{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.105 visninger | Oprettet:

Hjælp til den rigtige beslutning??? {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle smiley
Jeg står lidt i et dilemma...
For lidt over halvandet år siden købte min kæreste og jeg en skøn lille blandingshvalp vi fandt på nettet. Hun var ca 9 uger da vi hentede hende. Da vi havde haft hende i 6 dage brækkede hun alle hendes små tæer på den ene forpote og dislokerede hendes pote. Vi fik hende opereret for 15xxx kr og hun kom over det uden nogen fysiske mén. Psykisk er hun blevet en lidt stille hund, da det skete da min kæreste bar hende ud og tisse og lige inden hun er nede ved jorden sætter hun fra og lander forkert, så hun er lidt nervøs for store mænd smiley Da vi lejer overetagen på min svigerfars gård, er hans hunde her også, men det er jagthunde. Han har en sort lab. formel 1, som elsker mine tøser, men han har også en tysk ruhåret, som gentagne gange har fået åbnet vores dør og angrebet mine katte, hvilket har resulteret i 1 aflivning. Nu låser vi dørene, men når jeg lufter Asti, min lille tæve og leger med hende ude, angriber den ruhåret hende. Så Asti er kommet hjem til mine forældre af frygt for at der skulle ske hende noget. (Mine forældre har 4 tæver af samme blandinger) Jeg synes det er rigtig hårdt at jeg ikke har min lille baby her, men tør ikke have hende her pga. den ruhåret. Mens mine forældre har haft hende er min lille tæve så blevet falsk drægtig for 2. gang og hun har aldrig mødt en hanhund. Efter at have spurgt flere til råds herinde, skal Asti ikke have havlpe, så hun skal steriliseres. Da det er mine forældre der har hende og gerne vil beholde hende, spurgte jeg om vi skulle deles lidt om dyrlæge regningen, men de afviste. Nu er mit dilemma så; Min kæreste vil ikke operere Asti uden at få hende hjem til os selv for at vi kan nyde pengene ved at få hendes kærlighed, men jeg er uenig. Jeg tør stadig ikke have Asti her, pga den ruhåret køter (undskyld udtryk!) Men jeg VIL have hende steriliseret! Mit problem er at jeg ikke ved om min kæreste har ret, er det forkert af mig at forlange at det er os der betaler, uden at vi faktisk har hunden?? Det er os der har valgt at købe hende i sin tid... Så hun er jo vores ansvar. PLEASE hjælp!!! Og forresten, nu har Asti været ved mine forældre i nogle mdr'er, kan vi være bekendt at tage hende hjem til os, når vi finder et andet sted at bo?? Eller skal hun blive ved mine forældre??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til den rigtige beslutning???
  • #1   22. feb 2012 Hvorfor vil dine forældre ikke dele udgiften, hvis de gerne vil have hende boende? Jeg ville nok ikke give min hund til nogle som ikke vil ofre penge på dyrlæge, hvad enten det var mine forældre eller ej.
    Syntes måske at dine forældre er lidt tarvelige i denne her sag:-/


  • #2   22. feb 2012 Jeg synes for det første at Asti skal blive hos dine forældre, hvis hun har det godt der. Jeg synes det er synd at flytte mere rundt på hende, når hun i forvejen er en lidt stilel hund og også pga den ruhårede jaghund (kender selv til en der har haft samme opførsel og slog de katte ihjel den kunen komme i nærheden af)

    Jeg kan ikek finde ud af om dine forældre selv vil betale (de afviser at i skal dele) eller om de mener I skal betale?
    Jeg synes I skal få hende steriliseret uanset hvad, og vil dine forældre ikek betale så må i gøre det, også uden at I får hende hjem til jer.

    Tænk på hvad der er bedst for hunden og lad så pengene komme i anden række.


  • #3   22. feb 2012 Glem pengene og gør det rigtige for hunden.

  • #4   22. feb 2012 Anja J:
    Det er fordi min far ikke kan se på Asti at hun er syg, så han vil ikke betale. Han synes det er synd at lukke dørene helt for nogensinde at få hvalpe på hende og så synes han at 5.000 er rigtig mange penge at bruge på en hund. Det vil han ikke betale. Mine forældre VED at selvom de har hende, hvis der sker hende noget så SKAL hun til dyrlæge og det skal min mor nok sørge for. Hvis der sker hundene noget, skal de nok komme til dyrlæge, men problemet er at det ikke er en synlig skade hun har, hun piber ikke, hun er ikke øm eller noget, så forstår han det ikke. Og så tror jeg også det er fordi mine forældre ved at jeg er ligeglad med hvem der betaler, bare det bliver gjort og Asti bliver god igen.

    Kennelmor !
    Jeg synes også hun skal blive derovre, for det er mest sikkert for hende. Dyrlægen sagde at hendes tilbageholdenhed også kan ændres når hun er steriliseret, for det er som om det er i perioder hun er det og han sagde det kunne være hormonerne, men hvis hun forbliver lidt nervøs, bliver hun hos dem, men bliver hun mere sikker, vil jeg gerne have hende hjem, når vi finder et andet sted at bo, for det er ubeskriveligt hårdt at skulle køre fra hende når vi er hjemme. Savner hende hver dag og når vi er hjemme ved mine forældre på weekend sover hun ved os og hænger nærmest fast i mit ben smiley Hun ved hvem mor er smiley Og det med betalingen, det står i svaret til Anja smiley Hun skal opereres ligemeget hvad, det skal jo ikke gå udover min baby at vi ikke er enige smiley

    Nu som medløber DKK snob. .
    Jeg er helt enig, men min kæreste og mine forældre er ret stride i hvem der skal have hende bagefter .... smiley


  • #5   22. feb 2012 Hvis hunden står i dit navn så det jo din endelige beslutning der gælder...

    Hvis du mener det bedst hun bliver hos dine forældre men samtidigt vil have hun skal sterreliseres og de er ligeglade med ióm hun bliver det, så er der nok ikke anden udvej end du må betale.


  • #6   22. feb 2012 Jeg synes din kæreste skulle tage og være mindre ego omkring det.
    Det bedste for jeres hund vil være at blive steriliseret og så bo hos dine forældre. Så betal for sterilisationen og lad hende blive hos dine forældre.

    Helt OT, men det vil være meget nemmere at læse hvad du skriver hvis du laver afsnit. smiley


  • #7   23. feb 2012 Tusinde tak for hjælpen. Det er fast besluttet at vi steriliserer og hun bliver ved mine forældre. En hård, men nødvendig beslutning og kan jo nyde hende når jeg er ved mine forældre smiley
    Tusinde tak for hjælpen alle sammen smiley


  • #8   23. feb 2012 Det synes jeg lyder fornuftigt smiley

  • #9   23. feb 2012 Synes det lyder som den rigtige beslutning og vil bare lige sige at jeg synes det er dejligt at du har taget i mod råd herinde fra. For selvom tonerne nogle gange er høje, er det KUN for hundenes bedste.



  • #10   24. feb 2012 Tusinde tak smiley Jaah, tonen kan være hård, men det drejer sig jo om vores "børn" smiley Er rigtig glad for at folk gider hjælpe smiley

Kommentér på:
Hjælp til den rigtige beslutning???

Annonce