{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilke hunde hører under "MUSKEL HUND"?
  • #1   28. maj 2012 Muskelhund er et vidt begreb, og meget individuelt. Mener du hunde der er på forbudslisten ???

• #2   28. maj 2012 Jeg vil mene, at en muskelhund er de muskuløse racer som fx. bulldogg, bullterrier, pitbull terrier, amstaff og lignende racer.
    Sådan ser JEG det i hvert fald.

Det er ikke kun dem på forbudslisten.

• #4   28. maj 2012 Alexandoria, nej men alle hunde har jo muskler:-)) så det er jo individuelt hvad vi betragter som muskelhunde, det er ikke et ord der dækker bestemte racer.
    Hvad med Rottweileren den er jo også muskuløs, eller den franske bulldog?

• #5   28. maj 2012 altså jeg kigger på bolighus og der står ; Husdyr : Der må holdes husdyr, dog ingen kamp/muskelhunde, der ansøges skriftlig.

så vil gerne vide hvad tælles under muskelhunde?

• #6   28. maj 2012 Kriks: det er som nævnt før en individuel bedømmelse (det er egentlig et medieord, som blev brugt i stedet for kamphund) Men hvis du vil vide, hvilke hunde, der ikke må holdes, så må du have fat i udlejeren. Jeg har fx set manchester terrier være på en forbudsliste i et boligselskab-
    http://toydogfanciers.com/pictures/tdf2007/tdf2007sunday/group04_toy_manchester_terrier.jpg

• #7   28. maj 2012 Du er nødt til at spørge udlejer....

For hvilke racer de mener går ind under, svinger en hel del.

I de selskaber jeg kender, har de nedskrevet præcis hvilke racer man ikke må have på lejemålene

• #8   28. maj 2012 årh min herre gud... det sq svært at være borger i danmark nu til dags...

• #9   28. maj 2012 Mamma: Dem mener jeg også er muskelhunde.
    Og en greyhound.. njaaaah, den kan vel også komme under det, men den er bare så tynd, at det ikke lige er den første, jeg tænker på som muskuløs xD

• #10   28. maj 2012 Og ja.. det er svært. Efter den hundelov er der kommet forbud på alverdens racer i boligselskaber.

• #11   28. maj 2012 man er nok nødt til at ringe og spørge... smiley som de andre siger, så er der ikke nogen liste over hvilke hunde er er kamphunde og hvilke der er muskelhunde, som der er med bl.a. jagthunde og brugshunde...

• #12   28. maj 2012 hov, var lidt langsom smiley

• #13   28. maj 2012 okay tak, så vil de sikkert mene min sbt er en muskel hund fml..... ingen bolig til os så smiley

• #14   28. maj 2012 Ring nu og spørg. Det kan godt være, de kun har forbud på listehunde o.o

• #15   28. maj 2012 ja måske, jeg ringer ihvartfald imorgen og spørg , men hvis det er kun liste hunde bliver jeg lidt mobbset... det kan da ikke passe de skal skrive det på den måde, så kan de lige så godt skrive liste hunde smiley

• #16   28. maj 2012 nu hvor vi er her alle er der nogle der har opskrifter il nogle gode guffer???! smiley

• #17   28. maj 2012 True story smiley
    - Jeg har ikke en opskrift, men prøv og søg i fotoalbums, mener der et album der viser, hvordan man laver dem ^^

• #18   28. maj 2012 Listehunde er et hjemmebikset HG-ord, så det er ikke sikkert, at udlejer kender det.

• #19   28. maj 2012 Julie: Nå.. nej, det tænkte jeg så ikke lige på smiley Det kunne jo være ^^

• #20   28. maj 2012 Hvis de mener de ulovlige hunde skriver det følgende
    "Der må holdes 1 husdyr i afdelingen, dog er det ikke tilladt at besidde en af de 13 kamp- eller muskelhunde, der er nævnt i Hundeloven."
    eller
    "Det er tilladt at holde et husdyr pr. husstand, dog ikke kamp - el. muskelhund, som fremgår af den gældende Hundelov."
    Eller lignende.

• #21   28. maj 2012 dvs. de tæller kun listehunde som kamphunde og muskelhunde?

• #22   28. maj 2012 Visse boligselskaber har deres egne lister med op til 63 racer som forbydes hvor selv Fransk Bulldog og Boston Terrieren er forbudt, så den eneste måde at hitte ud af det på er at ringe til det selskab som står for lige de boliger.
    Det er bestemt ikke let at være boligsøgende i DK når man har hund. smiley

• #24   28. maj 2012 okay, tak!

• #25   28. maj 2012 Det kan være svært, at finde en bollig med sbt, og nok endnu mere, når man har 2 hunde. Mange bolig selskaber siger 1 husdyr.
    Håber det lykkes for jer.

• #26   28. maj 2012 muskelhund er en betegnelse medierne har skabt under skræmmekampagnen for et par år siden, muskelhund er ikke en faglig betegnelse. men hvis man skal prøve at lege med på legen, så er det alle de hunde gammel damer bliver bange for og som har et muskuløst udseende såsom amstaff, rottweiler, ambull, bullmastiff også videre. hovedsageligt en blanding af kamphunde, vogtende hyrdehunde og mastiffer

• #27   28. maj 2012 jeg siger bare pis og lort, jeg vil ikke af med nogle af hundene vi er kommet i en akut situation hvor vi skal flytte da min mor og hendes man går fra hinanden... hva fanden skal jeg gøre... jeg vil ikke sælge dem!?

• #28   28. maj 2012 det er dem jeg har set forbudt i boligforening Følgende hunderacer, samt blanding heraf, må ikke medbringes eller anskaffes

1

Akita inu (Japan)

31

Engelsk mastiff

2

Alano Español

32

Engelsk Staffordshire UK

3

Alpha blue blood bulldog

33

Fila Brasilleiro

4

Alto de Can Estude

34

Great Japanese Dog

5

American Akita

35

Guatemalan bull terrier

6

Amerikansk Bulldog

36

Guay malan bull terrier

7

Amerikansk molos (eller bandog)

37

Gull terrier (Pakistan/Afghanistan)

8

Amstaff (Amerikansk Staffordshireterrier)

38

Irish staffordshire terrier

9

Australsk bandog

39

Italiensk pardog

10

Australsk bully dane

40

Kangal, (Anatolsk hyrdehund)

11

Australsk pardogge

41

Kaukasisk ovtcharka

12

Bandog Bandogge

42

Komondor

13

Bedlington terrier

43

Manchester Terrier

14

Boerboel

44

Mastiff (stor vagthunderace)

15

Bull Terrier + Bull Terrier miniature

45

Mastin de los pirineos.

16

Bullmastiff

46

Mastin Espanol

17

Bully kutta (Afghanistan)

47

Mastino napolitano

18

Ca de Bestiar

48

Miniature Bullterrier

19

Ca de bou - mallorca bulldog

49

Olde boston bulldogge

20

Cane Corso Italiano

50

Olde english bulldogge

21

Centralasiatisk ovtcharka

51

Ovcharka (voldakov)

22

Cimarrón uruguayo (Molos)

52

Pit Bull Terrier

23

Dobermann

53

Rottweiler

24

Dogo Argentino

54

Sarplaninac

25

Dogue Brasileiro

55

Shar pei (Kina)

26

Dogue Canario

56

Sydrussisk ovtcharka

27

Dogue de Bourdeux

57

Tibetansk mastiff

28

Dosa (Sydkorea)

58

Tornjak

29

Engelsk bulldog

59

Tosa inu

30

Engelsk bullterrier

60

Aano, bandog

61

Samt blanding af nævnte hunderacer

• #29   28. maj 2012 hov undskylder for det lange tekst

• #30   29. maj 2012 M.P. Man får ikke et boligselskab til at foretage nogen søgninger på en hunderace uanset hvad.
    De har et fastsat reglesæt som bliver overholdt pga.at der er mange som ikke ønske at bo der hvor det er tilladt at ha de "store" racer.

Man kan kun prøve at ændre på private udlejeres holdninger.

Mange steder er det forøvrigt heller ikke boligselskaberne som har lavet reglerne men boligforeningerne Dvs. at det er beboerne selv som har udelukket nogle bestemte hundetyper og racer.

Kommentér på:
Hvilke hunde hører under "MUSKEL HUND"?

Annonce