977 visninger
|
Oprettet:
Foder JUNGLEN! {{forumTopicSubject}}
Hej Allesammen.
Jeg er med garanti hverken den første, eller den sidste som render ind i dette dilemma.
Vå får om en god månedstid vores lille hvalp hjem, som er en Engelsk Bulldog - og jeg er lidt i Tvivl om hvilket foder jeg skal give ham. Har overvejet muligheden omkring BARF - men det er jo så også en jungle i sig selv.
Måske i har nogle gode råd?
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.432
Det er bedst at undgå skift i foder samtidig med skift i miljø
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 7 Svar: 272
feb 2012
Følger: 10 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 36 Svar: 296
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.694
På længere sigt ville jeg vælge noget kornfrit foder, ikke fordi jeg er hellig, men fordi jeg langt hellere vil købe noget af kvalitet.
Vi har været virkelig, virkelig glade for WolsBlut, som nok må siges at være mit ultimative yndlingstørfoder. Vi har prøvet SÅ mange forskellige mærker, men intet har kunnet måle sig med WB.
- Lige nu har vi dog forsøgt os ud i at barfe på grund af en øreproblematik, som dog ikke er forårsaget af WB.
Det ALLER vigtigste er dog at i ser på jeres hund. Tjekker at pelsen er fin og blank og ikke fedtet, ikke falder af i hobetal og ikke lugter - at øjnene er fine og frie for snavs og at afføringen er god og fast og ikke overdrevet mange gange. Det vigtigste er, at hunden trives, og det er så forskelligt hvilket foder der er det optimale. Med sund fornuft og øjne på hunden kommer man rigtig langt i foderjunglen
aug 2012
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 11
Stine H - Tak for dine links. Det skal jeg lige have læst godt igennem.
Men angående BARF så føler jeg også bare at det er noget man skal sætte sig 100% ind i, før man begynder på det. Og da det ikke er noget jeg har haft med at gøre før, så føler jeg mig lidt usikker på det?
aug 2012
Har godt læst at man 'skal' vælge et foder som ikke indeholder korn, og det gør Royal Canin jo - så derfor tror jeg at vi skal have vendt ham fra det igen.
Har også godt læst det med kalkun, i de første par dage. Men tror måske jeg tager en god snak med opdrætter omkring BARF, for hendes hunde ser lækre, sunde og glade ud
dec 2008
Følger: 67 Følgere: 58 Hunde: 1 Emner: 95 Svar: 2.040
Især den nye med havfisk er et hit her i huset og kan bruges som guffer til min kræsne Baldur, det er det første foder hvor jeg har oplevet at han med glæde spiser sin mad og hvor jeg er nød til at holde igen med foderet så han ikke spiser så meget at han går hen og bliver for tyk.
aug 2012
Katrine - hehe, kalkun - flot stavet Maibrit!
aug 2012
aug 2012
aug 2012
Jeg vil melde mig ind i gruppen, så jeg kan få flere gode råd omkring det - der er jo heldigvis lidt tid endnu før vi får ham hjem, så mon ikke jeg når at få 'helt' styr på det inden da. God weekend!
Foder JUNGLEN!