3.998 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

Orijen eller Acana? Orijen eller Acana?

Min westie får i øjeblikket Arion laks og ris, men da han er begyndt at få nogle underlige sår rundt omkring på kroppen er jeg blevet anbefalet af min trimmer, som også er westieopdrætter, at skifte over til et kornfrit foder, evt Barf. Hun bad mig kontakte Ann Kragholm, som har et Barfcenter i samme by jeg bor i. Hun er også westieopdrætter og har mange års erfaring inden for racen.

Jeg ringede så til Ann i går og aftaler at tage min hund forbi hende på torsdag, så hun kan se sårerne. Fortalte hende så at jeg ikke er meget for Barf. Synes helt ærligt det lyder bøvlet, fylder i fryseren og er dyrt.
Derfor spurgte jeg hende om hun kendte et godt tørfoder til westie, hvor hun nævner Orijen og Acana.
Hvad har i af erfaringer med disse 2?

Undskyld det blev lidt langt, men synes jeg blev nødt til at have hele historien med, hvis nu i havde haft samme problemer inden i skiftede til en af disse to?
Det skal lige siges min hund er kræsen. Han bliver som regel træt af et foder efter 14 dage.

På forhånd tak smiley

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Jeg skal have isoleret et skur 12.500 kr.
  • Kogeplade installation 600 kr.
  • Handyman 500 kr.
  • Almindelig rengøring i hjem 430 kr.
  • Bortskaffelse af afklippet hæk 900 kr.
  • Removing old sink and tap, attaching new sink and tap 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Orijen eller Acana?
  • #1   24. apr 2012 Jeg har ikke så god erfaring med Acana - lidt for løs mave.
    Nu har jeg bestilt en pose Orijen - min ene opdrætter bruger det og hans mega kræsne hund spiser det med velbehag.

Det skal dog siges at jeg Barfer så bruger kun tørfoder hvis min bedre halvdel skal være alene for det der med råt kød er kun mig der kan overskue.

Tror dog ikke Barf er så forfærdelig meget dyrere når du har en lile hund, men det er dit helt eget valg, man skal jo have lyst til at Barfe ellers er det bedre at lade være.

Taste Of The Wild har jeg også ret gode erfaring med, men har problemer med at få det fra Tyskland, det er tit udsolgt, det er grunden til jeg har købt en pose Orijen

• #2   24. apr 2012 Jeg gav Taiko Orijen som hvalp, og det VÆLTEDE ud af ham, med vandtynd afføring ..
    Jeg snakkede så med forhandleren der siger, at der er meget protein i, som ikke alle hundes maver kan fordøje .

Jeg fodrer med Acana nu og er super tilfreds smiley

• #3   24. apr 2012 vi giver orijeen til den ene og Wolfs blut til de to andre smiley jeg ville i øvrigt nok få taget en allergitest ved dyrlægen, hvis jeg var dig.
    De symptomer du beskriver lyder ikke godt.. smiley

• #4   24. apr 2012 Jeg kan se du udstiller og hvis du har planer om avl ville allergitesten være en rigtig god ide, da allergi jo desværre ligger til din race (det gør den også til min, og vi har en med allergi selv.)
    Nu ved jeg ikke hvor du har forsikring men ellers plejer de at tage regningen på sådan en test som ca ligger mellem 1800- 2500kr

• #5   24. apr 2012 Kennel Bullos: Min trimmer anbefalede mig at starte med at skifte foder, fordi Dyrlægen tit bare anbefaler et allergifoder, en shampoo + en masse tests, hvorimod at skifte over til et foder uden korn måske kunne løse det. Hun har dog ikke set sårerne endnu, så kan være hun ændre mening når hun ser dem. Skal til ringtræning hos hende på torsdag.

Jeg har ændret mening omkring avl. Vil ikke avle, da jeg simpelthen er bange for han giver hudproblemerne videre til sine hvalpe. Så meget brænder jeg ikke for det. Han har nogle rigtig gode linjer, men det er bare ikke nok.

Han er sygeforsikret hos Dyrekassen, men den dækker selvfølgelig ikke hudproblemer, da detn som du skriver ligger som et problem for racen smiley

• #6   24. apr 2012 Taste of the wild har jeg også overvejet. Dem sælger Ann bare ikke. Tror jeg vil prøve Orijen og se hvordan det går.
    Men tager selvfølgelig til dyrlægen hvis ikke det bliver bedre med sårerne. Det skal ikke lyde som om jeg vil undgå dyrlægen, bare for at spare penge for sådan er det bestemt ikke.
    Vil bare lige prøve et andet alternativ for ku være det lykkedes smiley

• #7   24. apr 2012 Kathrine: Wolfsblut har jeg også hørt meget positivt om. Puha det er forvirrende. Arbejder i en dyrehandel, men min hund kan ikke tåle noget af det jeg kan købe der, så derfor jeg nu søger råd herinde omkring det foder i bruger smiley

Det var netop derfor min trimmer synes jeg sku prøve med et kornfrit foder frem for bare at styrte til dyrlægen netop fordi de højest sandsynligt tager en masse tests. Så siger de man skal bruge en speciel shampoo og noget allergifoder.

• #8   24. apr 2012 Du kunne evt. også prøve Pure eller Sport fra Kingsmoor. Det er dansk og kornfrit. Mine maltesere har fået de 2 varianter i næsten 1½ år nu, og de spiser det stadig uden "brok", det har vi aldrig prøvet før:-) Det skal lige siges, at mine hunde ikke har allergi, men derfor vil jeg alligevel gerne fodre med kornfrit foder.

• #9   24. apr 2012 Kathrine: Hvor kan man købe det der Exclusion?
    Håber heller ikke det er allergi, men ved risikoen er der desværre smiley
    James Wellbeloved bruger min trimmer. Det overvejede jeg også, men her var det så hun foreslog jeg ringede til Ann, fordi hvis hunde har haft hudproblemer eller allergi, så var Barf som oftest løsningen. Barf vil jeg dog prøve som det sidste. Vil helst undgå det.

• #10   24. apr 2012 Lise-Lotte: Kingsmoor har jeg egentlig ikke overvejet, men har hørt godt om det. Hvor kan man læse om det?
    Jeg synes også Taste of the Wild med and og kalkun lyder god. Der står den både er god til sarte og kræsende hunde

• #11   24. apr 2012 www.kingsmoor.dk

• #12   24. apr 2012 den variant af taste of the wild hedder wetlands; (link fjernet)

du kan også læse om både Pure og Sport fra Kingsmoor på linket der.

• #13   24. apr 2012 Tusind tak for hjælpen smiley
    Tror i første omgang jeg vil hører hvad Ann siger, men nu har jeg da dette stof til eftertanke

• #14   24. apr 2012 Kathrine: Tusind tak for din hjælp. Vil bestemt overveje Exclusion og tror jeg får taget en allergitest uanset hvad, koste hvad det vil smiley

• #15   24. apr 2012 Fulgte det link, som Malinois lagde ind, og får nu tilsendt nogle gratis prøver på Kingsmoor.
    Prøver dog ikke noget af før jeg har snakket med Ann.

• #16   24. apr 2012 Det skal jeg nok smiley

• #17   25. apr 2012 Jeg har rigtig gode erfaringer med Orijen. Dog er der højt protein indhold og Alba fik konstateret for højt nyretal så den gik ikke smiley

Hun er også meget kræsen - men den med 6 fisk røg lige ned smiley

• #18   25. apr 2012 Vedr. prøver fra Kingsmoor. Vær lige obs på, at det skal være Pure eller Sport, da det er Kingsmoors kornfri mærker. De har nemlig også nogle med korn i. Desuden synes jeg ikke at sådan nogle prøver en ret meget værd, alle hunde synes, at noget nyt er sjovt og interessant, og de små prøver når jo ikke at blive hverdag.

• #19   25. apr 2012 Lise-lotte: Det er vidst den der hedder pure.
    Jeg får tilsendt 3 prøver, fordi som du skriver er det altid spændene i starten.

• #20   25. apr 2012 Jeg syntes det en god ide du vælger at få lavet testen, for selv om du får din hund symptom fri på et andet foder, ændre det jo ikke på den evt har allergi bare fordi du ikke kan se det smiley
    Men jeg håber da ikke det allergi.

• #21   25. apr 2012 Kennel: Håber jeg virkelig heller ikke eller en eller anden hudsygdom. Vil tage testen for en sikkerheds skyld så jeg skal gå og være bange for det er noget virkelig alvorligt

• #22   26. apr 2012 Så har jeg været hos Ann. Hun kunne ikke se præcist hva det var, men hun anbefalede Orijen 6fish fordi den er god til hudproblemer. Han skal vaccineres i slutningen af næste måned og hvis der ikke er sket nogen ændringer får jeg taget en test på ham.
    Ann sagde dog at man ikke rigtig ku regne med de allergitest fordi de slår ud selvom der egentlig ikke er noget så tænker også om det bare er spild af penge at få taget den test. For må indrømme at jeg ikke ligefrem er millionær så hvis jeg kan undgå og få taget testen ville jeg da foretrække det smiley
    Det kommer an på hvad dyrlægen siger.

• #23   26. apr 2012 hvis det er allergi overfor lagermide eskrementer som er i Alle kornprodukter, pollen eller husstøvmider så er den altså rimelig sikker i en test.
    jeg ville altså lave den test hvis jeg var dig.

Og hvis den (hvilket jeg ikke håber) tester positiv på lagermide så kan du jo bare teste det ved at give ham ris eller de der tørre kiks fra supermarked som ikke er andet end korn smiley

• #24   26. apr 2012 Ved du ca hvad sådan en test koster?

• #25   26. apr 2012 ca 1500-2000 kr vil jeg skyde på.
    har lige tjekket vores regning fra 2006 og der gav vi 1850 kr

• #26   26. apr 2012 jeg har lige været inde og læse på dyrekassen og der står kun de ikke dækker behandling af selve allergien, men de burde dække selve testen, da den jo ikke er en sygdom smiley
    ellers kan du jo ringe og spørge dem imorgen eventuelt.

• #27   26. apr 2012 Det vil jeg lige se på.
    Tak smiley

Kommentér på:
Orijen eller Acana?

Annonce