{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  stamtavle
  • #1   30. okt Ja det kan du hvis du står som ejer i dkk smiley

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

Følgere: 20 Emner: 37 Svar: 855
    #2   30. okt Nej, men du kan købe ny stambog, hvis du står som ejer af hunden.

Uanset hvordan dit forhold er til opdrætter, så skal stambogen følge hunden, så i første omgang ville jeg kontakte opdrætter for at få bogen, hjalp det ikke, ville jeg herefter kontakte DKK for, at få hjælp til at få bogen udleveret.

Ejerbevis tilhører altid ejer.

• #3   30. okt Altså, hvis opdrætter ikke var ejer af hunden da TS overtog den, hjælper det jo ikke at kontakte opdrætter smiley

• #4   30. okt opdrætter var ejer af hunden, men som sagt... så er der helt andre private årsager til at vedkommende nok ikke er det mest samarbejdsvillige. Ikke mod mig personligt, men jeg er nok i kategorien "guilty by association", og har sådan set ikke lyst til at bære med brænde på bålet.
    Jeg står som ejer i hunderegisteret.
    Men har ikke en dyt styr på noget dkk-relateret.

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

#5   30. okt Jeg kender ikke baggrunden for hvordan genbrugshunden er blevet givet Bodil, men fordi opdrætter blev nævnt, troede jeg at den var overdraget af opdrætter smiley

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

#6   30. okt Det er kun den med ejerbeviset i DKK, der kan købe en ny stambog, men igen DKK har regler om, at stambogen skal følge hunden.

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

#7   30. okt Hunden skal altid være registreret i hunderegisteret med den person, der er i besiddelse fysisk af hunden.

• #8   30. okt hun er registreret i hunderegisteret til mig.
    Hun var jo først omplaceret et andet sted, hvor ejerskifte mm aldrig nåede at finde sted. Derfor stod opdrætter stadig som ejer/besidder da jeg overtager hunden... og derfra blev hun overført til mig i hunderegisteret.
    Og da det lissom var "indenfor familien" fik vi aldrig nosset os sammen til at jeg fik stamtavlen.

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

#9   30. okt At være registreret i hunderegisteret som besidder, fortæller intet om hvorvidt man er ejer.

Der ER stor misforståelse omkring dette. Har lige kopieret direkte fra dansk hunderegister:

Dansk Hunderegister registrerer besiddere - altså registrerer vi hunden på den adresse, hvor hunden reelt opholder sig. Vi er ikke et ejerregister. Har du en konflikt omkring ejerskab, er rette myndighed civilretten.

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

#10   30. okt Familie eller ej, så kan man ikke give en hund væk som man reelt ikke ejer. Det lyder mærkeligt, det du har skrevet smiley Men måske bare fordi man ikke kender detaljerne (?)

• #11   30. okt at jeg hentede hunden fra "mellemstationen" var mere end fjong fra opdrætters side, så problemet ligger altså ikke der.
    Det er vel osse ligegyldigt om hunden har været et smuttur i sekundært hjem før jeg henter hende. Situationen ville have været den samme om jeg havde hentet hende ved opdrætter.

• #12   30. okt CM
    jeg har ikke nogen konflikt omkring Ejerskab - jeg kunne blot godt tænke mig at få stamtavlen.

• #13   30. okt Du kan ikke få en stamtavle fra dkk hvis ikke du står som ejer i dkk, hunderegister beviser på ingen måde ejerskab.
    Så skal du kontakte den som står som ejer og får hunden registreret til dig.

• #14   30. okt og det er så lige der jeg kan forestille mig at hurdlen er...

men jeg ved faktisk ikke om ejerskiftet er blevet gjort i dkk - det har jeg jo ikke rigtig nogen mulighed for at tjekke op på.

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

#15   30. okt Når der ejerskiftes i DKK får ny ejer pr. automatik ejerbevis. Har hverken dit familiemedlem eller du modtaget sådan et, så er der ikke ejerskiftet.

Der er altså ingen vejen udenom, vil du gerne have stambog, så er du nød til at kontakte opdrætter.

• #16   30. okt DKK-hunde ejerskiftes via hundeweb, ikke gennem hunderegistret. Har du fået en mail fra hundeweb, hvor du skulle bekræfte ejerskiftet?
    DKK videresender til DHR bagefter.

Når du er registreret som ejer, kan du søge om en erstatningsstambog (dvs en kopi). Men du kan også bare logge ind på hundeweb og tjekke (hvis du har en bruger og har tilknyttet hunden den).

• #17   i går kl. 06:13 Hunden kan altså sagtens stå med en ejer i hunderegister og en anden ejer i dkk smiley det vil altid være ejeren på dkk der er gældende.
    Hvis den ejerskiftes korrekt starter man med dkk og de giver så hunderegister besked.
    Men hunderegister giver ikke dkk besked hvis man har registreret ejerskifte hos dem.

• #18   i går kl. 07:40 Hvad med at kontakte DKK og hører om der dog ikke er en eller anden mulighed?

• #19   i går kl. 08:51 jeg har skrevet til DKK, så håber vi kan hitte ud af det.
    Er der nogen på hundeweb som evt kan se om jeg står som ejer?

• #20   i går kl. 09:23 Man kan ikke slå ejer op på hundeweb. Kun opdrætter. Det er vist kun DKK der kan fortælle dig det.

• #21   i går kl. 09:27 For at ejerskifte en hund i DKK kræves tidligere registrerede ejers godkendelse.

Jeg har stået i situationen engang med en hund, jeg havde opdrættet som skulle skifte hjem. Lang historie kort min hvalpekøber fandt nyt hjem til hunden, da de skulle flytte i lejlighed, gav mig kontakt oplysninger til ny ejer, som på gav hunden videre til et internat efter ganske kort tid, på trods af at jeg havde haft kontakt og bedt ham kontakte mig i tilfælde af problemer. Efter endnu 2 hjem fik jeg endelig fat i hunden igen, og fik den placeret ud i et erfarent pyreneer hjem, hvor den heldigvis levede lykkeligt til sine dages ende.

Den havde heldigvis stamtavlen med, så en vaks ejer fandt kontaktoplysningerne på mig, men den var aldrig ejerskiftet fra første ejer, og det ville de sidste ejere jo gerne have.
    Så jeg kontaktede første ejer, som lod til at være villig nok, men ikke kunne finde ejerskifteblanketten. Det var tilbage da tingene foregik på papir. Jeg kontaktede så DKK, som ikke kunne hjælpe uden første ejers underskrift. Det højeste jeg kunne få dem til, var at sende en ny ejerskifteblanket til første ejer, som første ejer så aldrig underskrev, så hunden blev aldrig ejerskiftet i forhold til DKK.

Det er så mange år siden, så ting kan være anderledes. Men jeg ville nok forvente, at alt stadig afhænger af, at DKK registrerede ejer skriver under på et ejerskifte. Jeg kan ikke se, at DKK overhovedet kan tillade sig at ejerskifte den uden den underskrift eller godkendelse.

• #22   i går kl. 10:44 Jeg tror dkk stadig har ejerskifteblankdtten på papir, syndes vi fik sådan en med til Otto? Der viste opdrætter ikke lige hvordan han skulle skifte fra at være ejer af hvalpene, så da jeg meldte ham til skue i marts stod han under opdrætter...

• #23   i går kl. 10:47 Du har helt ret Lene, der kan ikke ejerskiftes uden underskrift fra den som står som ejer i Dkk, det er den som står som ejere i DKK som reelt ejer hunden, de kan sådan set bare hente den hos TS.

• #24   i går kl. 11:37 Nej, man kan ikke tillade sig at hente en hund, man har solgt. Den der har købt hunden hos opdrætter, skulle gerne have både en kontrakt og en kvittering på købet og kan derved bevise ejerskab i en civil retssag.

Registrering hos DKK er kun i forhold til DKK. Dvs. at du kan f.eks. ikke få stambogsført hvalpe efter en hund, der ikke er registreret som din i DKK, eller som i dette tilfælde få en kopistamtavle.

• #25   i går kl. 12:05 jeg er ikke registreret som ejer i DKk, men har fået et telefonnummer jeg skulle ringe til og så må jeg se hvad det kan føre til.

Kommentér på:
stamtavle

Annonce