{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.532 visninger | Oprettet:

ok at bytte sit levende dyr til et andet dyr? {{forumTopicSubject}}

Læste en anonce her inde fra om en der ville bytte sin pony, til en
Chihuahua. Hun havde ikke råd til begge dele og ville altså åbenbart helst havde en chi. Synes i det er ok at bytte sit dyr væk. Altså jeg har det lidt sådan at et dyr er et levende væsen og ikke noget man kan bytte med som var det frimærker. Hvad er jeres holdning?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ok at bytte sit levende dyr til et andet dyr?
  • #1   4. sep 2011 Det er vel lidt ligesom andre bytter klistermærker, ikke sandt?
    Psh, ironi kan forekomme.


  • #2   4. sep 2011 Synes det kommer an på hvad det er.
    Fx er der nogle der har en hest, som måske er for vild til at man kan håndtere den og en anden der har en som ikke er udfordring nok, så bytter folk måske i stedet for begge sælger og finder en anden. Dette er jo for at tage hensyn både til hest og rytter.
    Synes derimod ikke man bare skal bytte dyr fordi man gerne vil have et andet, det er ikke hensigtsmæssigt over for dyret.
    Så kan ikke sige om det er ok eller ej, det afhænger af situationen smiley


  • #4   4. sep 2011 Ja jeg syns det er ok.

    Jeg forestiller mig dette: Fru Nielsen laver et kuld chi hvalpe, fru Nielsen falder over denne annonce og tænker. "Kunne godt bruge en selskabshest til mine rideheste, så hende kontakter jeg" Eller noget lign.

    Pigen får en dejlig hund, kommer af med sin hest som har været til salg længe. Hestemarkedet er helt dødt..
    Fru Nielsen får en selskabshest, og kommer af med en hvalp.

    Altså jeg kan ikke se noget galt i det, hvis det lykkedes er det jo fordi begge parter har det fint med det =)


  • #6   4. sep 2011 Nej det er ikke iorden, heller ikke fordi det er en hest..
    Jeg ku aldrig drømme om at bytte mine dyr væk selvom de ikke lige levede op til mine forventninger, det er levende væsener, og folk der bruger deres dyr udelukkende som sportsrekvisitter burde skamme sig!
    Da jeg købte Simba for mange år siden var min største drøm at træne på konkurrenceplan, men det kunne Simba ikke klare hverken fysisk eller mentalt - alle sagde jeg burde aflive eller gå af med ham, men jeg kunne da ikke drømme om at gå af med min bedste ven!
    Idag har jeg endeligt min fantastiske konkurrencehund som kan holde til at gå konkurrencer og være min løbemakker, men jeg har da aldrig fortrudt at jeg købte Simba, for selvom jeg måtte sætte konkurrencerne på stand by så har jeg lært en hel masse, som jeg aldrig ville lære hvis det ik var for Simba..


  • #7   4. sep 2011 Og tilfældet med pigen lyder mere som en fiks ide end som noget velovervejet.. Hvad så om et år når hun blir træt af hunden og hellere vil have hest igen?

  • #8   4. sep 2011 Det er ikke iorden. Man burde elske sit dyr højt nok til ikke at bytte det væk. Mange dyr der byttes ender som kastebold. Lad os håbe det ikke kommer på mode at bytte dyr.

    "Hej, jeg har en DSG ved navn Vaks. Han er meget aktiv. Hvilket dyr har du?"
    "Hej med dig. Jeg har en broholmer, men den kan bedst lide at ligge og dase dagen lang. Så desværre kan jeg ikke få den med ud på mine daglige lange løbeture. Skal vi ikke bytte hund?"
    "Jo det kan vi da godt, jeg er også selv lidt af en sofakartoffel."

    Kan I se hvad jeg mener?


  • #10   4. sep 2011 Det er da mere synd for ponyen hvis ikke hun har tid og lyst til at bruge tid på den. Så er det da bedre den får et godt nyt hjem.

    Kender ikke situationen og selvfølgelig skal man ikke gøre det for sjov, men man kan jo have en gyldig grund hvor det faktisk er bedst for dyret.


  • #11   4. sep 2011 Det er for mig okay.... Da bedre end ejeren går og er sur og tvær over at de har en hund de ikke kan bruge. Det er ikke fair overfor hunden.

  • #12   4. sep 2011 Det er bare for nemt at sælge sine dyr.. Nu er det langt fra ukendt at sælge heste på kryds og tværs, fordi heste åbenbart ikke har samme tilknytning til deres ejer som hunde.. Sådan noget vås! Man burde ikke anskaffe sig hverken hest eller hund hvis ikke man kan se sig selv have dem i MANGE år.. Heste er en livsstil, ligesom hunde er det. Der bliver slæbt for mange heste med på kræmmermarkeder hvert år til jeg synes det er ok..

  • #14   4. sep 2011 Linda R, jo selvfølgelig. Nogen gange kan man jo blive nødt til det.

    Om der er en grund eller ikke en grund - der er forskellen.

    Nogen sælger hunden fordi de har fået allergi. Det er der ingen der kan gøre ved, derfor sælges hunden, ok.

    Hvis du har en hund og jeg har en hund. Din hund er blevet kedelig og slap, du vil gerne have en ung og frisk. Så får du min unge og jeg får din gamle. Det er unødvendigt, og en unødvendig forvirren for hunden. - At skulle skifte hjem igen.


  • #16   4. sep 2011 Jeg ville personligt vælge at sælge den og købe. Men hvis man indbyrdes bliver enige og har det på skrift, så ingen alarm herfra.

  • #17   4. sep 2011 Linda;
    "Hvis man har fået fat i en som ikke passer til de behov eller ønsker man har"

    - Jamen så skulle man have gjort forarbejdet med at finde sin kommende hvalp noget bedre. Se på forældrene, linjer, temperament, selve kuldet og meget mere! Ved at gøre et godt forarbejde, slipper man for mange problemer i fremtiden.


  • #18   4. sep 2011 Altså, jeg kan et eller andet sted, ikke se noget galt i det.
    Vi har Jens som har en hest han vil sælge, og bagefter købe en labrador. Og så har vi Kirsten som opdrætter Labrador og vil købe sig en hest, kan jeg ikke se noget galt i at de beslutter at bytte dyr istedet for at Jens skal betale Kirsten som bagefter skal betale Jens.


  • #20   4. sep 2011 Men hvis jeg ikke huske galt har den her problematik med en hest og en chi været oppe og vende for ikke mange uger siden..

  • #21   4. sep 2011 Det har det også. Emnet om bytning mellem hest og chihuahua, var oppefor få uger siden. Du har ret.

  • #23   5. sep 2011 Har godt nok aldrig selv byttet et dyr, men kan dog ikke se det forfærdelige i det. Jeg fik en pony da jeg var 9 år gammel, men da jeg var 19 år og skulle flytte hjemme fra havde jeg ingen mulighed for at få den med. Så blev enig med mine forældre om at den skulle sælges. Havde da været mere synd vis den måske skulle stå på marken ved dem de næste 10 år, når de ikke har tid og interesse i at motionere den. Og jeg måske kunne komme forbi 1 gang i ugen.

  • #24   5. sep 2011 katrine .

    Det er jo noget andet. Om det er af lyst man sælger eller om det er for dyrets bedste man sælger.


  • #25   5. sep 2011 linda R

    Det kan jeg godt se. For mig at se, er det bare en risiko der er ved at få hund.


  • #27   7. sep 2011 Om hun sælger hesten og får pengene hun køber hvalpen for eller hun bytter hesten for hvalpen - det ser jeg ingen forskel i..

    Dog synes jeg der er kæmpe forskel på om situationen havde været omvendt, altså at hun havde en hund men hellere ville have en hest..

    En hund er i høj grad meget mere for os end en hest kan være (i kraft af at de lever som en del af vores liv i vores hjem osv. ) hvor hesten nok i høj grad kan betragtes som en levende "genstand"..

    Og det her skal læses med al den hengivenhed jeg kan finde i mit hjerte mod heste - som er en af mine største kærligheder i livet.. jeg ELSKER heste.. men jeg elsker også hunde..


Kommentér på:
ok at bytte sit levende dyr til et andet dyr?

Annonce