Meget langt indlæg. Fransk Bulldog. {{forumTopicSubject}}
Vi fik en fransk bulldog tæve på to år her i lørdags.
Hun er vant til at gå sammen med 7 andre hunde, 4 børn og to voksne og at kunne gå udenfor når hun vil og har aldrig brugt hundesnor. Vi fik hende fordi hun ikke kunne overskue at bo sammen med så mange på en gang, men vi fik af vide at hun elsker børn og hunde.
Da vi hentede hende, sagde hun den frygteligste og høje snorke/gryntelyd, og vi fik af vide at hun ikke normalt sagde sådan. Hun har gode luftveje, og har længere og sundere snuder end mange andre franske.
Når vi går tur med hende bliver hun SÅ glad for at komme ud, at hun gearer uhyggeligt meget op.
Hun trækker og puster, stønner og snorker som en gal, og når hun kommer indenfor igen bliver det værre. Selv efter en lille tur. De første gange Lå hun i en halv time og lød som om hun var ved at dø. Nu er det blevet bedre og hun falder ned efter 5 minutter. Men vi er bare så bange for at hun gasser sådan op hver gang hun oplevet noget nyt, Vi ville jo gerne have en hund vi kunne have med ud til andre og gå ture med. Men hun virker som om hun er i enormt dårlig form.
I går kom min kærestes mor og lillebror for at se hende, og hun reagerede ved at hoppe op i sofaen og tisse, ryste og klistre sig til min kæreste. Og hun knurrede af lillebroderen.
Vi blev så kede af det.
Er det normalt at de gasser sådan op over ingenting og hvor langt kan man normalt gå med en fransk uden at den lyder som om den skal dø?
En anden ting er at vi bor på første sal og flytter til anden sal her til august.
Inden vi fik hende undersøgte vi selvfølgelig om franske kunne klare det, og det fik vi afvide at de sagtens kunne. Også af hende vi købte hende af.
Men nu har jeg læst at der er et par stykker herinde der har meget dårlige erfaringer med det...
Vi havde sådan glædet os til at få hende og har drømt om det så mange år, men må indrømme at jeg sidder og tuder lige nu. Vi var selvfølgelig forberedte på at hun skulle arbejdes med, men det er bare så hårdt at se hende sådan at jeg slet ikke kan glæde mig over hende fordi der er så mange bekymringer.
Selvfølgelig vil vi ikke af med hende!!! ELSKER hende, men må indrømme at vi ikke kan lade være med at tænke på om hun ville have det bedre i et stille hjem, med en lille have til.
Det er bare så forvirrende.
Hvis der er nogen der har brug for at skrive noget negativt eller svine os til fordi de mis-tolker noget, så lad venligst være.
Hun er bare så dejlig og vi vil gøre alt for vores lille drømmehund.
jun 2006
Følger: 1 Emner: 24 Svar: 242
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.354
feb 2006
Følger: 20 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 189 Svar: 2.955
jun 2006
Det siger vi også til hinanden hele tiden.
Men hvad med trapperne???
jun 2006
Tror også vi har nogle forventniger til hvordan det er at have hund... dem vi har passet, har jo været vant til at andre, fremmede mennesker, håber bare hun stadig kan nå at vænne sig til et helt nyt liv. Det er alligevel voldsomt forskelligt fra hendes gamle hjem...
Hvad med hendes voldsomme vejrtrækning? HVad kan vi gøre for at få hende til at slappe af?
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.354
Trapperne: kan i ikke bære hende.. Det er jo ikke nogen stor race?
Vejrtrækningen: få fingrene i en dyrlæge.
apr 2006
Følger: 83 Følgere: 85 Hunde: 5 Emner: 253 Svar: 6.290
Jeg kender intet til Fransk Bull dog, men til hunde i al almindelighed.
Jeres lille hund reagere jo fordi hun er bange for at skulle flyttes igen. Tænk på at hun er "revet" væk fra sine vante omgivelser om hun kunne lide dem el. ej, så har det jo været hverdag for hende i to år.
Gi´hende tid og tryghed og ro. Tving hende ikke til at skulle kæle med andre, lad hende selv komme til jeres gæster. Bed jeres gæster ignorere hende totalt og selvom hun gøer el. knurre, vend ryggen til hende og lad hende komme selv. I skal ikke ynke hende, men fortæl hende at I har styr på tingene . Husk det at kæle og plydre sender signaler til hende om at det er OK at knurre og være bange for fremmede. Så lad hende selv gå rundt.
Ang. snorken !!! det ved jeg ikke noget om. HELD OG LYKKE MED HENDE. Håber at du kan bruge ovennævnte. Det skal nok gå.
En kærlig hundehilsen herfra.
jun 2006
Det er også bare os der er enormt pylrede. Vi har det jo som om vi har fået en baby, så op og nedture er der nok af.
Det er også svært når alle dem vi kan søge råd hos af familie og venner, ikke har stået i samme situation.
Så vi har faktisk kun hinanden og jer at snakke med om det.
Ang. vejrtrækningen, så lyder hun SÅ sund almindeligvis. Når hun sover kan man INTET høre. (undtagen når hun ligger på ryggen i de mærkeligste stillinger hi hi!!!) Min egen vejrtrækning er faktisk tydeligere så er sikker på det er en blanding af dårlig kondi og stress...
Ja vi må nok slappe lidt af med at vise hende frem. Tænkte bare at hun jo skulle vænne sig til at der ofte kommer nogen på besøg?
jun 2006
Søster: Jo det har vi også tænkt rigtig meget på, men vi må også tænke på vores egen ryg de næste mange år.
Som det er nu hopper hun så let op og ned. men jo, selvfølgelig kan hun også få en skade.
apr 2006
Følger: 83 Følgere: 85 Hunde: 5 Emner: 253 Svar: 6.290
Jeg kan godt forstå din bekrymring og jeg kan også godt forstår at du gerne vil vise vidunderet frem.
Jeg fik for 3 år siden en Border Collie på 2 år og jeg brugte starttiden til at lave sjove ting med ham, nye tricks og sadan, (desværre døde han af krætt 9 mdr. senere.) Jeg prøvede stille og roligt at vise ham sin nye verden og det gik faktisk hurtigt.
Så jeg er sikker på at giver du det tid og ro går det også hurtigt for dig. Lav nogle små tricks med hende og HUSK altid luksus guffer, det hjælper gevaldigt. Jeg bruger Hennes lakseguffer og de er nr. 1. kan du tro.
Knus fra Freddy´s mor.
jun 2006
Hæh... vi kan slet ikke få hende til at reagere på NOGET. Det er faktisk først i dag at vi blev overbevidst om at hun ikke er døv, for hun reagerede på at jeg nøs. Ellers hører hun absolut ingenting. Men vi prøver at kalde på hende, og hvis hun så (tilfældigvis ;-)) lister forbi i det samme, så får hun en godbid.
I går smækkede døren på grund af gennemtræk og min kæreste og jeg farede op af forskrækkelse. Så kiggede vi hen på hende, og hun lå i DYB søvn.
Men her er jo også så meget ro som hun aldrig har prøvet før. Hun er jo vant til 4 børn, 7 hunde + hvalpe så her må være skønt.
aug 2005
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 14 Svar: 171
kender godt lidt til din situation..
Vi har netop været for en uge siden været oppe og hente vores franske bulldog nr. to (en han på 6 måneder)..
Han er faldt utrolig hurtigt til...
som de andre siger, så giv hende tid til at vænne sig til at være ved jer, og væn hende til at der er relativ stille hos jer (altså lad være med at inviterer for mange gæster til at starte med). hvis hun kommer fra et sted med mange hunde/mennesker, er det jo en stor omvæltning for hende at flytte i lejlighed..
Mht. trapperne.. vi bor også på 1.sal, og vi bar/bærer vores hunde (indtil de er 1-1½ år).. umiddelbart vil jeg godt mene at hun vil kunne klare og gå på trapper... men i kunne måske også bære hende nogle gange, for måske at mindske hendes "trappegang"..
Mht. til vejrtrækningen... altså nu har det jo været riemlig varmt her det sidste stykke tid, og de franske skal jo ikke overbelastes her i varmen fordi de pga. deres korte snudeparti kan have svært ved at få vejret.. så vent med de længere ture til senere på aftenen når det er lidt køligere.. og derudover kan dt også være en faktor at hvis hun bare har været vant til at blive lukket ud i en have, ja så er hendes kondi nok ret dårlig, så start med mange lidt kortere ture, og gør dem gradvist længere.. og giv hende gerne en chance for at kunne komme ud på et grønt areal så hun måske kan løbe lidt rundt der..
(hold da op.. det blev vist længere end jeg havde regnet med)...
Men håber du kan bruge det
Held og lykke med hende..
jan 2006
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 50
Mist ikke modet!!
Vores 2 franske har ikke vejrtrækningsproblemer herhjemme, og vores hanhund kan løbe næsten så langt det skal være uden nogen problemer... men ikke nu i varmen. Vi går slet ikke med hundene i dagtimerne, for så koger de helt over. Det er varmen, for der er ingen problemer, når vejret er med moderate temperaturer.
Vores tæve var 2 år da vi fik hende, og vi var helt knuste for hun besørgede alt inde. Vi tænkte, jamen kan det da passe, at hun slet ikke er renlig endnu. Der gik ikke ret lang tid før så var hun helt renlig igen. Hun fik også blærebetændelse med blod i urinen. Vi kontaktede den tidligere ejer for at høre hvad alt det skulle betyde, for alt det havde vi intet hørt om. Han bedyrede at der ingen problemer havde været hos dem. Det hele bundede i stress, viste det sig. Arme hund, den var så forvirret over flytningen, at dens immunforsvar gik helt i bund. I dag har vi den dejligste hund og hun er faldet helt til, og er meget harmonisk.
Det er Dafne. Se selv hvor dejlig hun!
Mange hilsner og tanker
Hanne. I må gerne skrive til mig, hvis i igen får problemer.
I kan bare søge om venskab.
jun 2006
Tusind tak for jeres lange indlæg. Hvor er det dog bare dejlig beroligende at høre.
Ja vi har også fundet ud af at det nok har været vores egen tålmodighed og forventninger der har været årsag til vores bekymringer. For det er jo ret forståeligt som hun reagerer. Dog var hun ude her til aften på en kort tur med min kæreste. Har knurrede hun af en dame de mødte. Min kæreste fortalte at hun var helt ny, og hun var heldigvis meget forstående. Men hvordan vise vi hende at det ikke er OK at knurre af andre? Er det fordi hun vil passe på sine nye ejere?
Mange tak Hanne, har klikket "accepter" til dit venskab
Dejligt med én der kender til vores situation.
Ang. det med at vi skal vente med at gå ture med hende til om aftenen: : men hun skal jo ned og tisse en gang imellem?
dec 2005
Følger: 38 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 82 Svar: 6.144
Plus så undre det mig at det ikke bare er en selvfølge at hunden skal bæres op og ned af de trapper HVER gang... Men det er selvfølelig op til jer selv, men det ville være det mest fornuftige...
Held og lykke med hende.
Meget langt indlæg. Fransk Bulldog.