1.178 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

A. K
A. K
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 14

Acana, orijen eller? Acana, orijen eller?

Kan nogen hjælpe mig lidt her - synes ikke jeg kunne finde brugbar Info da jeg søgte på forum.

Foderet bør være uden hvede, majs, biprodukter osv, for at være god kvalitet ikke?
Og selvfølgelig med god kvalikød.

Men kan den store mængde protein skade?

Det er til en lille hvalp jeg skal vælge et rigtig rigtig godt foder.

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Elektriker 850 kr.
  • Haveloungesæt, fod er knækket 1.526 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Acana, orijen eller?
  • #1   9. mar 2012 hvis du sender mig din mailadresse i en pb kan jeg videresende de svar jeg har fået fra div. forhandlere af mærkerne smiley

Hvad jeg konkluderede ud fra de svar jeg fik var at det var "den gode protein" som man fik fra kød og altså derfor ikke usund protein?...

Udover det er Acana, Orijen, TOTW og wolfsblut alle kvalitetsvarer så man skal nok ikke være bekymret smiley

Jeg blev anbefalet at starte ud med Acana fordi det kan være svært for hundemaver at vænne sig til den store kød % og der er jo lige 20%mere i Orijen... Jeg fik så at vide at jeg kunne vælge at skifte til Orijen efer ½års tid hvis jeg ønskede mere kød smiley

Umiddelbart, indtil videre er jeg tilfreds med Acana - når det så er sagt så har babyen fået det i en lille uges tid så jeg kan endnu ikke se en forandring og hun er jo stadig kun på 10% acana smiley og 90% Eukanuba (som hun jo så ikke gider spise smiley )
    Jeg giver pacifica og hun får så lakseolie oveni fordi hendes pels er blevet så træls af eukanuba'en og hun samtidig ikke vil spise det (eukanuba) ellers....

Velkommen til foderjunglen smiley

• #2   9. mar 2012 Stephanie S, vil du også sende det til mig? Så sender jeg min mail i PB:)

• #3   9. mar 2012 self smiley

• A. K
    A. K Tilmeldt:
    mar 2012

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 14
    #4   9. mar 2012 Tak skal du have!

• #5   9. mar 2012 Har sendt til jer begge smiley håber i kan finde rundt i det smiley

udover de svar på mail ringede jeg til Lystrup dyrecenter og han anbefalede også det med at starte på acana og så derefter skifte hvis jeg ville smiley

• #6   9. mar 2012 Yes jeg har allerede læst det:) Det lyder meget fornuftigt:)

• #9   10. mar 2012 ZiwiPeak

• #10   10. mar 2012 Lige en lille info til jer alle...

Jeg har handlet på zooplus en gang i mit liv. Og det var både første og sidste gang.
    Jeg fik aldrig varen. De påstod at de havde prøvet at levere varen, en dag vi begge var hjemme. Underligt nok, så glemte de de vidst.
    Så rigtig dårlig service. Samt de prøver kun en gang.

Og derudover så husk lige at hvis du ringer til dem, så foregår alt på engelsk eller tysk.

• #13   11. mar 2012 har har fodeet længe med ziwi peak og orijen og har været meget meget glad for det - alle hunde har fungeret fantastisk på det - også i forhol til alt andet foder vi før har prøvet.
    umiddelbart ser jeg intet problem i at give de lidt mere "koncentrerede" fodertyper til hvalpe. det er ikke det ejg oplever som allergigivende osv. Mine hunde Cleo, Carla, Asta og Noah er alle vokset op på det - ingen af dem har haft andet end positive reaktioner og ingen har allergi. I forhold til dette voksede mine Faltcoatede og vores lahsaapso op på royalcanin og fik foderallergi

når jeg fodre sørgere jeg for at veksle mellem proteinkilderne - fx køber jeg en måned fordervariant som er baseret på fisk, og en næste måned forder som er baseret på bison/vildsvin osv. Desuden er der fx i orijen en del forskellige ingridienser så hunden ikke bliver for ensidigt fodret med fx korn og gris. Jeg oplever at det er den ensidige eksponering af fx korn og svin/oksekød som har været med til at nogle af mine hunde fik allergi, Jeg tror på at en varieret kost med mange sunde ingridienser minimerer problemet med allergi

Kommentér på:
Acana, orijen eller?

Annonce