{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
728 visninger | Oprettet:

Hvornår er det tid? {{forumTopicSubject}}

Min ældste hundepige er ved at være noget slidt.. Hun har dårlige hofter (HD D), dårlige øjne og får ofte små pletter hvor hun taber pelsen... smiley Jeg har lige bestilt tid til et senior-tjek hos dyrlægen, hvor hun vil blive undersøgt godt og grundigt..

Men for dælen jeg syntes det er lidt hårdt.. Hun fungerer stadig fint i hverdagen, elsker at løbe og lege, og selvom det går langsommere end før, er hun altid med når der sker noget.. Men jeg kan jo også godt se hvilken vej det går.. smiley

Har i andre gjort jer tanker om, hvor nok er nok?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår er det tid?
  • #2   12. apr 2012 Det er også min holdning.. Hun har ingen problemer med at komme ud af sengen om morgenen.. Hun elsker stadig lange gå-ture, bare i et lidt langsommere tempo end min unge tæve.. Hun leger hellere end gerne "kaste pind" i laaang tid, uden pauser/problemer.. Hun virker som om hun nyder sit liv, bare i senior-tempo smiley

    Åh min gamle hundeprinsesse.. Bare tanken om at hun er ved at blive gammel, og en dag skal herfra gør mig dårlig.. Kan slet ikke forestille mig et liv uden hende...


  • #3   12. apr 2012 Maria - Lige præcis det sidste du skriver der: "Åh min gamle hundeprinsesse.. Bare tanken om at hun er ved at blive gammel, og en dag skal herfra gør mig dårlig.. Kan slet ikke forestille mig et liv uden hende..."

    -Sådan har jeg det også.. Vores Tøs, bliver 15 i år.. Men hun er stadig frisk og frejdig..
    Lidt døv, men det fungere ok.. Vi sætter bare ikke så store krav til hende mere.. Og ting foregår i hende tempo.. Men man må hellere indse, at tiden hvor hun ikke lægere kan være hos os, kommer tættere og tættere på.. Og jeg HADER det.. Hun skal være her evigt..
    Hun har jo været min bedste ven siden jeg var 11 år..


  • #4   12. apr 2012 Jeg syntes det virker vildt at en hund fra 2005, allerede viser så tydelig senior tempo, som du beskriver det, så tror det er godt at du får hende til et tjek.... Vores hunde fra 2005, er der overhovedet ikke noget at mærke på, , og følger fint med de yngre hunde, både i lej, spring og ture...

  • #5   12. apr 2012 M&R: Ja der er vildt.. Men hun har altid været meget anderledes end Amstaffen normalt er.. Hun har aldrig været menneskeglad og puttesyg (Altså hun er ikke aggrasiv, men hun gider kun putte når hun skal i seng om aftenen), Hun er langt fra en "lalleglad hoppebold" som jeg ellers normalt syntes Amstaffen er.. Hun var ikke mere end 1½ da hun fik konstateret D hofter.. Og hun har været plaget af slem allergi.. Ikke den sundeste hund jeg har fået købt mig.. smiley

    Men ja, ser også meget frem til hvad dyrlægen mener...


  • #6   13. apr 2012 Syntes os det lyder utroligt med så ung en hund.

    Men er hunden glad, fungere i hverdagen, har gnist i øjene og er uden smerte, så er det ihvertfald ikke tid.

    Bare min mening.


  • #7   13. apr 2012 Jeg vil sige som nu som medløber er hunden glad fungere i hverdagen og har gnist i øjne og uden smerter så er det ikke tid, men forsvinder gnisten i øjne og får man det blik der siger nu vil jeg gerne snart have fred, så er det tid til at sige farvel.
    Min gamle hund faith levede det sidste år på binyre barkhomon på grund af ibd, pludselig begyndte hun er ville sove hele tiden, og ikke rigtig kunne gå tur, jeg sad og nussede hende og kunne bare se i hendes øjne det var nu, dyrlægen undersøgte hende og scannede hende for at finde ud af om der var andet end ibd galt, han fandt noget i bugen på hende, jeg fik aldrig undersøgt om det var kræft, men det er jeg næsten sikker på.
    Jeg ville ikke at hun skulle igennem mere, da jeg sagde det til dyrlægen at vi skulle sige farvel, slikkede hun mig på hånden som for at sige det er rigtig nok mor, det er tid.
    Og hvad vil jeg så med alt det, jeg ville bare sige at jeg tror du ved når den dag kommer hvor det er tid at sige farvel, tror ikke man kan sige hvornår du ved det bare når det er.


Kommentér på:
Hvornår er det tid?

Annonce