{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.036 visninger | Oprettet:

mundkurve {{forumTopicSubject}}

Jeg var til træning igår og på holdet ved siden af vores kom der en ny hund , en amstaff men en ung bange ejer, hun turde ikke gå forbi os til trods for at alle hunde var i snor og hendes træner sig ved siden af. Jeg spurgte selvfølgelig om liste hunde måtte træne hos os DCH Kolding og det må de gerne hvis de har mundkurv på, men nu kommer mit spørsmål, denne hund havde en mundkurv på af sort stof, er den virkelig sikker ???
Jeg blev noget nervøs da jeg så hunderacen kombineret med denne unge nervøse ejer.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  mundkurve
  • #3   24. apr 2012 'Mamma di cane piu del mondo ': Jeg er sikker på de er godkendt til træning hos DCH - der er nemlig også en på vores hold (DCH Aalborg) der træner men sådan en på hans amstaff. Han er selv underviser i klubben

• #4   24. apr 2012 Maj-Britt ja den lignede med var i sort net ligende stof, den gik hele vejen rundt næsen men snuden var fri som på din link.

• #6   24. apr 2012 Alter ja den var agressiv enda meget og ejeren var bange, De går ikke på vores hold - heldigvis men er på marken ved siden af. jeg er ikke bagbange, men undrede mig over mundkurven. Desuden behøvede jeg ikke spørge ejeren, hun var tydeligt meget nervøs og usikker på sin hund, så hendes svar ville jeg nok ikke stole på smiley

• #7   24. apr 2012 Måske du skulle spørge ejeren til mundkurven i stedet for at gøre det herinde. Det kan jo være at denne ejer har købt denne mundkurv i god tro. Desuden tror jeg ikke det hjælper på ejerens nervøsitet, at du står og er mistroisk og spørger om hun overhovedet må være der. Måske det netop er derfor at han/hun er nervøs.

• #8   24. apr 2012 Maj-Britt , tak, om DCH er offentligt , det vil jeg tro da alle i princippet kan gå ind der, men er ikke sikker.
    Ved du om denne mundkurv er sikker ?

• #9   24. apr 2012 CTC, nu spurgte jeg ikke da hun var der, så det har ikke påvirket hende, desuden var jeg ikke den eneste der undrede, selv min træner mener det er forkert men bestyrelsen har besluttet at liste hunde må træne. Det kan vi så forsøge ændre på ved næste generalforsamling.:-)
    Forøvrigt så blev hun hentet på parkeringen af sin træner da hun ikke turde gå ned på marken selv , forbi de andre hunde.

• #10   24. apr 2012 Jamen så er det da netop godt at hun går til træning med den. Hvad skulle hun ellers stille op? Hvis alle klubber forbyder listehunde, hvor skal de så træne henne?

• #11   24. apr 2012 Jeg tror ikke DCH Aalborg er offentlig - de har lejet pladsen af nogle sammen med en del andre klubber. Så det kan være DCH Kolding har det samme?

Maj-Britt * DKK snob *: Ved du hvor man kan finde infe om hvilke mundkurve der er lovlige?

Tænker lidt det må være svært at træne en hund der har "gitter" mundkurv på - hvordan skal hunden få fat på godbidderne? smiley

• #12   24. apr 2012 Det er så ikke korrekt, der er ikke udspeciferet i loven, hvilken type mundkurv man skal bruge, alt der står er : Forsvarligt lukket... og sålænge dette kan fortolkes, kan man bruge alt der sælges som mundkurv.....

• #14   24. apr 2012 Maj-Britt

Nope, Forsvarligt Lukket...

• #16   24. apr 2012 CTC, ja det har du ret i . Jeg er egoistisk fordi jeg ikke vil udsætte min hund for et møde med en agressiv amstaff ( og det var en amstaff, det er tjekket)
    og en nervøs ejer der havde 0 kontrol. Derfor vil jeg vide om denne type mundkurv er sikker så jeg ved at den ikke kan bide hvis den slipper fri en gang.

• #17   24. apr 2012 Jamen jeg ville sikkert også være nervøs på min hunds vegne, det er da helt forståeligt. Men synes at alle skal have en chance, og når man tager til hundetræning så må man tage andres hunde med smiley

• #18   24. apr 2012 'Mamma di cane piu del mondo '

med den sorte mundkurv som også bruges af nogle dyrelæger, den som er i sådan et nylonaktigt stof, er bestemt ikke sikker, den kan sagtens nappe, men ikke bide.

• #19   24. apr 2012 'Mamma di cane piu del mondo': Hvad er du egentlig bange for skulle ske? Jeg ved der er fokus på Amstafferne hos os, og den der er på vores hold, tager sine forholdsregler og øver ikke fremadsendelser eller indkald, hvor hunden bliver sluppet fra snoren.
    i

• #20   24. apr 2012 'Mamma di cane piu del mondo '

det er jo ikke sikker hunden er aggressiv, det kan være hun er nervøs fordi de måske har være overfaldet af en anden hund og måske er hendes vovse blevet usikker, og det er jo ikke ensbetydet med at den er aggressiv

• #21   24. apr 2012 CTC, ja selvfølgelig skal de det, men kender du den følelse at dette går galt før eller siden, pigen var omkring de 20 år så sød ud og ligende en der havde en Chihuahua, ( undskyld mine fordomme og det er ikke ment nedladenden overfor nogle)
    Jeg er modstander af loven, men bliver lidt bekymret over at nogle har hunde de overhovedet ikke har kontrol over, jeg ville selv ligne hende ( dog en ældre udgave) hvis jeg fik en Amstaff eller ligenden hund, men jeg kender mine begrænsninger derfor har jeg en lille hund med et let temprament . Måske var hunden ikke engang lovlig, jeg ved ikke hvor gammel den er, men jeg håber at DCH tjekker det inden de tillader den på træningen.
    Jeg må håbe på at mundkurven er sikker.

• #23   24. apr 2012 Jeg er bekymret ikke bange for at denne hund som var tydeligt agressiv,( blev bemærket at alle) idag skal komme løs og angribe min eller en anden hund, det vil jeg ikke opleve, ved godt at det kan ske med andre hunde også, men med denne var alle advarsels lamper bare tændt, ikke kun hos mig med hos de andre på holdet også.

• #24   24. apr 2012 'Mamma di cane piu del mondo '

måske skulle i tage en snak med hende og spørge ind til vovsen sådan så i ved hvad i kan forvente når de kommer på banen, samt om hun er i stand til at holde den hvis den brokker sig og puster sig op, samt overtale hende til at bruge en mundkurv der er lukket, jeg prøver lige at finde et link til den jeg bruger som jeg er yderst glad for og som også fungerer når man træner det kræver bare lidt øvelse :)), for det er en mundkurv hunden kan ånde i også her i varmen..

• #25   24. apr 2012 Allergisk, det var også derhen jeg ville, mødet med dette ekvipage igår som forøvrigt var mit første møde med en listehund satte mine tanker igang omkring den listelov, at den måske ikke altid var så dum enda, for det jeg så var ikke til de seriøse listehundeejeres fordel.

• #27   24. apr 2012 'Mamma di cane piu del mondo': Kan udemærket godt forstå din nervøsitet. Men tager deres træner ikke også forholdsregler for denne nervøsitet hos hunden og ejermand?

• #28   24. apr 2012 'Mamma di cane piu del mondo '

Hvad gjorde hunden siden du tror den er aggressiv??

• #29   24. apr 2012 Sheila, og Rikke nu går hun ikke på vores hold,( heldigvis) men på holdet ved siden af, og det hold har en del svære hunde ( vi kalder dem det adfærdsvanskelige hold , men sig det ikke til dem ;.) ) Så deres træner har nok meget obs på disse hunde, tror og håber jeg.
    Hunden kastede sig gøende frem for fuld fart mod de andre hunde , det opfattede vi alle som om den gerne ville have angrebet hvis den fik lov.

• #31   24. apr 2012 'Mamma di cane piu del mondo ': Det er dem de andre ikke må lege med smiley

• #32   24. apr 2012 Jeg har også mødt mange med store tiltider voldsomme hunde men hvor ejeren har tjek på den, dermed ikke sagt at uheld ka ske, men i dette tilfælde havde ejeren intet absolut intet tjek på hunden og det bekymre mig altid og specielt når det er en hund der kan gøre stor skade på andre. Jeg er sikker på at der findes venlige Amstaffer der er trænet og hvor ejeren har styr på den, men dette var ikke tilfældet her.
    Jeg har bedt min træner undersøge om hunde er lovlig da jeg til trods for min modstand af loven ikke syntes at det er ok hvis en ulovlig hund træner hos os, så nu venter jeg svar.

• #33   24. apr 2012 Allergisk, ja det er synd, jeg syntes at de er flotte hunde, er vild med CMs blå bulldog Junior, han er nok en af de smukkeste hunde jeg har set og samtidigt så velopdragen og sød.
    Jeg vil stadig ikke sætte alle Amstaffer i båsen, dårlige hunde men det blev virkeligt for mig igår hvor vigtigt det er med ret hund til ret ejer, det er der altid men endnu mere til disse racer som kan være farlige.

• #34   24. apr 2012 Sorry, ja det ved jeg men fik skrevet forkert, :-)) men han er dejlig.

• #35   24. apr 2012 Jeg forbyder dem ikke at træne jeg spurgte om den type mundkurv som jeg har beskrevet har sikker, da jeg ikke hverken vil udsætte min hund eller overvære andre hunde bliver bidt af den.

• #36   24. apr 2012 sikke dog en holdning at ha! få stoppet listehunde fra at gå til træning via en generalforsamling.Jeg syntes da at det er godt, at der er nogen der gider at træne med deres hund for at få bedre styr på den selvom det er en listehund,det kan måske ændre nogens holdning til netop listehunde.På næste liste er det måske deres hund der er med.

• #37   24. apr 2012 john, min holdning var som din til igår, men da det blev en del af virkeligheden for mig igår begyndte jeg at tænke på denne type at listehunde ( agressive) og jeg må indrømme at jeg ikke føler mig tryg ved dette ekvipage, derfor mit spørgsmål om mundkurvens sikkerhed. For du må meget undskylde mig og kalde mig egoistisk men jeg vil gøre alt for ikke at min hund og andres skal lide overlast, og det kan ikke være meningen hvis en hund skal gøre mange usikre, så må de træne når ingen andre er der eller alene eller sammen med de modige. Men da jeg er skrap kælling når jeg skal beskytte min familie inkl min hund så vil jeg gøre alt for at undgå overfald og om det betyder i sidste ende når andre muligheder er udelukket at forslå et forbud, så er det nok det jeg gør, og ja det er synd for de listehunde ejere der er seriøse og har styr på deres hund, men dem syntes jeg synd for i forvejen pga loven.

• #38   24. apr 2012 Katrine N, tak for råd det vil jeg gøre, vores træner sidder i bestyrelsen så det er enkelt at gå til dem smiley

• #39   24. apr 2012 Jeg syntes det er flot af hende at hun kommer til træning, med en slags mundkurv og snor... det beviser da at hun vil lære hende og hunden noget.... men det får i jo nok stoppet nu...synd og skam

• #40   24. apr 2012 Lobar, ja det syntes jeg også men jeg vil ikke risikerer noget fordi det er flot hun træner, sorry, men kan jeg få en garanti for at den mundkurv virker og at hun får styr på sin hund så ok med mig. Men jeg vil ikke være vidne til et overfald på hverken min eller andres hunde fordi hun skal træne, så må hun gøre når der ingen andre er til hun har styr på hunden.

• #41   24. apr 2012 jeg har selv været hundetræner i mange år og selv gået til træning både i DCH og PH og alle steder har der været hunde som jeg godt nok har været nervøs for at de skulle slippe løs fra deres ejere da det helt sikkert ville give hundeslagsmål med store skader til følge.Den gang var der ikke nogen listehunde men flest schæfere og rottweilere tro mig de bidskader disse hunde kan give hinanden er ikke småting,at skille to han rottweilere der har godt fat i hinanden er ikke nogen spøg.der har naturligvis også været et stort antal småhunde,det har så været op til trænerne at sammensætte holdene og helst så små hold som muligt så der er bedre tid til den enkelte hund.

• #42   24. apr 2012 hvad med at sige til hende at den mundkurv ikke er god nok...måske ved hun det rent faktisk ikke....

Jeg troede man gik til træning for at få styr på sin hund...eller lære det...troede ikke man skulle have helt styr på den før man begynder til træning...

så¨du/i vil have hun skal træne helt alene...ja det lærer de jo også meget ved med omgang med andre hunde så...

Sorry, men jeg syntes bare i er lidt pjattede...
    Hun kommer og vil træne, og har sørget for mundkurv og snor.. Ja hun er nervøs, nok fordi hun ved hendes hund ik lystrer endnu, og når der så står en hel flok og kigger misbilligende, ja det hjælper nok ik på hendes nervøsitet.

Syntes det er stort og flot at hun kommer og vil træne og hun tager ansvar, bare synd hun nok ender med at blive sat af holdet eller hun selv går pga hun ik føler sig velkommen... Så ender hun uden træning og med en hund der ikke lærer noget, og ja så ender det galt..

Tag dog og snak med hende/hele holdet når hun er der, så i kan finde ud af det sammen

• #43   24. apr 2012 john, ja og jeg er sikker på at der findes nogle schæfere og deres ejere der er "farligere" end nogle amstaffer, og havde det været en anden amstaff eller en anden ejere ( jeg ved ikke om det er hunden der er noget galt med eller opdragelsen altså ejeren) så havde jeg ikke reageret, jeg reagerer fordi dette ekvipage ikke var sikkert og jeg stoler ikke på hverken hund eller at ejeren kan klare den hvis den skulle komme løs. Træneren tror jeg ved hvad han har at gøre med, han gik selv med den flere gange under deres træning. og vi har små hold vel en ca 6-8 stk på hver dog med både store og små hunde og på mit hold er der Rottweiler, Labbe, Golden samt nogle små og vores hunde kan godt lege frit efter træning, så jeg har intet imod at der er større hunde ej heller Rottweilere, men de skal være med et normalt sind, hvis du forstår hvad jeg mener.

• #44   24. apr 2012 Lobar, hun går ikke på mit hold, men holdet der træner ved siden af os.
    Jeg ved ikke om den mundkurv er sikker, det var faktisk det jeg startede tråden med, men har ikke fået noget tydeligt svar.
    Hvis mundkurven er sikker, og hendes hund ikke slipper fri og angriber så skal hun da have lov at træne, jeg vil ikke forbyde noget men sikre mig at min og andres hunde ikke angribes og hvis de gør at de så er sikret mod bid.Dette gælder forøvrigt for alle hunde men jeg har til dato aldrig set sådan et ukontrolleret ekvipage som dette.

• #45   24. apr 2012 Kathrine, tak, du skrev hvad jeg har forsøgt hele dagen :-)))))

• #46   25. apr 2012 Natjasta du har så meget ret smiley

• #47   25. apr 2012 Alfisten, Jeg er overordnet enig med dig, men nu var du ikke der, ingen stod og gloede, vi stod og småsnakkede da hun passerede sammen med hendes træner, og ingen ville have lagt mærke til noget hvis ikke hunden havde sprunget frem så hun ikke turde gå forbi, ( vi flyttede os derfor)
    Men som mit spørgsmål var , er denne type mundkurv sikker ? det har jeg nu fået svar på , Tak.
    Den med Hr og Fru og deres tæppetisser ved unødig, det var ikke bare mig der reagerede, men også en schæfer ejer der træner lydighed på højt niveau.

• #48   25. apr 2012 Alfisten, undskyldning godtaget :-))) Du behøvede dog ikke undskylde :-))
    Jo jeg ville også være glad hvis jeg havde en hund jeg behøvede hjælp med, men det der altid kommer først hos mig er sikkerhed, jeg ved godt at man ikke kan garderer sig 100% og jeg tror du har ret mht usikkerhed, men usikre hunde er lige så farlige som agressive har jeg læst mig til. Men har hun mundkurv på hele tiden så gør jeg intet mere, vores klub tillader også listehunde med mundkurv så det kan under ingen omstændigheder ændres før generalforsamlingen i januar 2013. Jeg håber da at hendes træner og hold kammerater hjælper hende ( det er jo ikke mit hold med dem der træner ved siden af) Jeg har generelt intet imod listehunde, det var bare denne kombination af en meget ung nervøs pige og en meget stærk usikker eller evt agressiv hund der bekymrede mig.

• #49   25. apr 2012 Alfisten, ja det vil jeg gøre, nu syntes jeg på ingen måde at hun var slem , dum eller andet, jeg kender hende ikke, og jeg dømmer ikke mennesker, hun så sød ud en ung pige som var nervøs, det var ekvipaget der gjorde mig jeg kom til at tænke over faren og mundkurven, ikke pigen eller hunden, de kan og er sikkert søde.

• #50   25. apr 2012 Jamen enig, nu kan jeg af gode grunde ikke vide det, men tror ikke at pigen følte at vi på vores hold så ned på hende da hun gik fordi os, forøvrigt sammen med en veninde og deres træner, hvordan hendes egne holdkammerater var kan jeg ikke udtale mig om da jeg ikke var samme sted som dem. Da jeg er godt opdraget :-)) så opfører jeg mig altid pænt og det vil jeg selvfølgelig også gøre når jeg ser hende næste gang.:-))

• #51   25. apr 2012 De mundkurve er sikre den kan ikke flænse din hund, som du er bange for. Den kan måske højst nappe en lille smule.
    Det meget flot at du går så meget i mod hende og vil have hende til at træne når andre ikke er der. Men hvad nytter det?
    Hvis man ikke kan få lov til at træne sin hund i en hundeklub, selvom den er aggressiv, hvor pokker skulle hun så gøre det? Og som du selv skriver så har træner styr på det.

• #52   25. apr 2012 Se selv det er svært at vide hvordan man skal forholde sig. Jeg har dog besluttet at nu når jeg ved at mundkurven ikke kan skade min hund hvis uheldet er ude så gør jeg ikke mere, andet end hilser pænt som jeg gør på alle jeg møder og holder min hund på afstand.
    Tak for gode forslag og en god debat smiley

• #53   25. apr 2012 Vil også lige indskyde, at vi har set flere hunde være larmende efter de har fået mundkurv på, hunden er jo godt klar over at den er hæmmet, og dermed bliver den også mere utryg, så slet ikke sikkert du vil se denne reaktion fra hunden, hvis den er uden kurven..

• #54   25. apr 2012 M&R nej måske ikke, men nu må den kun være på trænings området med mundkurv, iflg loven og jeg ville aldrig tage risikoen.

• #55   25. apr 2012 'Mamma di cane piu del mondo '
    Det er jeg klar over.. Bare en konstatering af at tingene ikke altid lige er som de umildbart syner.. Og syntes det er synd og skam at du ud fra dette, tænker at hundeloven nu aligevel er god(skriver du længere oppe et sted)

• #56   25. apr 2012 Synes da ellers nok at denne ejer viser sit "ansvar" og møder op til træning, de bliver hentet og ført ned til holdet...

Du er på et helt andet hold og vil have reglerne ændret for "problem-holdet", hvor skal folk så gå hen, hvis de virkelig har problemer ?

• #57   25. apr 2012 M&R nej det stemmer ikke, du tager det ud af contest, læs hvad Alfisten skrev inden mit indlæg. Jeg kom til at tænke på at loven som jeg altid har været imod og forøvrigt stadig er, måske har sine rettigheder, jeg er i hvertfald glad for at netop den omtalte hund har mundkurvs pligt.Jeg så at der også var en anden side af forbudet som jeg personligt aldrig havde oplevet.
    Rene nej jeg vil ikke ændre reglerne , jeg lavede tråden fordi jeg ville vide om den mundkurv hunden havde på var sikker, da det ekvipage ikke var kontrolleret hverken i mine eller andres øjne, og jeg vil ikke risikerer at hverken min hund eller nogen anden bliver angrebet og skal føle sig usikre pga en hund og den ejer. Det er vel ikke fair at mange skal være bange pga en ny, så må der findes andre måder for hende at træne på, men nu er det jo indtil videre ikke et problem da jeg herinde har fået oplyst at hunde ikke kan bide med den mundkurv på.

• #58   25. apr 2012 'Mamma di cane piu del mondo '

Men stadig ud fra et enkelt tilfælde, og det er ikke helt fairsyntes jeg...

Nå, men ang den omtalte mundkurv.... Ja, den er lovlig, er den brugt rigtig kan hundén ikke bide... Omvendt, er den købt med henblik på at "snyde" så kan kunden få et bid ind, men ikke få rigtig fat hvis du forstår hvad jeg mener..

>Med "Snyde" mener jeg , at de fleste af denne typer mundkurve kan spændes helt ud, så den egentlig kun er for syns skyld, men hunden kan åbne munden, på samme måde som hvis den har dem på der er lukket fortil, men her får den så næsen fri, frem for dem der er lukket fortil...

Håber jeg har fået det skrevet forståeligt..

• #59   25. apr 2012 Ps. er den brugt rigtig, er det ikke en optimal kurv for hunden, den er mere ment til kort brug, såsom et dyrlæge besøg og den dur...

Vi bruger selv dem i læder, de bliver bløde og lækre, og selve snuden har frihed...

• #60   25. apr 2012 Ok , jeg ved ikke om den er spænt helt ud men det må træneren vel have tjekket.
    Et tilfælde er ikke meget men kan være nok til at man tænker anderledes over nogle ting, min holdning har nok før været lidt sort/ hvid, forstået således at der er søde velopdragne liste hunde med ansvarlige ejere der ved hvad deres hund er i stand til hvis de ikke hele tiden har kontrollen og så er der klaphatten, men det ekvipage jeg mødte var en ukontrollret hund med en ejer der ikke var en klaphat ( læs Brian fra ishøj, undskyld misbruget af navnene) og ikke en ejer der havde kontrol , derimod en sød nervøs pige rundt de 20 og min umiddelbare tanke var forkert hund til forkert ejer. Og et tilfælde af uheld er i min verden er for meget,Til sidst jeg havde reageret på samme måde hvis hunden havde været en rottweiler eller en schæfer eller anden ligende hunderace.

Kommentér på:
mundkurve

Annonce