{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.022 visninger | Oprettet:

tak til {{forumTopicSubject}}

jeg vil gerne sig tak til.

tak til alle jer, der mener stamtavlet ikke er vigtig.

tak til alle jer, der kun mener den kan brugs hvis man skal gå på udstilling..

tak til alle jer som, avler løs på alt der kan trække vejret.

Tak til jer som køber blandninger af muskelhunde racer

tak til alle jer, der køber hvalpe fra tvilsomme udlandsk opdræt

Tak til alle jer, der har købt jeres hvalp fra en hvalpfabrik fordi det var så synd for den.

tak til alle jer der vælger en krævende hund som jeres første.

tak til alle jer som mener hunde træning ikke er nødvendig.

tak til alle jer som ikke gidder socialsere jeres hunde.

tak til alle som ikke kan se jeres hund er farlig.

tak til alle jer som mener at kærlighed er træning nok..

mange tak. for nu slipper vi for det fri hunde valg i danmark

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tak til
  • #1   18. maj 2009 Er der kommet en beslutning fra folketinget nu?

• #2   18. maj 2009 nej til jul regner man med

• #3   18. maj 2009 puha, okay, troede lige at det var besluttet!

• #4   18. maj 2009 Øhm der må være noget jeg har misset. Hvad er det fri hundevalg? Googlede det uden umiddelbart at finde noget smiley

• #5   18. maj 2009 det er bare et spørgsmål om tid. så længe der er så mange folk ikke kan finde ud af at tage ansvar for de hunde som de har, så kommer forbudet..

kan blive så vred. jeg har en veninden som arbejder hårdt med sin dogo argentino og er ved at få den uddannet til redningshund for at vise den altså kan andet end at bide små pudler... og alt det bliver ødelagt af en enkelt idiot med hans hund. og så kan hun starte forfra, med at tage rundt og fortælle og forklare

• #6   18. maj 2009 det fri hunde valg, vil sige man selv kan få lov at vælge hvilken hund man har lyst til at have. og ikke behøver at skulle sotier en masse hunde fra fordi de er forbudte

• #7   18. maj 2009 Ingen årsag Iben K.

Bliver lidt sur, når jeg læser: tak til alle jer, der mener stamtavlet ikke er vigtig.
    Jeg mener ikke det er vigtigt. Mener dog man skal tænke sig om, inden man køber hunde uden papir. Jeg har ingen papir på mine hunde, men derfor er de rene og gode nok. Mener også at der er nogle der avler på ravl og krat, som du også selv omtaler. Det er lige så dumt. Ved godt det er en chance at tage når der ikke er papir på, men jeg køber hund på samme måde som vis der ville være papir på, se forældrene og hvalpene flere gange.. Er forældren sunde og raske, hvalpene ser fine ud, ja så skal de ikke have papir for min skyld.

• #8   18. maj 2009 Der er også masser af indavl i DK, og det er hunde mange gange med tavler.... Så at købe er "ren" hund betyder ikke at man slipper for diverse adfærdsproblemer og specielt sygdomme...

• #9   18. maj 2009 Iben K

Ja, det er synd for dem, som virkelige gøre en god og langvarig indsats for at få en omgængelig og tillidsfuld hund.

Men desværre er det de færeste, som gør denne indsats. langt de fleste gør ingenting.

Så det er de fleste der ødelægger det for alle de andre..

• #10   18. maj 2009 jo jo - det er da sandt at hunde uden tavler er gode nok - men der er bare det at der mangler nogen grundlæggende ting før man avler på disse - og især når vi taler hunde af de racer der er tale om

MENTALTESTEN f.eks - meeen neeej det betyder da virkelig ingenting - og det er da slet ikke fordi der er avlet på alt hvad der ksn kravle at vi står i den situation vi står i nu

ironi kan forekomme

• #11   18. maj 2009 Michelle & Henriette J

Med hensyn til indavl, så kan man jo tjekke det ved den hund man køber med DKK stamtavle, idet det står oplyst på hundeweb. Så den holder altså ikke helt. Til gengæld kan du jo i princippet ikke vide med hunde uden tavler, om det er indavl, for ingen aner jo hvad hunden indeholder.

Selvfølgelig kan man også få hunde med tavler der er syge og har adfærdsproblemer, det er der vist ingen der påstår.

• #12   18. maj 2009 Det er jo heller ikke alle stambogsførte hunde der adfærdstestes før man avler på dem...

• #13   18. maj 2009 Jeg tror nu bare en hund, er en hund... Har haft hund hele livet og har aldrig haft adfærds problemer med dem, stamtavle eller ej. Ud af Dk flere hundrede tusinde hunde, er det trods alt kun en meget lille procent del der bider... Men når det så skriges ud i pressen, er fanden løs... Men det er altså ikke kun "muskelhunde" der er problemer med.

• #14   18. maj 2009 Jeg synes helt klart, du mangler at sige
    tak til dem, der mener (læs naivt tror), at de kan stole 100% på deres hunde og derfor mener, det er deres ret at gå med hunden løs hvor det passer dem..........
    Jeg har selv haft gang i en go diskussion i en anden tråd (løse hunde...)

• #15   18. maj 2009 Der er vi enige... Istedet for et mundkurv regulativ, så skulle der komme et krav om at alle hunde SKAL gå i snor, så var alle problemer løst. Så kan man selv vælge om man vil slippe sin hund, fx i en hundeskov

• #16   18. maj 2009 Lige et sidste spørgsmål til Iben. Hvad definerer en farlig hund for dig? En hund der har bidt før? Racen?
    Alle hunde er jo i relateten farlige.... Hvad nu hvis dit lille pus, pludselig bed en lille hund alvorligt, er hun så pludselig en "farlig" hund? Og lad nu være med at sige, det ville hun aldrig gøre, selvfølgelig ville den kunne det, ALLE hunde kan bide

• #17   18. maj 2009 Michelle, man kan jo tale om potentielt farlige hunde - herunder er min race.

Kunsten er, at erkende man har en race, der nemt kan blive farlig og så lægge en stor indsats i at opdrage herefter og at undgå situationer, hvor læsset kan vælte.

Men alting starter med erkendelse...

• #18   18. maj 2009 Jeg er rørende enig!!

Iøvrigt ville det være rigtig dejligt hvis folk ville sætte sig ind i hvad det vil sige at købe hund med DKK-tavle, inden man fravælger det. Jeg mener bare at man kan jo ikke sige at man ikke har behov for en stamtavle hvis man ikke ved hvad det egentlig er. For der hersker godt mange forkerte informationer om tavler, fx. den der med indavl.

• #19   18. maj 2009 hmm vis den var til mig, vil jeg blot sige at min gamle hund var med tavle. Så jeg er klar over hvad det vil sige..

• #20   18. maj 2009 Næææ det var sådan helt generalt.

• #21   18. maj 2009 jeg syntes der mangler en tak til selvfede, selvhøjtidelige, klog-åger, som er sikre på at det de selv mener er det eneste rigtige -og en tak til dem der altid peger fingre af andres valg - hvis -såfremt og ifald de skullle være modsat den sandhed de selv står for......

Kommentér på:
tak til

Annonce