Acana, orijen eller? Acana, orijen eller?
Kan nogen hjælpe mig lidt her - synes ikke jeg kunne finde brugbar Info da jeg søgte på forum.
Foderet bør være uden hvede, majs, biprodukter osv, for at være god kvalitet ikke?
Og selvfølgelig med god kvalikød.
Men kan den store mængde protein skade?
Det er til en lille hvalp jeg skal vælge et rigtig rigtig godt foder.
jan 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 27 Svar: 129
Hvad jeg konkluderede ud fra de svar jeg fik var at det var "den gode protein" som man fik fra kød og altså derfor ikke usund protein?...
Udover det er Acana, Orijen, TOTW og wolfsblut alle kvalitetsvarer så man skal nok ikke være bekymret
Jeg blev anbefalet at starte ud med Acana fordi det kan være svært for hundemaver at vænne sig til den store kød % og der er jo lige 20%mere i Orijen... Jeg fik så at vide at jeg kunne vælge at skifte til Orijen efer ½års tid hvis jeg ønskede mere kød
Umiddelbart, indtil videre er jeg tilfreds med Acana - når det så er sagt så har babyen fået det i en lille uges tid så jeg kan endnu ikke se en forandring og hun er jo stadig kun på 10% acana
Jeg giver pacifica og hun får så lakseolie oveni fordi hendes pels er blevet så træls af eukanuba'en og hun samtidig ikke vil spise det (eukanuba) ellers....
Velkommen til foderjunglen
apr 2011
Følger: 27 Følgere: 24 Hunde: 4 Emner: 10 Svar: 159
jan 2012
mar 2012
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 14
jan 2012
udover de svar på mail ringede jeg til Lystrup dyrecenter og han anbefalede også det med at starte på acana og så derefter skifte hvis jeg ville
apr 2011
Følger: 27 Følgere: 24 Hunde: 4 Emner: 10 Svar: 159
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.783
jul 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 60
Jeg har handlet på zooplus en gang i mit liv. Og det var både første og sidste gang.
Jeg fik aldrig varen. De påstod at de havde prøvet at levere varen, en dag vi begge var hjemme. Underligt nok, så glemte de de vidst.
Så rigtig dårlig service. Samt de prøver kun en gang.
Og derudover så husk lige at hvis du ringer til dem, så foregår alt på engelsk eller tysk.
jun 2010
Følger: 42 Følgere: 61 Hunde: 11 Emner: 383 Svar: 3.514
umiddelbart ser jeg intet problem i at give de lidt mere "koncentrerede" fodertyper til hvalpe. det er ikke det ejg oplever som allergigivende osv. Mine hunde Cleo, Carla, Asta og Noah er alle vokset op på det - ingen af dem har haft andet end positive reaktioner og ingen har allergi. I forhold til dette voksede mine Faltcoatede og vores lahsaapso op på royalcanin og fik foderallergi
når jeg fodre sørgere jeg for at veksle mellem proteinkilderne - fx køber jeg en måned fordervariant som er baseret på fisk, og en næste måned forder som er baseret på bison/vildsvin osv. Desuden er der fx i orijen en del forskellige ingridienser så hunden ikke bliver for ensidigt fodret med fx korn og gris. Jeg oplever at det er den ensidige eksponering af fx korn og svin/oksekød som har været med til at nogle af mine hunde fik allergi, Jeg tror på at en varieret kost med mange sunde ingridienser minimerer problemet med allergi
Acana, orijen eller?