{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.158 visninger | Oprettet:

Vanessa A
Vanessa A
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 18

Stamtavle {{forumTopicSubject}}

Er det muligt at fuske med stamtavlen?
Ikke at jeg har tænkt mig det. Men hvis man nu fx havde to hunde.
En lovlig old english bulldog med stamtavle og en ulovlig amerikansk.
Ville man så ikke bare kunne tage old englishens stamtavle og sige at den tilhørte den amerikanske så den ikke var i fare i forhold til loven?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stamtavle
  • #1   22. jan 2017 I teorien jo, bortset fra at ID mærkning skal stemmet overens med nummeret på stamtavlen. Så hvis hundens ID mærke checkes, vil man vide, at stamtavlen ikke tilhører den pågældende hund.

• #3   22. jan 2017 alle slags dokumenter kan fuskes med

• #4   22. jan 2017 I min race - som vistnok er den eneste med den ordning - kræver en avlskåring en DNA-test.
    Og så er det temmelig svært at fuske med noget som helst. Det er forsøgt og der er folk, der er blevet taget i det...

• #6   23. jan 2017 en amerikansk bulldog (går ud fra det er den du mener med amerikansk) er jo ikke ulovlig hvis den er fra før forbudet..

den er ulovlig at købe og sælge dog, men i sig selv er en voksen ikke ulovlig..

jeg ved ikke hvornår loven med hvalpe gerne må sælges ud af landet er trådt i kraft, der var jo en periode efter forbudet hvor man måtte opdrætte til udlandet

• #7   23. jan 2017 Hold da op, Kenzie, hvilke lande er det ?

Jeg er aldrig stødt på det i forbindelse med pyreneere, så jeg spørger af ren nysgerrighed.

• #9   23. jan 2017 Men for at komme tilbage til spørgsmålet, så ja, det er muligt. Da det blev muligt eller mere tilgængeligt med DNA test af forældredyr, var der lige en periode, hvor flere opdrættere kom i vanskeligheder. Det var situationer, hvor nogen indgav anmeldelser på grund af mistanke.

Det var mit indtryk, at folk var lidt mere forsigtige med at snyde i hvert fald i en periode efter det.

• #10   23. jan 2017 Jeg har en del bekendte i Holland og har parret der flere gange, og jeg har aldrig hørt om det. Den sidste han jeg parrede med var DNA testet, men han er franskfødt. Så vidt jeg kan se, er ingen af den opdrætters andre hunde DNA testet.

Men det ville være en god ide.

Kommentér på:
Stamtavle

Annonce