{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.032 visninger | Oprettet:

Så fik min hund kejsersnit. :) {{forumTopicSubject}}

For 14 dage siden, var jeg til lægen, da jeg kunne føle at, der var noget galt med zena.
Dyrelægen sage at, hun var falsk gravid og hun måske havde blærebetændelse. Hun fik antibiotika også skulle vi komme 1-2uger efter.
Vi kom så i Mandags, fordi vi ville få taget den blodprøve, som skulle hjælpe os til at finde ud af, hvad hun fejler.
Det var så en ny læge deer var der, og han sage med det samme at, han trode hun var gravid, om vi skulle scanne hende, for at være sikker.
Jeg takkede ja tak, og ganske rigtig var der en baby inde i hendes mave.
Nu 2 dage efter har hun fået kejsersnit, da babyen var så stor at, hun ikke kunne føde den selv.
Jeg må indrømme at, jeg stadigt er ved siden af mig selv.
For mig er alt dette sket på kun 2 dage, og jeg ved bare intet om kejsersnit, fødsel og så små hvalpe.
Jeg var så nervøs i dag, da jeg sad og ventede på opvågningen, og sygeplejsken kom ud, med en lille hvalp i et håndklæde som jeg skulle holde varm og gnuppe.
Den er bare så lille og skøblig. Også snakker den rigtig meget.
Zena har ikke slikket ham inu, det bliv en dreng.Han er bare det sødeste, selvom han ikke engang har fået øjne inu. Det er en kæmpe oplevelse det her.
Jeg er bare ked af, at jeg er så uviden imkring det hele.
Den søde vovse, ligner sin far, som jeg nu med sikkerhed kan sige, er vores 7årige labrador Max. Den lille ligner ham, med den lange hale og store poter, tænk sig, den har allerede negle. Den er helt sort, også hvid på halsen og brystet. Også vejede den ca. 330 gram.
Til det mere alvorlige, så ville jeg blive rigtig glad for nogen råd.
De ligger begge 2 og piver i kor, inde i det ande værelse lige ved
Nu er den lille faldet mere til ro, men zena har det varmt og halser meget. Når den lille piver, ligger jeg den til brystet og den sutter derud af.
Når den ikke gider sutte mere, kravler den rundt under dynen og snakker smiley
Så jeg holder hele tiden øje med den, så den ikke skal blive kvalt.
Jeg har også planlagt af sove herinde i værelset og sidder her også nu, fordi eller piver zena hele tiden, men det er først noget hun er begyndt på sener på aften ligesom hun har det varmt.
Jeg tror hun har ondt måske, hun har trods alt både været i narkose og fået kejsersnit stakkels pige.
Nu ligger den lille og sutter mens zena piver rigtig meget faktisk,, Øv smiley
Jeg kan ikke forstå hvorfor hun piver sådan, den lille ligger også og siger en pivelyd mens den sutter.
Er det normalt ?
Jeg ville utrolig gerne hører fra nogen.,som også har prøvet kajsersnit på deres piger .
Hvordan de oplevede sitrotionen og hvordan modern tog det hele.
Håber rigitg meget nogen kan hjlælpe.
Kærlig hilsen Cemile Zena og den lille nye


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så fik min hund kejsersnit. :)
  • #1   25. feb 2009 Hold da op....
    Der er ikke meget andet at gøre end at du imorgen ved første lysglimt må komme ned i boghandlen og købe en bog om hvalpehold.


  • #2   25. feb 2009 havde du hende ikke til parring ? .. og tillykke med den lille.

  • #3   25. feb 2009 Det er normalt nok at hvalpen piver men om det er normalt med moren jeg tror det men er ikke sikker har ikke oplevet et kejsersnit selv, men du skal passe på med hvad der ligger under mor og hvalp den lille kan hurtigt blive kvalt eller hun kan få lagt sig på den, hvad ligger de i??

  • #4   25. feb 2009 Nelli har selv fået kejsersnit.. Og hun sad også hos hvalpene og halsede, hun havde det meget varmt, og hun nægtede at sove.. Hun var helt mærkelig.. Men du skal sørge for hun drikker rigelig med vand. Og være der for hende. Jeg tror det har noget med at gøre, de måske er lidt forvirret efter narkosen og alt det de har været igennem. Og de ser jo ikke hvalpen komme ud, vupti så er den der jo når de vågner..

    Nelli havde det meget varmt og halsede det første døgn, men herefter slappede hun af og kunne endelig sove..


  • #5   25. feb 2009 Du skal være meget opmærksom på det ikke er kalk-chok, symptomerne er nemlig at de halser...
    Min tæve har lige været igennem et kejsersnit, hvor hun efterfølgende fik kalk-indsprøjtninger, men alligevel gik hun i kalk-chok... Det kan desværre være en meget alvorlig tilstand....


  • #6   25. feb 2009 Tillykke med den lille ny.

  • #8   25. feb 2009 Jeg sender dig lige guiden og alle gurder....

  • #9   25. feb 2009 tillykke med barnet, og det varmeste hilsner til mor og det nybagte far. Det kan da kun blive skøn den hvalp med de gener.

  • #10   26. feb 2009 Shelly hverken pev eller lign, men hun var bestemt ikke voldsomt begjstret for hvalpene de første par døgn og krævede 24 timers overvågning for ikke at gøre skade på dem.. Det blev dog langsomt bedre og efter det 3. døgn var hun en hel normal hønemor der vogtede godt på sine bebser :o)
    Hvalpene pev nu heller ikke, da de først havde fået deres første måltid, men der gik så også nogle timer fra de blev forløst og til de kunne komme til at spise da Shelly bestemt ikke ville have de ulækre ting hængene i sine patter i starten...


  • #11   26. feb 2009 min første tanke var...er tæven smertedækket?

    og at hun halser og har det varmt kan være pga mælkeproduktionen...-de fleste dyrlæger giver en kalkindsprøjtning sammen med opvågningen af narkosen så hun burde være dækket..ellers må du give hende nogle surmælksprodukter..ymer er godt...og kog noget kylling til hende med masser af proteiner i (husk at pille benene fra og kun gi hende kød) og så skal du ud og købe noget lever (umm namnam-not!) den skærer du i små tern og koger...når hun skal have mad skal det være lind mad de første 3 døgn-men der skal være rigeligt af det! så kog ris og pasta du kan supplere med leverstykkerne og saften..og også med kyllingen....hendes mave har det ik super godt efter et kejsersnit og de kan blive bange for at skide fordi de ska presse-det gør ondt i såret.

    hvalpen skal du også holde øje med...snup din køkkenvægt og vej den hver morgen så du ved at den tager på..den første uge er altid kritisk og de taber som regel lidt...den skal have mad ca hver 4 time...og når den har fået mad-så fodrer du din tæve bagefter så det bliver en god rytme.

    har du en varmelampe til dem? hvalpen er ikke god til at holde sig varm selv, og uden søskende så er det slet ikke nemt..så du må ud og investere i en der kan hænge over hvalpekassen....og så skal du ikke være bange for at den bliver kvalt i tæppet..det gør den ikke, men den søger efter varme da det er noget af det eneste den kan lige nu...put evt en varmedunk ned til den så den kan blive varmet af den.

    og en hvalp må godt pive og grynte lidt...men det må ikke være et hjerteskærende hyl, for så er der noget galt!

    pøj pøj med det hele...jeg kan GODT forstå du er forvirret og i vildrede over hele denne situation..


  • #12   26. feb 2009 Camille - det er RIGTIG gode råd du får af Brak's, følg dem, så skal det nok gå.

    Også vil jeg anbefale dig at holde dine hunde adskilt, når tæven er i løbetid, så du ikke om ½ år havner i samme situation.


  • #13   26. feb 2009 Tusinder tak til alle som har skrevet smiley

    Jeg har lagt en varmedunk med en håndklæde rundt om ned i hendes fødekasse.
    Jeg venter lige på at, dyrelægen ringer tilbage til mig, jeg vil spøger ham, hvorfor hun halser så meget som hun gør.

    Er der nogen som ved, hvor man evt kan købe denne varmelampe henne, måske i bilka?
    Hos dyrelægen havde de desværre ikke en til salg.

    Tænk hvor hurtig livet kan forandres. Max og zena har boet sammen i lidt over 3 år nu, og det plejer at fungere fint med at holde dem adskilt når hun er i løbetid. Men helt ærligt så trode jeg slet ikke at det var muligt, af den store hund, skulle komme til mig lille zena.

    Endnu engang tusinder tak til alle som skriver og hjælper mig, det er guld vær for vores familie. 100000 tak alle herinde



  • #14   27. feb 2009 en varmelampe kan du købe på foderstoffer eller andre landbrugs dyrehandler. husk at købe en pære til.

    er i øvrigt enig med Brak´s. ......

    Hvilken race er Max?


  • #15   27. feb 2009 Hvordan går det med mor og hvalp i dag?

Kommentér på:
Så fik min hund kejsersnit. :)

Annonce