{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.326 visninger | Oprettet:

Puha det svære valg {{forumTopicSubject}}

Har for nogen dage skrevet et andet indlæg sygdom. Kort fortalt er vores 8 årig howavart tæve syg. Efter en del undersøgelser er dyrelægen kommet frem til. At hun har nerve betændelse i kæben derudover har hun også fået horners syndrom. Hun har hævede mandler og er rød i mavesækken. Hvad alle disse ting skyldes kan dyrelægen ikke sige. Nu får hun penicillin mavesårs medicin og prednisolon. Hun startede på 15 mg prednisolon. Da det ikke hjalp nok er hun nu sat op til 30 mg. Det skal hun have indtil fredag. Hvor vi skal vurdere om det hjælper eller om hun skal have fred. Ingen tvivl om hun ikke er sig selv. Hun trækker sig meget væk fra os. Kan klare at gå en meget lille tur. Hun plejer at være meget aktiv. Hun har stadig besvær med at styre kæben musklerne, og hun har et helt indsunket øje men blinkhinde fremfald. Hun har nu været syg i 14 dage. Hold kæft det er hårdt at se hende sådan. Men når alt dette så er sagt. Så ønsker jeg jo det bedste for hende. Men hvad er det pt?? smiley det er squ det værste ved at have hunde. Desværre lever de ikke på ubestemt tid.......

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Puha det svære valg
  • #1   13. jun 2012 Det svært at sige Heidi. Det ved du næsten bedst selv. Er ked af at hører hun er blevet syg. Håber det går den rigtige vej og du får din glade og raske hund igen!

• #2   13. jun 2012 Heidi F - jeg kender desværre kun ALT for godt det du går igennem Hvis du læser mit indlæg for 30 min siden. Så kan du se min kæreste og jeg har stået hvor du står. Og du skal gøre det det mener er bedst for hende og være sikker på hun aldrig vil lide. Også selv om det medføre at hun for fred for for hendes sygdomme.

Men det er noget der skal gennem tænkes.

• #3   13. jun 2012 Jeg læste godt dit indlæg, og tro mig jeg føler rigtig meget med jer. Jeg er bare så usikker på hvad det rigtige er. Vil jo ikke holde hende i live med smerter for min skyld. Men ja tankerne kører rundt. Har Googlet som en sindsyg på nettet de sidste mange dage. Det fylder bare det hele.

• #4   13. jun 2012 Personligt synes jeg at man gerne må kæmpe lidt - selvfølgelig skal hunden ikke være døden nær eller have så mange smerter at det slet ikke er til at holde ud, men livet er også bare det mest vidunderlige der findes og vi har desværre kun et af dem så det også med at kæmpe for det vi har!

• #5   13. jun 2012 Inderst inde kender kun du helt rigtige svar. Personligt synes jeg ikke at man skal strække den alt for langt. Selvfølgelig skal hun behandles hvis muligt, men hvis lyset i hendes øjne er slukket, hun ikke finder glæde ved noget, og hun trækker sig væk - så ville jeg ikke køre den længere ud..
    Men igen, så er det kun dig der kender svaret.
    Jeg ønsker dig alt mulig held og lykke, - du har ret, det er et forbandet svært valg..

• #6   13. jun 2012 Jeg har stået i situationen et par gange. Det er lige grimt hver gang.

Min "metode" til at træffe valget har altid være at sige til mig selv "for hvis skyld skal min hund gennemgå dette??". Hver gang er jeg nået frem til at det er for min skyld og det har "lettet" beslutningen lidt.

Jeg føler med dig smiley

• #8   14. jun 2012 Puha hvor jeg føler med jer, har selv stået med en rigtig syg hund med borrelia, og mavevirus ( det sidste gætter dyrlægen på) og de to ting har været rigtig hårdt for ham, på fredag er det 4 uger siden han blev syg.
    Han har været ved at tage i hundehimmlen nogle gange, men jeg kæmpede med ham, vi kæmpede sammen, og vi kom ud på den anden side sammen, og er nu over det værste, og han er meget bedere, men han nåede også dertil hvor han havde indsunkede øjene, ville være i fred, men tog til dyrlægen igen, og han fik rettet ham op, det var væskemangle og - mad + meget svag.
    Idag her nogle dage før han stopper med sin medcin, er han rigtig glad, fuld af overskud, spiser, tager fint på igen. Så i vores tilfælde er jeg rigtig glad for jeg kæmpede sammen med ham, når jeg idag kan se hvor glad han er.

Jeg kan ikke sige hvad du skal, for det er møg svært, du skal gøre det du mener er bedst for ham, og tage dyrlægen med på råd, om hans udsigter osv.

Jeg føler virkelig med jer, det er så hårdt at ens ven ligger og har det skidt.

Mange tanker herfra.

• #9   14. jun 2012 Tusind tak for jeres respons. Idag er freja en anelse mere frisk. Så efter at have snakket med dyrelægen er vi blevet enige om, at give hende en chance til på mandag. Der skal hun så også have rettet sig væsentlig mere. Hun skal fortsætte den høje dosis prednisolon weekend over. Da dyrelægen er bange for at hun ellers vil få et tilbagefald. Hendes kæbe funktion og øjet er det samme som igår. Ved det måske er købt tid. Men er så bange for at tage det forkerte valg for tidligt. Så kryds fingre for hun retter sig......

• #10   14. jun 2012 jeg siger stop når der er flere dårlige dage end gode dage - og som Mette siger , altså når jeg gør det for mig og ikke hunden smiley

Kæmpe kram til dig !!! Det er så hårdt ! :S

• #11   19. jun 2012 Igår blev vores fik vores elskede Freja fred. Desværre var der ingen bedring tværtigmod. Hun blev dårligere fysisk over weekenden. Man kunne se lyset var slukket i hendes øjne. Hele dagen i går var bare en stor tude dag. For fanden det er hårdt. Hun mangler bare SÅ meget. Men jeg ved det var det eneste rigtige, at gøre for hende. Hun er i mit hjerte smiley

• #12   19. jun 2012 :((( Mange tanker til jer !
    I har gjord hvad i kunne - det er tydeligt !

Kram til jer !

• #13   19. jun 2012 Mange tanker til jer!! Føler så meget med jer..

R.I.P Freja..

• #15   20. jun 2012 Ser først denne tråd nu.

Det gør mig ondt smiley

• #16   20. jun 2012 Pyyyyh ha, sikke en tur I skulle igennem, men heldigvis ikke flere år. Jeg er sikker på I har taget det rigtige valg at afslutte hendes lidelser nu, selvom det er frygteligt hårdt. Mange tanker og dyb medfølelse er sendt jeres vej smiley

Kommentér på:
Puha det svære valg

Annonce