At erkende at man skal sige farvel? {{forumTopicSubject}}
Ja jeg vidste ikke lige hvad jeg skulle kalde emnet:)
I weekend sad jeg sammen med noget familie og snakken kørte vidt og bredt. Vi kom til at snakke om det at skulle sige farvel til sin hund. Jeg siger meget bestemt at jeg har lavet en aftale med Diva og at hun self aldrig skal væk fra mig. Jeg fik godt nok nogle underlige blikke:) Når folk spørg mig om hvad jeg gør den dag jeg ikke har prinsessen mere siger jeg bare, at hende har jeg for altid<3 Jeg ved godt at virkeligheden er en anden, men jeg kan/vil simpelthen bare ikke forholde mig til den. I min verden er Diva her altid<3
Hvordan har I det med det? Er I ligesom mig der ikke kan tænke tanken eller?:)
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.615
Måske er det "værre" når det er ens første hund? Jeg har trods alt haft nogle stykker:-)
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 168 Svar: 1.627
ingen smerter ingen problemer med at være hund (inkontinens gigt mv)
jeg er glad for vores beslutning med min gamle laika, hun havde det godt endnu da hun blev aflivet (hjemme i haven) men hun havde for mange dårlige dage (dage hun gik dårligt og tilsyneladende havde ondt i bagpartiet), for mange ondartede mammatumorer der tilsyneladende var begyndt at volde smerte (slikkede meget).
hun var stadig glad, kunne stadig lokkes til en lille gallop tur og elskede stadig når man fandt snoren frem og sagde gå tur.
men hun vidste ikke at det var slut da det var slut, hun kom ikke til dyrlægen, dyrlægen kom til os, fik lige lidt at drikke, vi hygge snakkede og efter en lille time fik hun noget at sove på, og faldt i søvn omgivet af os.
det var en så afslappet og rigtig oplevelse at nok var det trist, men alle var afklarede og og fattede og laika havde ikke anet uråd.
jeg vil så meget hellere stå i den situation hvor hunden ikke lider mere end at den stadig har det forsvarligt.
kan sige som tilføjelse at laika var en lab. golden blanding, intakt tæve og hun nåede at fejre sin 14 års fødselsdag
jan 2012
Følger: 23 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 4.224
jan 2011
Følger: 14 Følgere: 14 Emner: 95 Svar: 1.146
Vores anden hund Mika skal aflives om nogle uger, og jeg har det faktisk skræmmende nok fint med det. Men hun er også så syg, og det har været et langt forløb, så tror bare jeg er så afklaret med det.
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 168 Svar: 1.627
aug 2007
Følger: 31 Følgere: 29 Hunde: 4 Emner: 48 Svar: 472
hvis jeg selv kommer til at snakke om det, bliver jeg faktisk lidt nedern og fortryder med det samme..
den tid.. den sorg..
jul 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 4 Emner: 141 Svar: 788
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 183 Svar: 2.627
Jeg måtte selv tage en beslutning og få aflivet en hund, min lille Millepige) grundet konstant smerter og dobbelt smertestillende.
Hun sov ind 2 august kl 12.57 i mine arme herhjemme.
Dyrlægen som gjorde det sagde også det var det eneste rigtige, men jeg føler stadig en stor sorg.
Hårdt bliver det når min prinssesse skal herfra
aug 2008
Følger: 65 Følgere: 60 Hunde: 2 Emner: 1.030 Svar: 3.778
sep 2008
Følger: 41 Følgere: 39 Hunde: 7 Svar: 1.866
Og så irriterer det mig, når folk begynder at prøve at overbevise mig om, at de jo også bliver gamle osv.
Så sidder jeg lidt og tænker, at selvfølgelig ved jeg da godt det... Men jeg ser ingen grund til at tænke mere over det, for jeg begynder altid at tude... Jeg kan slet ikke det dér.
http://www.hundegalleri.dk/alb_vis.aspx?AlbumID=63299
aug 2008
Følger: 65 Følgere: 60 Hunde: 2 Emner: 1.030 Svar: 3.778
jan 2011
Følger: 39 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 166 Svar: 5.326
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 253 Hunde: 2 Emner: 425 Svar: 10.635
Kan slet ikke forestille mig den dag - Vaks skal altså bare vare evigt..
Men fordi jeg ved, det ikke er sådan, så skal hund nr. 2 anskaffes, før Vaks forlader mig..
Jeg er ret sikker på, at det ville gøre det nemmere for mig, hvis jeg allerede har knyttet mig til mere end en hund..
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.184
At erkende at man skal sige farvel?