{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.554 visninger | Oprettet:

Levende dyr, som foder ? {{forumTopicSubject}}

Jeg har til dato, endnu ikke oplevet et mere VEDERSTYGGELIGT emne herinde !
Hvad det VIRKELIG rystede mig var, at det åbenbart (i visse kredse) er mere eller mindre ALMEN VIDEN !

Der var i går 2 brugere (muskelhundeejere) der meget klart udtrykte, at det havde de hørt om flere steder fra !

Citat af trådens opretter:
pablo elsker a jage og han fangede da også en harre engang men den sparkede sku fra sig gjorde de
n så stak den a igen <.o9
men håber da ik der er nogle der bliver stødt... syntes da jeg har hørt fra mange der slipper kaniner til deres hunde...

Citat af en anden bruger
:jeg vil sige at det er ikke dybt unormalt for mig at høre du søger efter kaniner til din hund...
det er der alligevel mange som gør...

Og samme brugercitat:
-det er da ærligt snak at der er flere og flere der fodre deres hunde med kaniner....

Og samme bruger citat
-prøver bare at fortælle...
at der er flere og flere om vælger at fodre deres hund sådan...
ligesom rigtig mange giver deres hund rådt kød..




Så er det lige jeg tænker: HVIS -man har denne viden, kan man så ikke se, at der er noget riv ruskende galt ?
Kan man ikke tænke tanken til ende, og forstå hvad denne forfærdelige handling -fører med sig ?
Og hvad det egentlige formål er med dette ?

Man bør have respekt for det man træner sin hunden med øje for.. Og liige tjekke, om der måske kunne trænes noget der målrettet kan bruges til noget og virkelig tjener et FORMÅL !
Vi der træner jagt, træner intenst på at vore hunde NETOP IKKE jager vildet !

At have en hund, som går på jagt for sig selv, er helt forfejlet, og meget misforstået...
Vi holder jo TAMME HUNDE -IKKE VILDE !
Når man træner en jagthund, så gør man kort sagt det, at man TÆMMER, dens spicifikt speciale: AT JAGE !
Man lærer IKKE, sin hund at jage !
Man TÆMMER dette karakteriskiske instinkt...

En hund der har lært, at jage for sig selv, skelner ikke mellem hvilken dyreart der er tale om.. Den jager for at æde !

Derfor er det så vigtigt, at have et konkret formål med sin træning.. Og med konkret formål, da mener jeg, at man som ejer og træner, er fuld klar over konsekvenserne af træningen..

Enhver det har trænet jagt og eller byttedrift, vil vide hvor let det er at påvirke hunden, til at fremme deres naturlige instinkter !
OG DET ER NETOP DET, MAN TRÆNER FOR AT TÆMME !

Det stik modsatte som gør sig gældende, ved at træne hunden i at FREMME DERES INSTINKTER!
Jeg vil vove det postulat, at det er en TIKKENDE BOMBE, man er ved at træne op !

At give hundene levende vildt, kan kun fremme deres rovdyrinstinkter, og når dette bliver trænet, så løber al anden træning løbsk.. Hunden kan altså ikke styres...
Hunde der bliver fodret med levende vildt, bliver DET vi mennesker kalder AGGRESSIVE og det kan kun opfylde eet formål !
NEMLIG AT TRÆNE DEM TIL KAMP !!

Om jeg med min bedste vilje, kan fatte at dette er ALMINDELIG KENDT !

Jeg er lige så FORAGET OG VRED, som jeg er rystet..!

Det er ud over min fatteevne, at får man nys om dette, at man IKKE har taget handling på dette, og ANMELDT DET TIL POLITIET !

ØV !

//Moster


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Levende dyr, som foder ?
  • #1   13. jul 2006 Kan ikke forstå de mennesker som vil gøre det... de må have nogen skrue løs der oppe i hodet...

  • #2   13. jul 2006 AH: Lige mine ord...

  • #3   13. jul 2006 er emnet ikke lissom ud debateret!



  • #4   13. jul 2006 Jo det er det...

    Kan i have en god dag allesammen...


  • #5   13. jul 2006 Almindeligt kendt er nok så meget sagt, for jeg har ikke hørt om det før - med mindre man træner sine hunde til kamp.

    Og jeg er sgu lige så forfærdet som dig Moster over at nogle syntes det er ok, også at lade dem jage vilde harer, hvad fanden er det for noget - og ikke nok med det, så stikker haren af og ligger måske såret et eller andet sted...FØJ

    Jeg så ikke den famøse tråd, og heldigvis for det da - for så havde jeg nok fået en blødning, og måske en kold røvfuld.
    Men jeg fatter ikke over mine vildeste forstand at det skulle være ok - ønsker man at familiehunde i dag skal have de drifter?`
    At de begynder at dirrer bare de ser et lille dyr på 4 ben - hvad så hvis det er naboens lille hund den tror er en hare?

    Og jeg er med garanti sikker på det ikke kun er muskehunde der ville bifalde fodring på denne måde, det kan sgu få skjulte drifter op i de fleste hunde, og det skriver jeg fordi at jeg ved der nok er nogen der mener Moster har oprettet tråden for at ramme muskelhundeejere da der menes hun ikke bryder sig om disse racer.
    Men Moster er sikkert enig i at det bestemt ikke kun er disse racer der ville finde det interessant.

    Men det som er interessant det er at det tilsyneladende var to ejere at muskelhunde der syntes det var ok - og skal det være at være gode ambassadører for disse racer?at bifalde og selv udøve denne form for jagt/fodring?

    Jeg syntes det er forkasteligt smiley
    Men det er jo bare min mening.


  • #6   13. jul 2006 A.H...Mener du det handler om at VADE I DET ??

    Jeg mener det handler om at oplyse !
    Jeg har brug for en mere konstruktiv, diskussion hvor der kommer mange flere input, end mine !
    Jeg har brug for at høre, at der er mennesker, som vil handle konkret på dette, og melde disse syge mennesker !
    Og så er jeg da, bestemt også interesseret i, at høre om der er nogle, som finder det helt fjong, at fodre deres hunde med levende vildt, og hvilket FORMÅL de mener det tjener...

    Ja og ærlig talt A.H. så har jeg ogå bare brug for at tale om det ! Hvis du ikke deler samme behov, så kan jeg kun se, at dit formål herinde, er at obstruere min tråd, og det vil jeg gerne have mig frabedt !


  • #7   13. jul 2006 Syntes det er fint at oplyse om det - det var ikke alle der så tråden, så den kan næppe være uddebatteret, de som ikke har lyst til at deltage kan jo bare lade være.....eller hur?

  • #8   13. jul 2006 Min hund spiser osse levende dyr, ikke noget jeg har lært ham!!
    -De myg der flyver rundt om hovedet på ham lever en skæbne mellem liv og død.



  • #9   13. jul 2006
    *denise*¤søger en frieser basse højst 2 år¤ *

    jeg her heller ikk hørt om det før , så du er ikke den eneste der er langsom .. *ss*


  • #10   13. jul 2006 *LOL* Casey
    Den form for foder for mine også :o)


  • #11   13. jul 2006 Anja & Stefan M

    Nu handler det ikke om de to brugere, men mere om at man bør gøre noget for at standse det hvis man har hørt om folk der praktiserer *levende* fodring.


    Moster

    Jeg vil også godt have lov til at tilføje at det, efter min opfattelse, ligeledes tænder nogle forkerte instinker at lade hunden *hænge* fra en gren med tænderne. Og det bringer mit sind i kog at se folk grine og synes at det er åååh, så morsomt at den ikke vil slippe igen.


  • #12   13. jul 2006 hold kæft hvor er folk dumme.....og som du siger moster gerda, hvad er formålet, det er jo helt forkert træning af en hund! meget mærkeligt.....

  • #13   13. jul 2006 enig søster lystig....hvad skal det til for....det er jo ikke andet end "potensforlængere" når man skal træne sine hunde sådan....det er i hvert fald min holdning...

  • #14   13. jul 2006 Tak Jeniki..Du har forstået min pointe om nogen *ss*

    Weimaraneren har også et skarpt temperament !
    Med dette forstås, at de skal være skarpe over for VILDT !

    Hvis jeg trænede mine hunde i at fange levende vildt, så ville jeg ingenlunde være i stand til at kontrollere dem..
    Og jeg er helt sikker på, at de ville springe på alt med 4 ben...!



  • #15   13. jul 2006 Jeg synes sådan mennesker som gør sådan ikke skulle have haft hund. Blev så forbanndet når jeg læste det, det menneske er jo sindsyg dom...

  • #16   13. jul 2006 Moster >>>
    Jeg er glad for at du bringer emnet op igen i dag
    da jeg ikke var hurtig nok til at følge med i går.....
    Men fy for satan, hvor er det klamt.....!!!!


  • #17   13. jul 2006 Jeg forstår godt moster indlæg, men det jeg mener med det er at.... Det er da at vade i det når man liger citater herind med hundenavn på smiley


    Avs.. !-det er så my bad !
    Sorry.. :-((

    Jeg har ellers tjekket citaterne, for netop at ungå at hænge brugerne ud.. Øv.. Der har jeg så ikke været grundig nok..!

    Jeg er i så fald enig med dig AH..ss*


  • #19   13. jul 2006 Jeniki: Ja man står helt magteløs smiley

    Hvis jeg havde en kat ville jeg ikke turde have en udekat nu om dage, hvis det er tendens, at fodre med levende dyr. Og skrigende børn der vifter med pinde for den sags skyld.


  • #20   13. jul 2006 Ja nu læste jeg ikke hele tråden i går, men har læst at meget af denne debat beror på en misforståelse.

    At andre skriver at de godt kender til det, ja kald mig naiv men er det ikke bare noget de har skrevet fordi de troede det lød smart - Der er vel ingen der kan finde på at fodre hund med levende dyr i Danmark???

    Derfor mente jeg det var et emne der var passé - bare kald mig blåøjet!


  • #21   13. jul 2006 Hvis en HA er ser denne tråd, så vil jeg gerne bede om , at den får lov til at stå..
    Evt kunne det være dejligt om de kunne slette, et navn jeg ikke lige selv , har fået slettet..*s*

    Hensigten er en ALMEN DISKUSSION, og ikke at jeg ville HÆNGE NOGEN UD ! *ss*


  • #22   13. jul 2006 Du er laaaaangsom Moster - Dorthe har set den :o)

  • #23   13. jul 2006 Moster >> Ellers er den kopieret smiley

  • #24   13. jul 2006 Jenike* jeg kunne ikke have sagt det bedre selv.... jeg er helt enige....

  • #25   13. jul 2006 søster citat:Moster

    Jeg vil også godt have lov til at tilføje at det, efter min opfattelse, ligeledes tænder nogle forkerte instinker at lade hunden *hænge* fra en gren med tænderne. Og det bringer mit sind i kog at se folk grine og synes at det er åååh, så morsomt at den ikke vil slippe igen.

    Jeg er helt enig ! *s*


  • #26   13. jul 2006 barb citat: Moster >>>
    Jeg er glad for at du bringer emnet op igen i dag
    da jeg ikke var hurtig nok til at følge med i går.....
    Men fy for satan, hvor er det klamt.....!!!!

    tak *s* og ja.. Klamt !


  • #27   13. jul 2006 kristina j .. som jeg leste det så ville mennesket gøre det og efter på kom med en anden forklaring , så det mennesket prøvet "at ro sig væk " med en anden historie...

  • #28   13. jul 2006 Men skal lige siges at jeg ikke selv har set den tråd og er glad for at jeg ikke har set den, for jeg havde nok ikke kun fået en blødning, jeg var nok kommet til at sige rigtigt mange grimme ting....

  • #29   13. jul 2006 *ss* ja for langsom.. *ler*
    TAK Dorthe *s*


  • #30   13. jul 2006 Hmmm ja jeg er sgu for naiv...

    Kan ikke rigtig tro på at nogen kunne gøre det!
    Jeg kunne godt give mine hunde en kanin, men den ville være slagtet og højest sandsynlig tilberedt - så kan hundene få resterne smiley

    Vi har selv kaniner og jeg spiser dem gerne, men ville end ikke give mine hunde en død kanin de selv skulle flænse. Den havde været skåret ud og meget mere



  • #31   13. jul 2006 * AH *

    Ja, desværre.. Selvom jeg er enig m folk så bryder jeg mig ikke om øgenavne og bandeord


  • #32   13. jul 2006 For os som ikke var vidne til omtalte tråd i går...er det en udemærket tråd....og kort...uden plidder-plader...om hvad sagen drejer sig om.

    Tak for informationen , Måster Gerda.

    ;0)


  • #33   13. jul 2006 Mg: fint at lave en informativ tråd *SS*



  • #34   13. jul 2006 Jeg har da ikke set det før.. Er da kun glad for at Moster Gerda har oplyst om det, for nu ved jeg da at man skal passe på når man er ude at gå.. Bella er jo ikke meget større end en kanin og hvad hvis hunden pludselig tager fejl? Det kan jo meget nemt ske at den til sidst bare jager dyr der er mindre end dem selv..
    Synes virkelig ikke at det er i orden og af respekt for folk med små hunde synes jeg folk burde stoppe eler at folk som ser dette sker bør anmelde ejeren..
    Desuden fatter jeg ikke at folk kan lade deres hund æde en kanin.. Sikke noget svineri..
    Som Moster Gerda siger: "det er en tikkende bombe"..


  • #35   13. jul 2006 Kristina.. *s* jeg citerer dig lige: At andre skriver at de godt kender til det, ja kald mig naiv men er det ikke bare noget de har skrevet fordi de troede det lød smart - Der er vel ingen der kan finde på at fodre hund med levende dyr i Danmark???

    Ja og vedkommende der startede tråden i går, havde også hørt det flere steder fra.. !
    Jeg har ovenikøbet citeret det, i mit startindlæg *s*

    Derfor mener jeg det i visse kredse, åbenbart er ALMEN VIDEN !
    og netop DET, er hvad der forfærder mig !

    Og ja, her bliver trænet KAMPHUNDE i DK..
    Desværre, bliver der også under fordækte omstændigheder også afholdt hundekampe herhjemme..!


  • #36   13. jul 2006 Selv tak , Solveig og Kik forbi *s*

  • #37   13. jul 2006 * AH *

    Ja, det hører man også om herovre. Er blevet rådet til aldrig at lade vufferen stå ude her i hovedstaden netop af frygt for at nogen kunne *hapse* ham til *træning*...
    Om det er sandt ved jeg ikke, men det er da en ubehagelig tanke alligevel


  • #38   13. jul 2006 Moster >>> der er pooooooost i dit BC

  • #39   13. jul 2006 MG : Ja OK... mit hovede nægter bare at forstå det!!!

  • #40   13. jul 2006 Jo tak..så snart lejligheden byder sig.

    ;0)


  • #41   13. jul 2006 Arj.. A.H..
    Det giver et helt sug i maven at læse hvad du har skrevet !

    Folk er den ondenlynemig primitive !


  • #42   13. jul 2006 MG: Det har du nok desværre ret i.
    Og jo det lyd som om det var alment kendt at fodre med levende dyr.

    Så gir dig i den grad ret, det er forrykt........


  • #43   13. jul 2006 *ss* du kommer bare Solveig og gerne med den lille tandløse *gg*

  • #44   13. jul 2006 Moster.....

    Klart at sådan et emne skal tages op igen, igen og igen... det skal ud blandt andre bruger, frem i lyset..... jeg syntes bestemt at det er godt at du har lavet dette indlæg..... godt skrevet....


  • #45   13. jul 2006 Som ejer af en tillidsfuld og godtroende hund : godt du bringer det på bane moster ! !

  • #46   13. jul 2006 Der er åbenbart mange mennesker, som har kendskab til dette !

    Een ting er, at jeg ikke forstår at man i første omgang har samvittighed til at fodre med kaniner, i ved .. Sådan bare for sjov.. DER MÅ DA VÆRE EN ALARMKLOKKE DER RINGER ??

    Noget andet er, at vore hunde bliver stjålet, med henblik på, at træne KAMPHUNDE op !

    Det er grotesk !

    Jeg vil stærkt opfordre folk til at melde, sådanne til politiet, om de får nys om dette !

    Det kan bla. gøres her:
    (link fjernet)


  • #47   13. jul 2006 Der hvor jeg går om morgenen og nogle gange om aftenen, render der harer og ræve og rådyr rundt. Og jeg lader da under INGEN omstændigheder Luna rende efter dem.

    Min veninde's hund rendte efter en hare en dag, udover vej og alt muligt.. Vi kunne bare ikke få kontakt med hende.. Hun fik heldigvis ikke fat i haren og blev heldigvis heller ikke ramt af en bil, hvilket let kunne være sket da det er en rimelig befærdet vej.

    Dette er hvad man kan få som resultat, hvis man lader sin hund jage levende vildt.

    Min veninde har så ikke opildnet det, og er i gang med at arbejde med sin hund med dette problem... Det er en labrador


  • #48   13. jul 2006 Tak for jeres positive tilkendegivelser *s*

    Det handler nemlig om oplysning og atter oplysning *s*

    At nogle i en form for "naiv vildfarelse" kan finde på, at fodre med levende dyr er een ting..
    Men disse har åbenbart ikke tænkt konsekvenserne igennem.. Og da mener jeg det tjener et STORT FORMÅL, at informere om dette..
    INDEN SKADEN SKER ! *ss*


  • #49   13. jul 2006 Jeanette, ja det ligger jo dybt i instinkterne, hos en jagthund at jage *s*
    Og netop denne egenskab, er hvad vi mennesker "udnytter" og benytter os af, når vi bruger vore hunde, til det de er avlet til *s*


  • #50   13. jul 2006 God indlæg Moster.

    Som jeg prøvedet at trænge igennem med i tråden igår, så burde et anvarligt og almindeligt tænkende mennesker, der fik kendskab til sådan en aktivitet, sige til sig selv at det var forkert og anmelde det til politi og dyreværsnforeninger, så de har et sted at starte.

    Hvis man i stedet synes det lyder fornuftigt eller sejt, og straks for lyst til at gøre set selv, så tror jeg man i stedet skulle overveje at kontakte sin læge for at for hjælp, for det kan umuligt være normalt.

    Der blev mange gange sagt "jeg er en god hundeejer" som om det var synd for hunden.

    Det er s.. ikke hunden det er synd for i første omgang, men det stakkels dyr der bliver jagtet, bidt i, gnasket i og pint til døde.

    Nogle gange må man gerne tænke på andre end sig selv og sin hund. Man deler faktist jord med mange andre.


  • #51   13. jul 2006 Moster : Tak fordi du "vader" i det, for ellers havde jeg ikke hørt om det, jeg har ikke hørt det før. Men nu hvor det er sket, ja så undre det mig faktisk ikke, måske en lille krig kunne stille blodtørsten, for ikke at sige udryde de værste vildskud på mennesketræet ? men det tager jo osse de gode med, så det forslår jeg så ikke .

  • #52   13. jul 2006 Vinni S

    Vi kunne da også bare stemme om hvem der skal aflives?


  • #53   13. jul 2006 Ja jeg blev sgu rystet i går..!
    og det er ikke bare noget jeg skriver, for at vække opbakning eller noget..

    Jeg blev dybt berørt, og har tænkt på det flere gange siden...!

    Jeg er helt enig med dig Stella..Almindelig tænkende mennesker, burde kunne se det..
    Det er simpelthen bare så grotesk... !

    *ss* Vinni..


  • #54   13. jul 2006 Jeg er helt enig i at det er forkasteligt på den måde at opildne sin hund jagt gener!

    Men jeg har tænkt på noget andet, jeg har hørt at nogle barfere fodre deres hunde med hele, døde kaniner - altså med skind og det hele.. Hvad gør det så lige ved en hund? For mig virker det bare sådan lidt for "vild dyr" agtigt, men er det mig der er sart eller??


  • #55   13. jul 2006 Mennesker der er så forskruede at de ingen impati har skræmmer livet af mig, nok det eneste jeg sådan er bange for ! Selv i gamle tider, hvor mennesket var nød til at jage, følte jægerne respekt for byttet. At tage en tamkanin og overlade den til hunde....den har ikke den chance, som naturen giver hareren, vi mennesker har taget chancen fra den ved avl og tamhed. Derfor er det mord og ikke jagt ! Trifli tog en fasan i stalden forleden, den blev omgående aflivet og smidt væk. Self. havde været i orden at vi havde spist den, men ikke hundene.

  • #56   13. jul 2006 Tak AnLo.. Det er nøjagtigt også mit håb ! *s*



    Jeg er lige nødt til at stikke på arbejde et par timer..
    men vender naturligvis retur *s*
    Jeg håber at brugerne herinde, vedbliver at holde tonen i et OK leje, -som den har været -indtil videre *ss*
    På forhånd tak.
    Moster.


  • #57   13. jul 2006 Søster Lystig ¤ Kbh K ¤ : det kunne man godt føle sig fristet til, men jeg er så "tam" at der så skulle forligge beviser på menneskeligt forfald, før jeg kunne efektuerer dommen ; ))

  • #58   13. jul 2006 Moster : jeg har kun et leje til min tone og det er fornuftens..*G* mener jeg selv da.

  • #59   13. jul 2006 Vinni S: Helt enig..........

  • #60   13. jul 2006 Vinni S

    Hmm.. sådan har jeg det også... måske kunne vi lave en ø til dem i stedet?


  • #61   13. jul 2006 Må da .ige komme med mit besyv, da jeg også deltog i "debatten" igår. Mener at folk der lukker levende dyr for deres hunde, hvad enten det er for "sjov" eller som foder er dybt debile.... Det var så lige det sure opstød!!!
    Jeg tag styor afstand fra disse ting. Som moster så rigtigt skriver, så ender det med en tikkende bombe. Så kan mene at man har nok så meget styr på sin hund. Men hvor meget styr har man på sin hund, hvis den løber efter og fanger en hare?? Ikke underligt at "muskelhunde" har fået et dårligt ry. Man kan frygte lidt at disse mennesker der praktisere denne form for "!fornøjelse" er de samme, som har disse hunde som potensforlænger. Folk der har fundet ud af at man ser smart og, når man kommer gående med 40-60 kilo ren muskelmasse. SOm flere skriver som FREMMER man deres jkagt instikt. Og jeg gad da godt se en ung spinkel pige holde en 50 kilos hund, når hunde har fået øje på noget den VIL have. Jeg syns det er dybt forkasteligt og folk der prktiserer dette, burdes meldes for dyremishandling.


  • #62   13. jul 2006 Kipler : jeg mener osse at det er jagten med det afsluttende drab, der tricker, det giver hunden en "mening" med de drifter alle hunde har i størrer eller mindre grad.

  • #63   13. jul 2006 Søster Lystig: Jeg stemmer for..........hvis det er en øde ø !!! Helt øde .........*GG*

  • #64   13. jul 2006 Søster Lystig ¤ Kbh K ¤ : ja der kan jeg være med, hvad med et helt kontinent : antaktis f.eks ? der skulle da være plads nok, og det svarer jo lidt til HGs fryser for de utilpassede...*GG*

  • #65   13. jul 2006 LOL.......vinni

  • #66   13. jul 2006 Kipler : vi giver jo osse rå ben, ikke meget drab fra hundens side *G*

  • #67   13. jul 2006 Visse dyr kan kun fodres med levende foder, men her er man nød til det og for mig gør det en stor forskel. (har haft fisk der skulle have suplerende levende foder som bladlus og daphnier)

  • #68   13. jul 2006 Kipler : ja zoofolkene ved noget om at holde dræberinstinkter i ave, gyser ved tanken om store tunge hunde, der ikke vil slippe igen, i de forkerte uforstandige hænder.

  • #69   13. jul 2006 Herhjemme går vi også ind for kanin versus hund og det foregår som regel liggende.
    Et billede af en af kampene:
    (link fjernet)


  • #70   13. jul 2006 Vinni S

    ROFL.. Ja, vi laver en KÆMPE fryser!


  • #71   13. jul 2006 Charlotte:

    Jeg har en labrador ("gammeldags" type), som ikke har det helt store jagt instinkt. Hun viser sådan lige lidt interesse, men man kan nå at stoppe hende. Min venindes labrador (mix af "gammeldags" og "Formel 1") har så stort et jagtinstinkt, at hun sætter efter så stærkt at man ikke kan stoppe hende eller få kontakt til hende.

    Jeg vil tro, det er noget med gener at gøre.. Og avl af disse gener.


  • #72   13. jul 2006 Det er folk der er syge oben i hovedt, hvis jeg ser en hund der jagter vildt, så søger jeg for at hunden bliver skudt lige på stedet, henvender mig simpelhen til lodsejeren, så ordner denne resten.

    Disse hunde er skyld i, at mange træningskubber mm, ikke kan låne arialer, fordi de har oplevet skambidte dyr på deres marker og skove...

    Så disse mennesker er også skyld i at nævnte race er nogen man skal tage sig i agt for... igen fordomme for denne race, bliver begrundet... fordi der er nogle skvaderhoveder der ikke ved bedre..
    Men tænker kon på sig selv og ikke på omgivelser eller de problemer de giver andre der holder samme race.


    Jer der holder denne omtalte race, burde gå ind og fortælle de skvadermikler hvad i mener om den måde at holde hund på....


  • #73   13. jul 2006 Det er folk der er syge oben i hovedt, hvis jeg ser en hund der jagter vildt, så søger jeg for at hunden bliver skudt lige på stedet, henvender mig simpelhen til lodsejeren, så ordner denne resten.

    Disse hunde er skyld i, at mange træningskubber mm, ikke kan låne arialer, fordi de har oplevet skambidte dyr på deres marker og skove...

    Så disse mennesker er også skyld i at nævnte race er nogen man skal tage sig i agt for... igen fordomme for denne race, bliver begrundet... fordi der er nogle skvaderhoveder der ikke ved bedre..
    Men tænker kon på sig selv og ikke på omgivelser eller de problemer de giver andre der holder samme race.


    Jer der holder denne omtalte race, burde gå ind og fortælle de skvadermikler hvad i mener om den måde at holde hund på....


  • #74   13. jul 2006 Det er folk der er syge oben i hovedt, hvis jeg ser en hund der jagter vildt, så søger jeg for at hunden bliver skudt lige på stedet, henvender mig simpelhen til lodsejeren, så ordner denne resten.

    Disse hunde er skyld i, at mange træningskubber mm, ikke kan låne arialer, fordi de har oplevet skambidte dyr på deres marker og skove...

    Så disse mennesker er også skyld i at nævnte race er nogen man skal tage sig i agt for... igen fordomme for denne race, bliver begrundet... fordi der er nogle skvaderhoveder der ikke ved bedre..
    Men tænker kon på sig selv og ikke på omgivelser eller de problemer de giver andre der holder samme race.


    Jer der holder denne omtalte race, burde gå ind og fortælle de skvadermikler hvad i mener om den måde at holde hund på....


  • #75   13. jul 2006 Et eller andet galt... ved ikke hvad...

  • #76   13. jul 2006 *ss* Jeg har ikke nok forstand på slanger, øgler og andet kryb.
    Men jeg mindes, at der i nogle dyreudsendelser, har været slanger i fangenskab -som kun ville spise, hvis byttet (maden) blev serveret levende..?!

    Hvis man har disse "kryb" fordi, det er "fedt" at se dem, slå andre dyr ihjel, så har jeg det ikke godt med det..
    Derimod, holder man dem fordi, man er interesseret i, at skabe en biotop for dem, som ligger så tæt op, ad deres naturlige levesteder og evt. få dem til at avle. Så er det i mine termer en hel anden snak. *s*

    Som nogle har sagt i en anden tråd, så er slanger ikke tamdyr, som befinder sig på gader og stræder !
    Vi går ikke tur med dem, og de får derfor ikke muligheden for, at slå andre dyr ihjel !

    Hunde derimod, -går vi med på gader og stræder, vi har dem med hos venner og bekendte (som muligvís har mindre kæledyr) Her øges chancerne så kraftigt for, at disse hunde umotiveret overfalder andre smådyr !



  • #77   13. jul 2006 Hmm - bare nogle tanker så....

    For hvornår er byttedyret så "stort nok"?

    Er grænsen ved kaniner - eller er mus lige så trikkende i jeres termer?

    ....Og er det selve handlingen: at nogen køber levende patte byttedyr til deres hund(e) så de kan nedlægge og æde dem, i mener ja nærmest vil ødelægge disse hunde?

    Jeg har fx en hund der i 2½ år har lært sig at fang og æde vilde mus og mosegrise med kæmpe susses. Men hun har aldig jagtet fx svømmefuglene og deres unger, når de ligger på land.

    Vi kan passere dem uden problemer.

    Hun trikkes, som tusindvis af andre hunde i alle størrelser og aldre der fx ALDRIG HAR NEDLAGT EN MUS, af fremmede katte. visse fugle og hare - det er bestemt ikke det sammen som at hun eller e, nogen sinde har fået lov til at jage dem - men ikke desto mindre trikker de hende - ligeledes gør duerne når de græsser - men ikke andre fugle (?)

    ...og ja, jeg kan stoppe hende med min røst når vi går ture, jeg ville aldrig tilgive mig selv hvis hun fangede noget større end en mosegris (der også kan være stor) og hun får ganske enkelt ikke lov at jage.

    Som jeg ser det, er det bevægelsen i haren og katten der trikker, en bette and der ligger fuldfed på jorden siger hende intet. At hun jager mus hoppende rundt som en kænguro, tror jeg simpelten hen må ligge i hendes natur og jeg har mødt flere forskellige blandinger og racer der gør præcis det samme - uden at jage hare eller katte af den grund - altså at der ingen nødvendig sammen hæng er, mellem det at have nedlagt et byttedyr med susses, skulle gøre dem til en "dræberting" der ikke kan kende forskel på en minihund, kat eller mosegris!

    Men måske det kun er, når de får lov at nedlægge kaniner at de bliver sådan som mange af jer skriver om?

    Ja jeg spørger fordi jeg ikke ved det - men jeg har lidt svært ved at se koblingen der.

    Der hvor min kæde hopper af, er de samme steder som andre også skriver om - at nogen bare kan finde på det, fordi det er "sjovt!" at se sin hund fange og nedlægge en kanin - i sådan en art blods og magtrus hos ejeren (?)!

    Hmm, jeg ved slet ikke om mit indlæg giver nogen mening, men så må det være sådan smiley

    Jeg kan ikke se, at fordi en hund har jagtet og nedlagt en hare, at den så også går hen og bliver en der ikke kan trænes, eller holdes til uden for.

    Men måske jeg ikke fatter noget og at mus er noget ganske andet ?

    Eller er det, når man lader sin hund få levende kaniner som den selv skal nedlægge og æde, det går galt som i beskriver det?


Kommentér på:
Levende dyr, som foder ?

Annonce