1.065 visninger
|
Oprettet:
stamtavle? {{forumTopicSubject}}
Hej jeg er den heldige ejer af en mops, men jeg vil gerne have stamtavle på den, kan jeg bare gør det eller hvad ?
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.205
apr 2011
Følger: 32 Følgere: 53 Hunde: 8 Emner: 200 Svar: 12.262
jun 2005
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.120
Du kan ikke få tavle på den nu.
apr 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 3 Svar: 1
jun 2005
Er begge forældredyr IKKE godkendte, kan man i nogle tilfælde skynde sig at få den ikke-godkente godkendt inden hvalpene fødes, og så får hvalpene tavle..
Men man kan ikke - efter hvalpene er født - få avlsgodkendt, og så få tavle på hvalpene..
- tavlen følger hvalpen fra den er 5 uger, kun hvis tavlen er blevet væk kan man få en ny =)
apr 2011
Følger: 32 Følgere: 53 Hunde: 8 Emner: 200 Svar: 12.262
Selvom forældrene har stamtavle, så er det jo ike ksikkert de er gode nok til avl, så derfor kan man ikke kbare lave om på det hen ad vejen.
For at hvalpe kan få stamtavle i DKK (det er den eneste klub jeg kender til), så skal begge forældre have stamtavle OG de skal være godkendte til avl. der er forskel fra race til race på, hvordan de bliver godkendte, men det kan f.eks være, at de skal tjekkes for arvelige sygdomme.
Hvis de så godkendes til avl, så kan man få tavle på afkommet, hvis man har indberettet kuldet til DKK inden hvalpene er 5 uger, før var det 3 uger. Opdrætteren modtager så stamtavlerne imens hvalpen er hos opdrætter, og når hvalpen sælges, så følger stamtavlen hvalpen.
Selvom der er stamtavle på din hvalps forældre, så er de sikert ike kgodkendte til avl og derfor har hvalpene ingen tavle. måske er forældrene ikke tjekket for arvelige sygdomme, måske har de ikek været udstillet og godkendt eksteriørmæssige elelr måske har de slet ikke tavle. udstillingskravet er iøvrigt bortfaldet nu.
stamtavle?