{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
965 visninger | Oprettet:

At erkende at man skal sige farvel? {{forumTopicSubject}}

Ja jeg vidste ikke lige hvad jeg skulle kalde emnet:)

I weekend sad jeg sammen med noget familie og snakken kørte vidt og bredt. Vi kom til at snakke om det at skulle sige farvel til sin hund. Jeg siger meget bestemt at jeg har lavet en aftale med Diva og at hun self aldrig skal væk fra mig. Jeg fik godt nok nogle underlige blikke:) Når folk spørg mig om hvad jeg gør den dag jeg ikke har prinsessen mere siger jeg bare, at hende har jeg for altid<3 Jeg ved godt at virkeligheden er en anden, men jeg kan/vil simpelthen bare ikke forholde mig til den. I min verden er Diva her altid<3

Hvordan har I det med det? Er I ligesom mig der ikke kan tænke tanken eller?:)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At erkende at man skal sige farvel?
  • #1   26. mar 2012 Jeg bryder mig da ikke om tanken om at tøserne ikke er her mere en dag. Men det er ikke noget jeg går og gruer over hver dag. Jeg nyder hver dag jeg har sammen med dem:-)

Måske er det "værre" når det er ens første hund? Jeg har trods alt haft nogle stykker:-)

• #2   26. mar 2012 jeg ved jeg bliver nød til på et tidspunkt at opveje godt mod dårligt og når der er overvægt på den ene konto så er det ikke for sashas skyld mere, så er det for min - når den grænse er nået så er det tid til farvel.

ingen smerter ingen problemer med at være hund (inkontinens gigt mv)

jeg er glad for vores beslutning med min gamle laika, hun havde det godt endnu da hun blev aflivet (hjemme i haven) men hun havde for mange dårlige dage (dage hun gik dårligt og tilsyneladende havde ondt i bagpartiet), for mange ondartede mammatumorer der tilsyneladende var begyndt at volde smerte (slikkede meget).

hun var stadig glad, kunne stadig lokkes til en lille gallop tur og elskede stadig når man fandt snoren frem og sagde gå tur.

men hun vidste ikke at det var slut da det var slut, hun kom ikke til dyrlægen, dyrlægen kom til os, fik lige lidt at drikke, vi hygge snakkede og efter en lille time fik hun noget at sove på, og faldt i søvn omgivet af os.

det var en så afslappet og rigtig oplevelse at nok var det trist, men alle var afklarede og og fattede og laika havde ikke anet uråd.

jeg vil så meget hellere stå i den situation hvor hunden ikke lider mere end at den stadig har det forsvarligt.

kan sige som tilføjelse at laika var en lab. golden blanding, intakt tæve og hun nåede at fejre sin 14 års fødselsdag

• #3   26. mar 2012 Jeg vælger at leve i nuet, da jeg ikke kan ændre på hverken datiden eller fremtiden, og jeg vil ikke bruge mit liv på unødige bekymringer som jeg ikke har indflydelse på. Jeg ved at Peanut ikke lever evigt og det gør jeg heller ikke, men det tager jeg når det kommer, og håber at jeg tager den rigtigt beslutning for Peanut.

• #4   26. mar 2012 Jeg har det på samme måde med jer, når det kommer til Nelly.

Vores anden hund Mika skal aflives om nogle uger, og jeg har det faktisk skræmmende nok fint med det. Men hun er også så syg, og det har været et langt forløb, så tror bare jeg er så afklaret med det.

• #5   26. mar 2012 jeg har nogle billeder af laika før og efter hun blev aflivet, det er så fredeligt, og selvom jeg kan tude over det (en af de få ting der altid kan bringe tårer) så er det også rare billeder at kigge på.

• #7   26. mar 2012 jeg hader at snakke om det.. og snoger mig udenom hvis andre siger noget.
    hvis jeg selv kommer til at snakke om det, bliver jeg faktisk lidt nedern og fortryder med det samme..

den tid.. den sorg..

• #8   26. mar 2012 Man kan vel også sige at på en måde er de her jo altid - selvom man ikke altid vil kunne se dem! smiley

• #12   26. mar 2012 Tanken er ikke rar, det er ligemeget om det er hund nr 1 elller 6 lige ondt gør det

Jeg måtte selv tage en beslutning og få aflivet en hund, min lille Millepige) grundet konstant smerter og dobbelt smertestillende.
    Hun sov ind 2 august kl 12.57 i mine arme herhjemme.
    Dyrlægen som gjorde det sagde også det var det eneste rigtige, men jeg føler stadig en stor sorg.
    Hårdt bliver det når min prinssesse skal herfra

• #13   26. mar 2012 Jeg synes det er lidt rart at høre andres tanker omkring det:) Jeg tænker heller ikke over det men da jeg sad midt i samtalen blev det pludselig meet virkeligt:/ Men jeg kan jo heller ikke se en film hvor en hund kommer til skade eller dør uden at tude og kramme Diva halvt ihjel:)

• #14   26. mar 2012 Jeg siger PRÆCIS det samme smiley At mine hunde lever evigt.
    Og så irriterer det mig, når folk begynder at prøve at overbevise mig om, at de jo også bliver gamle osv. smiley
    Så sidder jeg lidt og tænker, at selvfølgelig ved jeg da godt det... Men jeg ser ingen grund til at tænke mere over det, for jeg begynder altid at tude... Jeg kan slet ikke det dér.

http://www.hundegalleri.dk/alb_vis.aspx?AlbumID=63299

• #15   26. mar 2012 Ashley: Præcis:)

• #16   26. mar 2012 Jeg er totalt afklaret med at døden kommet til alle levende væsner. Har ikke et problem med at vide eller tage afsked med mine dyr. Har de smerter så er det dok dyr og så fred, men dør de hjemme så hedder det bare tudetur og en ordentlig afsked.

• #17   26. mar 2012 Puha..
    Kan slet ikke forestille mig den dag - Vaks skal altså bare vare evigt..
    Men fordi jeg ved, det ikke er sådan, så skal hund nr. 2 anskaffes, før Vaks forlader mig..
    Jeg er ret sikker på, at det ville gøre det nemmere for mig, hvis jeg allerede har knyttet mig til mere end en hund..

• #18   26. mar 2012 Diva...Ja jeg kan da heldigvis SLET ikke forestille mig et liv, hvor døden ikke fandtes....Det er da bare det mest naturlige der næsten findes, livet går en vej, og det er mod døden.....Hvis man husker på det så prøver man også for hver eneste dag der går, at man får det meste og bedste ud af den....

Kommentér på:
At erkende at man skal sige farvel?

Annonce