{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.483 visninger | Oprettet:

Fat det! Han tisser altså IKKE af glæde! {{forumTopicSubject}}

Ih.. Lige et surt opstød her smiley

Min hvalp er nu 18 uger, (labrador blanding - lab + golden + newfoundlænder + dalmatiner) og han er bare SÅ dygtig til at tisse og lave udenfor! Han holder sig hele natten, og flere timer i løbet af dagen, helt uden problemer! Så han er vel så godt som 95% renlig, og vi har ikke haft uheld indenfor i flere uger nu!! smiley Jeg er bare så glad og stolt af ham! Generelt er han en ekstrem super nem hvalp, og jeg er lykkelig for ham og for den måde han er på! Og når han bliver glad og opstemt skal han bare have en ting i munden, helst en bamse smiley
Og han har aldrig tisset af glæde... MEN...

Min svigermor, hver gang hun ser ham siger hun noget i retning af: "Ih, vi må hellere skynde os ud, inden du begynder at tisse af glæde!"
Hun mener selv han har tisset en dag hvor hun hilste på ham, men jeg var der, og det var bare dryp fra munden da han lige havde drukket vand (det er han tilgengæld et svin til :p)!
Men hun er bare SÅ opsat på at han nærmest SKAL tisse af glæde?! Og jeg tænker bare, hvorfor skulle han tisse af glæde for at se hende?! Om morgenen når jeg fodre ham, har han ikke været ude hele natten, og når han skal have mad bliver han altså VIRKELIG OVER GLAD(!!!) så hvis han skulle tisse af glæde, hvorfor så ikke dér? Og når jeg kommer hjem til ham efter han har været alene, og der ikke er nogen uheld, så løber han rundt om mig og viser hvor glad han er, her tisser han altså heller ikke! Og når min kæreste kommer hjem bliver han også vildt glad, og der sker det heller ikke!

Misforstå mig ikke, havde hunden et problem med at tisse når han blev glad eller opstemt, fair nok, så var det jo bare det og ingen sure miner smiley Men bliver bare sur fordi hun nærmest giver ham et problem han faktisk ikke har? Hendes datter har en unghund på 2 år, (en rottweiler eller rottweiler blanding?) og den har altid tisset af glæde, og har stadig nogle gange lidt problemer med det. Men bare fordi hendes egen datter har en hund som gør det, betyder det ikke at min gør det smiley

Undskyld, skulle bare ud med det, fordi jeg bliver altså lidt sur over det, når hun ikke forstår det, når jeg siger til hende, at han altså IKKE har det problem.... smiley Og hun er den ENESTE som mener han har dette problem. Og han er altså blevet passet af mine forældre i 1 døgn og af min veninde i 2 døgn, og der har ALDRIG været noget i den retning.

Ja, ved ikke rigtig hvad jeg vil med denne tråd? Skulle bare ud med det, fordi det irriterer mig at give ham et problem han ikke har, når han er så nem og dejlig at have med at gøre! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fat det! Han tisser altså IKKE af glæde!
  • #1   1. jun 2012 Hvis svigermor synes det er sejt at han tisser af glæde når han se hende... så lad hende dog behole sin glæde over dette! La hende gå ud med hunden som et første når hun kommer på besøg... I andre kan jo bare blive inde :O))

• #2   1. jun 2012 Det er da bare dejligt at han ikke gør det :-)) MEN må jeg godt lige stille et spørgsmål? Det er bare noget jeg har tænkt på og har ikke som sådan noget med dit indlæg at gøre.
    ER det af glæde når en hund sjatpisser når der kommer nogen? Eller er det utryghed/underdanighed? Jeg har ikke helt kunnet finde ud af det.

• #3   1. jun 2012 *Lise - "Khyi Sangmu's"

:o) ja okay, sådan havde jeg ikke lige tænkt på det?

• #4   1. jun 2012 margit N

Godt spørgsmål :o)
    Jeg er nok ikke den rette at svare på dette, men jeg ved da at mange hundetrænere siger at hvalpe godt kan tisse når de bliver glade og opstemte, fordi de ikke lige har helt kontrol over den der blære endnu? smiley

• #5   1. jun 2012 * BATDOG *
    Du har ret :o)

• #6   1. jun 2012 Suzy & Plette smiley Savner C .

Hehe :o) det kan da godt være?

• #7   1. jun 2012 Margit: min gjorde det af glæde. Han gjorde det kun, når jeg kom hjem, og han rejede rundt (logrer sig selv i hovedet) og hoppede op. Ingen angst/utryghed der. Han blev ikke så glad for andre. Han kunne også gøre det, hvis man tog snoren frem og "stressede" ham lidt op over at skulle ud og gå

• #8   1. jun 2012 TS ja ved hvalpe kan jeg sagtens se at det kan være af glæde/mangel på kontrol. Men hvad så hos voksne hunde??
    Måske der er nogle kloge hoveder på HG der ved det.

• #9   1. jun 2012 Hov hans strinteri hang også sammen med læbestift...

• #10   1. jun 2012 Og min gjorde det længe efter, at han var blevet renlig

• #11   1. jun 2012 Alter ego

Haha, tro mig! Glæder mig ikke til når/hvis min kæreste og jeg skal have børn, der tror jeg på hun kan blive lidt af en kamp, da vi har meget forskellige måder at gøre tingene på ;o)

Haha. Tænker jeg venter med den der diskussionsform til at børnene lander en dag smiley

• #12   1. jun 2012 Jeg vil sige som flere andre... spring op og fald ned på din svigermor. Hvis hun nu synes, det kunne være såååå dejligt, hvis din hvalp var lige ved at tisse af bare glæde over at se hende, så "lad dog barnet", som man siger. Det skader jo ingen (det er bare lidt irriterende at høre på, måske). smiley

Ang. det der med at tisse af glæde generelt, så vil jeg ikke mene, at det decideret er glæde, der får hunden til at tisse, men snarere stress. En meget, meget glad hund er jo også en stresset hund, og stress og frustration kan godt give tissetåre. Derfor tror jeg mere, det er stressniveauet, som medfører tissetåren, snarere end glæden, selv om de 2 ting i situationen hænger tæt sammen.

• #13   1. jun 2012 Julie P
    Hvordan hang hans strinteri sammen med læbestift? :o) Lyder lidt sjovt.

• #14   1. jun 2012 Alter ego

:o) Hehe.

• #15   1. jun 2012 Steinskog: altså han havde erektion, når han tissede/efter han tissede. En anden lille glæde-indikator smiley

• #16   1. jun 2012 Alter ego
    Jeg forstår nu at din diskussionsform er opstået smiley

• #17   1. jun 2012 Julie P
    Så du kalder erektion for læbestift? smiley

• #18   1. jun 2012 Steinskog: det er vist et meget brugt udtryk, når hanhundens diller lige titter frem. Det ligner lidt en læbestift, der er drejet op...

• #19   1. jun 2012 Molly tissede faktisk af glæde når hun så min mor.

Det stod på helt til hun var ca. 2½ år.

• #20   1. jun 2012 Julie P
    Nå, der kan man bare se smiley Det vidste jeg ikke smiley Det var derfor jeg blev sådan lidt, at det var da en sjov ting at han begyndte at tisse pga. en rigtig læbestift, atlså det man putter på munden! smiley

Hihi :o) Man lærer noget så længe man lever!

• #21   1. jun 2012 louise J

Der kan man bare se smiley
    Det er bare ikke tilfældet her, som sagt gør han det ikke selvom hun mener det smiley holder meget øje med ham når det er, og der er ingenting og har aldrig været smiley

• #22   1. jun 2012 Jeg kender det godt smiley

Her er det bare mine svigerforældre, der ikke helt har fanget, at Vega altså har været renlig i et halvt år smiley "ej, skal I ikke til at skynde jer ud med hunden?!" Øh nej? Hun er et år gammel og tissede sidst for to timer siden? Hun tisser sgu ikke hvis vi går ud med hende så tit, men de tror åbenbart stadig hun ikke er renlig.

Jeg fortæller dem bare, igen og igen, at hun er renlig og godt kan holde sig, og jeg har 100% styr på det smiley

Næste gang, kan du så ikke sige "jamen så lad os da se om han glædestisser" vente, og så sige "næææææ, det er han nok stoppet med" smiley

• #23   1. jun 2012 Pernille B

Haha smiley listigt!

• #24   1. jun 2012 Kiyoh har også tisset af glæde!
    Da vi stod i boligproblemer og han blev passet på fyn i en MÅNED, så da vi så ham igen blev han virkelig SÅ glad! Min svigerfar satte ham ned på jorden og han tissede hele vejen hen til os og var rigtig opstemt! smiley

Ellers har han gjort det én gang siden, det var da vi kom hjem med Lilo til ham smiley

• #25   1. jun 2012 Pernille D

Puha, jeg var også blevet godt utilfreds hvis nogen fodre min hvalp ved bordet! :op

• #26   1. jun 2012 Luna har kun tisset én gang af glæde, og hun var både voksen og renlig. Det var for et år siden, hvor jeg var væk i en uge - da hun så mig igen, blev hun så lykkelig, at der kom en lille tår..

• #27   1. jun 2012 Jeg har hørt at en af grundene til at de tisser, er at de udviser underdanighed.

MEN ! Jeg kan simpelthen ikke huske den forklaring jeg fik, så jeg vil ikke kaste mig ud i at forsøge .. blot kan jeg huske at det der "glædes-tis" vist ikke rigtigt holder ...

• #28   1. jun 2012 Jeg føler det er mig der skal fortælle mine forældre hvad der er tilladt her, men at det er gemalen der skal fortælle sine forældre hvad der er tilladt her..... på den måde tror jeg man kommer længst med uden at blive uvenner......

• #31   1. jun 2012 Margit - mine forældres yngste hund tisser bestemt af glæde smiley Den hund elsker mig overalt på jorden, og hun tisser hver evig eneste gang jeg kommer på besøg og siger hej til hende ...ganske forfærdeligt smiley

• #32   1. jun 2012 Camilla O

Det gør ham heller ikke til problem hund, men irriterer mig bare at hun giver ham "skylden" for noget han aldrig har gjort? Og på den måde egentlig skaber et problem som slet ikke er der? Ved godt det er en lille bitte, og helt og aldeles ubetydelig ting, men det irriterer mig bare grænseløst, når der netop IKKE er det problem.

• #33   1. jun 2012 Hmm det lyder til at det kan skyldes både det ene og det andet.

• #34   1. jun 2012 Steinskog, kan godt følge det lidt, men prøv at forestil dig hun havde sagt hunden gjorde det pga. dårlig psyke og hun ikke ville havde den inde for sine døre igen ;o) hun lyder til at holde af hunden, så det er jo ikke noget ondt ment... Hvad siger din kæreste til det?

• #35   1. jun 2012 Steinskog: Det er vel egentlig bare, fordi hun gerne vil føle sig betydningsfuld i hundens øjne? Men jeg forstår såmænd godt din irritation ;o)

• #37   1. jun 2012 Bente, det er også min tanke, ganske uskyldigt lige nu, måske det ikke vil være det hvis der en dag kommer børnebørn hehe men så må man jo lure via hende-hundens sammenspil og man bør sætte hende på plads på et tidspunkt, altså hvis hun f.eks. begynder at give den ved bordet og man ikke vil havde det, så er det jo med at give udtryk for hvorfor man ikke vil havde det hvilket godt kan gøres på en pæn men bestemt måde ;o)

• #38   1. jun 2012 Aino K
    Han er ligeglad smiley Så længe hunden tisser og laver udenfor og ikke slikker på ham smiley haha.

• #39   1. jun 2012 Bente H - Lunas moar - savner C *

Ja, det er det jo nok? :o)

• #40   1. jun 2012 Pernille D
    ja for fanden da smiley jeg havde nok råbt lidt højt hvis det var det som var sket. smiley Der skal jo ikke så meget til af den salgs når de er små, før tiggeriet begynder smiley

• #42   1. jun 2012 Camilla O
    Jeg tog det heller ikke som om var det ment hårdt smiley

• #43   1. jun 2012 Pernille D
    Uha, så bliver man bare lidt træt altså smiley Skide træls.

Hehe, havde nok også valgt at skifte hundepasser smiley

Kommentér på:
Fat det! Han tisser altså IKKE af glæde!

Annonce