1.000 visninger
|
Oprettet:
mundkurve ??? {{forumTopicSubject}}
Jeg har flere gange set muskelhunde med den slags mundkurve som man bruger under fiksering hos dyrlægerne, kan det virkelig være meningen at hundene skal gå rundt med sådan en, de kan jo ikke engang åbne munden.
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 10 Emner: 224 Svar: 10.227
dec 2005
Følger: 316 Følgere: 307 Hunde: 4 Emner: 558 Svar: 9.108
jun 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 15 Svar: 77
dec 2005
dec 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 16 Svar: 248
dec 2008
dec 2008
dec 2009
det kan godt være du siger det kun er ejerens ego der tager skade men det tror jeg nu ikke helt på
hvis en hund angriber en hund med mundkurv og ejeren ikke tør gøre noget... hvad sker der så?... hunden med mundkurv kan ikke forsvare sig og risikerer dødelige sår, min kærestes ambull blev overfaldet af en meget stor hund og den overlevede kun fordi den IKKE havde mundkurv på og kunne forsvare sig og hun undgik kun at blive bidt andre steder end i foden da hun prøvede at sparke den væk fordi hendes hund UDEN mundkurv kunne holde det store møgdyr væk fra hende bagefter
end hund uden mundkurv og snor kan ikke lege (har du nogensinde hørt om apport?)
den kan ikke samle ting op hvis den har lyst
og de idioter der har muskelhunde for at øge deres badass gangster rygte blir jo ikke skadede af at deres hund render rundt med fængsel på munden... de siger bare at den er syg i hovedet og dræber alt
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
Men ellers enig med de øvrige i at nej det kan bestemt ikke være rigtigt at man render rundt med sådan en mundkurv på hunden. De er lavet til kortvarig brug f.eks. ved dyrlægen.
jan 2007
Er uheldet ude (og det KAN jo ske), jamen så er en ambull med mundkurv såmænd ikke værre stillet end f.eks. en chihuahua, dansk/svens gårdhund e.l. mindre hunde.
dec 2008
hunden må stadig godt lege.. bare på et privat område.. og det overlever den nok også... og kan der samle ting op osv.
Vi bliver aldrig enige... jeg er ikke for den nye hundelov, men jeg er for at man skal overholde loven.. ergo mundkurv og 2 m snor på sin listehund.. sådan er det.
og dem du kalder Badass gangster... bare rolig de bruger hverken snor eller mundkurv, og det er deres skyld at denne lov er kommet, da deres hunde gang på gang angriber andres hunde...
jan 2007
Han får heller ikke lov at lege med alverdens kræ vi møder på vores vej (det gør Gaia heller ikke).
Han må godt nok have det hårdt.... eller nowet...
dec 2005
jan 2007
-på træningspladsen ser jeg mundkurven som en stor hindring. Men på de daglige gåture, ser jeg altså ikke hvad folk himler sådan op over.
dec 2005
jan 2007
Vi må heller flytte langt væk fra civilisationen.
-men pis... så er der jo sikkert osse alt muligt farligt vildt... aaaargh hvad gør vi....
dec 2005
dec 2009
det kan da godt være at vi skal beskytte vores hunde men de har fandme da os ret til at kunne beskytte sig selv... og nej den er ikke værre stillet end en chihuahua eller en gårdhund... men hvis hunden havde en chance for at overleve og du tager den fra den... jamen så det jo dig selv der har slået hunden ihjel... hvad værre er... hvad tror du der var sket med min kæreste hvis hendes hund havde haft mundkurv på og det mega monster havde fået fået i hende?... jeg HAR set hunden og den er nok ikke meget fra at være grand danois størrelse... den vejer højst sandsynligt os mere end hun gør... jeg sætter mine penge på at hun var blevet alvorligt bidt eller i værste fald blevet slået ihjel for der er ingen chance for at hun ville kunne få skubbet sådan et dyr af sig...
fuck at DU skal kunne holde styr på din egen hund der er ALTID folk der ikke kan holde styr på deres hunde og der vil altid være angreb fra hunde af alle racer... men din hund kan redde dit og dens eget liv hvis den ikke har mundkurv på... med mundkurven på er den meget hjælpeløs i en situation som minder om den min kæreste var i... du skal ikke komme og sige at du ville sætte dine penge på en gårdhund mod en grand danois størrelse hund hvis det ender med at der kun er en hund der overlever
dec 2008
dec 2009
hvis du sammenligner din hund med et jagtgevær så bør du slet ikke have hund... ingen diskution du er lam i roen
og ALT der lever har ret til at forsvare sig selv, hvis ikke så skal vi satma ha udryddet nogle dyrearter i verdenen, ja stort set alle sammen faktisk, de forsvarer sig jo! :O... hvis der er en der står og slår en hund flipper i alle sammen ud og hvis hunden bed personen der slog den ville i klappe i jeres små dobbeltmoralske hænder... men fordi der er en pervers lov... så må den ligepludselig hverken forsvare sig selv eller dens ejer?... i burde ikke have lov til at holde dyr hvis i mener de ikke må forsvare deres eget liv... og så ka kællingen stikke sine fornemme tavler højt op i røven DU BØR IKKE HAVE DYR
jan 2007
Jeg HAR prøvet at blive antastet af en flok unge gutter på gaden. Reiki logrer lidt med halen og prøver at vise at vi alle er gode venner og det er det.
Han er blevet overfaldet af en schæfer -han lagde sig ned og overgav sig, selvom schæferen fortsatte ufortrødent.
Han kan da godt spille op og lyde farligt -men kommer det til reelt slagsmål, så er han stået af.
Gaia kan gø og lyde farligt, hvis der er problemer. Men det er osse det. Rent fysisk ville hun selv være i stand til at gøre skade på en mindre hund. Men hun gør det ikke -hun stoler fuldt og fast på at jeg redder hende, hvis uheldige situationer opstår.
Det er den type hunde jeg har valgt -og det indebærer self en risiko for at skulle det gå galt en dag, ja så har jeg ikke levende hunde med hjem.
Hvorfor er det så anderledes blot fordi jeg ikke har muskelhunde?
Jeg er da ked af det på din kærestes vejne. Det er ikke en sjov situation at stå i.
Men det ændrer ikke på at det altså ikke er et hak anderledes end hvis min hund bliver overfaldet. Den kan heller ikek forsvare sig (rent fysisk jo, men i praksis gør de det ikke)
dec 2009
årh klap dog i kælling... jeg VED hvad der skete jeg SÅ hullerne i hendes fod, sko og de forrevne bukser og hendes hunds nakke, hals, ryg og ben
jan 2007
dec 2008
jul 2005
Følger: 54 Følgere: 54 Hunde: 3 Emner: 586 Svar: 5.803
Min hund går med mundkurv og den er ikke dårligere stillet end andre hunde... Min pligt er at forsvare hende hvis uheldet skulle være ude.....
Man kan ikke barrikere sig for uansvarlige hundejere de findes og de findes overalt......
Det er forfærdeligt det der er sket med din kæreste og hendes hund og jeg håber i har politianmeldt episoden....
dec 2009
nej men hendes hund gjorde og det er kun godt... at dine hunde ikke forsvarer sig selv eller dig er jo dit eget problem... men en hund der vil forsvare sin ejer skal ikke straffes for det... den skal nærmere ha gratis dyrelæge resten af livet og udnævnes til perfekt avls hund... for hendes hund var på INGEN måde aggresiv... han var det mest venlige nogensinde og kunne med alle hunde men han var alligevel beskyttende på det rigtige tidspunkt
dec 2009
og ja selvfølgelig "hakker jeg da vildt op" når de sidder og gør nar ad mine holdninger
louise... ja tak jeg er indebrændt og med gode grunde og nej jeg må ikke gøre noget ved min vrede, og ja det er træls
good luck chuck
jeg siger da tak til dig
jan 2007
Jeg HAR haft en hund der gerne forsvarede sig selv. Meget gerne endda. Ganske enkelt fordi den aldrig havde lært at stole på sine mennesker i sådanne situationer.
Sådan en hund kan blive temmelig farlig (og nej, jeg siger ikke at alle hunde der forsvarer sig selv er farlige).
Jeg kan stadig ikke se hvorfor det er så vigtigt at lige netop muskelhunde kan forsvare sig selv, når en lang række andre hunde heller ikek kan.
Jeg er ikek tilhænger af den nye hundelov -men mundkurvepåbudet synes jeg nu ikke er så tosset endda (udover at det ikke burde gælde på f.eks. træningspladser), hvis ellers politiet ville sørge for at det blev overholdt.
Der kan altid ske noget med vores hunde -de kan blive kørt ned, overfaldet og alverdens andre ting.
Udgangspunktet må nødvendigvis være at VI (hundeejerne) forsvarer vores hunde. hvis det bliver vores hundes opgave at forsvare både dem selv og os, bliver det altså halvfarligt at gå tur med Fido. For så er spørgsmålet jo om vovsen er enig med os i hvornår en situation kræver at den hjælper med forsvaret.
Igen -det er hamrende ærgerligt at hunde overhovedet bliver overfaldet. Men det er stadig ikke et argument for at det er synd at bruge mundkurv. For det første er det trodsalt forholdsvist sjældent at hunde bliver overfaldet (det sker FOR tit ja... men det er jo stadig ikke noget der sker ofte... medmindre da man lufter hund et meget uheldigt sted eller hvad ved jeg).
Hvis man træner hunden til at bære mundkurv, så er den ikke synd at bruge. Og så er det dælme ejers opgave at forsvare sin hund, hvis det nogensinde skulle blive nødvendigt.
jan 2007
Og hvad er det lige du vil politianmelde?
Du kan da sagtens politianmelde et overfald på en listehund. Hvorfor skulle du ikke kunne det?
Hvis du selv overholde loven (line og mundkurv) så kan du da uden problemer anmelde det hvis hunden skulle blive overfaldet. (helt som alle vi andre kan, hvis vores hunde skulle bliver overfaldet)
Hvis ikke du selv overholde loven, ja så er det jo ris til egen røv.
jul 2005
Følger: 54 Følgere: 54 Hunde: 3 Emner: 586 Svar: 5.803
Ja så er i sku også selv udenom hvis det går galt for jeres hund... Hvis i havde holdt jer til loven kunne episoden anmeldes og der kunne blive gjort noget ved den anden hund. Men når man IKKE gider overholde loven så er det ris til egen røv... Sorry
Men der er jo nogle der heller vil have en død hund end en levende hund..... Jeg siger bare stakkels jer når politiet for trykket ned over hoved at de skal gøre noget ved ALLE dem der ikke overholder loven.....
dec 2009
hvordan vil du forsvare dig og din hund imod en bidsk hund der vejer mere end dig selv når du er fuldstændig alene, din hund er ved at blive slået ihjel og du kan være 99% sikker på at det er din egen tur bagefter?... sparke til hunden?... ja det prøvede min kæreste og det gik jo ikke særlig godt... og nej vi kan ikke rende rundt med ladte jagtgeværer, pistoler og atombomber i lommen... men vi ka da i det mindste give vores hunde chancen for at gøre noget hvis det er nødvendigt... og ja det kan da godt være vi ikke kan være enige om hvornår det er nødvendigt... men så er det jo godt at vi forhåbenligt alle sammen holder vores hund i snor steder hvor det ikke er ansvarligt at have den løs?... jeg vil sige hvis der kommer en løs hund farende imod mig der gør og virker aggresiv så vil jeg ikke bebrejde min hund for at beskytte mig og hvis den ikke angriber mig eller hunden så vil jeg da håbe på at andre folk med hund kan finde ud af at trække deres hund til sig og sørge for at den ikke selv angriber... jeg kan ihvertfald
dec 2005
men følger loven.
dec 2009
michelle...
hvis jeg bliver frosset er det jo bare ærgeligt
og når man ikke har overholdt loven kan man ikke anmelde noget nej... men hellere ha en levende hund og ikke kunne anmelde end ha en død hund og kunne
og ja jeg hidser mig op når folk sidder og gør grin af de ting jeg siger... hvis folk taler pænt til mig og lader vær med at latterliggøre de ting jeg siger så hidser jeg mig ikke op... jeg hidser ikke mig selv op det klarer i for mig
jan 2007
Hvis jeg så en stor hund kommer imod os og den så alt andet end venlig ud, ja så kan jeg jo glædes over at mine hunde kan løbe ret stærkt, så vi ville ganske enkelt tage benene på nakken;o)
Mine hunde trækker sig fremfor at slås. Dengang Reiki blev overfaldet var han i snor, og schæferen kom ganske uventet.
Altså kunne han ikke komme væk.
Men ellers ville jeg normalt tage snoren af mine hunde, og dermed give dem chancen for at komme væk.
Og så ved jeg ikke hvor i lufter hunde, men jeg holder mig fra steder hvor den slags hunde færdes frit.
At passe på sin hund, er jo ikke kun at forsvare den under et evt overfald. Det er jo osse at gøre sit til at undgå at den slags situationer opstår.
nov 2007
Følger: 53 Følgere: 50 Hunde: 1 Emner: 408 Svar: 3.525
jan 2007
Det burde ikek være sådan, men sådan er det nu engang. Og man er jo nødt til at forholde sig til virkeligheden og ikke bare ens idé om "den perfekte verden".
Hvis jeg render på en hund på gåturen, som jeg ikke er helt tryg ved, ja så går jeg en anden vej.
En stolt... -nu ved jeg ikke hvor meget der skal lægges i det, men det lyder til at det nærmest er hverdag (overdrivelse fremmer forståelsen;o)) at din hund bliver overfaldet?
Hvor fælen går i henne?
jan 2007
jan 2007
Tvivler på der er nogen som helst som ikke er klar over at ikke ALLE muskelhunde er farlige dræbere.
Men det ændrer ikke på at der har været store problemer med MH de seneste år -at det så skyldes tumpede ejere, gør jo ikke problemet mindre.
Forbudet og mundkurven, har så været den løsning regeringen kunne enes om. Det er ikek ensbetydende med at alle mennesker mener d MH = dræberhunde.
jan 2007
Tror såmænd heller ikke der findes nogen overhovedet, der vil påstå at det kun er en gruppe hunde der kan bide.
Men nu er det jo lige netop DEN gruppe der har skabt en hel del problemer de seneste år. Så er det jo egentligt ligegyldigt at racen xxx osse kan bide. Det kan alle hunde -men det er den ene gruppe der har givet en hel del problemer (sansynligvis fordi netop denne gruppe hunde tiltaler "Brian, Connie og Muhammed"). Så det er jo logisk nok den gruppe man har forsøgt at ramme (uanset at det så ikke rigtigt er lykkedes)
jan 2007
Du er selv træt af at være ramt af loven -hvorfor taler du så for at ALLE andre osse skal rammes af den.
Og uanset hvordan du vender og drejer det, så har vi altså set ganske mange alvorlige skader forårsaget af netop MH. Og det er så derfor man har lavet denne nye lov, uanset om man så mener den virker eller ej
jan 2007
Det vil jeg mægtigt gerne se, for det har jeg altså endnu til gode...
INGEN hunde skal bide... Det er da logisk. Men self vil det ske at en hund bider. Det ændrer sig næppe nogensinde, medmindre vi forbyder alle hunde i DK.
Pointen er at netop denne gruppe hunde har skabt problemer, og derfor er det denne gruppe af hunde(-ejere) man forsøger at ramme.
hvis der havde været tale om at det smuttede en enkelt gang at en amstaff bed, ja så var der næppe kommet forbud og mundkurv på tale.
Det skal ske for alle, uanset race.
Men når der så pludseligt er massive problemer (i nogen områder mere end andre) med hundeoverfald, ja så må der da gøres noget.
Og hvorfor i alverden skulle man kræve at alle hunde gik med mundkurv, når det kun er en gruppe af hunde der reelt skaber de store problemer.
-igen, jeg snakker ikke om bid i ny og næ, men derimod om de områder hvor diverse "smarte" gutter med lille diller, render rundt og skræmmer områdets øvrige beboere, lader hundene overfalde andre osv. Det gør de altså ikke med labber eller pudler...
jan 2007
jan 2007
Men det ændrer ikke på at det ville være hul i hovedet at trække en ny lov ned over alle danske hunde (sådan som du skriver -at alle hunde bør bære mundkurv), når nu det kun er en gruppe der reelt skaber problemerne.
Den liste der er lavet nu, er allerede alt for omfattende efter min mening -der er en del racer på, som jeg ikke kan få til at give mening.
Det jeg ikke forstår, når jeg læser indlæg som dine, er denne trang til at ALLE skal straffes fordi der er problemer med "jeres" racer,
Hvorfor ikek erkende at JA der er et problem med racen xxx. Det er ikke din skyld at problemet er der (håber jeg da ikke;o)), men det hjælper da ikke at blive tøsefornærmet og kræve at lovændringer skal gælde ALLE racer.
-det er næppe chihuahua og dværgpudler der kommer til at slå andre hunde ihjel, uanset om man så har kendt 50 agressive individer af hver slags.
Så hvorfor ikke forholde sig til virkeligheden, og arbejde på en løsning der rent faktisk ville dæmme op for problerne, så MH igen kan færdes i gaderne hos ejere der faktisk har styr på dem.
jan 2007
Hmm... ja jeg kan nævne i hvert fald en HG-bruger som har en "hjemmetrænet" hund der er mere lydig og under kontrol end nogen anden hund jeg har mødt på træningspladserne.
-men hun skal så fremover troligt møde op 1 gang ugentligt for at gå til hundetræning?
Jeg forstår stadig ikek denne trang til at alle skal rammes, fordi en gruppe ikke kan opføre sig ordentligt.
mundkurve ???