{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.105 visninger | Oprettet:

hjælp til beslutning om hund nr2 {{forumTopicSubject}}

Sagen er kort sagt at jeg mistede min "ener" shiba for et par mdr siden pga akut sygdom, det var tragisk. Panter min hanhund er en dejlig hund, men hvis jeg kort skal forklare er der bare nogen ting som jeg havde med hende jeg bare ikke kan få med ham... Hun lå på badeværelse gulvet når jeg var i bad hun holdte sig til mig når vi gik tur løb aldrig langt væk, hun kunne fortælle mig ting (hvis i forstår), hun puttede med mig og var i stuen om aftenen hun var bare min SKAT. Panter har altid været mere sig selv, han kan gå i soveværelset og ligge sig om aftenen er ikke rigtig i stuen, han kan også godt putte, men nærheden som jeg havde med min tæve og den faste nerve hun havde mangler jeg bare.
Jeg træner primært med panter nu og det går helt igennem godt nok, og det er bøvlet med gå ture og træning med to hunde, men manden kan også godt træne lidt og vil godt gå med til træning (han har gjort det før) så er der mere rengøring efter to stk og det er mere bøvlet på gåtur når det nu ofte er mig alene der gør det. vi har dog eng jeg ofte går i med begge to. Men jeg tænker om panter vil se det som konkurrent at der kom en ny hund også fordi shiba nok var førerhunden herhjemme før. han er ligesom efter tid livet lidt op og ved ikke om han bare nyder "roen" og at han er i centrum alene... eller om han ville være glad for at få en hund til? Jeg synes også han virker roligere og to hunde vil nok altid stresse lidt hinanden op selvom jeg nu synes de var fine sammen og rolige nok.... Jeg kan også være helt bange for om jeg nu kan klare og skal starte en ny hvalp op fra start af og ja det er jo heller ikke sikkert jeg får en pige igen med hjertet som shiba... Det skal dog siges at det er hendes søster (de var så ens) der har fået hvalpe jeg vil have fra hvis det er....
håber der er nogen der har tid og komme med gode råd... det er sku bare svært

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp til beslutning om hund nr2
  • #1   17. sep 2010 Først vil jeg sige at det gør mig at du har mistet en ven.
    Det lyder som om du har helt styr på alle ulemperne ved at have to hunde. Og også fordelene. Jeg tænkte først da jeg læste dit indlæg at hund nr. to skulle erstatte den du har mistet. Det lyder lidt som om det er en kopi du leder efter. Og det vil du jo aldrig få. Forstår du hvad jeg mener?

• #2   17. sep 2010 ja det forstår jeg godt og det ved jeg også godt jeg ikke får men jeg kan præge hende og finde som meget som muligt de linjer hun kommer fra... jeg ved godt hun ikke kommer tilbage uanset hvad men hvis jeg skal have en hund igen skal det være fra de linjer jeg har god erfaring med... men ja jeg er mega meget i tvivl også det med gåtur jeg ved ikke om jeg kan gå med to hunde på en gang det gjorde jeg ikke førhen, men alle siger det kan jeg sagtens hvis bare min gamle hund kan gå i snor og det kan han fint nok. men jeg synes bare de slapper så meget af ved at gå og nyde det lidt meere ved at gå alenme med mig ligesom det er kvalitetstid på en måde... når vi kun har ham går vi tur hver dag med ham, og dengang vi havde to legede vi med bold søgeøvelser og gik tur nogen gange om ugen 3-4 gange... men ja jeg ved bare ikke om det er det rigtige og få hund nummer to. folk med erfaringer med hund nummer to må gerne skrive deres erfaringer selvom de ikke kan råde

• #3   17. sep 2010 Du må aldrig lede efter en hund magen til den du har mistet, det er dømt til at mislykkes!
    Du er nødt til at "vaske tavlen ren", og lære en ny hund at kende fra bunden uden at sammenligne med den "gamle", for der vil den altid falde igennem.

Vi vil gennem livet have hunde, som vi holder af og "soulmates", men ligesom mænd er der mere end een den "eneste ene"! Så jeg vil faktisk fraråde dig, at købe en niece til din "soulmate", idet det vil skærpe dine forventninger til noget magen til og du vil så blive skuffet, istedet for begejstret over den nye hunds uundgåeligt anderledes personlighed.

• #4   17. sep 2010 Enig med Marietta... Jeg er nu på min tredie husky, og selvom de to sidste har været fra samme linier, så har de været vidt forskellige. Jeg må så indrømme, at jeg også konsekvent har skiftet både køn og farve, hver gang jeg skulle have en ny, så jeg ikke risikerede at sammenligne...

Det gør mig SÅ ondt, når vi indimellem har én på vores hvalpehold, der bare hele tiden henviser til deres gamle hund, som selvfølgelig kunne både det ene og det andet, og var "åh så fantastisk"... Det er ikke rimeligt overfor den lille ny!

Jeg må indrømme, at det du har haft med din tæve, heller ikke umiddelbart lyder som typisk shiba-adfærd. Så måske du skal lede efter en helt anden race denne gang??

• #5   19. sep 2010 nu var det egentlig slet ikke om jeg skal have enh ny shiba der var spørgsmålet overhovedet i det jeg skrev og jeg tror reelt i allesammen har misforstået det hele og også hvordan det ville blive hvis jeg skulle have en ny hund som jo egentlig var spørgsmålet. om det er en god ide med hund nr 2 tid træning de ting der følger med for og imod

Kommentér på:
hjælp til beslutning om hund nr2

Annonce