal bekymre dig for meget, min veninde fik bare her i april og deres hunde (store) var også vandt til børn på samme måde som jeres er og det er bare gået så godt, de har hurtigt fundet ud af det er ok at snuse til den lille men forbudt at slikke hende i hoved, så tag det stille og roligt og så skal det nok gå godt.


  • #7   23. maj 2007 Ja det er nok rigtigt barnet vil nok sige fra hvis den er utilfreds med noget. Men jeg er da glad for at jeg bare skal opføre mig som normalt indtil videre, jeg ville have det meget dårligt med at skulle tage "afstand" til mine hunde - hvad skulle jeg dog foretage mig .?

  • #8   23. maj 2007 Forresten så er det en super ide med en kravlegård til bebsen.
    Så kan han/hun ligge der og hygge imens mor lige skræller kartofler, og hunden(-e) kan sidde klistret ved siden af og kigge og snuse (imponerende hvor laaange deres halse og tunger kan blive!!!!!) uden at der blir klemt nogle babyer.
    Det brugte vi. Turde simpelthen ikke lægge Marcus på gulvet. Hector var 9 mdr gammel og en kæmpe puttefis på 60 kilo...........


  • #9   23. maj 2007 kan kun holde med ideen om kravlegården- den er super... og så skal du have en bæresele til når den lille er meget lille og en rygbærer( den fra bergan) til når den lille er lidt større. Så kan i nemlig gå tur de steder i altid har kunnet.. så er det ikke så træls for hundene.
    Du skal ikke bekymre dig så meget( jeg ved godt det hører med til at være gravid) dine hunde og den lille kommer til at elske hinanden.


  • #10   23. maj 2007 hej.. ja må også lige sige tillykke....
    vil først lige sige en lidt sød oplevelse... de sidste 3 uger af min gravilitet, der fuldte min gl hund mig i røven over alt, den kunne virkelig mærke at der skulle ske noget...
    men som de andre siger, lad hunden få lov til at snuse til barnet, det har de behov for.. og inden i kommer hjem fra sygh så kunne faderen tage noget tøj/tøjble eller en brugt ble med hjem, og lade hundene snuse til det..
    men er helt sikker på at der ikke sker noget..
    men selvf aldrig lad barn og hund alene sammen.. men det ved du jo nok.. smiler... men endnu engang tillykke..


Kommentér på:
Hunde og barn

Annonce