835 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 65 Svar

Hvad er en god debat på HG? Hvad er en god debat på HG?

Ja, det spørgsmål har jeg tænkt over......

I mit hoved er en god debat.....een hvor emnet bliver behandlet objektivt ......der kommer forskellige synsvinkler på indholdet af tråden.......der kommer indlæg fra folk med egne erfaringer og holdninger der vedrører emnet.....men ikke mindst, hvor man kan se at debatten rykker nogle "teltpæle" hos de som deltager i debatten......at man er åben for at ændre mening hvis argumenterne taler for det......

Hvordan har du det med en god debat?

Hilsen Lise

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.
  • Tilkobling af opvasker, vask og armatur 1.500 kr.
  • Skrue reol/lampe ned fra væg 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad er en god debat på HG?
  • #1   12. okt 2006 .....og så gør det bestemt ingenting at der er blandet en ordenlig portion humor ind i det hele.....:o)

• #2   12. okt 2006 Iben/Martin ...-men mest Iben

Skrevet: 12-10-2006 12:52:36

En god debat er, lus de ting du lige har nævnt en hvor tonen holdes pæn og hvor folk ikke bliver mistænkt for det ene og det andet

Det er det jeg kalder objektivitet....

• #3   12. okt 2006 LoooooooooooL Amalie, sådan har jeg det også..*gg*

Ej...
    En god debat må være som Lise beskriver det, hvor det kommer en masse synspunkter og holdninger frem, hvor tonen er ordenlig og hvor meninger kan rykkes.

Ved mine egne meninger kan rykkes når jeg ser/hører tingene fra en anden vinkel, gode argumenter osv.

• #4   12. okt 2006 Hvis vi nu forestiller os, at der er rigtig mange der har den samme holdning som os......hvad er det så der gør.....at vi oplever det modsatte gang på gang herinde?????

Er det fordi vi er en omgang "kællinger" der elsker sladder og snagen.....at vores bedste argumenter findes i "se.... du er da ikke bedre selv".......eller hvad????

• #6   12. okt 2006 Kan en debat være objektiv??

• #7   12. okt 2006 Man kan debattere objektivt......

• #8   12. okt 2006 Nej ikke objektiv, en dabat er et udtryk af forskellige meninger (eller noget..)

• #9   12. okt 2006 .....det vil sige.......gå efter bolden i stedet for manden....

• #10   12. okt 2006 kan man det???

der vil altid ligge erkendelsesinteresse bag.. og alt afhænger af øjnene der ser..

en god debat i mine øjne er hvor 2 forskellige poler kan diskutere en sag uden at fare i vejret, men derimod acceptere at mennesker og meninger er forskellige..

• #11   12. okt 2006 Hmmm teoretisk er en god debat vel det du nævner i starten af tråden,..... men tror ikke den holder i praksis .... og slet ikke på en side som HG, hvor der sidder så mange hunde gldae mennesker..... kommer der en debat der handler om hune der ikke bliver behandlet godt.. vil folk automatisk flippe ud... og det tror jeg er helt naturligt da der sidder mange heinde der ville miste en arm for at redde deres hunde......

• #12   12. okt 2006 Nina.....så ser vi det da meget ens.....;o)

• #13   12. okt 2006 og jeg staver da som en ged i dag.....

• #14   12. okt 2006 Nina.....jeg mener ikke at debatten er objektiv......men at debatten bliver behandlet objektivt....

• #15   12. okt 2006 Kotze!!!!! Mandau .
    I den situation du nævner....er der nogen der har en holdning til hvad der er mishandling.............og andre der måske har den modsatte holdning......men hvis du kan argumentere for hvorfor din holdning er som den er.....så rykker det måske en "teltpæl" et og andet sted?

• #16   12. okt 2006 Dyr er et hot emne - så man må forvente der sker diverse udbrud osv i en debat.

Mandau - mit hjerte bløder over din stavning tsk tsk

• #17   12. okt 2006 Karin...... Klask ta den Mandau.... griner....

• #18   12. okt 2006 KARIN H :
    Jeps.....men det afholder os forhåbenligt ikke i at have en holdning til det?

• #19   12. okt 2006 Lise... Jeg ved at der ikke ville blive flyttet pæle når jeg ender i en tråd med dyremishandling... jeg kender mig selv godt nok til at vide at jeg ville gå efter manden og ikke bolden

• #20   12. okt 2006
    Kotze!!!!! Mandau .
    Jeg mener det grænser til "mishandling" at klæde en hund ud i et totalt komisk kostume.......at hunde lever af tørkost.....at hunde skal være spærret inde i hundegårde.....o.s.v......er de personer der gør disse ting dyremishandlere????

Det mener jeg ikke......men jeg vil med glæde argumentere for mine holdninger.....

• #21   12. okt 2006 reese :.....godt spørgsmål.....*GGG*

• #22   12. okt 2006 hov forresten...

Hvad er en god debat på HG?

En sober og spændende diskution om hunde, træning, alv, fodring osv osv =)

• #23   12. okt 2006 *Nina & Kaoz på Fyn -
    Tjaaaa....hvad der interesserer os mest....det jo individuelt....

• #24   12. okt 2006 Regl no. 1 i en god debat: At folk snakker ordenligt, så der er en god stemning smiley

• #25   12. okt 2006 og så ruller lavinen....*gg*... om en ½ time bliver der talt med STORE bokstaver om tørfoder vs barf...

• #26   12. okt 2006 Britta J
    Tjaaaa.....uden at det skal blive til en debat her.....den kan vi tage et andet sted.....men jeg mener ikke at et rovdyr kan leve af korn.....(en stor del af det meste tørkost).....det svarer til at lade en ko leve af kød....?

• #27   12. okt 2006 Hvem spørger du?

• #28   12. okt 2006 ok....hvad mener du så med dit spørgsmål......forstår det ikke rigtigt...

• #29   12. okt 2006 Øhhhh....jeg kan ikke følge din tankegang.....jeg giver Zif råt foder (kød)....og hun ligger meget gerne udenfor (det bestemmer hun selv) og selvfølgelig har hun et halsbånd på.....så jeg kan holde hende hvis det er nødvendigt.....
    ....forstår stadigt ikke dit spørgsmål....???

• #30   12. okt 2006 Britta J
    Nåååå.....nu forstår jeg hvad du mener......
    Hunden er et rovdyr.....sådan er det.....det har noget med den dyreart en hund nu engang er.....det kan vi ikke lave om på!

Vi har som mennesker taget dette dyr til os....af mange forskellige grunde.....og vi har gjort hunden til vores "slave"....(læs : den kan ALDRIG af egen vilje kan vende tilbage til naturen).....og derfor må den / vi da også sørge for at vi kan leve sammen.....

Det jeg mener er at <b> vi</b> som mennesker, skal sørge for at hunden i dens "fængsel" hos mennesket, kan føle sig rigtigt godt tilpas.......og det kræver at vi sætter os ind i hvordan en hund er indrettet......råfodring.....og hundens kropssprog.....
    Hilsen Lise

• #31   12. okt 2006 Britta J
    Tror du tager fejl......vil du dokkumenter din viden om hundens / ulvens tarmsystem?

Jeg har netop hørt det modsatte.......at forskere IKKE kan se forskel på hund / ulv......men uanset det......kan vi være uenige om at hunden er et rovdyr?????

• #32   12. okt 2006 YEEEEPS.....god debat.....

• #33   12. okt 2006 Flere indlæg ønskes.....he he

• #34   12. okt 2006 En god debat er en debat der lader debatørerne være forskellige, hvor folk gør sig umage, med rigtigt at forstå, hvad det er de andre siger ; )) Og helt uden mudderkastning, ellers er det ikke en debat men et skænderi *G*

• #35   12. okt 2006 Hvor mange millioner år har hunden eksisteret.....og hvor mange år har tørkost eksisteret?

• Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.776
    #36   12. okt 2006 Synes det Britta siger lyder rigtigt :o)

• #37   12. okt 2006 VinniPooh S
    Lige præcist......

• #38   12. okt 2006 Når vi fjerner dyr fra deres naturlige levevis, trives de bedst hvis vi tager visse hensyn til deres behov. Men nu er der jo osse vores behov, at tage hensyn til og det svære er at få det hele til at gå op i en højere enhed. Her er det at forskellene opstår, for folks liv og muligheder er meget varierende. Der er klart ting jeg kunne gøre for mine hunde, som de ville trives ved, men som jeg af en eller anden grund vælger fra.

• #39   12. okt 2006 Jeg er måløs.......Britta mener ikke at en hund er et rovdyr.....?????

• Tinna - ønsker sig en ......så mener du også at en hund ikke er et rovdyr?????

Jamen.....tror ikke jeg vil skrive mere foreløbigt.....men blot nyde min hund.....der ER et rovdyr......

• Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

#40   12. okt 2006 Jeg mener bare at hunden ændre sig, jo længere den har boet hos os indendørs og spist tørkost. Det lyder for mig mest fornuftigt.

• #41   12. okt 2006 Jeg tror at Barf er godt, fordi hunden får noget at arbejde med, så der er en øje/næse/motorisk og psykisk bonus, (gør det ikke selv da jeg ikke kan slæbe en ½ ko hjem på min scooter og ikke gider købe ind tit ; )) Mine får tørfoder og alt mulig andet. Har ingen plan, regner med at fra en varieret kost, tager hundekroppen selv, hvad den mangler*S*

• Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

#42   12. okt 2006 Stine: Mener bestemt at det er os. Dog mener nogle at grønsager er det bedste for os og at vi er planteædere mens andre mener at vi er rovdyr, og grønsager er direktere giftig for os og at vi ikke kan optage grønsager.

Hehe, har hørt mange teorier fra folk *GG*

• #43   12. okt 2006 VinniPooh S.....
    Jeg kan godt se at du ikke i øjeblikket kan overskue BARF.....men du magter at se din hunds kropssprog i det daglige.....det kræver ikke andet end at sætte sig ind i det....og det koster ikke noget....så JO.....vi kan sagtens gøre en masse for at byde vores hunde velkommen i "menneskeverdenen".....

• #44   12. okt 2006 Tinna : De få tusinde år mennesket har haft indflydelse, er kun et glimt i hundens udvikling. Forsvandt mennesket pludselig, ville en masse hunderacer uddø og nye mere fit for survivel, ville opstå*S*

• #45   12. okt 2006 Lise : Nemlig det jeg mener, at give sin hund et godt liv kan gøres på mange måder.

• Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

#46   12. okt 2006 Vinni: Ja er helt enig i at der er mange racer der vil uddø, men netop fordi vi har skabt disse racer, kan jeg heller ikke tro meget andet end at resten af hunden også er ændret.

• #47   12. okt 2006 Hunden er et rovdtr!!!.....men rovdyr har også brug for planter.....derfor vil en ulv i naturen spise indholdet af byttedyrets maveindhold......og også spise bær og frugter.....

• #48   12. okt 2006 Stine : Grises fordøjelsessystem er meget lig mennesker, da de er altædende som os ; ))
    Hunde er rovdyr med bijob, som plante og frugt æder.
    Katten er næsten total rovdyr.

• #49   12. okt 2006 Tinna.....det er det mest utolige.......hunde der er avlet hos mennesker......med mennesker....og i menneskets billede......stadig har ulvens tarmsystem.....!!!!
    Jeg har hørt at det er ufatteligt få hunde der ikke har tarmsystemet i "behold".....jeg var også meget forbløffet.....

• #50   12. okt 2006 Tinna : For at ændre genetisk på tarmsystemet, som man har gjort det med form og farver, kræver det at avlerne har favoriseret hunde med ændret fordøjelse og avlet intenst på dette. Det har man bare ikke været til at konstatere for alm. mennesker og der for har hunden det bedst tænkelige tarmsystem, set fra naturens side, nemlig rovdyrets ; ))

• Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

#51   12. okt 2006 Lise: Men hvis hunde er total rovdyr, hvorfor fodre vi dem så ikke med kattetørkost som indeholder mere kød end hundemad?

• #52   12. okt 2006 Og det er hundens held, tænk hvilke ulykker vi så OSSE kunne lave her : O

• #53   12. okt 2006 Jeg har hørt at det er en enkelt procent af hunde der ikke øjeblikkeligt kan gå over på rå-fodring.......og at den enkelte procent blot skal have et afpasset foder der passer til hunden......

• #54   12. okt 2006 Fordi hunden har samme behov for planteføde, som ulven.

• #55   12. okt 2006 • Tinna - ønsker sig en hanhund de næste 21 dage •

Skrevet: 12-10-2006 15:01:25

Lise: Men hvis hunde er total rovdyr, hvorfor fodre vi dem så ikke med kattetørkost som indeholder mere kød end hundemad?

Fordi kattens tørkost er lige så meget korn som hundens.....

Det har noget at gøre med at maden er RÅ.....det vil sige at den IKKE er forarbejdet.....

• #56   12. okt 2006 Tænk hvis vi ku lave hunde med kæmpe mavesække, laaaange tarme og kæmpe endetarm, så sked de kun hver 14 dag Een kæmpe høm( så skulle vi bar huske at lave et kæææmpe R..hul osse......og stærke ben og ryg og og og så har vi næsten en ellefant LOOOL

• #57   12. okt 2006 Jeg mener bestemt, at i det lange løb er naturen den bedste avler !

• #58   12. okt 2006 Al tørkost er forarbejdet.........og i den procces sker der noget med foderet, der gør at nogle af de livsnødvendige egenskaber tilintetgøres........

• Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

#59   12. okt 2006 Hmm, jeg ved ikke hvad jeg skal tro og mene mere.

Jeg fodre Lilly med tørkost for har intet valg og lilly gider alligevel ikke spise noget der skal tygges/flåes så det kan være lige meget. Eller tørkost for den sags skyld. Hun er bare besværlig ligesom mig.

• #60   12. okt 2006 Lise : Jeg mene at hunden, hvis man fodre varieret får hvad den har brug for rent biokemisk og tilgodeser man de andre behov som at tygge og gnave via andre ting, er det godt nok, uanset hvad hovednæringskilden så er ; )) Meget bekvæmt for mig at syntes således *GGG*

• #61   12. okt 2006 Tinna....Zif ville aldrig tage et stykke råt kød i sin mund førhen......hmmmmm.....det har ændret sig.....hun DANSER omkring mig når jeg kommer med hendes mad....!

• #62   12. okt 2006 Nu vil jeg tilgodese mine plantesuplerende rovdyrs frisklufts behov....tak for en god debat, hygge til jer ; ))

• #63   12. okt 2006 Ja .....så vil jeg undskylde alle der har læst oplæget til denne tråd.....jeg mistede fuldstændigt objektet.....begav mig ud i associatonerne........men vi har da haft en god debat........:o)

• #64   12. okt 2006 VinniPooh S
    Jaaaaa.....god ide....

• #65   12. okt 2006 Britta og Lise : I har jo begge sunde og glade hunde der trives, ikk !? Så Jeg har jo nok ret I ovenstående indlæg ,som jeg kopiere her : Jeg mene at hunden, hvis man fodre varieret får hvad den har brug for rent biokemisk og tilgodeser man de andre behov som at tygge og gnave via andre ting, er det godt nok, uanset hvad hovednæringskilden så er ; )) Meget bekvemt for mig at syntes således *GGG*

• #66   12. okt 2006 hej...
    Jeg er fuldstændig enig med dig Lise...
    Og jeg fortryder også tit når mit temp løber af med mig... så kan man nemlig godt komme til at skrive nogle lidt andre ting end der var planlagt.... og komme til at blive personlig... og det er sgu for barnligt.. meen er der ikke et lille barn gemt i os alle?
    Jeg har det sådan at jeg ikke kan have med at gøre når der bliver snydt og bedraget.. og på nogle tidspunkter.. så løber min mund stærkere end min hjerne... og tja... så kommer min uforbeholdne mening....
    ikke lige smart altid...
    MVH Louise

Kommentér på:
Hvad er en god debat på HG?

Annonce