830 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Foder junglen Foder junglen

Hejsa alle HG brugere smiley

Vi var på Vild med dyr messe i går og snakkede lidt med forskellige udbydere af foder og det lyder jo alt sammen rigtig godt når man står og snakker med dem, men hold da op vi syntes det er en jungle.

Vi foder pt med Eukanuba. Vi skiftede til det foder for snart 1 år siden og er egentlig meget tilfreds med det. Vi fodrede før med pedigree og intet ondt i at fodre med det, men vi kan se en markant ændring både i pels, energi og fordøjelse. Det eneste vi har fundet ud af er at Kit skal på noget mere fedtfattigt men det er nok lige gyldig hvad vi fodre med.

Mit spørgsmål går egentlig ud på hvad i vil anbefale at fodre med. Jeg ved godt at barf/råfodring er rigtig godt men det er pengene dog ikke til på nuværende tidspunkt. Har kigget meget på Olivers, men ja syntes det er en jungle så søger lidt råd og vejledning, hvilket jeg håber jeg kan finde her.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Ophæng af lampe 350 kr.
  • Planlimning af kogeplade 1.000 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Overgang EL net 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Foder junglen
  • #1   2. apr 2012 Der er jo desværre ikke rigtig nogen rød tråd, da en hund trives bedst på et foder og en anden på et andet. Selv har jeg kun gode erfaringer med Taste of the Wild indtil videre, så det holder jeg mig til.
    Det er lidt pebret herhjemme (550-570 kr. for 13,6 kg), men dels skal hunden typisk have en del mindre end f.eks. Royal Canin foder, og dels kan man også med fordel købe det hjem fra f.eks. Tyskland, hvor jeg de sidste gange har sparet noget der ligner 200 kr. pr. sæk.

• #2   2. apr 2012 Altså lige pt bruger jeg Taste of the Wild.
    Hunden trives fint på det men da han ikke syntes spisning er noget man behøver at bruge særlig meget tid på regner jeg med at jeg skifter foder næste gang jeg skal købe hjem og det bliver nok enten Orijen eller Wolfsblut.

• #3   2. apr 2012 jeg var der i lørdags og ja det er en jungle. Jeg skal nemlig også skifte foder for min vil hverken spise Rc eller Rc vet eller arion, så jeg fik/købte prøver med hjem fra Olivers, Sams Fields, Orijen og Acana, Så lagde jeg den alle i hver sin lille bunke på gulvet og lod Peanut vælge, da jeg ikke tror der er meget forskel på disse, han valgte Olivers, så det er bestilt nu. Jeg vil når han bliver et år fodre med Ziwipeak da jeg tror det er et super foder.
    Jeg tror at det er individuelt hvad hunden kan lide, de fleste indeholder jo det samme mere eller mindre , hvis man ikke barf fodre eller fodre med Ziwi peak som er dyrt. Jeg lærte dog af en forhandler at hvis bidderne kunne knækkes let så indeholdt det ikke så meget stivelse, det lyder fornuftigt men måske bare et salgstrick :-))

• #4   2. apr 2012 Hvis jeres hund fungere på Eukunba, ville jeg ikke skifte.

Men jeg fodrer med Marcus Muhle(køber det billigt på nettet) og det fungere mine hunde super godt på:o))

• #6   2. apr 2012 Se på din hund, hvor meget der kommer ud af den anden ende, hvordan dens energinniveau er og hvordan dens pels ser ud. Det er den eneste måde du kan finde ud af, hvad din hund trives på.
    Mine 4 hnde får alle forskelligt foder. De får Eukanuba, RC og Luposan

• #7   2. apr 2012 Foder ER en jungle!

Men hvis din hund trives fint med Eukanuba, så ville jeg ikke skifte.

Jeg fodre mine hunde med Acana - de kornfrie varianter, og det trives de rigtig fint med.

• #8   2. apr 2012 prøv at slå dit foder op her, siden bliver ikke opdateret så tit men den giver et godt overblik over de forskellige mærker-
    http://www.dogfoodanalysis.com/dog_food_reviews/
    bruger selv acana adult large breed

Kommentér på:
Foder junglen

Annonce