Info om Cavalier? :) {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen
Jeg har længe overvejet at anskaffe mig en hund når tiden og økonomien er til det.
Jeg har fornylig fået øjnene op for racen Cavalier king charles spaniel, og den lyder så fantastisk!
Jeg er helt vild efter at finde ud af ALT om denne race, og har fundet en del ting på nettet om den, bla. de sygdomme den kan have (Patella, hjertefejl, og nogle jeg ikke kan stave :b ).
Jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre hvad ejere af denne skønne lille hund kan fortælle, alt fra da i fik den hjem, til dagligdagen, pelspleje osv.
Det er ikke sådan at jeg går og skal finde en hvalp lige nu,(nok først om 1 års tid) men jeg kan bare ikke lade være med at ville vide alt. (: Og den kommende hvalp skal naturligvis være fra en kennel der tester sine hunde, og stambogsførte i enten DRU eller DKK.
Undskyld hvis der allerede er debat indlæg om dette, har kigget lidt rundt i forum men syntes ikke jeg fandt noget.
På forhånd tak!
apr 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11
Nu er jeg selv faldet pladsk for racen og får min dreng hjem i august. Jeg har haft fat i flere opdrætter og egen dyrlæge - hertil har jeg erfaret at det er en MEGET god ide at ofre et par tusind kroner ekstra og købe en vaps med tale for at være sikker på at de er testet og ellers sunde og raske!!
Jeg var oppe at besøge min kommende hvalp, hans mor, søskende og aaalle de andre cavalier smil Jeg var simpelthen så positiv overrasket over hvor dejlig en race denne hund er
Mit råd ville være eventuelt at tage på udstillinger og snakke med opdrætter
okt 2010
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 54 Svar: 2.496
Min elskede alle mennesker og alle andre hunde *GG* Han legede både med små hunde og større hunde bla. schæfere og labrador. Han syntes små børn var fantastiske
Han var aldrig bange for noget. Han stressede aldrig. Når man legede vildt, kammede han aldrig over i at snappe eller lignende.
Han var renlig i løbet af den første uge, lærte ikke at bide i os/ting i løbet af de første 2 uger.
Han var velopdragen. Kunne komme med alle vegne.
Han elskede at gå spor, løbe en agility bane eller bare lære tricks. Han virkede aldrig anmassende eller pjevsende eller irriterende på andre - han var der bare. Han sov altid ind over mine ben, når jeg så fjernsyn. Han ville altid gerne være med, når jeg foretog mig noget - uden nødvendigvis at prøve på at blive midtpunktet.
Pelsplejen - ja, det er jeg så ikke så god til... Ahem... Han var black/tan og havde en del pels. Når man er altiv og går meget i skoven, så kommer der en del grene, burrer og pelsknuder i pelsen bag ørerne ogindimellem under maven - til gengæld fælder de i totter og du får ikke nødvendigvis kaffe med hundehår i - det får jeg tit nu med min korthårscollie *GG*
Men jeg klippede altså pelsen for at den skulle blive nemmere at holde - og børstede ham 1 gang hver uge
Hvis der er andet, du gerne vil vide, så spørg bare ind
jan 2010
Følger: 47 Følgere: 46 Hunde: 6 Emner: 511 Svar: 4.066
kan godt forstå du har fået øjnene op for denne race
desværre er jeg lige på vej ud, så har ikke tid til en lang forklaring, så håber der er andre der svare
ellers så svare jeg lige i morgen
det vigtigste er du selv inde på, nemlig at forældrene skal være testet for det hele
maj 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 13 Svar: 107
Jeg kunne godt finde på at tage et smut forbi en udstilling hvis der var noget i nærheden af Kbh
Sarah - Ej det lyder bare dejligt. Den race har sådan et godt ry! har endnu ikke hørt noget negativt.
Klippede du ham selv, eller fik du en professionel til? tror ikke Pels plejen bliver et kæmpe problem, men det er meget interessant at høre om.
Michelle - hehe, jeg går meget op i at de SKAL være testede så man gør lidt for hunden på lang sigt.. og self også for sig selv. Det er noget være møg at sidde med en syg hund og ikke kunne gøre noget.
aug 2004
Følger: 46 Følgere: 24 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 2.048
Forældrene er meget velundersøgte og fundet fri for alt,hjertestatus er også ok,den kommer til at koste et par tusind mere,men som en af vores bekendte,som havde en hjertesyg cavalier i 6 år--de penge kan hurtigt tjene sig ind.
maj 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 12
-Anskaf dig sådan én
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.615
okt 2010
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 54 Svar: 2.496
jan 2008
Følger: 39 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 180 Svar: 4.493
Ja jeg kan jo også sagtens forstå du er faldet for den her helt fantastiske race.
Jeg vil gerne give mine erfaringer videre... og svare på spørgsmål, men er på vej i seng og vil gerne have god tid.
Så jeg markerer lige tråden og så vender jeg tilbage.
men lige hurtigt:
www.cavalierklubben.dk
Og så bogen "Cavalieren"
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.349
maj 2012
Og kan godt forstå du glæder dig! sådan et lille pus
Camilla G - Tak for de tlange indlæg, det er kun rart at kunne høre en masse.
Jeg er endnu ikke skræmt væk, haha. De fleste af de opdrættere jeg har fået interresse for lige pt. er fra DKK, og det hele lyder så fornuftigt og godt.
Karina - Helt iorden, jeg venter spændt.
Nadja - Jeg kigger helt sikkert forbi, nok søndag. (: Det kunne være rigtig spændene, og super fedt der er udstillinger så tæt på hvor jeg bor. hehe
feb 2005
maj 2012
maj 2007
2 Kleinspitz , orange/ulvegrå/a. farver
10 Pomeranian
48 Cavalier King Charles Spaniel
Et skud i tågen vil være at cavalier kommer starter mellem kl. 9.30 og 10.
sep 2008
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 8 Svar: 130
aug 2004
aug 2004
mente den opdrætter jeg talte med her i eftermiddags.
feb 2005
maj 2007
Og udstillingen starter kl. 9 for alle ringene
jan 2013
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 486
apr 2005
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 12 Emner: 85 Svar: 4.033
Dog har jeg de sidste år opdaget en kedelig tendens (via mit arbejde) og har nu mødt en del bange/sky/ tilbagetrukken Cavalier, og DET ER IKKE ET RIGTIG CAVALIER SIND....
Der kom sågar en ind, med den skønneste Cavalier, og så siger hun til mig : Ja, han er lidt en atypisk Cavalier, han er ikke bange for noget og er fuld af gåpåmod... Mit svar: Nej, du har netop en rigtig Cavalier....
Så udover at finde den rigtige opdrætter, vil jeg forsøge at møde afkom fra denne, og se hvordan de er....
maj 2012
Jeg har fået læst en hel del op på racen, og er nået til den kedelige beslutning at det ikke skal være denne race jeg skal have. Er 100 % sikker på det er en super dejlig hund, men må ærligt indrømme, at med alle de skavanker, så tror jeg hellere jeg vil kigge på nogle mere sunde racer - og det er jeg så igang med for tiden.
Jeg er ked af at høre din hund lider af så mange ting Louise A, håber hun på trods af alt det skidt har det godt.
M&R, hold da op, det var da en kedelig tendens! Dem jeg har mødt har alle været meget glade og venlige og ikke bange for noget som sådan.
Igen, tak for jeres svar.
jan 2013
tak Molly har ikke ondt, hun bliver behandlet for hendes hjerte, gigt og allergi så længe min hund ikke har ondt er alt som det skal være, men hvis hun en dag begynder er have ondt ved jeg godt hvad det rigtige er
Hvilken race har du så nu tænkt dig evt. at give dig i kast med?
apr 2005
jan 2013
apr 2005
jan 2013
maj 2012
Det var dejligt at høre hun ser også bare dejlig ud!
Jeg har været igennem rigtig mange racer, men er nu nået ned til 2 jeg har et godt øje til, Japansk spids, og papillon. det er meget svært at vælge, hehe.
Haha M&R, hvor er de dog søde at se på dine vovser!.
Men Terrier sindet tror jeg desværre ikke er mig.
maj 2007
http://www.hundegalleri.dk/bruger/9571-connie__
Info om Cavalier? :)