{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
11.703 visninger | Oprettet:

Arion hundefoder {{forumTopicSubject}}

Har for noget tid siden været inde for at købe hundefoder - og damen fortæller mig at det mærke jeg brugte nu (ARION) ikke var godt for min hund pågrund af det høje korn indhold af korn der var der i , hvilke ville give tynd mave og han ikke ville få de forskellige stoffer han skulle ..

Men jeg har læst at folk er tilfredse med det , er der andre der har hørt det .. ?????

Det skal siges at jeg købt en sæk der hed acana - hvilke han ikke kunne lide så vi gik tilbage til det han var Van til... smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Arion hundefoder
  • #1   16. apr 2012 Arion er et udmærket foder, brugte det ofte inden jeg begyndte at barfe, bruger Arion til mine 3 katte, de er vilde med det

• #3   16. apr 2012 Jeg bruger også arion ( puppy small bread) og det har slet ikke givet maggi tynd mave. Og hun elsker det.

• #4   16. apr 2012 Nu er der jo lidt forskel på hvad man mener er korn...
    Der er ris og majs i Arion, men der er ikke feks hvede i..

Jeg har brugt Arion til de sidste 3 hunde jeg har / har haft og har været 100 % tilfreds med det.
    Min blandingshund fik for første gang i 3/4 år en normalt velfungerende mave da vi fandt Arion og min kræsne hyrdehund gad spise det i flere år.

Der er selvfølgelig hunde der ikke fungerer på det, som der er med alle de andre mærker, men jeg er meget tilfreds med det...
    Og hvis din hund fungerer på det, hvorfor så lave det om ?

• #5   16. apr 2012 Ja det forstår jeg heller ikke hvis hunden har det fint med det. Det er ho lige så forskelligt fra hund til hund hva de kan spise af foder. Jeg ville kun skifte hvis den fik dårlig mave eller allergi eller andre sygedomme af det.

• #6   16. apr 2012 Kom også lige i tanke om at da jeg sku købe fodder for første gang gik jeg alle mulige indholds lister igennem på div foder. Jeg stod så mellem om hin sku ha arion eller Royal canin. Men synes næsten indholdet var det samme. Damen i petworld prøvede at få mig til at købe Royal canin, men det er jo også dyre end arion. Så jeg hold så fast på min endelige beslutning med arion og fik en 3 kg sæk med hjem gratis på prøve fordi jeg har medlems kort. Så det kan ho også være damen fra rådet det fordi hun ville sælge dig et billigere produkt. Det er så Self også bedre at købe det der ikke er korn i, men så er der så kartoffel i, hvilket nogen hunde heller ikke kan tåle.

• #8   16. apr 2012 Hey :9 så er min lille basse på vej her ind smiley

• #9   18. apr 2012 katrine J
    Arion og RC er meget langt fra hinanden som foder. Jeg kunne da godt tænke mig at vide hvilken petworld du har været i og få denne rådgivning.

• #10   18. apr 2012 Katrine: Hvilken Petworld var du i? Jeg arbejder i en Petworld men jeg vil altid vælge arion frem for royal canin. Synes der er for mange fyldstoffer i RC.
    Og hvis din hund fungere godt på Arion synes jeg det er dumt at skifte. Det kan ende i et helvede hvis man skifter for meget.

• #11   18. apr 2012 Henriette: har Arion et ordentlig foder til drægtige tæver samt som startfoder?

• #12   18. apr 2012 Henriette: Har Arion et ordenligt foder til drægtige tæver samt som startsfoder?

• #13   18. apr 2012 Susanne: De har ikke et foder der er specielt til drægtige tæver men der kan du bruge Puppy Large Breed.
    Her er fordelen så ved RC at de har et der hedder Maxi starter, mother & babydog.
    Hvilket foder får din hund som almindelig voksenfoder for vil anbefale dig at blive på samme mærke nu når hun er drægtig.

• #14   18. apr 2012 Hun er normalt på Arion, men jeg har valgt at købe en RC maxi starter netop fordi, jeg har hørt at det er bedre. Vi har før brugt RC som normalfoder og hvalpefoder. Grunden til at jeg skiftede her i drægtigheden er kun, at Arion ikke har et decideret "drægtighedsfoder"

• #15   18. apr 2012 Kører du hvalpefoder i hele drægtigheden Susanne?

• #16   18. apr 2012 Nej, hun er nu lige i 5. uge og jeg regner med at skifte over om en uges tid

• Annie Kaagaard K
    Annie Kaagaard K Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 1 Svar: 12
    #17   29. aug 2012 Det er godt nok lidt sent at svare på dit indlæg, men jeg kan fortælle dig, at der OVERHOVEDET IKKE er korn i ARION foder, det er noget af det bedste foder på markedet, da det HELDIGVIS ER HELT UDEN SOJAPROTEINER OG uden KUNSTIGE TILSÆTNINGSSTOFFER OVERHOVEDET. det har en fantastisk god virkning på hundene OGSÅ de hunde der døjer med hud, pels og fordøjelsesproblemer. Vi har haft MANGE hundeejere inde med hunde, der har kløende væskende sår pga der er sojaproteiner i foderet (det er der i rigtig mange slags foder i dag). Hundene kan kun udskille sojaproteiner ud gennem huden, og giver derfor i rigtig mange tilfælde rød og meget kløende hud, som i rigtig mange tilfælde giver store væskende kløende sår. De er så gået over til Arion foder (den slags der passer til hunden) og vores tobisolie, og allerede efter en uge mærker/ser de en forskel, og olien gør samtidig den forskel, at hunden KUN FÆLDER DET HALVE af det den plejer. Dette er IKKE EN SALGSTALE ....men fakta....se/læs hvad vore kunder fortæller om deres oplevelser på facebook
    Del gerne dette link med dine venner - så de også får/ser muligheden for at se materialet om vores ARION foder, og få/se vore gode månedstilbud, vi sender ud hver måned her på fb.
    https://www.facebook.com/pages/Overgaard-Labrador-Arion-forhandler/308612252488370?ref=hl

• #18   29. aug 2012 Anne: arr altså arion er et godt foder ja TIL PRISEN, men at sige det er noget af det bedste på markedet synes jeg er lidt overdrevet. Der er ris og majs i som er kornprodukter. Ihvertfald er ris korn, godt nok ikk den værste kornart og så kan jeg aldrig huske om majs er korn eller en grønsag.
    Min westie fik en periode den med laks og ris. Hans pels blev helt gyldenbrun og han fik sår rundt omkring på kroppen. Nu får han RC Dermacomfort som er lavet specielt til hudproblemer og den fungere han på selvom jeg ikk er meget for indholdet. I realiteten kan man ikk sige hvilket foder der er det bedste for hunde er lige så forskellige som os. Nogen fungere på det ene mens andre fungere på det andet.

• #20   29. aug 2012 Følger lige med . Skiftede til Arion for 2 mdr. siden . Er egentlig godt tilfreds. Kan godt lide det Arion indeholder. Men syntes efter jeg har skiftet , er han begyndt at få en del tynd mave. Syntes også han skider for meget (3-4 gange dagligt )

• #21   30. aug 2012 Jeg synes også Arion er et godt produkt, men synes det er en overdrivelse at skrive det er noget af det bedste foder på markedet og 100% uden korn for det er det jo ikk.
    Ris og majs ser jeg heller ikke noget problem i. Det er mere når der både kommer majsgluten, hvede, soya osv i, som egentlig ikke hører hjemme i hundefoder. Desværre er det i RC, men som sagt er det det min hund fungere på både med pels og afføring og han elsker smagen af det, så vil ikke skifte en hel masse.

• Annie Kaagaard K
    feb 2007

#22   30. aug 2012 Til Henriette:
    Du skriver din Westie fik sår af Laks & Ris produktet....det vil jeg forsværge ikke var årsagen, vi oplever her at det modsatte sker. Det ENESTE kornprodukt der er i Arion foderet er ris - og det er et meget skånsomt råvare til dyr med fordøjelsesproblemer - der ER INTET ANDET KORNPRODUKT I ARION, det ligger 110% fast, der er HELLER INTET SOJAPROTEIN i. Jeg kunne godt tænke mig at høre lidt om, hvor lang tid I lader hunden få af det nye foder - INDEN I EVALUERER RESULTATET???? I skal også vide, at nogle tilsætningsstoffer bliver/arbejder i kroppen på hunden fra 2-6 mdr. efter I stopper med et foderprodukt og går over til et nyt...... såeee TÅLMODIGHED skal der til, men VI VED HELDIGVIS hvor godt produktet er.
    TIL ANNE P.:
    Hvilken Arion foder bruger du til hvilken race Premium eller Friends serien, hvor mange gram giver du hunden, hvor mange gange fodrer du og hvornår, får han noget ved siden af..."menneskemad" godbidder eller lignende? Der er rigtig mange ting der spiller ind. Hvis den får Premium SKAL DEN UDNYTTE det minimum 83%. Vi ved en helt masse om fodring med Arion, vi opdrætter Labrador og p.t. har selv 4 (tidligere 7), I skal vide, vi gør utrolig meget ud af at vejlede folk rigtig godt når de køber ARION hos os, (vi har altid fuld tilfredshed eller pengene retur - vi har kun glade og tilfredse kunder) vi står næsten til rådighed døgnet rundt i forhold til eventuelle problematikker mht folks hunde og katte, når de handler her. Vi vil KUN folks kæledyr får det perfekte produkt, og dyrene optager og udnytter det meget forskelligt. Vi er meget seriøse omkring foder til dyrene, jeg valgte ARION fordi det er 100 % naturligt og HELT UDEN SOJAproteiner og kunstige tilsætningsstoffer.....

• #23   30. aug 2012 Annie: Du behøver ikke fortælle mig noget jeg allerede ved. Jeg sælger selv Arion der hvor jeg arbejder. Ved godt der ikke er soyaprotein i og anbefaler det stort set hver gang der kommer kunder ind og skal have foder. Det er det bedste foder vi har i butikken. Men det passer ikk at der overhovedet ikke er kornprodukter i for der er ris og majs i. Ved godt ris er godt til maven men der findes folk der er kornforskrækket (ikke mig) så derfor synes jeg det er forkert at skrive det er kornfrit.
    Min westie nåede at få det i ca 3 mdr. Han blev meget gyldenbrun over ryggen, nede på benene og i hovedet. Han har efterhånden mere brun end hvid. Så opdagede jeg sår under hans mave som spredte sig. Købte en shampoo ved dyrlægen som fik sårene til at gå væk. Har hørt andre med westier og hvide hunde at de bliver gyldenbrune af at få laks og ris fra Arion.
    Men ved godt det virker for nogen. Havde nogle kunder der havde 2 schæfere som fik racespecific schæferfoder fra RC. De var begyndt at klø sig og få skæl. Jeg anbefalede laks og ris og nu skifter de mellem lam og ris og laks og ris. De siger det bare kører nu.
    Jeg ville da ønske min hund ku fungere på Arion, Orijen eller Wolfsblut fordi der ikke er hvede og soya osv i. Men nu er det RC min hund fungere bedst på og har gjort det siden hvalp.
    Det er jo levende dyr vi snakker om så ikke alle fungere på det samme smiley

• Annie Kaagaard K
    feb 2007

#24   31. aug 2012 ;o)) Majs er ikke et kornprodukt Henriette ris er "ja", men tror også alle ved (også kornforskrækkede som du kalder dem", at ris er et rigtigt godt til dyr medfordøjelse og hud/peslproblemer. Ris er "skånekost" for fordøjelsessystemet, Laks & Ris - ja det kan give et rødligt skær i pelsen på hvide/meget lyse hunde, men det kommer fra et godt produkt. De shæfere du skriver om, behøver ikke engang få laks & ris, de kører rigtig godt på Maintence Large Breed, og den er super til dem, da de også ofte har noget med ledene i sidste halvdel af deres liv. Man skal bare huske at fortælle kunderne, de skal bruge mindst 2 sække (uden brug af andet ved siden af) inden de kan regne med virkningen af det.
    Nej helt korrekt at ikke alle trives på det samme, men vil påstå næsten alle kan tåle Arion, tror rigtig ofte det er tålmodigheden, der ikke altid er tilstede, og mange giver deres hunde andet ved siden af...godbidder der ikke er 100% naturligt, mad og lignende.
    Nå men vi er da enige om, det er et super godt produkt, vi får p.t. hver uge 2-6 nye kunder, der går over til Arion.

• #27   31. aug 2012 Annie: Min westie fik også small breed (den lyserøde) en måned inden han fik laks og ris. Der var afføringen ret tynd selvom jeg havde en blid overgang på 14 dage.
    Du skriver: "Ja hvide/meget lyse hunde kan have tendens til rødligt skær i pelsen men det kommer fra et godt produkt". Vil det sige du mener jeg bare sku fortsætte på laks og ris og lade min hund bliver mere og mere rød + får flere sår på kroppen for det var da jeg var på laks og ris, tro det eller ej og efter jeg gik fra det har min hund ikk døjet mere med det. Og med hensyn til den røde pels. Hvis jeg ville have en brun terrier som ligner en westie sku jeg have købt en cairn men nu er det en westie jeg har og den ønsker jeg skal være så hvid/creme som muligt for at han er racetypisk

• Annie Kaagaard K
    feb 2007

#28   1. sep 2012 Henriette...Jeg mener du skulle bruge Lam & Ris til din Westie - lam er et nummer bedre proteinkilde end kylling skal du vide, og bruger du det undgår du også den forandrer farve ;o)) Jeg vil gerne sige/skrive det igen igen....det er IKKE foderet der var skyld i sårene, det vil jeg sige med 99,999 % sikkerhed. Hvad kalder du en "blid overgang" - betyder det du har blandet det med det foder han fik i forvejen? Det er ikke altid af det gode, da de måske endda slet ikke kan "arbejde sammen", hvis du forstår, det kan netop give tynd mave og andre gener.....
    Nej gå direkte over til Arion Lam & Ris, og giv den IKKE andet i min. 2 mdr. , og overhold vejledningen på sækken (en ledetråd 10-12 gram foder pr. døgn pr. kg. hunden vejer , hvis det er en alm. familiehund) så skal du bare se!!!!!

• #29   1. sep 2012 Ja jeg blandede det i 14 dage med Arion Small Breed. Nej bliver på det jeg har. Har prøvet mange slags foder efterhånden fordi han er kræsen og sart. Nu har jeg endelig fundet et foder han er vild med og som han fungere på.
    Fair nok du ikke tror på han fik sår af Arion. Men Arion er altså ikke godt til alle hunde!

• Jens J
    Jens J Tilmeldt:
    apr 2014

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 6
    #30   29. apr 2014 Arion hc hypoallergi her har man fravalgt de ingredienser som kan fremkalde allergi
    Her på denne side sender de arion hundefoder gratis ud ved køb af 395,-
    http://www.dyrenes-verden.com/alt-til-hunde/foder/arion-hundefoder.html

Kommentér på:
Arion hundefoder

Annonce