{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
772 visninger | Oprettet:

hund nr.2 - chihuahua og golden {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen
jeg har en skøn golden/cocker tæve på 1år og har nu fået en 12uger gammel chihuahua tæve
de to gik med det samme i spænd, de leger ikke (af gode grunde) men sover sammen og tøffer rundt sammen!
mit problem er, at jeg synes det er svært at opdrage min lille chi, da golden/cocker tæven er med hele tiden. min store tæve er renlig og har været det LÆNGE, hun er rimelig lydig og går uden snor .. det gør den lille også, men det hæmmer lidt min træning af hvalpen at den store vil være med hele tiden.. så som godbider osv. vil hun jo også gerne have når den lille får.. hvad skal jeg gøre?.. jeg synes det er synd for den store hvis jeg går ned - kun med den lille.. ved ikke om jeg propper menneskelige følelser i dyret., men hun vil jo også gerne ud når den lille skal? åhh

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hund nr.2 - chihuahua og golden
  • #2   23. mar 2012 Jeg har også min 8 store ) tæve og min chihuahua, og Micha ( den store ) går også løs, hvis jeg fx skal give Chikka ( chihuahua ) godbid, beder jeg Micha vente, og når Chikka så har fået en godbid, får Micha en for at vente, ellers beder jeg Micha røre ved et træ eller lign. godbid, og så kan jeg folusere lidt på Chikka, for så har Micha jo fået.

• #3   23. mar 2012 Du skal gå med dem hver for sig. Den lille skal også lære og være alene uden den store.

• #4   23. mar 2012 ja du er nødsaget til, at træne hver for sig i starten. Det giver meget hurtigere og bedre resultat. Plus det at de kan skilles. Det er bestemt ikke syndt. Jeg har selv gjort det med mine, og det er 100 gange nemmere, også for hundene.

• #5   23. mar 2012 jeg har 5 hunde, og kan ikke gå/træne alle på en gang, så de er vant til at jeg vælger imellem dem. De har lært at når jeg kun kalder en frem, så bliver de andre der hvor de er.
    Selvfølgelig skal den lille have noget alenetid med dig, den vil elske at din fulde opmærksomhed, og den store vil hurtigt accepter dette.
    Som i menneskeverden skal man lade være med at prøve, at stille alle tilfreds på samme tid, da det som regel ender med at ingen (heller ikke en selv) bliver tilfredse.

Kommentér på:
hund nr.2 - chihuahua og golden

Annonce