{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.496 visninger | Oprettet:

Hvor længe dufter de? {{forumTopicSubject}}

Vegas første løbetid stoppede for snart 6 uger siden, men hun dufter åbenbart stadig siiiiiiindssygt godt, for hver gang vi er i hundeskoven, har hun samtlige liderlige, savlende hanhunde rendende i røven, og den lille dame er ved at være godt træt af det.

Bedstevennen får oven i købet lov til at humpe lidt (men vi stopper det selvfølgelig), så hun må vel også selv stadig være sådan lidt.. Ja hvad siger man? Klar over at hun er i løbetid?

Hun opfører sig normalt og har ingen gener ellers, det er kun liderlige mandfolk der generer hende.

Hvor længe kan det dog blive ved?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor længe dufter de?
  • #1   1. maj 2012 Jeg har selv en tæve, men hun dufter ikke specielt godt for hanhundene efter endt løbetid.

Derimod er der en tæve hvor jeg træner, hun er 2-3 måneder forbi sin løbetid, og alle hanhundene er stadig lige vilde med hende, ..

Nogle tæver dufter bare bedre end andre, efter deres første løbetid.
    Hunden skal nok sige fra når den ikke gider smiley Det gør min egen tæve ihvertfald-

• #2   1. maj 2012 Vega siger fint fra - det er slet ikke problemet (kun når det gælder hendes bedste ven, han må sgu gerne, haha!)

Det er mere fordi, hun simplelthen ikke kan være i fred for liderlige hanhunde når vi er i hundeskoven med hende. Hun vil jo bare gerne lege, men de er kun optaget af hendes bagdel, hvilket hun synes er en smule belastende smiley

• #3   1. maj 2012 Sådan er det også altid når vores har frikvarter efter timen, de jagter alle den stakkels tæve smiley og hun siger ikke fra, hun lægger sig bare ned ;D hehe

• #4   1. maj 2012 Jeg ville vaske hunden efter endt løbetid.. Om ikke andet, så bare bagi..

Jeg ville blive møgirriteret over at min hund ikke kunne være i fred efter løbetid.. Gad vide hvorfor jeg sværger til hanhunde *GG*

• #5   1. maj 2012 Hun har både badet i sø og været i bad med desinficerende sæbe (hun havde noget hudbetændelse) OG jeg har vasket og tørret tisseletten op til flere gange de sidste dage da hun har fået et lille sår, så jeg tror ikke der kan gøres mere på den front..

Ja det er virkelig belastende, hanhundene kæmper jo om hendes gunst så der bliver tisset lystigt omkring hende, og så har hun sådan ca. en liter savl over haleroden når vi går hjem. Uhm! smiley

• #6   1. maj 2012 har du prøvet klorofyltabletter...det bruger jeg når hanhundende er for bellastende.....

• #7   1. maj 2012 Nej det har jeg ikke. Hvad er det, hvor får jeg det og hvordan virker det? Nogle bivirkninger?

• #9   1. maj 2012 men hun kan også bare være ligeså uheldig som min sasha, hun dufter kronisk godt, omend sterelisationen hjalp lidt (ikk derfor vi stereliserede)

og vi prøver klorofyl pt, og hun har da siden vi begyndte på klorofyl ikke været omgivet af hanhunde, og faktisk kun forsøgt bespruget af en, men det er for tidligt at sige om det er tilfældigt eller det er klorofyl...

klorofyl er "grønkorn" det er en stor procentdel af persille, og har lidt persilles egenskab overfor lugten af hvidløg, og ellers bare alle kropslugte også, der skal gives relativ mange tabletter, 5 dagligt mindst, sasha får nu 4 morgen og 1 aften (har læst virkningen træder i kraft efter 4 timer og vi gå lang eftermiddagstur)

500 tabs 50 mg koster 110 i matas smiley så det er rimeligt billigt at forsøge.

hvis ikke det virker for os vil vi prøve den spray man kan få til at spraye på lige før man går da det kun er i "løshunde" områder vi har problemer, men vi er sammetidig afhøngig af at komme de steder da vi bor midt i kbh og ikke hver dag kan køre på landet for at hun kan løbe fri

• #10   1. maj 2012 Hun har aldrig duftet sådan før hun kom i løb. Vi vidste det var på vej da min fars hanhund var fuldstændig vild i varmen ca 2 uger før, og hendes bedste ven, hun mødte 4 uger efter løbetiden, var fudstændig vild efter hende fra første møde. De kan dog lege uden han forsøger at bespringe hende, hvis det er på større arealer.

Måske vi skulle prøve det der klorofyl - det er da et forsøg værd smiley er det et bestemt mærke, eller er der kun en slags? smiley

• #11   2. maj 2012 matas har vist kun en slags, ved ikke hvad apoteket har, men online så jeg et par mærker...

men hvis det er hendes første løbetid kan du heller ikke regne tiden med fra før løbetiden - det er først efter hun er køsnmoden at man finder ud af om man har en duftende tæve. Jeg håber for jer at det ikke varer ved - hun er ikke ellers anderledes i adfærd? tænker falsk drægtig symptomer? for det fik sasha til at dufte helt vildt godt - men hun gav også både mælk og var helt rundt på gulvet mentalt

• #13   2. maj 2012 det kan også komme helt ned til 1 mdr efter

• #15   2. maj 2012 Ja det er hendes første løbetid, den varede de normale 3 uger og hun har så lugtet siden - snart 6 uger efter.

Intet er ændret i adfærd - omend hun er blevet en smule mere moden smiley ingen redebygning, omsorg overfor legetøj, mælk i bamserne eller lign, intet smiley

• #16   2. maj 2012 mhb lugt taler jeg af egen erfaring, jeg var ikke selv klar over at falsk drægtig kan lugte som løb (i hvert fald hos unge hanhunde)

igen mhb egen erfaring, så gik sasha fra at dufte meget af løbetid, til stadig at dufte og da hun så blev falsk drægtig gik vi ud fra det var årsagen - hun var jo meget hormonpåvirket.

på studiet har vi ikke lært meget om adfærd og dermed om lugtsignaler hunde imellem. men sasha var selv meget hormon skør (ville springe på løbetidstæver) og da den falske drægtig hed stoppede blev det bedre, men hun er stadig en duftende tæve 2mdr efter sterelisation og 3 mdr efter falsk drægtighed

nu skriver trådstarter 6 uger efter løbetiden sluttede, og hvis hun har haft et normalt forløb er det så ca 7 uger siden hun var højløbsk og dermed er hun tæt på tiden hvor hun skulle have "født"

alle tæver har de samme hormoner når de er 62 dage fra ægløsning, MEN kun nogen reagerer med mælk, redebygning mv. så muligvis lugter alle LIDT adnderledes fra en tæve der er helt inaktiv hormonmæssigt??

ang livmoderbetændelse, kunne jeg ikke forestille mig det ville få hanhunde til at tro hun var løbsk, men der kan da helt sikkert godt være en lugt ved det.
    men livmoderbetændelse kan være svært at opdage før det er fremskreden især da de ofte er uden flåd (cervix er lukket)

så jeg må være dig svar skyldig på om lugten kan komme af det - bortset fra hvis mennersker kan lugte det og der ER flåd så jo, og så vile jeg søge dyrlæge.

men i mine ører lyder det mere som at de kan lugte noget hormonrelateret??

• #17   2. maj 2012 om en god måned skulle hun gerne være rimelig inaktiv, og så burde hun ikke lugte (med mindre hun er en der dufter godt altid som min sasha ;))

• #18   2. maj 2012 pernille, jeg ville vente en måneds tid så og se om ikke lugten fortager sig:)

det er først nu hvor vi har erkendt at sasha ikke slipper af med duften at vi prøver tabletter.

hvis hun selv kan holde dem fra sig så vent lidt smiley

• #20   2. maj 2012 Hm.. Vi kan intet lugte, men hun har et par gange haft en lillebitte hvid, gennemsigtig dråbe siddende bagtil, når hun har tisset.
    Hun er også begyndt at savle, nu jeg tænket over det, når vi er i hundeskoven..

Jeg nævnte dråben for dyrlægen som sagde at så længe det ikke var gult, lugtede eller klistrede, var det okay?

Efter endt løb fik hun en bums på tisseletten, som dog er væk nu.

I weekenden begyndte hun pludselig at slikke sig på den, så meget at hun nu har et lille sår (vi har stoppet hende og smurt med zinksalve og ladet hende have bukser på, så det kunne få fred)

Slikkeriet startede lørdag og sluttede søndag.

Hm smiley

• #22   2. maj 2012 det er bare sært at vide hvad der er efter bogen når det er første løbetid, og hvis ikke man dagligt kan tjekke på en hanhund...

sasha har efter vores oplevelse duftet hel tiden, men det har været forskellige hanhunde, og der har nogengange gået op til en uge imellem hun har mødt en hanhund.

men din historie understreger virkelig at livmoderbetændelse kan vise sig meget pludselig og at symptomerne kan være svære at tyde, og meget forskellige fra hund til hund.

• #24   2. maj 2012 det bedste er jo at holde godt øje med sin hund i den periode der er risiko for pyometra (livmoderbet.) men i det tidlige stadie kan diagnosen også være svær at stille, så at tage til dyrlægen uden at hunden har andre sympomer end at hanhunde kan lide hende er måske heller ikke godt givet ud...

men ville som jeg skriver, også selv vente en måneds tid før klorolyl EVT kan prøves (det er helt harmløse tabletter, kan sammenlignes med persille) og selvfølgelig skal hun i den måned være obs på at der ikke er nogen forandringer. der kunne tyde på pyometra

.. men det er bare svært at opdage før hunden bliver syg...

• #26   2. maj 2012 Hvad skal jeg holde øje med? Jeg har fri fredag så der kunne jeg godt tage et smut til dyrlægen. I første omgang kan jeg jo ringe til hende smiley

Kommentér på:
Hvor længe dufter de?

Annonce