{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.672 visninger | Oprettet:

Info om Cavalier? :) {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen

Jeg har længe overvejet at anskaffe mig en hund når tiden og økonomien er til det.
Jeg har fornylig fået øjnene op for racen Cavalier king charles spaniel, og den lyder så fantastisk! smiley

Jeg er helt vild efter at finde ud af ALT om denne race, og har fundet en del ting på nettet om den, bla. de sygdomme den kan have (Patella, hjertefejl, og nogle jeg ikke kan stave :b ).

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre hvad ejere af denne skønne lille hund kan fortælle, alt fra da i fik den hjem, til dagligdagen, pelspleje osv. smiley

Det er ikke sådan at jeg går og skal finde en hvalp lige nu,(nok først om 1 års tid) men jeg kan bare ikke lade være med at ville vide alt. (: Og den kommende hvalp skal naturligvis være fra en kennel der tester sine hunde, og stambogsførte i enten DRU eller DKK.

Undskyld hvis der allerede er debat indlæg om dette, har kigget lidt rundt i forum men syntes ikke jeg fandt noget.

På forhånd tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Info om Cavalier? :)
  • malene
    malene Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11
    #1   13. jun 2012 Hej smiley
    Nu er jeg selv faldet pladsk for racen og får min dreng hjem i august. Jeg har haft fat i flere opdrætter og egen dyrlæge - hertil har jeg erfaret at det er en MEGET god ide at ofre et par tusind kroner ekstra og købe en vaps med tale for at være sikker på at de er testet og ellers sunde og raske!!
    Jeg var oppe at besøge min kommende hvalp, hans mor, søskende og aaalle de andre cavalier smil Jeg var simpelthen så positiv overrasket over hvor dejlig en race denne hund er smiley
    Mit råd ville være eventuelt at tage på udstillinger og snakke med opdrætter


  • #2   13. jun 2012 Det er en herlig, glad lille hund. smiley

    Min elskede alle mennesker og alle andre hunde *GG* Han legede både med små hunde og større hunde bla. schæfere og labrador. Han syntes små børn var fantastiske smiley

    Han var aldrig bange for noget. Han stressede aldrig. Når man legede vildt, kammede han aldrig over i at snappe eller lignende.

    Han var renlig i løbet af den første uge, lærte ikke at bide i os/ting i løbet af de første 2 uger.

    Han var velopdragen. Kunne komme med alle vegne.

    Han elskede at gå spor, løbe en agility bane eller bare lære tricks. Han virkede aldrig anmassende eller pjevsende eller irriterende på andre - han var der bare. Han sov altid ind over mine ben, når jeg så fjernsyn. Han ville altid gerne være med, når jeg foretog mig noget - uden nødvendigvis at prøve på at blive midtpunktet.

    Pelsplejen - ja, det er jeg så ikke så god til... Ahem... Han var black/tan og havde en del pels. Når man er altiv og går meget i skoven, så kommer der en del grene, burrer og pelsknuder i pelsen bag ørerne ogindimellem under maven - til gengæld fælder de i totter og du får ikke nødvendigvis kaffe med hundehår i - det får jeg tit nu med min korthårscollie *GG*
    Men jeg klippede altså pelsen for at den skulle blive nemmere at holde - og børstede ham 1 gang hver uge smiley

    Hvis der er andet, du gerne vil vide, så spørg bare ind smiley


  • #3   13. jun 2012 cavalier er intet mindre end en fantastisk hund smiley

    kan godt forstå du har fået øjnene op for denne race smiley

    desværre er jeg lige på vej ud, så har ikke tid til en lang forklaring, så håber der er andre der svare smiley
    ellers så svare jeg lige i morgen smiley

    det vigtigste er du selv inde på, nemlig at forældrene skal være testet for det hele smiley


  • #4   13. jun 2012 Malene - Ja helt sikkert hellere give et par tusinde mere! man får jo hvad man betaler for kan man sige. (: Nårh hvor er han dog bare fin din lille dreng!
    Jeg kunne godt finde på at tage et smut forbi en udstilling hvis der var noget i nærheden af Kbh smiley

    Sarah - Ej det lyder bare dejligt. smiley Den race har sådan et godt ry! har endnu ikke hørt noget negativt. smiley
    Klippede du ham selv, eller fik du en professionel til? tror ikke Pels plejen bliver et kæmpe problem, men det er meget interessant at høre om. smiley

    Michelle - hehe, jeg går meget op i at de SKAL være testede så man gør lidt for hunden på lang sigt.. og self også for sig selv. Det er noget være møg at sidde med en syg hund og ikke kunne gøre noget. smiley



  • #5   13. jun 2012 Der er DKK udstilling i Ballerup denne weekend,vi skal derud og kikke og nyde,vi har bestilt hvalp fra en af opdrætterne--forventet fødsel ca. 23.juli,farve:blenheim,og jeg kan næsten ikke vente ----
    Forældrene er meget velundersøgte og fundet fri for alt,hjertestatus er også ok,den kommer til at koste et par tusind mere,men som en af vores bekendte,som havde en hjertesyg cavalier i 6 år--de penge kan hurtigt tjene sig ind.


  • #6   13. jun 2012 Cavalier King Charles er den mest fantastiske race hvis du spørger mig! Min Cavalier er i hvert fald fantastisk! Hun er én af dem som man aldrig har hørt knurre, og som nærmest bare træner sig selv? F.eks. har hun lært sig selv at gå i snor, altså hun går mega pænt selvom at vi aldrig rigtig har trænet det med hende?
    -Anskaf dig sådan én smiley


  • #7   13. jun 2012 http://www.dkk.dk/828

  • #8   13. jun 2012 Jeg klippede ham selv. smiley

  • #10   13. jun 2012 Hej Trine.

    Ja jeg kan jo også sagtens forstå du er faldet for den her helt fantastiske race.

    Jeg vil gerne give mine erfaringer videre... og svare på spørgsmål, men er på vej i seng og vil gerne have god tid.

    Så jeg markerer lige tråden og så vender jeg tilbage. smiley

    men lige hurtigt:

    www.cavalierklubben.dk

    Og så bogen "Cavalieren"


  • #11   13. jun 2012 Trine jeg vil anbeflae dig at tage på DKK udstillingen i Ballerup lørdag eller søndag i denne weekend, de fleste opdrættere kommer der og folk er søde til at svare på spørgsmål og lade dig hilse på hundene, hvis du møder nogen der er stressede så vent lidt de er sikkert på vej i ringen med hunden smiley Jeg skal selv udstille min dreng begge dage og du kan finde cavalieren i Ring 13 uden for

  • #12   14. jun 2012 Bodil - Fedt nok, prøver at kigge derud. (:
    Og kan godt forstå du glæder dig! sådan et lille pus smiley

    Camilla G - Tak for de tlange indlæg, det er kun rart at kunne høre en masse. smiley
    Jeg er endnu ikke skræmt væk, haha. De fleste af de opdrættere jeg har fået interresse for lige pt. er fra DKK, og det hele lyder så fornuftigt og godt. smiley

    Karina - Helt iorden, jeg venter spændt. smiley

    Nadja - Jeg kigger helt sikkert forbi, nok søndag. (: Det kunne være rigtig spændene, og super fedt der er udstillinger så tæt på hvor jeg bor. smiley hehe



  • #13   15. jun 2012 Trine så kan det være vi ses, er der jo selv for at udstille min, og ja det er dejligt det er tæt på bor nemlig selv i Ballerup smiley

  • #14   16. jun 2012 Nadja - Hvor lang tid foregår udstillingen? (: og hvilket tidspunkt ville du mene var bedst at komme på? (: kommer i morgen søndag

  • #15   16. jun 2012 RING 13

    2 Kleinspitz , orange/ulvegrå/a. farver
    10 Pomeranian
    48 Cavalier King Charles Spaniel

    Et skud i tågen vil være at cavalier kommer starter mellem kl. 9.30 og 10.


  • #16   16. jun 2012 Udstillingen starter vist 9.30/10.00 og der plejer gerne at være andre racer inden cavalieren i samme ring, så de skal jo lige være færdige først. Udstillingen slutter, når alle har været udstillet, ca ved 14-15 tiden. Og senere er der konkurrence i Store ring om at blive udstillingens bedste hund.

  • #17   16. jun 2012 Der vil ca. kl 11 i morgen være bedømmelse af cavalier hanner og derefter tæver.


  • #18   16. jun 2012 ups.
    mente den opdrætter jeg talte med her i eftermiddags.


  • #19   16. jun 2012 Trine jeg regner med at cavalierne starter omkring 9.30 i morgen og så tager det nok et par timer før de er færdige, men hellere kom tidligt så du ikke misser folk, jeg er selv i det røde DKK telt som er i midten over for den side hvor der ingen telte er smiley Dvs vi har dommer teltet på vores venstre hånd når vi sidder i teltet smiley

  • #20   16. jun 2012 De er ikke 2 timer om at dømme 12 hunde. Så bliver det en natteforestilling smiley

    Og udstillingen starter kl. 9 for alle ringene smiley


  • #21   25. jan 2013 Du skal virkelig passe på med hvem du køber fra. Min Molly har det mest fantastiske sind og en skøn personlighed. Vi var de bedste da vi gik til hvalpetræning (jeg trænede hende selv da jeg var 11 år) vi gik også til agility senere. Hun kan alle mulige sjove tricks og er helt vildt lærenem. Hun er venligsindet over for alle hunde, kan dog være bange for større hunde indtil hun kender dem. Hun elsker at hygge og nusse. men men men. Racen er fyldt med fejl. Min skønne Molly har, gigt i halen, er multiallergiker, har hjertefejl, har brystkraft, har tabt en tand i undermunden (som 7 årig) og er nu ved at udvikle grå stær i det ene øje smiley det er rigtig synd for hun har den mest fantastiske personlighed og alle der møder hende falder for hende. Alle mener at hun er fantastisk opdraget. Så pas rigtig godt på med hvor du køber din hund. Molly er af Cf (conny og finns) også kendt som fifi

  • #22   25. jan 2013 Jeg kan kun gange det de andre siger med 1000, ELSKER den race !!!!

    Dog har jeg de sidste år opdaget en kedelig tendens (via mit arbejde) og har nu mødt en del bange/sky/ tilbagetrukken Cavalier, og DET ER IKKE ET RIGTIG CAVALIER SIND....

    Der kom sågar en ind, med den skønneste Cavalier, og så siger hun til mig : Ja, han er lidt en atypisk Cavalier, han er ikke bange for noget og er fuld af gåpåmod... Mit svar: Nej, du har netop en rigtig Cavalier....

    Så udover at finde den rigtige opdrætter, vil jeg forsøge at møde afkom fra denne, og se hvordan de er....


  • #23   25. jan 2013 Hej Louise og M&R smiley

    Jeg har fået læst en hel del op på racen, og er nået til den kedelige beslutning at det ikke skal være denne race jeg skal have. Er 100 % sikker på det er en super dejlig hund, men må ærligt indrømme, at med alle de skavanker, så tror jeg hellere jeg vil kigge på nogle mere sunde racer - og det er jeg så igang med for tiden. smiley

    Jeg er ked af at høre din hund lider af så mange ting Louise A, håber hun på trods af alt det skidt har det godt. smiley

    M&R, hold da op, det var da en kedelig tendens! Dem jeg har mødt har alle været meget glade og venlige og ikke bange for noget som sådan. smiley

    Igen, tak for jeres svar. smiley


  • #24   25. jan 2013 Trine

    tak smiley Molly har ikke ondt, hun bliver behandlet for hendes hjerte, gigt og allergi smiley så længe min hund ikke har ondt er alt som det skal være, men hvis hun en dag begynder er have ondt ved jeg godt hvad det rigtige er smiley

    Hvilken race har du så nu tænkt dig evt. at give dig i kast med? smiley


  • #25   25. jan 2013 Du skal da have en Bull Terrier Miniature smiley

  • #26   25. jan 2013 random fact: vidste du at forskere inde for emnet "fra ulv til familiehund" har vist at bull terrieren er den race hvis kranie er længst fra den oprindelige ulvs form? smiley

  • #27   25. jan 2013 He he, man behøver ikke engang at gå ind og læse om det, for at have den viden, det er bare et enkelt blik og vupti så besider du den viden smiley

  • #28   25. jan 2013 smiley

  • #29   25. jan 2013 Louise A

    Det var dejligt at høre smiley hun ser også bare dejlig ud!

    Jeg har været igennem rigtig mange racer, men er nu nået ned til 2 jeg har et godt øje til, Japansk spids, og papillon. smiley det er meget svært at vælge, hehe.

    Haha M&R, hvor er de dog søde at se på dine vovser!. smiley
    Men Terrier sindet tror jeg desværre ikke er mig. smiley



  • #30   25. jan 2013 Hvis du påtænker japansk spids, så skriv til hende her:

    http://www.hundegalleri.dk/bruger/9571-connie__

    smiley


Kommentér på:
Info om Cavalier? :)

Annonce