At åbne sit hjerte op for en ny. {{forumTopicSubject}}
Efter jeg mistede Molly, har jeg haft den følelse af at INGEN hund i verden, NOGENSINDE vil kunne erstatte min lille hoppebold. Men sådan havde jeg det også dengang jeg mistede min kat, Fiko, igen på en tragisk måde. Jeg fik en ny kat, og det var det bedste der skete for mig dengang. Tjalfe var elskelig, putteglad og en ret "slasket" kat, der gerne fandt sig i at man bar rundt på hende, og hun ville gerne have at man lod hende stå på ens skuldre.
Men nu hvor jeg er 17 år, og jeg har haft Molly i 8 år, hvor jeg var mindre dengang og kun havde Fiko i 4 år, så føler jeg lidt at smerten er blevet større ved at miste, jo ældre jeg er blevet. Self. ser jeg tilbage med et smil, på hvad Molly og jeg har lavet og fundet på, men jeg fælder stadig en tåre når jeg ser mig om, og der er helt stille i lejligheden.
Hvordan åbner man sit hjerte og sine arme op, for en ny hund på den bedste måde? Jeg ved at det kræver tid og tålmodighed, at komme fuldstændigt over Mollys død, fordi hun var en del af min familie.
Lige nu har jeg følelsen af, at ville redde en hund ud fra et internat, men jeg er stadig velvidende, at jeg er meget ung. Jeg har meget erfaring med hunde, men der er alligevel mange der ikke vil tage en snart 18-årig ung kvinde seriøst, når hun lever på (dog en høj rate) SU, sammen med sin snart 19-årige kæreste i Odense Centrum.
Vi er meget modne af vores alder, og fornuftige. Vi drkker meget sjældent (Fester er ikke det der har den største interesse.), vi studerer på Gymnasiet/Universitet, meget ansvarsbevidste, og vi forhaster det ikke med at anskaffe en ting.
Hvad skal jeg stille op, med følelsen af tab?
- Og ville I tage et ungt par seriøst?
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.174
Men du kan få en ny ven, som du vil kunne få amnge gode timer med.
Hvis du får en ny, så sig til dig selv, af den nye hund ikke er Molly, og at nogle af de ting du oplevede med Molly ikke vil opleves på samme måde, men på en ny måde.
Held og lykke, med en evt ny hund.
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 59 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.787
Han er nu 8 måneder, skulle vænne mig til et helt andet temperament, men søgte heller ikke præcis det samme.
Floyd og jeg sliber stadig kanter og i guder hvor kan han give mig grå hår i hovedet !
Han kommer ikke til at erstatte det jeg havde med Fie, for finder nok aldrig en hund som hende igen.
Når det er sagt,så kryber han langsomt ind under huden på mig,(også selvom jeg af og til bander ham langt væk*G*)
Men jeg vil ikke leve uden hund og vidste jo Fie ikke holdt evigt, heldigvis er der massere af plads i mit hjerte til andre hunde.
Et eller andet sted ville det jo også være underligt at man kunne få præcis samme hund igen at starte forfra med....
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 253 Hunde: 2 Emner: 425 Svar: 10.636
Jeg ved bare, at jeg skal have en hund mere før Vaks dør.. Tror jeg personligt vil være nemmest for mig ):
jan 2012
Følger: 23 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 4.224
Du ved bedst selv hvornår du er klar til en ny hund og selvom du/ er unge så virker I mere modne end de fleste så jeg tror ikke alderen betyder noget.
Held og lykke med din beslutning.
jul 2011
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 58 Svar: 290
feb 2005
Følger: 90 Følgere: 89 Hunde: 4 Emner: 387 Svar: 2.144
De betyder allesammen lige meget for mig, på forskellige måder - hver enkelt hund er noget specielt for mig.
Da jeg kun havde Simba troede jeg ikke på at nogen anden hund ville betyde lige så meget for mig, men de gør de to andre altså. Jeg har svært ved at forestille mig livet uden nogle af mine hunde, da de alle tre er individder der har noget specielt i mit hjerte..
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.174
Har haft hund i mange år og alle som en har de været forskellige.
Den jeg stadig savner 20 år efter den blev aflivet, og en enkelt hvor jeg sagde farvel, og ellers ikke har tænkt på senere.
sep 2008
Følger: 41 Følgere: 39 Hunde: 7 Svar: 1.866
Jeg ved hvor hårdt det er, og alene ved tanken om Chicas død sidder jeg og tuder. Det er to år siden. Jeg synes du skal give dig selv tid til at sørge, men det skal ikke afholde dig fra at redde en lille ny (jeg har fortalt dig, at jeg synes det er en fantastisk idé at redde en, og husk at vi ved OASA meget gerne vil hjælpe), fordi du er bange for, at det ikke er en Molly du får... For det kan jeg allerede nu love dig, at det er det ikke.
Man heler i hvert sit tempo, og man får intet ud af at "rushe" igennem det. Jeg fler med dig, og husk at jeg altså er her, både på mobil, skype og MSN. Du skal bare sige til. :)<3
feb 2005
Følger: 90 Følgere: 89 Hunde: 4 Emner: 387 Svar: 2.144
Han døde også af en hjerneblødning og lå død i sin boks - jeg havde og har en hest mere, men stadig føltes det som om en del af mig forsvandt.
Den del er stadig hos min pony oppe i hestehimmelen, han er savnet hver eneste dag - ligesom mine fantastiske hunde vil blive når de engang skal afsted, og det samme med min hest.
Grunden til vi savner er fordi vi elsker, og det er i si selv en stor gave at vi har muligheden for at elske - også selvom det kun er i kort tid..
aug 2004
Følger: 46 Følgere: 24 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 2.048
Jeg mistede min yngste hund for en uge siden,hjertestop,han var kun 5 år og jeg er så ked af det,men jeg er glad for at jeg fik lov til at eje og elske ham.
Til efteråret får jeg en ny hvalp,det bliver aldrig Aslan,men det bliver en hund,der på sin egen måde bliver lige så højt elsket.
At åbne sit hjerte op for en ny.