{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.100 visninger | Oprettet:

Foder junglen {{forumTopicSubject}}

Jeg har siddet og læst om forskelligt foder hele natten nu og er nået frem til 3 slags foder jeg godt kan lide, men hvad er bedst.
De 3 slags foder er

Taste of the wild
WolfsBlut
Acana

Hvilke erfaringer har i herinde med de tre slags foder, optagelighed, fodermængde, og kan hundene lide det?

Hvor køber i det ? og er det billigere at købe foder i Tyskland?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder junglen
  • #1   21. apr 2013 For alle de nævnte mærker kan jeg sige, at vi har prøvet (Wolfsblut dog kun nogle af varianterne), og hundene synes at det er lækkert de første par gange, derefter foretrækker de deres normale foder, som hedder Havfisk fra Kingsmoor. Vi har brugt Kingsmoors Pure (kornfri) mærker i flere år nu, og Havfisk har vi brugt lige siden den kom på markedet. Jeg synes så at det er rart, at Kingsmoor er et dansk foder:-)

• #2   21. apr 2013 Har ikke prøvet acana (men hunden vil ikke røre orijen). Taste of the Wild gav temmelig meget output..
    Derimod er vi rigtig godt tilfredse med wolfsblut. Maven fungere super og han elsker det. Vi køber i Tyskland (nettet). Der sparer vi ca 150-200kr pr. Sæk

• #3   21. apr 2013 Acana fik min dårlig mave af, wolfsblunt har jeg kun læst om, taste of the wild bruger jeg nu og han spiser det men kun fordi han er sulten

• #4   21. apr 2013 Alle tre mærker er godt kvalitetsfoder.
    Jeg har selv prøvet alle tre. Vi kan jo alle sammen skrive om vores erfaringer fra nu og til næste år, men alle hunde er forskellige, og hvad der fungerer for en hund, fungerer ikke for en anden.
    Så det bedste råd er at starte med at købe en af mærkerne, og se hvad der fungerer for DIN hund. De er alle lækre fodermærker, så spring du bare ud i en af dem smiley

Hvis du bestiller fra Tyskland er der som regel et par hundrede at spare.

• #5   21. apr 2013 bruger selv wulfsblut.. den med hest, som de ææælsker smiley
    maven fungerer super godt ( 2 gg mad = 2 gg toilette smiley )

har lige købt en sæk med lam, for at prøve noget nyt.. den glider også fint ned smiley lidt større hapser, så passer bedre til unge hr aksel..

• #6   21. apr 2013 Jeg har prøvet acana...det ville hun dårlig nok spise...nu er hun på wolfsblut og det fungere hun rigtig fint på...mængden er ikke lige så høj som ved acana i hvert fald ikke de produkter jeg har prøvet. Hendes afføring er pæn og hun laver ca. 3-4 gange om dagen og elsker foderet:-)

• #7   21. apr 2013 Og jeg køber det i pitstop for pets i Hillerød:-)

• #8   21. apr 2013 jeg har kun prøvet Wulfsblut og jeg ved ikke rigtig om jeg er tilfreds.
    mængden der kommer ud er stor og dobbelt så meget som jeg er vandt til.

jeg har dog kun prøvet en variant, men ender nok med at gå tilbage til Orijen

• #9   21. apr 2013 Jeg har fodret med Acana.

Den der hed Lamb & apple (den hedder noget andet nu, men den er i en lyserød pose) kløede Bella sig ret meget af... Grassland og Wild Prarie havde jeg langt bedre erfaringer med.

Dog gik jeg væk fra det da jeg flyttede fra Sjælland til Jylland og den sammenkøbsordning vi havde, måtte ophøre. Det kunne ikke fungerer med at de andre boede på Sjælland og jeg i Jylland. Desuden trængte Bella til at tage på, så hun skulle samtidigt også over på en foder med ret høj fedtprocent.

Men det er et godt foder smiley

• #10   21. apr 2013 Jeg har ikke god erfaring med de produkter.
    Min hund fungerer ikke godt på kornfrie produkter...han taber sig, vil ikke spise det og går fra madskålen.

Så nu fodrer jeg med Royal Canin som han elsker.

Ellers ville jeg gerne prøve essential, især den der nautical.. men det kan kun fåes i 12 kgs sække og gider ikke købe det hvis min hund ikke kan lide det ..

• #11   21. apr 2013 Mange tak for alle jeres svar, jeg kan ud af dem se, det bare er at, prøve sig frem, og bestille en af varianterne smiley
    Jeg har kigget på mange andre slags foder, men tanken om at fodre med så meget kød som muligt, tiltaler mig ret meget smiley

• #12   21. apr 2013 Du kan købe prøver på dem alle...små portioner fra 350-500 g så kan du se om hubden vil spise det inden du køber sække hjem smiley en prøve koster vist 30 kr:-)

• #13   21. apr 2013 Må indrømme at jeg ikke giver meget for prøver, for de fleste hunde synes alt nyt er godt, så de første par gange man fodrer med et nyt foder, er de helt vilde, efter nogle dage er det for det meste ikke særlig interessant mere:-)

• #14   21. apr 2013 Det gik fint her...feks prøvede jeg orijen som prøve og det spyttede hun ud på stedet...så var det ligesom sagt at det ik behagede damen smiley

• #15   21. apr 2013 Nu har jeg så bestemt mig til at prøve Taste of the wild og Wulfsblut og den ene slags kan jeg finde hos Zooplus.de, men den anden kan jeg kun finde i Danmark, hvor køber i jeres foder, og hvad er prisen?

• #16   21. apr 2013 Jeg plejede at købe wolfsblut på healthfood24.com smiley
    Billigt og hurtig levering

• #17   21. apr 2013 Wolfsblut kan du ikke finde på zooplus desværre. Men det fås på en 3-4 tyske sider bl.a. http://www.healthfood24.com

• #18   21. apr 2013 Jeg sidder og kigger på den side, og prøver at finde fragtprisen til Danmark, desvære er jeg ikke så stærk i Tysk smiley

• #19   21. apr 2013 Jeg bestilte nogle foderprøver af de tre mærker, og så fik bassen selv lov at fortælle hvad han bedst kunne lide.

Det blev Taste of the wild, og efter nogle måneder kunne jeg også se at det har en rigtig god virkning på hans pels, den er altid flot og skinnende. og der kommer ikke ret meget ud i den anden ende..

Men alle hunde er forskellige, så prøv dig frem smiley

Jeg bestiller hos zooplus.de

• #20   21. apr 2013 Pitstop for pets i Hillerød køber jeg wolfsblut...gir 700 for 15 kg. Kan sikkert fås billigere gennem de tyske sider, men heller ik så stærk i tysk smiley

• Beanmor *
    Beanmor * Tilmeldt:
    okt 2012

Følgere: 1 Hunde: 3 Svar: 225
    #21   22. apr 2013 Vores får Taste of the wild med and og Acana med lam. De elsker det og fungerer rigtig godt på det. De har afføring 1 - 2 gange om dagen. smiley

• #22   22. apr 2013 Der er nemlig noget at spare, især hvis man køber et par sække ad gangen, så portoen kan blive delt over flere sække. Evt. kan man jo se om man kender nogen i nærheden der vil bestille sammen.
    Priserne står her (link fjernet) under 30 kg koster 10€.
    Jeg er heller ikke sk*de skarp i tysk, men evt. kan man i googleCrome browseren få oversat siden - så er det faktsik til at forstå. I øjeblikket får du 10% i ny kunde rabat.

Uden rabat koster de dyreste varianter 69€ hvilket i dagens kurs er ca 515 kr. Hvis du køber 1 sæk af gangen bliver det ved porto 590 kr. pr. sæk på 15 kg. Hvis du så køber flere sække ad gangen komme prisen ned 552 kr. pr. sæk (5€ porto pr. stk.)
    Et hurtigt kig på Pitstoppets.dk fortæller mig at de dyreste varianter koster 679-749 kr. Det synes jeg godt nok er en stor besparelse smiley

Kommentér på:
Foder junglen

Annonce