1.628 visninger
|
Oprettet:
Poter og varm asfalt og sand {{forumTopicSubject}}
Hej alle hg'ere!
Til sommer skal vi have vores hund med til Italien, og vi glæder os selvfølgeligt meget, men vi har dog et spørgsmål i forbindelse med dette:
Hvad gør man i forhold til hundens poter og den meget varme sand og asfalt?
Håber i kan hjælpe...
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.329
jun 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 38 Svar: 225
apr 2006
Følger: 47 Følgere: 47 Hunde: 6 Emner: 203 Svar: 2.340
Mht asfalt, så plejer vi at gå hvor der er skygge, der er det lidt køligere for futterne. Og så har vi altid rigeligt vand med og benytter os af hvad vand vi kan finde til at køle poter
jun 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 38 Svar: 225
Men når jeg tænker på hvordan vi som mennesker kan springe fra det ene lille skyggested til det andet (hvis vi har været så dumme at glemme sko), og hvor varm asfalten virkelig er så undrer det mig stadig at man kan finde så meget skygge at man kan undgå varm asfalt osv.
Eller er poterne bare mere hårdfør end man tror?
feb 2007
Men selvfølgelig skal muligheden være der for at hunden kan få kølet poterne i f.eks. vand.
Og rigtig nok, så er der ikke mange steder hvor hunden må komme med på stranden. På den campingplads må hunde f.eks. ikke komme på stranden. Men jeg vil dog være så fri at påstå eller insistere på, at hvis vi går langs strandpromenaden ind til byen om aftenen, så skal hunden da med. Så synes jeg da ikke det er rimeligt at vi skal gå langs en trafikeret vej, hvis man kan gå en hyggetur langs promenaden.
maj 2009
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 7 Svar: 245
feb 2007
Tak for tippet, jeg ringer lige og får en snak med dyrlægen i morgen tidlig.
Poter og varm asfalt og sand