{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.862 visninger | Oprettet:

Når 1hund skal aflives hva så med nr2 hund??? {{forumTopicSubject}}

Hejsa HGer

Vi har 2 super dejlige Bernersennen hunde, som har levet sammen ALTID.

Men nu har vores ælste fået konstateret kræft igen igen, og dette kan desværrer ikke gøres noget ved.
Han har det pt. godt, men ved det kun et spørgsmål om tid og vi bliver nød til at tage den tunge vej hen og få ham aflivet..

Så er det vi er meget i tvivl med den "unge", han er 5 næsten 6år og har ALDRIG været alene.
Han kan ikke undværer den gamle ret lang tid afgangen..

Hva gør man ???

Skal men også få ham aflivet, han fejler INTET og dette er jeg meget imod, men vil sørme heller ikke havde han skal lide pga. han savner den ælste..og måske sulter sig selv ihjæl..

Hva har I af erfraring ????

Nu ingen negatine kommentar, vi har det sku svært nok med dette i forvejen..

KH Bitten

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når 1hund skal aflives hva så med nr2 hund???
  • #1   8. aug 2011 Min erfaring er, at nr. 2 som regel "mander sig op" og bliver voksen og fornuftig, når der ikke længere er en ældre hund at støtte sig op af. Sådan har det altid været i vores flok ihvertfald.

• #2   8. aug 2011 Da vores tumle stadig var her havde Nate stadig lidt trang til at finde noget han kunne ødelægge..

Nu er der ikke det mindste.

Han er desværre blevet mere ''fornuftig'' så har ikke mit grødhoved hele tiden smiley

• #3   8. aug 2011 Nogle hunde har en "sørge-periode", - andre liver op, - atter andre er der ikke noget at mærke noget synderligt på. Det er meget forskelligt, hvordan hunde reagerer.

Jeg har altid haft 2 hunde ( ind imellem 3), så jeg har prøvet det nogle gange.

Endelig er der jo også den mulighed, at I får en ny hvalp, når den kræft-syge ikke kan mere.

• #4   8. aug 2011 Vi mærkede blot at den efterladne hund var lidt mere kontaktsøgende og gerne ville putte og kæle lidt mere end normalt..

• #5   8. aug 2011 Der er meget stor forskel på de enskete hunden. Vi havde to hunde hvor den ene havde svær HD, og skulle aflives. De to var så stærkt knyttete til hinanden af vi og dyrlægen blev enig om at begge skulle væk samtidig. Da de havde fået 1 sprøjte krøb de sammen hos hinanden, og døde i en klump sammen.
    Da vores Malinois blev afliver sørgede Ronny og nægtede og forlade gangen. For hun måtte da komme ind af døren om lidt.. Han gik fra maden og var virkelig nedtrygt. Han livede dog omg op da vi fik Iva.
    Da Iva skulle væk mærkede vi intet på Taiko.

• #6   8. aug 2011 Hejsa

Vi har selvfølgelig snakket om at få en hvalp smill, men dette tager sin tid, da vi gerne vil havde en som bliver hvalpetestet, så vi kigger på evt. opdrattere lige pt.

Og hvis nu han kunne værer alene, ville dette nok værer bedst, da vores nye bolig ikke er så stor som den vi havde da vi fik dem begge smill, mennnn kan nu nemt havde 2 Grinn.

Flere med erfaringer

OG MANGE TAK TIL JER SOM HAR SKREVET SMILL

• #7   8. aug 2011 ja som de andre skriver er der stor forskel på hunde. Jeg havde een som sørgede så meget, at jeg aldrig troede han ville komme over det........han fik det bedre, men helt sig selv blev han ikke.........

jeg har oplevet at det er vigtigt at den tilbage blivende får lov til at sige farvel og helst se /lugte til den døde hund. det er ligesom om de bedre fatter hvad der er sket.

da min gamle føretæve døde på 16 år, så vores ene hund hende ikke, og han ledte i mange mdr. efter hende. kiggede altid på den plads hvor hendes seng plejede at stå.

men jeg vil også forslå dig at få en ny hund/vaps, når den tid kommer.

• #8   8. aug 2011 Jeg ville lade den unge være med når den gamle skal herfra, min Whiskey var der da hendes "gamle makker" Bassen blev aflivet, og det var tydeligt at hun forstod at han var død, hun har aldrig ledt efter ham og ikke virket forvirret over at han pludselig ikke var der mere.
    Den første måned virkede hun glad som alene-hund, fik en masse opmærksomhed og blev forkælet, men efter det kunne man godt mærke at hun savnede en makker, og det blev så til Holger.

• #9   8. aug 2011 Da Bullers bedste ven blev aflivet pga. 14 dages pludselig svær sygdom var Buller meget nedtrykt. Han gik med halen nede, og det var tydeligt at han savnede sin gode ven. Når vi skulle på besøg hos dem logrede han ikke som vanligt med halen, foran døren. Jeg kunne mærke på ham at han var deprimeret.

2 måneder senere blev Buller selv alvorligt syg og måtte desværre til himmels. Hundene boede ikke sammen, men de havde et utrolig tæt bånd, og jeg tror inderst inde at det var savnet af Gandalf der bl.a. gjorde at Buller blev så syg til sidst. Han blev 11 år og Gandalf blev 7 år.

• #10   8. aug 2011 Anne

Gud hvor trist!

• #11   8. aug 2011 Vi har prøvet det flere gange, og hundenes reaktion har været vidt forskellige. Fra dyb sorg til ligegyldighed, og mærkelig nok kom ligegyldigheden fra en tæve, der ellers havde virket meget afhængig af hendes "samleverske". Hun udviklede sig til i det hele taget at blive meget mere selvstændig/stærk, ingen problemer med at være alene hjemme eller noget.
    Her sidst, da vi fik aflivet Balou var Shiba jo desværre kun 7 mdr., og hun trak sig nærmest helt ind i sig selv. Trist, trist og atter trist, så der fik vi faktisk fat i en lånehund efter 3 dage, at han så endte med at flytte ind "for good" er en anden sag.
    I ved jo godt, en gang to hunde altid to hunde (eller flere) - det er svært at gå tilbage til en familiehund, når man har set hvor megen glæde de har af hinanden.

Men det gør mig ondt med jeres gamle ven, fanden stå i den kræft, der så ofte rammer vores skønne race. Jeg håber, i får en god sidste tid med ham, forkæl ham lidt ekstra (hvis muligt ;-)) fra mig, uha kan så tydelig huske, da jeg var i samme situation.

• #12   8. aug 2011 Jeg har desværre oplevet en del gange efterhånden, at der aflives en hund....Hvis de kun har været 2 er den anden lige som blevet voksen, og har fatisk nydt det lidt at være alene med moar....
    Sidste gang var i midten af dec. Også cancer...De 2 som var tilbage...kiggede efter nr.3...Hvorfor kom hun ikke ind...Hvor var hun...I et pat dage, når vi skulle på tur...kunne jeg se de manglede nr. 3 Det samme når de blev fodret.

• #13   8. aug 2011 Stine D: Ja, det var hårdt at sige farvel til 2 sidste år.

• #14   8. aug 2011 Jeg har selv haft to bernere og har nu kun den ene tilbage.
    Da jeg skulle aflive Snoopy (10,4 år gammel) da han ikke kunne mere havde jeg også Argento og de to havde levet sammen siden jeg fik Argento som hvalp. Jeg fik det råd at lade Argento snuse til Snoopy efter han var død så han kunne forstå at Snoopy ikke var her mere og så ville han ikke begynde at lede efter ham. Da Snoopy var blevet aflivet lagde vi ham så i haven og lod Argento gå hen og snuse og lægge sig hos ham for at tage afsked og da han så skulle begraves lagde jeg Argento ind i bilen med et lækkert kødben, for han skulle ikke se at vi puttede Snoopy i jorden.
    Efter Snoopy var blevet begravet, kom Argento ind i haven og han ville ikke i nærheden af graven. Først dagen efter tog jeg ham i at stå ved siden af graven og kigge helt stille på den ligesom vi mennesker gør (han kunne nok dufte Snoopy), men han rørte den ikke, han vidste jo at Snoopy var død så der var ingen grund til at prøve at grave ham op.
    Argento udviklede sig meget lige efter Snoopys død, han blev voksen og overtog Snoopys rolle. Han havde indtil Snoopys død ladet Snoopy være den voksne og altid været den "lille" klovnedreng som bare ville fjolle rundt, men med et blev han voksen og overtog nu Snoopys rolle i familien på sin egen måde. Det var helt utroligt at se. Han er stadig ikke Snoopy, han er stadig sin egen, men han er ikke en fjollehund mere og er blevet helt voksen. Han kan aldrig erstatte Snoopys plads, for enhver hund har hver sin personlighed, men de forsøger at udfylde rollerne som mangler.
    Det er en hård tid og jeg kan stadig få tårer i øjnene når jeg tænker på den gamle dejlige bamse-dreng Snoopy. Jeg gik lange ture med Argento på steder som Snoopy elskede i tiden efter for at komme ovenpå igen.

• #15   8. aug 2011 P.S. Som Berner-Freak også gjorde, så har vi ladet alle vores hunde snuse til de afdøde hunde - så de er klar over, hvad der er sket.

Shiba var faktisk delvist med til Balous aflivning, foregik helt roligt med en afslappende sprøjte først, så lagde vi os sammen omkring ham indtil han sov tungt. Jens gik så ud med hende, da Balou fik den sidst sprøjte og bagefter kom de ind igen og sagde farvel. Jeg blev under hele forløbet....

• #16   8. aug 2011 Hejsa igen igen

Havde I nr. 2 hund med ind til dyrlægen da den anden skulle aflives ???
    Hviste jeg slet ikke man måtte SMIL, det havde jeg slet ikke tænkt på.
    Eller jo måske men var bange for det ville værer forkert..

Berner-freak: ej hvor sjovt, vores er også en ballademager/klovnen altså den "UNGE" smil,(som min mand siger hans lille labrador hehe) nok også derfor jeg er så nervøs for at han vil gå ned med flaget uden Boomer..

Hold da op jeg er MEGA glad for ALLES svar det giver meget til eftertanker og ja vi må hvis se i øjnene at en lille ny kunne værer en GOD ide´.

Kirsen R: joo tror desværrer du har helt ret en gang 2 hunde ALTID 2 hunde.. SMILLL

Ps. hvis I evt. kunne anbefale en god opdratter hører jeg meget gerne fra jer... SMIL.

• #17   8. aug 2011 Jeg mistede min Gizmo for snart ½ år siden og Fluffy havde aldrig været uden ham, hun er 6 år og kan ikke være alene uden Gizmo, jeg fik Gizmo aflivet herhjemme hvor Fluffy var med, hun var trist i en lang periode efter, men er nu blevet glad igen, desværre passer hun meget mere på mig nu og kan slet ikke være alene bare 5 min hun hyler og skriger og hun er ikke glad hvis jeg går fra hende selvom hun bliver passet af min mor eller lign, nu skal jeg så have en ny hvalp, jeg har bare brugt tid på at finde den rigtige og jeg er ikke i tvivl om det bliver rigtig godt for hende at få selskab igen, hun savner en anden hund i huset.

• #18   9. aug 2011 Bitten, det var lidt specielt med aflivningen af Balou. Vi måtte have ham ret akut aflivet og camperede på det tidspunkt nær Fakse.
    Så efter aftale med vor normale dyrlæge tog vi påskelørdag til Fakse Dyrehospital, hvilket vi ikke fortryder. Mødte der en utrolig sød og kompetent dyrlæge, som gav os et enerum, hvor vi i ro og mag kunne sidde og snakke og nusse med begge hundene.
    Vi havde regnet med, at Jens skulle gå med Shiba, og jeg senere skulle samle dem op ud ad landevejen, men hun sagde, at hvis begge hundene var rolige og trygge, så lad dem være sammen så længe som muligt. Balou var jo altid roligheden selv, så han lagde sig bare på de tæpper, hun lagde frem til ham, fik den beroligende sprøjte og så lå vi bare omkring ham til den virkede, og han sov.
    Jens brød sig ikke om, at være derinde, da bamsen skulle have den endelige sprøjte, men gik lige ud med Shiba - det havde måske ikke været nødvendigt, men de kom ind igen i løbet af et par minutter, og så sad vi alle hos ham et stykke tid og fik sagt endelig farvel.
    Nu sidder jeg igen og græder, men alt foregik virkelig trygt og rart - kan kun se et bedre alternativ, det er aflivning i hjemmet og det var ikke muligt her.

Kommentér på:
Når 1hund skal aflives hva så med nr2 hund???

Annonce