{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
986 visninger | Oprettet:

Hund nr2 {{forumTopicSubject}}

Hej Hundegalleri

Vi har haft vores annie i lidt over en måneds tid nu, og går allerede med tanken om hund nr 2, da annie er ekstremt lejesyg (kun med hunde) og fordi vi begge gerne vil have to hunde.
Vi går med tanken om en Amerikansk Bulldog da de har et dejligt roligt temperement men stadig en hund der ved hvad den vil smiley Ligesom annie, heh...

Nå men det jeg ville spørge om; tror i en stafforshire bullterrier kan gå sammen med en amerikansk bullterrier? den amerikanske bliver en hanhund.
Er det bedre at vente til annie bliver ældre, eller kan man godt med det samme mens hun stadig er meget hvalpet?
Annie er vandt til at gå sammen med andre hunde, men det er vel anderledes når man er hjemme i lejligheden?

Mvh Søren

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund nr2
  • #1   14. maj 2006 man skal helst vente et år eller 2..

• #2   14. maj 2006 Hvis det er så synes jeg bestemt i enten skal vælge at anskaffe en når hun er nogle år ældre, eller måske vælge en voksen hund i stedet for en hvalp :o)

• #3   14. maj 2006 Også selvom hun er vandt til at gå sammen med andre hunde hjemme (fik hende først som 4 måneder gammel). Der var 3 andre hunde.

• #4   14. maj 2006 Det skulle da ikke være noget problem...
    Hvis de bare bliver vænnet til at gå sammen
    så vil de da blive bedste venner..
    Men jeg ville også sige at i skulle vente et godt
    stykke tid..

• #5   14. maj 2006 Grunden til jeg synes i skal vælge en hund der er ældre er at i så ikke lige mister 2 kære venner samtideg når den tid kommer.. Hvis i kan følge min tankegang? Det ville jo være omtrent dobbelt så hårdt ikke?

• #6   14. maj 2006 Vi er meget oppe på min mors gård hvor hun nu går sammen med to andre hunde, er vi uden for er det fuld speed, men inden for slapper de af og der er ingen ballade...

• #7   14. maj 2006 Mht. tiden så arbejde jeg 2 dage og har 2 dage fri, mens min kæreste også er en del hjemme.

Min mor hentede sin anden hund (norwitch terriere) for en uges tid siden, og da de fik ham hjem gik deres anden vuffer straks ind som modertypen der passer på ham og opdrager ham. Hun er kun 9 mdr gammel, og han er 9 uger.

Kunne det samme ikke også ske for annie ?

• #8   14. maj 2006 snøft jeg vil også have en hund mere...men ved ikke hvad fede siger til det

• #9   14. maj 2006 vi fik vores første tæve da hun var 8 uger og så gik der lige 3 måneder så fik vi vores anden.. man skal ikke igennem alt det der tisseriigennem 2 gange hvis man for dem næsten samtidig.. vores hunde kunne sku ikke undvære hinanden da de var yngre de ELSKEDE at have hinanden at lege med hele tiden og næste gange jeg skal have hund vil jeg klart vælge at få 2 igen

• #10   14. maj 2006 ja jeg kan godt se hvorfor man måske skulle vente med at få nr 2 hund.. men nu hvor de har så meget tid hjemme sammen med dem, kan jeg ærligt kun se fordelene..

og da det ikke er to hunde af samme køn burdte der ikke være lige så mange problemer med at de skal finde ud af hvem der bestemmer af dem

• #11   14. maj 2006 hvad er så bedst...en dreng og en pige, eller to af samme køn?

• #12   14. maj 2006 Tror ikke der vil blive så meget med dominans da det bliver en tæve og hanhund...

og som det altid går er det tæven der bestemmer, sådan er det jo også hos mennesker smiley

Tak for alle svarene! smiley

• #13   14. maj 2006 jeg vil mene at det er bedst at have en af hver..

vi har to tæver, den ene er dog belevet steriliseret..
    men jeg ville ikke vælge at have to tæver igen..

hende der er blevet steriliseret er den der er mest dominerende af dem, og den der bestemmer herhjemme og så er hun den yngste..

vi er har ikke haft nogen særlige magtkampe herhjemme, netop fordi vi har haft dem sammen fra de var helt så..
    så hun er blevet den naturlige leder..
    men kunne lige se det for mig hvis vi først havde fået hende når den anden af vores hunde var 1 år gamme..
    så havde vi nok haft flere problemer med dem end var har nu..

• #14   14. maj 2006 Hejsa

Jeg vil mene det er bedst at vente til Annie er 1½ til 2 år gammel.

Hvis I går ud og får en hvalp nu, vil hvalpene knytte sig til hinanden istedet for til jer. Og hvad med træning af hundene? Hvis I nu venter et års tid, med at få en til, så vil Annie's tillærte evner automatisk smitte af på den lille.

Kommentér på:
Hund nr2

Annonce