{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.215 visninger | Oprettet:

hjælp til den ratte hund. {{forumTopicSubject}}

hej her inde.

jeg og min kæreste er lidt på udkig efter en huns.
det skal være en lille/minder hund. da hunde som golden retiver og labrordor viller væer for stor for os lige nu.
det er førstegangs hund, vi er dog begge vokset op med hun hjemme fra så det er ikke helt nyt.

så hvilken hun ville i forsslå som "første" gangs køb?

er der nolge der er mer velejent til at have sammen med en kat?

mvh Christina


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp til den ratte hund.
  • #1   23. okt 2010 hej vi kan tilbyde den 65kvm lejlighed, tid hver da da jeg er hjemme gående, aktivering masser af gå ture og evt hundetrening, og da jeg har familie på landet ville den komme med der ud og løbe og lejge udover det vi gøer hjemme. den skal kunne funger med de venner og familie der kommer i huset, og spicelt ander dyr da vi har en kat. pels pleje den ville blive børstet hver dag da jeg syntes det er god måde at skabe kontakte/bånd til sit dyr(her også hest selv og der er jo en del pleje smiler)
    og der er stamtavle eller ej er ikke så vigtig, bare hunden er sød, sund o rask.
    jeg kender ikke så mange hund racer ud over de helt alm,
    det eneste jeg ved at min mad ikke ville have er en fox terrie og en gravhund. da han er blevet bidt af et par stykker af den race.


  • #2   23. okt 2010 ja hade selv over vejet den. er der ellers ander du kan anbefale hvis det er?

  • #3   23. okt 2010 jeg takker meget for din hjælp, og jeg ville lige se de links du her sent mig.

  • #4   23. okt 2010 takker!!!!!

  • #5   23. okt 2010 Jeg hopper med på den dansk/svenske. Og ellers tænker jeg lidt cavalier king charles -men skulle sådan en friste, ville jeg købe med tavle, så du kan sikre dig at forældre bedsteforældre osv er hjertescannet, da det kan være et problem i racen

  • #6   23. okt 2010 okay takker

  • #7   23. okt 2010 Jeg vil tilslutte mig koret og sige DSG.
    En Cairn er en skøn hund, men kan være meget egenrådig og er ikke indkaldsikker.
    Hvor jeg bor mødes jeg ofte et par stykker, som er på "springtur".


  • #8   23. okt 2010 Tak fordi I synes om den dansk/svensk gårdhund. Jeg kunne ikke tænke mig en bedre race til træning, aktivering, leg. Men den er også verdens største puttehund.

    I øvrigt er min Bianca 8 uger henne og venter hvalpe efter næste weekend.

    Hvis TS har spørgsmål vedr. gårdhunde så spørg endelig. Hopper ud af tråden for jeg skal rent faktisk på udstilling i Korsør i dag. Beckie min mindste skal udstilles. Det starter kl. 11 og er i Storebæltshallen, hvis jeg må reklamere lidt.


  • #10   23. okt 2010 Når du gerne vil pelspleje, tør jeg godt foreslå et kig på min egen race - Bolognesen.
    En lille hund på ca. 4 kg. Hvid med krøller til alle sider.
    En super skøn, lille og venlig hund, som kan med alt og alle - både dyr og mennesker. Elsker at være midt punkt, og kræver en familie som er meget hos den, og vil tage den med i de dagelige gøremål. Der med ikke sagt den ikke kan være alene. Som hvalp meget udadvendt, og den bliver så lidt mere reserveret som voksen.
    Den kræver daglig tjek af øjne og skæg. Jævnlig plukning af øre og klip af kløer. Og så skal pelsen børstes ca. en -tre gange i ugen og vask hver 3. uge. Den behøver ikke klip - da pelsen ikke når jorden osv.
    Elsker træning, men har et skønt temperament, og kan sagtens lærer gængs opførsel uden. Vil elske en kat som legekamerat smiley
    En halv times gåtur dagligt er nok, men den kan sagtens følge med på længere ture alligevel. Den skal selvfølgelig ned evt. i en have og tisse osv. flere gange i løbet af dagen. Elsker at nusse og putte og være tæt med sin familie.

    Vil i vide mere så skriv endelig.
    eller se på www.beisheim.dk og www. bolognese.eu


  • #11   23. okt 2010 Kan varmt anbefale Cavalieren til alle førstegangs hundeejere. Den tilpasser sig rigtig godt den livsstil man har. Er nem at træne smiley

  • #12   23. okt 2010 Helt klart cavalier. Den er utrolig god til at tilpasse sig, De er nemme at træne, og tilpasser sig utrolig godt til deres ejeres levevis.

  • #13   23. okt 2010 vil lige byde ind med corgien. mellemstørrelse, meget lidt pelspleje nødvendigt, kan med alle mennesker og dyr som den er blevet vænnet til. elsker at være med alle steder både når der er gang i den og når der er ro på. venlig og lærenem. generelt sund race.

  • #14   23. okt 2010 jeg takker meget for jers svar. jeg her fået noget og kigge på og tænke over. jeg takker meget.

Kommentér på:
hjælp til den ratte hund.

Annonce