{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.185 visninger | Oprettet:

Debat: hvad er iorden? (ang akut syg hund) {{forumTopicSubject}}

Godmorgen HG

Jeg har brug for at høre jeres holdninger....
(Og håber lidt på de kan bekræfte mit valg)

Sagen er den at Raya i går kort før vi skulle til træning fik en ordenlig omgang tyndskid, sådan virkelig ren vand i en tyk stråle... Der var intet at mærke på hende, så vi tog alligevel til hundetræning hvor man helle intet kunne mærke på hende, hun havde faktisk nærmere mere energi end hun plejede dog fortsatte den meget tynde tyndskid...
Da vi kom hjem tog jeg på arbejde og da jeg kom hjem 5 timer senere havde hun overskidt hele huset både vægge og alle sovepladser...
Jeg ringer til min egen dyrelæge (som heldigvis havde vagt) og han mener godt det kan vente hvis hun ellers er frisk, dog skal hun faste og jeg skal ringe hvis hun bliver sløv...
jeg har været oppe og kigge til hende hver 1½-2 time i nat og de første gange havde hun skidt igen, lige ved siden af sin kurv, det virkede ikke som om hun havde forsøgt at gå hen til døren, bare nærmest "givet op" og bare skidt lige ved siden af hvor hun lagde...
Jeg var kommet til at give hende mad inden jeg snakkede med dyrelægen og det samt pølser fra træning kom ud i ufordøjet tilstand...
Her til morgen virker hun meget sløj, skal skubbes ud og tisse, vil ikke have morgenmad (ikke fordi jeg vil tilbyde hende det, men hun plejer at hoppe og danse når jeg kommer ned om morgenen) og hun reagere ikke på jeg står og roder ved gufferne i lang tid (skulle tjekke forsikringspapirne)...
Hun er knap 7 mdr og i lømmelalderen og spiser alt hvad hun kan komme i nærheden af, så jeg er bekymret for der kunne sidde noget fast... Hun har også spist græs de sidste 2-3 uger, så det er jo også et tegn på der er et eller andet...
Lige for tiden er jeg i praktik i en vuggestue og skulle være der fra 8-15.30 i dag..
Jeg er rigtig utryg ved at forlade hende i så lang tid og har ikke noget familie der kan have hende, da de jo også skal på arbejde...
Det er min første hund og ved ikke om det er lige lovligt frækt at sige man ikke kan komme fordi ens hund er syg, men i samråd med mine forældre, bliver vi enige om at jeg ringer og lægger kortene på bordet og siger jeg ikke kan komme fordi jeg skal ha min hund til dyrelæge aktut...
Hende jeg snakker med tager det ikke ret pænt, ikke noget hun siger direkete men man kan sagtens høre på hende hun synes det er noget pjat...
Jeg siger at jeg regner med at komme lige så snart jeg er hjemme igen, medmindre det er rigtig alvorlig selvfølgelig...
Mens jeg sidder og skriver dette her, kan jeg så regne ud at min vejleder er mødt på arbejde for hun ringer og "skælder mig ud" at sådan kan man ikke bare blive væk fra arbejde og alt muligt... prøver at forklare hende at det er akut og at jeg ikke vil miste min hund pga mit studie det vil hun ikke høre på...

Jeg brød helt sammen da jeg havde lagt røret på... Jeg føler mig så forvirret og føler jeg handler på den rigtige måde men at "omverden" er imod den måde jeg reagerer på...

Har sgu lidt brug for jeres råd, vejledning og holdninger HG smiley

Jeg har tid hos dyrelægen 8.45 og så må vi jo se hvad der sker...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Debat: hvad er iorden? (ang akut syg hund)
  • #1   14. maj 2012 Uha, den er lidt svær og svare på synes jeg.

Jeg ville også være ret utryg ved at lade min hund blive alene hjemme i sådan en situation, men jeg var nok taget afsted alligevel. Så tror jeg, at jeg havde bedt mine forældre om at tage ham hvis de havde mulighed for det.

Der er nemlig rigtig mange mennesker uden hund som synes det er noget pjat og blive hjemme pga. hunden smiley

Men det var helt sikkert det rigtige valg, at ringe og ligge kortene på bordet. Og jeg synes det er rigtig fint at du tilbyder at komme på arbejde efter besøg ved dyrlægen. Det synes jeg bestemt ikke at du skal have "skæld ud" over.

• #3   14. maj 2012 GODT du har fået tid hos dyrlægen - en hvalp kan meget hurtig blive dehydreret, så det er bare med at komem afsted med den.

Jeg havde valgt IKKE at tage til træning med en hund med dårlig mave - man ved ikek om det er noget smitsomt, så den del synes jeg ikke er iorden.

Jeg synes det er godt du har ringet til dit praktiksted, så du kan tage til dyrlæge med din hund - selvfølgelig skal du ikke lade hunden ligge derhjemme og lide og det kan faktisk være alvorligt med så meget diarre, så du har intet valg. Du skulle nok have meldt dig syg i stedet for, så havde du undgået ballade.

God bedring med din vaps!!!!
    Og giv os lige en opdatering senere.

• #4   14. maj 2012 Puh ha... nogle mennesker er bare så enormt uforstående og uden situationsfornemmelse.
    Meld dig selv syg næste gang.

Raya skal helt sikkert have skånekost og zoolac eller lign.

• #5   14. maj 2012 Først, jeg syntes at du har truffet det rette valg, du vil ikke være nærværende på jobbet alligevel og aldrig tilgive dig selv hvis du kom hjem til en endnu dårligere hund.
    Jeg bliver lidt ked af det på dine vegne over at dine chefer ( som burde på et ledelses og motivations kursus ) ikke kan forstå at dette er vigtigt for dig, specielt når institutionerne ikke er afholder sig fra at kalde på forældrene så snart et barn nyser. Og der er stor tolerance i samfundet for barnets første sygedag ( helt ok ) men der er andre ting samfundet også burde have tolerance overfor. Du har været ærlig, havde du haft barn havde det let kunne bruge det som undskyldning for at blive hjemme eller meldt dig syg, begge dele havde du fået betalt for. Jeg syntes du skal tage en snak med dem, fortæl dem du valgte at være ærlig og at dy selvfølgelig arbejder en anden dag istedet. God bedring med vovsen.

• #6   14. maj 2012 Jeg ville ikke rigtig vide hvad 'jeg kommer ikke' betød. Selvfølgelig skal hunden til dyrlæge, men det ER altså ikke arbejdsgivernes problem. Nu går jeg ikke ud fra, du som studerende har ferie, du kan tage, men du kunne jo høre, om du kunne komme det senere og så blive nogle andre dage. Altså afspadsering på forskud. Der er garanteret tidspunkter, hvor det vil være fedt for dem, at du kan blive et par timer.

Håber, hun bliver frisk. Det er aldrig rart, når de er dårlig smiley

(og til en anden gang, så synes jeg virkelig, det er groft at tage til træning med en hund, der har det sådan)

• #7   14. maj 2012 Puh er godt nok glad for i har samme holdning...

Smutter afsted nu og skal nok give en lille opdatering...

• #8   14. maj 2012 Uha kan så sandelig godt forstå du tager med hunden til dyrlæge, ikke alle har forståelse for hvorfor man er nødt tlil at handle som man gør når man har hund. Og en anden gang så er det nok smartere hvis du melder dig selv syg istedet for, så det ikke koster dig din beståede praktik.. Selvom det ikke er smart...

• #9   14. maj 2012 Ups glemte lige, det eneste man opnår med den reaktion din chef kom med er at næste gang lyver man sig syg, det er utroligt at der findes chefer der ved så lidt om ledelse. En god leder ved at man både skal gi og ta for at få tilfredse og motiverede medarbejdere.

• #11   14. maj 2012 Marianne nej det er ikke arbejdsgiverens problem men det bliver det , fordi næste gang arbejdsgiver har brug for at hun kommer og arbejder på hendes fridag så får arbejdsgiver et nej, og så bliver det arbejdsgivers problem. Så længe man ikke render til dyrlægen og 100 andre ting hver måned så får begge partner mest ud af at være flexible.
    Jeg har været leder/ chef i ca 30 år for mange mange mennesker og jeg har lært at man skal gi og ta, både som arbejdsgiver og arbejdstager , den vej kommer man længst og får de bedste medarbejdere.

• #12   14. maj 2012 Som studerende er det ikke en katastrofe at man ikke kommer og man kan tilbyde at komme på en studiedag i stedet for.

På min arbejdsplads vil det ikke blive accepteret at man blvier hjemme for en hund - når en melder sig syg (ligegyldig grund) skal en anden kaldes ind (arbejder på sygehus) - så det er et vanskeligt dilemma, og man belaster en kollega ved at blive væk, for så skal den kollega have en ekstra vagt.

Har man en forstående arbejdsgiver kan tager en feriedag og det bliver accepteret, men har man en uforstående arbejdsgiver, så får man ikke fri.
    Desværre er det eneste sikre på nogen arbejdspladser at melde sig syg - jeg har ikek gjort dette, men jeg har så til gengæld en mand der selv kan bestemme sine arbejdstider - så vi har ikke problemet her.

• #14   14. maj 2012 Jeg synes du har gjort det helt rette! Umiddelbart ville jeg nok - hvis jeg havde en fornemmelse af at arbejdet ikke var så forstående - stukket dem en hvid løgn, men det er jo nemt at være bagklog. Nu må du jo være hos dyrlægen tidspunktet taget i betragtning, og håber at din hund bliver rask igen.

• #16   14. maj 2012 Maj.Britt ALLE lønmodtagere har ret til barnets første sygedag, det er loven.

• #18   14. maj 2012 Maj-Britt... Hvorfor skal du komme med så negativ en udtalelse?? Hendes hund er syg og hun søger råd.. Ikke fordømmelse.. Eller forargelse..

Hvad positivt kan din udtalelse dog bidrage med, andet end du kan sidde bag skærmen og føle dig hellig fordi du abenbart aldrig begår nogen fejl???

Vi ALLE begår fejl - Og LÆRER af dem..

• #20   14. maj 2012 Jeg ville da sige at det var irriterende.. Men det er nu en risiko man tager så længe man bare gå ud for en dør med sin hund....

Og som sagt, vi alle begår fejl.. Også længe vi lærer af det, er der altså ingen skam i at begå dem.. Ja man kan altid være bagklog, men folk er til stadighed mennesker, med alt hvad dertil hører..

Der er sikkert også andre der har haft deres vovser med som ikke har være helt raske, måske endda haft uopdage parvo.. Who knows??

Men synes det er tarveligt at man kommer med sådan en negativ kommentar.. Især fordi det i sidste kan få en til at lade være med at poste om råd herinde, fordi man bliver dømt så hårdt, fordi man har begået en fejl..

og man kan ihvertfald godt sige tingene på en pæn måde.. Det var din bestemt ikke..

• #21   14. maj 2012 Helena E: Det er da ikke fair overfor de andre at ts udsætter deres hunde for smittefarer. Og ang. Maj-Britts kommentar, så tilsviner hun da ikke ts på nogen somhelst måder, hun tilkendegiver blot hendes forargelse over at ts har taget en syg hund med til træning.
    Synes ikke hun kan skrive det meget pænere.

• #22   14. maj 2012 Nogle gange bliver man bare nødt til at gøre hvad der er rigtigt og så må omverdenen rende og hoppe, som du selv siger så er hundens helbred vigtigere end nogle timers arbejde eller en enkelt tabt arbejdsdag, at der så er nogen som ikke forstår det er selvfølgelig hårdt og brandærgeligt.

Jeg spekulerer på om de ville acceptere du kom for sent hvis din bil havde været udsat for hærværk eller hvis du havde haft indbrud i løbet af natten?

Har selv oplevet noget lignende en håndfuld gange og hvis det er nogen form for trøst så bliver det lettere for hver gang, og jeg har aldrig nogensinde fortrudt mine beslutninger.

• #23   14. maj 2012 Uanset hvad andre mener, ville jeg have gjort helt det samme, og jeg ville også have sagt sandheden. Det kommer mea længst med !! Det kan somme tider giver en øretæve, men man slipper for at gå og have dårligsamvittighed, oven i hatten. Det har man ikke brug for at have, når man har en syg hund, at tage sig af.
    God bedring med din hund, håber det er noget som nemt kan kureres:)

• #25   14. maj 2012 Helena E jeg syntes nu heller ikke at Maj.Britts kommentar var hård, man lærer forøvrigt kun hvis man lære :-)) det tror jeg nok TS vil, men man må når man skriver en tråd forvente at få kommentarer på den info man giver og så længe de ikke er grove så er det vel ok. Personligt havde jeg heller aldrig taget en syg hund med nogen steder, hverken for hunden eller de andre hundes skyld. Vi havde en på vores hvalpehold hvis hund fik en kraftig mavevirus, hun blev hjemme 2 uger, tak for det så slap vi andres hunde for samme tur, det er ansvar :-)))

• #26   14. maj 2012 Enig med flertallet , det er virkelig umoralsk og forkert at tage en syg hund med til træning, men sender jo heller ikke ens barn i skole når det er sygt af hensyn til smittefaren
    Det er uforsvarligt

• #27   14. maj 2012 Men selvfølgelig skal du tage hunden med til dyrlægen

• #28   14. maj 2012 Når hunden er SÅ medtaget så synes jeg at det er okay at tage fri. MÅ man overhovedet lade en hund (eller et andet dyr) ligge på den måde UDEN at gøre noget???? Jeg (smågriseproducent) ville få en bøde hvis der var en gris der havde behov for behandling men ikke fik det.

• #30   14. maj 2012 1. hold en syg hund hjemme fra træning!!!

2. giv den den omsorg, den har brug for - få den til dyrlæge, hold fri. Det kan godt være, der ikke er meget forståelse fra chefen, men det er det ansvar, man påtager sig, når man anskaffer sig en hund.

• #31   14. maj 2012 Maj-Britt.. Jeg giver dig helt ret i at TS ikke skulle ha taget vovsen med til træning. Både af hensyn til vovsen selv, men selvfølgelig også pga. smittefaren.
    Jeg siger ikke at man skal stryge TS eller andre med hårene.. Jeg synes bare godt at man kan sige det på en pænere måde.. Jeg synes bare personligt at ordene var lige lovlig hårde :O)

Jeg siger heller ikke at det er rigtigt det TS har gjort.. Det eneste jeg ville hen med det, var at JEG synes godt man kan sige tingene på en pænere måde og ikke KUN kommentere det hun har gjort forkert..

Men, men, men, det er også bare min mening ;o)

• #33   14. maj 2012 Jøsses da

• #34   14. maj 2012 Maj-Britt :O) Nææh, jeg synes de går hånd i hånd :O)

• #35   14. maj 2012 arbejds ledere er ikke altid lige forstående..
    min gl chef var ved at gå i spåner da jeg fortalte jeg ikke kom dagen efter, pga min hests aflivning.. han blev temmelig rød i hovedet, men fortalte ham at det var der ikke noget at gøre ved..
    da unghesten blev syg, tog jeg også fri.. igen med en pænt sur chef..

men jeg er så også opdraget i en familie hvor dyrene bliver sat først..

selvfølgelig bliver man hjemme når en ung hund er så syg!! ingen tvivl..

god bedring med hvapsen smiley

• #36   14. maj 2012 Ja det denne type af ledere opnår er bare at deres personale lyver istedet, og taber motivationen så arbejdsgiver taber mere end ved at være forstående, selvfølgelig til en vis grænse.

• #37   14. maj 2012 Hvor er jeg glad for at min chef altid har fuld forståelse , hvad enten det gælder syg hund eller familie og der aldrig er problemer .

Det går så begge veje, en chef der viser forståelse for langt mere "tilbage" af sine medarbejdere!

Godbedring med hunden

• #38   14. maj 2012 Rene, nemlig god chef du har, han eller hun har forstået det at være chef er andet end magt :-)))))

• #39   14. maj 2012 Jeg er enig med Kennelmor i, at det ikke var super smart at tage din hund med til træning, når den havde så voldsomt tynd mave. Både af hensyn til din egen hund, men også af hensyn til en eventuel smittefare.
    Så der havde jeg nok handlet anderledes.

Men ang. det med jobbet, så havde jeg handlet præcis ligesom dig... for selvfølgelig skal du til dyrlægen med din syge hund.

• #40   14. maj 2012 Enig I at man ikke slæber en syg hund med til træning. Både på grund af smittefaren men da os fordi det er synd når hunden er syg smiley

Men udover det, godt du tager til dyrlægen! Ser frem til update på Raya.

• #41   14. maj 2012 Jeg var en gang nød til at tage ferie fordi min hund havde fået fjernet halen og der gik betændelse i, fik af vide af dyrlægen hun ikke måtte være alene da hun blive meget dårlig. min arbejdsplads synes også det var latterligt, fik en da af vide det ikke var et barn men bare et dyr. kan godt se det ikke et barn, men den kunne gå hen og dø af det her.. siden den har jeg meld mig selv syg eller spurgt om ferie hvis min hunde skulle noget vigtig ved dyrlægen.. jeg ser sådan på det at jeg har valgt at have hund og må også tage mig af mit ansvar når der brug for det.

• #42   14. maj 2012 jeg har haft hund-syg-fridage. men jeg har ikke familie der kan tage dem.

• #43   14. maj 2012 Har ikke læst hele tråden. Men eftersom det er ulovligt at lade en hund lide så skal du selvf. til dyrlæge med den og så må arbejde etc. komme i anden række ...

• #44   14. maj 2012 Sanne, godt argument :-)))

• #45   14. maj 2012 Hold da kæft hvor er nogle af jer nogle bagkloge gimper for at sige det rent ud. Hvor er det da let at sidde ved tasterne og gøre sig klog på hvad man selv VILLE have gjort HVIS man stod i samme situation. En hund er ikke syg blot pga. tynd mave...helt seriøst! Ville I selv blive hjemme fra arbejde pga. en gang diarre hvis I ellers følte jer friske og raske? Det ville I næppe medmindre I var hypokondere af den helt store skuffe, og så ville I næppe beholde jeres arbejde særligt længe. Jeg er ikke et sekund i tvivl om at TS fortryder bitterligt at hun tog hunden til træning, nu hvor hun ved den er syg, men det er der intet at gøre ved nu. Så klap lige hesten...

• #47   14. maj 2012 Tak Maj-Britt det havde jeg også så slipper vi da for at være årsag til en mave virus epidemi.
    Sigyn, jeg har været arbejdsgiver i næsten 30 år og vil ikke have personale på arbejde med sådanne kraftige mave symptomer, kender ingen arbejdsgiver der vil det, så er alle syge og det koster for en arbejdsgiver at have sygt personale. Her snakker jeg ikke lidt maveondt men myller.Kald ikke mig hypokoner, har haft mindre end 5 syge dage på 30 år inkl 2 dage på hospitalet med ansigt forlammelse.
    Og ingen er bag klog jeg ville ikke være taget til træning, har faktisk blevet hjemme en mandag fordi Peanut kastede meget op og var til dyrlægen fredagen før.
    Bøvs :-))

• #48   14. maj 2012 Sigyn : Tyndmave er noger af det mest smittefarlige der er selvom man føler sig frisk,( både hos mennesker og dyr) så at du er uansvarlig og bærer smitterisikoen videre er simpelthen så dumt.

Så hellere være en bagklog hypokrondisk gimpe og blive hjemme end risikere at starte en epidemi

• #49   14. maj 2012 Øhhh.. hvis vi havde stået i situationen???

Jamen altså jeg HAR stået i situationen - og naturligvis bliver vi da hjemme, når hunden har diarre. Vi aner jo ikke hvad det kommer af.

• #50   14. maj 2012 I øvrigt er da da også NOGET af en uskik hvis eksempelvis pædagoger, lærere, læger og sygeplejepersonale ikke bliver hjemme, når de har diarre.

Jeg er tarmpatient - jeg kan dø af en patogen tarmbakterier som en eller anden synes er ok at slæbe med på job...

• #51   14. maj 2012 Mama
    Jeg ved godt, man kommer længst med at være lidt fleksibel, både den ene og den anden vej. Men jeg synes nu også, man som arbejdstager har et vist ansvar for selv at vise interesse i at få løst problemet på en måde, så det ligger arbejdsgiveren mindst muligt til last. Derfor siger jeg også, at man selvfølgelig skal tage til dyrlægen, men at det måske havde været smart at lægge ud med at gøre det klart, man selv ville betale for ikke at være på arbejde. En melding om, at 'jeg kommer ikke i dag' ville jeg, som før skrevet, have ret svært ved at tyde og faktisk blive irriteret over OGSÅ selvom jeg selv har dyr og i virkeligheden har stor forståelse for, at man kan stå i situationer, hvor det ikke kan lade sig gøre at komme på arbejde.

Sigyn
    Nu er det jo ikke det, det handler om her, men jeg ville altså blive splinternye tosset, hvis mine kollegaer kom på arbejde når de sked tykke stråler vand og jeg ville heller ikke selv gøre det. Jeg arbejder med børn og bliver også idiot af dem, der afleverer børn, der har kastet op hele natten, fordi nu er de nogenlunde friske. Det betyder hurtigt, at halvdelen af institutionen ligger ned i løbet af en uges tid smiley

• #52   14. maj 2012 Er der en update på hunden??

Jeg mener heller ikke det er iorden at tage til træning, men det tror jeg godt ts kan se i bagspejlet!

Dernæst ville jeg aldrig nogensinde få forståelse fra min arbejdsplads pga syg hund! Hvor er i heldige dem der har.... Jeg får ikke engang forståelse for de få sygedagedage jeg tager pga min knæskade, som oven i købet er en arbejdsskade..... Bliver kaldt til samtale af og til, når jeg faktisk en sjældent gang har en sygedag smiley

Ts, jeg synes du har gjort det helt rigtige, men næste gang skal du nok selv melde dig syg, selv om man burde komme længst med ærlighed.

God bedring med hunden....

• #53   14. maj 2012 Ja venter os på om der er nyt med Raya.

• #54   14. maj 2012 Helena - nu spørger TS om, hvad der er iorden!!!

Jeg skriver som den første, at det IKKE er iorden at tage hunden med til træning når den har vandtynd diarre - Maj-Britt og andre skriver det samme. TS spørger jo selv og får svar, det har ikek noget at gøre med at være negativ!!!!

• #55   14. maj 2012 Med hvad der er iorden hentydet jeg nu mere til det med arbejds situationen og hvad man kan tillade sig smiley

Nu da det med træningen er blevet en stor del af tråden vil jeg lige starte med den...
    Som sagt så er jeg første gangs hundeejer og mht til træning og for at være helt ærlig så havde jeg faktisk slet ikke tænkte på det kunne smitte de andre - så set i bakspejlet så fortryder jeg da jeg tog hende med, af hensyn til de andre smiley
    Det startede lige som jeg ville tage hende på en hurtig tissetur i haven inden vi skulle køre... Hun var rigtig glad og frisk og en anelse for fræk faktisk også - også bagefter hun havde "skidt"... Hun ELSKER det hundetræning/leg så jeg tænkte jeg ville tage derhen og så måtte vi jo køre hjem igen hvis hun viste tegn på at være syg.
    Da vi kom derhen startede jeg selvfølgelig med at infomere om at hun lige havde skidt tyndt og der var ingen indvendinger andet end at vi jo måtte se hvordan det gik...
    Og det gik godt - hun havde i hvert fald en af de bedste trænings oplevelser og var slet ikke til at stoppe i hundeleg igen...

Udover tyndskiden viste hun faktisk først symptomer på at være syg i løbet af natten....

Nå så til update om Raya smiley

Vi startede med at smide hende på vægten og opdagede hun havde tabt ca 5 kg på under et døgn men trods det var hun ikke dehydreret, som jeg var meget bange for hun var blevet...
    I og med hun ikke har kastet op eller forsøgt på det mener dr. dyr ikke der sidder noget fast i maven - hvilket jeg også var bange for, det det var dejligt!
    Hun fik 2 sprøjter med 4 ting (kan ikke lige huske hvad det var), noget til at "smørre" tarmen og pencilinkur i 10 dage...
    Og så skal hun på ris og kylling de næste 4 dage...

Dyrelægen mente hun godt kunne være alene nogle timer, så jeg var tilbage i vuggestuen allerede kl 10, så missede kun 2 timer...
    Men det har godt nok været lidt en træls dag for alle voksne både i vuggestuen og børnehaven vidste det jo så det var lidt hårdt at skulle forsvare sig selv hele dagen...
    Nogle var hunde mennesker og andre ikke og det gjorde lidt ondt når dem der ikke var ikke kunne forstå at jeg altså ikke ville forlade min syge hvalp derhjemme for at komme i praktik smiley Men sådan er livet jo...

• #56   14. maj 2012 Hov skal da også lige havde med at hun er ved at være sig selv i igen, dog er hun meget sulten og synes bestemt ikke det var nok med ris og kylling smiley

• #57   14. maj 2012 Det er en arbejdsplads du er på - og man kan jo ikke bare lige tage fri fordi ens hund er syg - man må bruge ferie eller afspadsering. Arbejdsgiver har ikke krav på at give dig fri faktisk.
    Men syntes da heller ikke du skal forsvare dig hele dagen igennem - måske der ikke var blevet set skævt til det hvis det havde været et barn.

God bedring med din hund

• #58   14. maj 2012 Ved ikke hvordan dit sygefravær ellers ser ud -

• #59   14. maj 2012 Hvor er det skønt, at hun er på vej på banen igen :).

Jeg synes, det lyder som et meget underligt sted, at du skal rende og diskutere det med personalegruppen. Det må være en sag mellem dig, lederen og evt. Den praktikansvarlige. Har i fået talt om evt. At 'betale' de timer, du var væk tilbage på et andet tidspunkt? Under alle omstændigheder, ville jeg bede om en samtale med lederen. Forklare, at du selvfølgelig ikke håber, det bliver aktuelt igen, men, at der kan være situationer, hvor du er nødt til at handle og bede om forståelse for det og en løsning, i begge kan være tilfredse med. Desuden ville jeg bede hende tale med de andre om, at det er noget, i to finder ud af sammen og som de ikke skal blande sig i

• #60   14. maj 2012 Syntes da også det er en underlig leder - hvorfor skal hun rende og fortælle de andre hvorfor du ikke er der fra morgenstunden.

• #61   14. maj 2012 Har snakket med lederen - som selv er hundemenneske og har prøvet noget ligneden smiley Hun var meget forstående og da det kun var 2 timer vil hun ikke engang indberette det som en halv sygedag...

• #62   14. maj 2012 Lars M: Der er én mand og 10-12 kvinder så det er en ren hønsegård smiley
    Og det var en fra børnehaven der havde vagttelefon i dag så de gange jeg har ringet, var det jo dem der skulle give beskeden videre til vuggestuen...

Det er ikke lederen der er værst (hun er faktisk ret sød) men desværre min vejleder og vores kemi passer bare ikke ret godt sammen smiley

• #63   14. maj 2012 Dejlligt at høre det går med vuffen smiley

• #64   14. maj 2012 Mamma: Som sagt så var vores leder rigtig forstående og sagde at når det kun var 2 timer, så skriver hun det ikke nogle steder smiley

Jeg skal have vejledning med min vejleder i morgen og frygter hun tager det op, så jeg skal sidde og forsvare mig selv igen igen smiley

• #65   14. maj 2012 Rikke
    Hør evt lederen om hun kan gå med til en samtale med dig og vejlederen. Det er altså ikke meningen, at hverken vejlederen eller resten af personalegruppen skal være på nakken af dig og det er hendes ansvar at få givet dem besked på, at hun og du har styr på det

• #66   14. maj 2012 Og ellers så tag regningen med fra dyrlægen hvor hun kan se hvor alvorligt det var og mind hende om at du kun har fulgt dyreværnsloven ...

• #68   14. maj 2012 Dejlig at høre vovsen har det godt.
    Mht dit fravær så ville , hvis du ellers passer dit arbejde, sige til din vejleder hvis hun bringer det op at det har du løst med din chef.

• #69   14. maj 2012 Mht hendes vægt så vejede hun 27,5 og burde veje 32-33 kg og når det er i den størrelse så er det altså ikke helt nemt at se smiley Men jo kunne godt se hun i hvert fald havde tabt sig lidt men troede godt nok ikke det var så meget...

• #70   15. maj 2012 Hold da op en omgang, godt at høre hun har det bedre og super du tog til dyrlægen jeg havde gjort det samme, jeg har ingen børn og min arbjedsgiver får klar besked på at mine hunde er for mig som børn er for andre, jeg ville dog hvis jeg ikke havde en forstående arbejdsgiver vælge at tage en sygedag.

Har dog kun oplevet en chef der ikke forstod det han ville have jeg skulle møde på arbejde selv om min hund rent faktisk fik et hjerteanfald, jeg kunne jo bare få den aflivet og møde ind til tiden, så lad os sige det på den måde der arbejder jeg ikke længere :-(( Og han havde altså selv 3 hunde....

• #71   15. maj 2012 Jeg har oplevet at få at vide at selvom min hund lå på operationsbordet (efter være blevet flået i stykker (bogstavelig talt) af en anden hund) at jeg SKULLE komme på arbejde. Svaret var noget i stil med: "Så kan du putte det rådne job skråt op! Farvel". Og så fandt jeg et nyt job.

• #72   15. maj 2012 faktum er desværre at der kun er lovgivet mht. børns sygedage - så man kan desværre ikke bare gå ud fra at der er forståelse fra chefens side fordi man har dyr - uanset arten.

Jeg ville uden at blinke melde mig selv syg - det må jeg jo nemlig godt - og så kan jeg derefter tage mit dyr til dyrlægen. Det er den fremgangsmåde jeg har brugt før, og vil bruge igen.
    Så lægger man sig på ingen måde ud med chefen... og viser det sig senerehen at der ER forståelse for akutte dyrlægebesøg, jamen så er det nemmere bagefter at lave en form for aftale.

• #73   15. maj 2012 Udenfor pædagogisk
    Du må jo ikke melde dig syg, hvis ikke du er det smiley

• #74   15. maj 2012 næh... men hvad vil du helst... fake at være syg, som arbejdspladsen sandsynligvis aldrig opdager - eller 'udeblive' fordi din fraværelsesgrund ikke accepteres.

• #75   15. maj 2012 Jeg ville faktisk nok udeblive og så skynde mig at finde et andet job, hvor der var forståelse for, at der kan opstå akutte situationer, hvor jeg var nødt til at bede om afspadsering eller en feriedag.

Men det var egentlig ikke for at diskutere selve spørgsmålet. Jeg kommenterede bare fordi du skrev, at det ville melde dig syg, fordi det må du gerne, hvilket jo ikke passer

Kommentér på:
Debat: hvad er iorden? (ang akut syg hund)

Annonce