Tvilsomme hunde {{forumTopicSubject}}
Nu vil jeg tillade mig at spørge (gerne bare ja/nej men argumenter modtages også).
Der ud over er dette ikke en debat, men nærmere en simple statisk afstemning. Jeg ønsker heller ikke henvisning til reglerne på siden KUN personlige meninger.
Ud fra det givne eksempel vil jeg gerne høre folks mening om det er i orden det er brugerne der afgør om en hund er lovlig eller ej ?
Eksempel:
En tilfældig opretter en hund under blandinger og skriver det er en boxerblanding og der kunne måske se ud til at ligne der er noget Amstaff i , men brugeren skriver det er Boxer og Staff.
Så stemmes hunden ud fordi det er helt sikkert et dække eller ?
Og brugeren opretter sin hund igen og siger jamen både moderen og faderen er tavlehunde........
Bliver den så stadig stemt ud ?
Min personlige mening er at alle hunde skal ind - så må andre brugere anmelde den og så må A og HA tage stilling - mener absolut ikke alle brugere kan være politibetjent på et internet forum.
Blandingen ER IKKE ULOVLIG!
Kom glad og på forhånd tak
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Tavle på hunden selv kan bruges som dokumentation for tilhørsforhold, ikke på forældre.
Når det så er sagt - nej, jeg mener det er tåbeligt, at det er en bruger-opgave eller bruger-mulighed at stemme andre hunde ind og ud. Administrationen har lavet begrænsningerne, de må stå for at håndhæve dem.
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.224
På baboom bliver du afvist, hvis folk synes du er grim- på hg kommer du ikke ind, hvis din hund ligner en listehund. Det er betingelserne, når det er brugerne bestemmer
Med dit eksempel, nej jeg havde stadig afvist. Jeg nægter at tro på, at folk er så idiotiske at lave hvalpe på deres tavle hunde, som kommer til at ligne en listehund
okt 2007
Følger: 63 Følgere: 76 Hunde: 4 Emner: 49 Svar: 5.764
Faktisk et ret godt debat emne...
Personligt stemmer jeg sjældent hverken ind ud eller andet, da det ikke er ofte jeg opholder mig på forsiden hvor dette foregår... Men nogen gange hænder det da at jeg lige dropper forbi...
Jeg syntes det er rigtig ærgeligt at det er op til brugerne at sidde og vurdere andres "lovlighed - ulovligheder" og vælge fra eller til...
Det eneste tidspunkt jeg sådan set vælger at smide en afvis, er hvis hunden starter ud med at være en Amstaff blanding, som ikke kommer ind, og derefter skifter race med ganske andet blandings forhold end først angivet
For så har man jo erkendt at det er en listehunde blanding, men forsøger at snige den ind på andre racer fordi man får nej først!!!
jan 2012
Følger: 23 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 4.224
aug 2006
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 61 Svar: 473
okt 2009
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 6 Emner: 51 Svar: 2.252
jul 2010
Følger: 18 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 210 Svar: 3.384
Jeg er lige glad med hvad i mener om folk og om i tror på deres hunde er lovlige eller ej.
Spørgsmålet som i så fint undgik at svare på:
Er det rimeligt det er brugerne der er politibetjent ?
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 253 Hunde: 2 Emner: 425 Svar: 10.635
- Og det ville da være SKØNT, hvis alle hunde kunne komme herind. Hvis jeg er i tvivl, så stemmer jeg bare ikke o.o
Men ellers er jeg enig med CH. Det burde ikke være vores ''job''.
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.577
Det må være op til HG`s administration.
Mange kommer heller ikke ind pga.for lidt tekst el.for dårlige el.manglende billeder, selv om folk lige er kommet ind af døren med deres nye hvalp/hund.
Så igen :NEJ vi bør ikke bestemme hvem der kan komme ind.
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.224
jan 2012
Følger: 23 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 4.224
Nej vi skal ikke godkende , det er HA `s opgave så bliver det mere ensartet / objektivt.
mar 2008
Følger: 34 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 581 Svar: 2.470
Synes der burde være en lille gruppe der "bestemmer" hvilke hunde der skal ind, en gruppe som ingen ved hvem består af kun Ejeren af denne side.
jan 2012
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 3 Emner: 12 Svar: 94
jul 2010
Følger: 59 Følgere: 53 Emner: 215 Svar: 12.899
okt 2007
Følger: 63 Følgere: 76 Hunde: 4 Emner: 49 Svar: 5.764
Du skriver:
"Hvis det havde været et Hundegalleri kun for børn...tør jeg slet ikke tænke på hvor slemt det måtte være for et barn der ikke fik sin hund ind.
...det er da næsten at opfordre til krig ;-(
...eller ligefrem mobning...som vi ellers alle andre steder arbejder hårdt på at stoppe.
...både skoler, arbejdspladser m.m." citat slut
Du har så ganske ret.... Det ville være forfærdeligt... Og jeg syntes heller ikke det skal være op til alle andre hvem der skal ind, eller blive ude osv...
Det må der være andre der tager sig af... om det så bliver lavet om, så man for at få sin hund oprettet herinde, skal sende billeder og beskrivelse på mail eller lign til admin eller ejeren bag siden, så kunne de lukke de hunde ind de mente skulle være her, og derved være dem der står bag beslutningen...
Altså lidt sådan på samme måde som det foregår nu med oprettelse af album osv, dette skulle så bare ikke være synligt før ADMIN har godkendt dette - eller andre der er ansat af ejerne bag denne side!!
maj 2005
Følger: 35 Følgere: 36 Hunde: 2 Emner: 235 Svar: 2.568
Som tingene ser ud nu med hundeloven synes jeg admin/hjælpeadmin skulle gå ind og administrere godkendelse/afvisning af hundene herinde, så vi på den måde kan slippe for de daglige diskutioner os brugerer imellem da jeg synes det fylder utrolig meget herinde.
feb 2012
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 216
maj 2008
Følger: 46 Følgere: 41 Hunde: 1 Emner: 336 Svar: 2.124
- JA
Jeg er helt enig med dig i det!
maj 2008
Selvtægt er heller ikke lovligt.
Herved siger jeg, at når der i HG reglerne står at ulovlige hunde ikke må oprettes, så har man forpligtet sig til at det kun er ulovlige hunde der afvises.
Disse ulovlige hunde er der bekendt enormt få af.
Det er noget der foregår og justeres i det virkelige liv. HG kan max være noget der tager temperaturen på udviklingen.
De bør ikke gå ind og se passivt til at en flok mennesker med personlige agendaer og/eller fordomme overfor visse hunderacer eller hundeejere uden interveren går ind og trykker på knapperne for hvem der må deltage i HGs offentlige debatforum.
Det er udemokratisk og amoralsk!
maj 2004
Følger: 43 Følgere: 36 Hunde: 6 Emner: 79 Svar: 1.425
Ligner hunden en listehund, så lader jeg hellere være at gøre noget, fremfor at afvise. Man må gå ud fra, de fleste er ærlige omkring deres hund. Mener ikke det er mig der skal vurdere, om andre lyver.
maj 2008
Som beskrevet i HGs regler må ulovlige hunde ikke optages.
Det skal bemærkes at ulovlige hunde omhandler, hunde af 13 bestemte racer og blandinger deraf der er født efter den 17.marts 2010.
Hunde af disse racer født før den 17. marts 2010 er ikke ulovlige, men er blot af Loven underlagt skærpede tiltag ude i den virkelige verden.
Der står intet i loven om at disse hundes ejere ikke længere har ligeret til at bevæge sig på nettet som hundeejere.
maj 2008
Hverken HA'erne, eller dem der vil oprette hund herinde samt en del i forvejen HGbrugere kan gøre noget - eftersom der tilsyneladende ude af kontekst og misforstået af skrevne regler er opstået en bevægelse herinde hvorved der konsekvent er lukket af for en bred skare af hundeejere.
Dette på trods af at hverken lovgivningen eller HG's regelsæt opfordrer til dette.
Det synes jeg personligt ikke er okay overfor den skare af hundeejere der gerne vil oprette sit hundeejerskab og sin hund(e) herinde.
Det er heller ikke fair overfor de brugere der i forvejen benytter sig af HG, som rammes af tvivlen, stigmatiseringen der skabes ved at lade disse gisninger og klapjagter foregå uden ordentlig information.
I det hele taget bidrager dette til at forfølge, udelukke/straffe og stemple folk, der intet ulovligt har gjort og intet ulovligt besidder!
jul 2010
Følger: 18 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 210 Svar: 3.384
http://hundegalleri.dk/for_messageDetail.aspx?MSG_ID=506317
Tvilsomme hunde