{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvis i havde en hund
  • #1   9. mar 2012 Det kommer an på, hvorfor den ikke kan lide børn og hvordan den reagerer...

• #2   9. mar 2012 æææhm nej...ikke hvis det på nogen måde ville være en ubehagelig oplevelse for hunden.

• #3   9. mar 2012 Jamen har en datter på 7 som lige ville løbe en smule tættere på en dame for at spørge pænt om hun måtte hilse på hendes hund, denne dame råbte til min datter at hun ikke måtte løbe hen til fremmede hunde, hvortil jeg stille og roligt forklarede hende at hun ikke ville løbe hen til hendes hund, men tættere på hende så hun kunne spørge pænt om lov...
    Denne dame sagde så at hendes hund ikke kunne lide børn og det er som sådan osse ok, men hvis jeg havde en hund der ikke kunne lide børn ville jeg aldrig have den med et sted hvor dagplejebørn og børnehavebørn konstant kommer forbi og skolebørn som løber frem og tilbage ret tit....
    Min datter blev selvfølgelig meget ked af at damen havde råbt af hende for det var jo ikke det hun ville vise men at spørge hende pænt....

Har så nu sagt at lige meget hvad så må hun hverken gå tættere på eller spørge andre om hun må snakke med andres hunde men bare lade dem være...

• #4   9. mar 2012 Nej, det var nok ikke lige et sted jeg ville komme alt for meget..... både for hunden og min skyld

og for alle de andre på gågaden....

• #5   9. mar 2012 Og siger jo ikke at børn bare vil løbe hen og røre den, men bare det at løbe forbi den kan skisme da ende med et bid hvis den så absolut ikke kan lide børn...

• #6   9. mar 2012 det er da synd for din datter, at hun får sådan en dårlig oplevelse....

Det er kedeligt at en ejer reagerer så voldsomt, at hun skræmmer din datter væk fra at snakke med andre hunde... men hellere være sikker i fremtiden.

• #7   9. mar 2012 Havde nu mest lyst til at sige til denne dame at hvis hendes hund var så slem at min datter ikke fra 3 meters afstand kunne spørge om hun måtte hilse så måtte hun jo give den mundkurv på....

• #9   9. mar 2012 Det kommer an på hvor gammel hunden er, hvorfor den ikke kan li børn og netop hvordan tar det hvis den ikke kommer i direkte kontakt med børnene.
    For man kan jo sagtens gå på selv en gå-gade og holde hunden væk fra hænder som ellers gerne vil kæle dem søde hund".

Men i princippet tar jeg aldrig mine hunde med til sådanne steder, for de har ingen glæde af at gå på en gågade, de risikere bare opskårede poter og irriterende hænder og fødder og et leben fra alle sider.

• #10   9. mar 2012 Min hund er ikke tryg ved børn, men han bider sørme ikke, det tør han ikke, så ja jeg ville godt tage min hund med, han går pænt med mig, og springer ikke frem efter fremmede ej heller børn. Man skal lære sine børn ikke at løbe over til fremmede hunde, for alle hunde kan bide hvis de blir pressede. Men derfor skal de jo ud og gå alligevel.

• #12   9. mar 2012 Jeg har boet midt på en gågade, med en hund, der ikke kunne lide
    børn, det gik ganske glimrende.

Måske har damen "spolet filmen frem" og set din datter fortsætte sit løb mod hunden og af den grund reageret lidt voldsomt.

• #13   9. mar 2012 Jeg synes nu, hun har lov at lufte sin hund hvor hun vil. Det er dit ansvar som mor, at holde dit barn væk.

Jeg havde ikke taget min utrygge hund med sådan et sted, men sådan er vi så forskellige.

• #14   9. mar 2012 Som skrevet hun løb 2 meter mod dem da damen vendte sig om og råbte, hun spurgte mig om hun måtte spørge og jeg sagde ja selvfølgelig må du spørge, men ikke råbe...

Der er nok 500 børn der løber frem og tilbage i vores gågade, vil hun så råbe efter alle andre som kommer hurtigere igennem end stille gående...

Hun har aldrig snakket med en hund uden at spørge ejeren af hunden først... Og selvfølgelig mig om det er ok...
    Det er lært fra mælken af at andres hunde snakker man ikke med uden at spørge ejeren først....

• #18   9. mar 2012 Hun forstår udemærket et nej fra hundeejere og hun går ikke efter andre hundeejere hvis de har sagt nej, men hun går så ej heller rundt alene...

Men ja kan da godt se at damen råbte op nok fordi hun så filmen at hun var fortsat.

Hvad jeg ikke forstår er at man så ikke garderer sig med en mundkurv....

• #19   9. mar 2012 Dengang Nova var ung var jeg ikke sikker på hende i forbindelse med børn. Hun var larmenede og kunne finde på at lave udfald.
    Jeg havde ikke bil og var tvunget til S-togene rundt i københavn MED mine hunde. Konsekvensen hvis et barn skulle klappe hende ved et uheld og Nova skulle hakke barnet ville jeg ikke kunne leve med mig selv, derfor blev hun konsekvent ALTID iført mundkurv i tog og by miljø. Jeg havde den altid med. Ikke kun pga. jeg var bange for hun bed, men også for at signalere til forældrene at hun bestemt ikke var klappe-kramme potientiale.

I dag er det ikke nødvendigt.

• #20   9. mar 2012 NU havde Anika også styr på sin egen datter - så jeg syne ikke ligefrem i kan tillade jeg at sidde og sige, at hun skal have bedre "styr" på hendes datter.... det lyder jo som om det er en hund og ikke et barn i taler om.

Og som Anika selv har skrevet, har hun nu også fortalt hendes datter, at for fremtiden skal hun bare holde sig helt væk fra at spørge folk om hun må klappe deres hunde - desværre er det åbenbart nødvendigt....

• #21   9. mar 2012 Ja jeg ville tage den med mig , jeg går ud fra folk opdrager deres børn, så opdrager jeg min hund.

• #22   9. mar 2012 Sarah -med Boesen,Pallepop og Donk-nu tilsat Juice * >>> Se det kalder jeg en ansvarlig hundeejer... smiley
    Du vidste ikke om han kunne finde på at bide eller ej men tog konsekvensen at der kunne ske det at et barn kom for tæt på... smiley

• #24   9. mar 2012 Ikka han men hun... Sorry...

• #26   9. mar 2012 Alfeisten>>> Hvor er det der står noget som kunne tolkes at hun ikke er opdraget...????

• #27   9. mar 2012 Allergisk overfor snobber og storhedsvanvid .>>> Lige præcis...

• #29   9. mar 2012 Anika: netop. Men vil så desværre sige at det langt fra var alle forældre der accepterede det.

• #30   9. mar 2012 Jeg husker en gang vi havde rotte, en ordentlig bamse, han var glad for alle men men men jeg må indrømme at da jeg havde bundet ham udenfor en butik, hvor jeg kunne stå overfor og lige købe en is og samtidig se min hund, ja så kommer der en Far med to børn, direkte hen til min kæmpe hund, ikke noget med kæl, nej en stor omfavelsen, jeg viste ikke helt hvad jeg skulle, men valgte at gå stille hen og sige de ikke måtte røre ham, istedet for at råbe af børnene, her var det jo faderen der var direkte dum, tænk hvis hunden havde bidt barnet..jeg gyser stadig ved tanken selvom han aldrig havde gjort nogen noget.

• #31   9. mar 2012 Nu er jeg jo ikke en novise inde for hunde, er 38 år gammel har 5 børn der ALDRIG nogensinde er rendt hen til en hund uden at spørge først...
    Men det er første gang jeg har set en sådan reaktion fra en hundeejer, tror så faktisk aldrig jeg har set hende eller hendes hund her i byen...

Men ellers en fed tur med hunden hvis hun skal råbe efter hvert et barn der kommer løbende igennem gågaden...

• #32   9. mar 2012 Allergisk: nej og min kærestes søn på 6 år er bedste venner med hende.

• #33   9. mar 2012 Min hund gider ikke børn eller andre mennesker. Hver eneste gang vi ser et barn løbe mod vores hund eller voksne mennesker kommer over så får vi vores hund til at sætte sig og fortæller folk at han ikke er venlig. Han gider ikke rigtig og kæles for og slet ikke når han er ude og gå tur. Men nu har vi altid vores i snor og han har mundkurv på så hvis et lille barn skulle komme og sige hej kan han ikke gøre noget smiley

• #34   9. mar 2012 Tja det er nu endt i at alt andet med hunden er ret ligemeget, det er kun min datter og jeg der har fejlen... Okay så tager jeg osse den på mig...

Det var nu mere hvordan ens morale er ang at tage en hund der kan være agrresiv over for børn med ned i en gågade som til dagligt er fyldt med børn der løber frem og tilbage...

• #35   9. mar 2012 Vi tager ham også med alle steder hen, det er jo ikke vores hund der opsøger mennesker men omvendt så kan ikke se hvorfor vi ikke skulle tage ham med ind i en gå gade smiley

• #36   9. mar 2012 Kristina S>>> Men i bund og grund så har du jo garderet dig i form af en mundkurv og det var faktisk det spørgsmålet i denne trå er...

Har som sådan ikke noget imod at man tager sin hund med i gågaden da min er med hver dag da jeg bor i gågaden men mere om hvordan man ville gardere sig i sådanne situationer...

• #37   9. mar 2012 Lia er utryg ved børn ældre end kravle stadiet og ja, jeg har haft hende med på stranden, på gågaden, på restaurant og andre befærdede steder. Vi har også nogle gange børn på besøg. Jeg gør det at jeg hele tiden har et øje på hende, så jeg kan nå at gribe ind og gå imellem inden hun føler sig presset, og har tit gået mellem hende og fremmede børn.

Er børnene lidt ældre og stille og rolige, og tager Lia det afslappet så får de lov at ae hende, er de ikke det, så får de at vide at hun ikke vil snakke. Det har der aldrig været problemer med. Hun leger også fint med børn hun kender, men igen...aldrig uden opsyn og aldrig indenfor hvor hun ikke altid har mulighed for at løbe væk hvis de bliver for vilde.

Det skal så sige, at hendes naturlige reaktion er at trække sig hvis børnene bliver for meget og at hun har et tydeligt kropssprog, så jeg meget tidligt i forløbet kan se hvis hun ikke er vildt begejstret.

Det er et spørgsmål om at vurdere situationen, have kontrol over situationen og kende ens hund. Jeg ville f.eks. ikke aldrig tage Lia med i en børnhave eller skole.

• #39   9. mar 2012 Bertha er helle ikke vild medbørn der kommer løbendev mod hende, hun begynder "heldigvis" selv at gø hvis de kommer for tæt på og er meget vilde, dt har en ret god effekt og børnene gør dn anden vej, eller bliver strakt helt rolige;)

Jeg går de steder der passer mig og Bertha. hun er ikke en nervøs hund, men nærmere en bestemt dame der ikke finder sig i vildbasser.. rolige børn eller børn der passere hende siger hun aldrig noget til.
    De må være så vilde de vil, bare de ikke løber mod hende eller gør det lig op af hende:)

det er vel op til folk at styre deres egne børn..

• #40   9. mar 2012 stinne, nu med PUDEpointer;o) P >>> Ja sjovt som en mundkurv faktisk osse kan være et kæmpe hjælpemiddel for ens hund, i form af fred... smiley

• #41   9. mar 2012 det er utroligt hvad en mundkurv kan gøre - straks tror folk man har en stor bidsk og blodig hund, der HELT sikkert vil flå dig i stykker....

*suk*

• #44   9. mar 2012 Jeg har så ikke de tanker om en hund med mundkurv på da mine farvorit hunde er "muskelhunde" og de bliver jo så nu luftet med mundkurv på, og spørger stadig om det er ok at hilse... smiley

Og dog en schæfer med mundkurv på ville jeg straks tænke aggresiv... smiley

• #45   9. mar 2012 når jeg for mange år siden kørte med toget fra Hellerup tif Frederiksberg for at besøge mine forældre, havde jeg pomserne Foxy stor ræveagtig mor ingen børnetække men skikkelig....og Kluddie søn, billedskøn og nuttet bange for børn...men tiltrk dem desværre, og mange gange drønede de ind i kupeen.....så kender det modsatte vej, desværre fik også at vide han ikkke burde befinde sig hvor der kom børn......

• #46   9. mar 2012 Så man skal simpelthen holde sig fra steder hvor der kan komme børn løbene forbi hvis man har "sådan en hund"
    Hvis folk opdrager deres børn så skal jeg som nok sørge for min hund.
    Damen tog såmænd ansvar og stoppede din datter i god tid da hun jo ikke kan læse tanker og vide hvornår og om din datter ville stoppe.
    At en hund ikke kan lide børn, mænd, cykler eller what ever, er da ikke ensbetydende med at de ikke engang imellem netop skal "presses" en smule ellers rykker man sig ingen steder.
    Og hvorfor mundkurv, som sagt en ansvarlig ejer sørger, lige meget hvor man er og hvem der er omkring en, for at hunden ikke kan komme til at gøre skade på nogen eller noget, det behøver man ikke en mundkurv for.

• #48   9. mar 2012 Min hund skal dælme ikke gå med mundkurv, fordi folk ikke kan holde styr på deres unger- og jeg skal nok sørge for at sparke møgungerne væk, inden de når til ham. Jeg havde gjort præcis som damen, hvis der kom et barn løbende bagfra mod mig og min hund.

• #49   9. mar 2012 alfisten.. jeg er chokket over din holdning serfølig skal man have står¨på sien børn men det er børn og der er nogen der lære hurtiger end ander jeg har selv en sønpå 5½ der ikke forstår at alle hunde ik er søde selv om det er fortalt 100000 gange..

nej villle ardrig tage en hund der ik kan lide børn med et sted hen med såmange mensker og børn, tænk hvis der er et lille barn de river sig løs fra mor eller lig.. jeg ville ike tage cancen

• #50   9. mar 2012 HvIs en hund, som ikke kan lide børn (altså ikke noget er aggressiv overfor børn) skal have mundkurv på, så skal børn, som ikke kan finde ud af at hilse på hunde (ikke spørger ejer først, prøver at kramme, hiver i pelsen) vel have håndjern på

• #51   9. mar 2012 debatten her har godt nok taget en drejning jeg ikke rigtig synes jeg vil deltage i da....

Jeg har ikke børn selv (og får det heller aldrig) - men derfor er jeg som hundeejer meget opmærksom hvis jeg er et sted med børn - for man ved aldrig hvad sådan en lille størrelse kan finde på....
    Uanset hvor godt eller dårligt de er opdraget!!
    Der findes jo også voksne mennesker der ikke har noget "filter" - og som måske ikke forstår at man ikke bare fiser hen i hovedet på en hund.

Mundkurv er lige i overkanten - også for mig.
    Den ville jeg kun bruge i det tilfælde, at jeg vidste min hund ikke kunne håndtere at komme ud hvor der er mange mennesker...

• #52   9. mar 2012 Nu bor jeg på en gågade, så Eddie har ikke rigtig noget valg. Han kan ikke lide børn, men forholder sig roligt så længe de ikke løber eller ville røre ved ham. På gågaden holder jeg ham selvfølgelig i kort snor og hvis jeg ser børn i nærheden holder jeg ekstra øje Eddie. Hvis det sker at han har gøet af barn fortæller jeg PÆNT OG SMILENDE at min hund detsværre ikke er så tryg ved børn og undskylder på min hunds vejene. Hvis et barn spørger om lov til at røre ham siger jeg selvfølgelig også nej på en pæn måde. Heldigvis har jeg aldrig oplevet at nogen har prøve at snakke med ham uden at spørge og hvis et barn kommer for tæt på ham er han heldigvis ikke mindre end je kan trække ham væk inden der sker noget.

Altså: jeg ville ikke tage en hund med p gågaden der ikke f.es. Kan lide børn, hvis ikke jeg har 100% styr på det og virkelig er ops på hvor de forskellige børn er i forhold til hunden. Og jeg ville aldrig råbe af et barn fordi MIN hund har et problem. Børn kan være utilregnlige, så man kan ikke forvente at hvis deres forældre har sagt at de ikke må røre en fremmed hund, de så husker det når de får øje på den sødeste hund som de bare må snakke med..

• #54   9. mar 2012 Allergisk - HELT ENIG!!!!

• #55   9. mar 2012 Allergisk...: der er ret stor forskel på "kan ikke lide børn" til "snapper når børn kommer for tæt på".
    Min kan ikk lide børn. Han kunne aldrig nogensinde finde på at gøre noge som helst, hvis et barn kommer forbi. Men hvis de hiver fat i ham for at klappe ham- ja så kan jeg næsten garantere for, at han vil snappe ud efter dem.

• #56   9. mar 2012 Min hund kan også finde på at blive sur på en vild løs hanhund- skal jeg så holde mig fra alle steder, hvor der kunne være en løs hund?

• #57   9. mar 2012 Julie - nu har Allergisk ikke sagt et ord om "ikke kan lide børn" i det indlæg du lige har kommenteret!

• #58   9. mar 2012 Mit job som ejer er jo netop at sørge for, at det ikke sker. Om jeg gør det ved at bede barnet om at hoppe i havnen, ikke tage min hund med eller sætte en mundkurv på- ja det handler vel om, hvordan man opdrager/har hund.

• #60   9. mar 2012 Maiken: læs startindlægget. Der er ingen der har snakket om, at pågældende hund bider børn, som kommer for tæt på- men om en hund, som ikke kan lide børn

• #62   9. mar 2012 Mine hunde elsker børn.... MEN, når vi er inde i byen og gå er det altså noget af en prøvelse nogen gange!
    ALLE folk synes at minster-pigerne ser så søde og nuttede og bamsede ud og mener derfor ofte, at deres unger bare kan gå hen og snakke med de fine hunde. Jeg oplever jævnligt at fremmede børn tager kontakt mens forældrene smilende kigger på... Nogen gange kommer børnene sågar snigende bagfra, eller fra siden, og jeg når ikke at se de!

Ja, jeg er en slem dame... jeg taler højt og bestemt til ungerne og endnu højere til forældrene, som faktisk nogen gange bliver sure over at jeg afviser deres børn?!?... Lad mig dog gå i fred med mine hunde!!
    Måske det bare var blevet for meget for damen?

• #63   9. mar 2012 Jeg ville aldrig sætte en mundkurv på en usikker hund. Det vil da kun gøre den endnu mere usikker og bange. Men igen- ingen snakker om usikre hund- hunde der bider eller andet (jo du gør allergisk...) vi snakker om hunde, som ikke kan lide børn.

• #64   9. mar 2012 minster=monster :O)

• #67   9. mar 2012 Allergisk: du snakker dælme i øst, når jeg taler i vest (men det burde jeg være vant til med dig) en mundkurv gør, at en hund ikke kan forsvare sig- hvis du tager den evne fra en usikker hund, så bliver den endnu mere usikker. Og nej, jeg ville aldrig gå i en gågade med en hund, som er så bange for mennesker, at den ville bide ud efter folk. Min er på ingen måder usikker på tur- han ignorer fint alle omkring ham og passer sig selv. Det har han nok lært da jeg boede i en gågade de første to år af hans liv. Men derfor kan han stadig ikke lide børn

• #68   9. mar 2012 Alfisten. Enig, desuden behøves en mundkurv heller ikke når man er sit ansvar bevidst og på dupperne som damen var netop her.

• #69   9. mar 2012 Det kom meget an på hvordan hunden reagere på børn. Træls hun skulle have en sådan oplevelse :o(( Nu har jeg heldigvis en hund der elsker børn og bare af synet af en barnevogn eller børn begynder at loger med hele kroppen :o)

• #70   9. mar 2012 http://www.youtube.com/watch?v=TUmJDVRDRTQ

Blev lige nød til at poste den sang smiley Den kører tit i mit hoved, når unger ikke kan holde nallerne fra min hund...

Jeg ville tage min hund med sådan et sted og så har folk bare at opdrage deres børn til at holde sig fra hende =)
    Eller - Jeg ville ikke tage hende med sådan et sted, fordi min pige ikke bryder sig om steder med for mange mennesker :b Men hvis hun kunne med sådanne steder, så ville jeg.

• #71   9. mar 2012 Okay Feeed drejning tråden har taget, hundene SKAL være der, BØRNENE kan være der....

• #72   9. mar 2012 Min hund kan slet ikke lide fremmede mennesker.. Så skulle jeg undgå fremmede mennesker helt så kom min hund jo aldrig ud og gå..

Der er bare ingen der får lov til at hilse på ham..

• #73   9. mar 2012 Syntes der er stor forskel på dyr og børn/mennesker...
    Og ja du måtte da gerne få et kram af min datter hvis hun gik med på den men det tror jeg faktisk hun ville... smiley

Og syntes da hun viser stor hensyn ved at spørge før hun rører....
    Jeg selv sagde da ej heller til damen at hun da så måtte tage mundkurv på den... smiley

Forstår bare ikke hvorfor folk skal råbe... Man burde da kunne snakke istedet... smiley

• #74   9. mar 2012 Anika - Jeg synes også der er stor forskel på dyr og mennesker, men der kan være mange grunde til, at damen råber istedet for at tale pænt, årsagen kan man kun gisne om, ingen mennesker reagerer hensigtsmæssigt i alle situationer.

Mine unger er efterhånden store, den yngste er knap 13, men da de var mindre, var reglen her, at man på offentlig vej, ikke rører fremmede hunde overhovedet, så opstår der ingen misforståelser.

Ungerne har undgået dårlige oplevelser med lidt for voldsomme hunde og omvendt er fremmede hundeejere ikke blevet sat i forlegenhed, og har følt sig presset til at lade deres hunde hilse.

• #76   9. mar 2012 ja... undrer mig også over, at hundene SKAL have lov at være overalt - vi andre skal bare holde snitterne i lommerne, om så hunden kommer hen og vil kæle!!

Børn derimod kan åbenbart lige akkurat tolereres på offentlige steder - men har bare at gå i lige linie (læs: snor) ved deres forældre - eller bedst af alt : bare forsvinde!!
    Stikker de hånden ud mere end 5 cm. fra kroppen, vil straffen være at få hånden bidt af, af nærmeste hund inden for en radius af 500 meter!!

Ironi KAN forekomme....

• #78   9. mar 2012 Jeg synes din datter gør det helt korrekt, løber lidt efter damen og spørger fra 2 meters afstand, men tænker at damen nok er blevet forskrækket og måske har troet din datter ville fortsætte. Hvis en hund skal have 5 meter til hver side for at kunne passere et barn, burde den ikke befinde sig på en gågade. En gågade er da ofte et område fyldt med mange forskellige slags mennesker, og man kan da ikke forvente at folk spreder sig så en hundeeejer har 5 meter til hver side!!

Mine egne børn spørger også gerne om de må klappe og har heldigvis ikke mødt en eneste hundeejer der er blevet sur/fornærmet over det. Nogen siger ja og andre siger nej og det respekteres selvfølgelig.

Jeg bliver også ofte spurgt om børn må ae mine. Har jeg tid siger jeg altid ja og benytter samtidig chancen til at lære dem lidt om hunde

• #79   9. mar 2012 Jeg lader de mennesker eller børn hilse på min hund, de spørger gerne inden, ellers snakker jeg med børnene om at det er en rigtig rigtig god ide altid at spørge først... smiley

Det samme med at skulle ae oven på hovedet af hunden at det er en bedre ide at holde sig til siderne eller brystet... smiley

Syntes man kommer meget længere med honning end eddieke... smiley

• #80   9. mar 2012 Først så ja jeg har en hund der ikke kan lide børn og nej jeg tager hende ikke med hen i gågaden, men hun kommer da med i skoven hvor børn også kommer og jeg var altså også blevet tosset hvis der kom et barn løbende mod mig og min hund, om den så elskede børn så skal man ALDRIG løbe hen mod hunde om man så stopper 3 meter før eller ej, det kan hverken ejer eller hund forudse.

Min hund gør ikke børn noget og opsøger dem ikke selv, men kommer der et barn farende i hoved på hende kan jeg ikke love hun ikke ville markere. Derfor er jeg altid obs når vi møder børn og kalder Fluffy på plads og holder hende ind til mig og så beder jeg børnene holde sig væk.

• #81   10. mar 2012 Jeg fandt ud af at min hund absolut ikke kunne lide kvinder i burka ,da jeg havde ham med i gågaden.

• #83   10. mar 2012 Palle >>> Min datter aer hunde ikke nogen dunken her for det har hun lært...

Ja der er børn der løber her i gågaden det kan da ikke undgåes...
    Min datter ved godt man ikke må løbe mod hunde eller heste eller andre dyr, men hun ville gerne kunne nå at spørge damen og selvom hun blev ked af det sagde hun pænt til damen det er da bare ok og kom hen til mig...
    Og hun var 3 meter fra dem da hun stoppede og da hun stoppede vendte damen sig om og råbte som min datter var ved stille og roligt og meget høfligt at spørge om det var i orden hun måtte snakke med hunden dette hørte damen ikke da hun var igang med at råbe og ikke engang et pænt ord da jeg sagde til hende meget pænt at min datter såmænd bare var lidt ivrig da hun er meget hundeglad og hun aldrig ville løbe helt hen til den men bare ville spørge pænt om hun måtte...

Det studse svar var nå men den kan ikke lide børn og vil ikke have hun bliver bidt, hvis hunden kan bide min datter på 3 meters afstand så er det godt nok en dygtig hund....
    Derefter kom der 6 børn på 8-9 år løbende som hun så osse snakkede højt/råbte til... Så burde man ikke have en sådan hund med sig i gågaden....

• #84   10. mar 2012 Anika
    Jeg tror såmen damen har troet din datter ville fortsætte med og løbe mod hunden, og hun har været bange for hunden skulle markere.
    Du skriver længere oppe du aldrig har set hende før. Hun KAN jo være på ferie/ophold, og er jo så nød til at lufte sin hund. smiley
    Havde jeg selv hund som ikke kunne lide børn, ville jeg måske reagere på samme måde, som damen, hvis et barn kom løbende mod hunden. Det er jo dog en advarsel, for barnet ikke skal bides.
    Nu er mine hunde heldigvis ikke hunde som bider, så jeg ved faktisk ikke hvordan jeg ville have reageret, med sådan en hund.

• #86   10. mar 2012 Altså vi har en kæmpe kæmpe skov ca 10 min herfra og en anden skov ca 15 min den anden vej, vi har et kæmpe område ved åen hvor man kan gå og gå hele dagen uden man møder ret mange mennesker, man skal så bare have gummistøvler på nede ved å området...

• #88   10. mar 2012 Jo det er besluttet at hun nu ikke må spørge andre mennesker om hun må snakke... Hvis hun ser en hund så kan hun sige det til mig og så skal jeg nok spørge hvis jeg mener det er ok...

• #89   10. mar 2012 *Team Talkative* . >>> Og med de hunde du har er det nok mig der tigger og beder om at snakke med dem og ender sgu nok osse på jorden rodende sammen med dem... De er dejlige dine hunde... Især staffen... elsker de racer med muskler... smiley

• #90   10. mar 2012 Lad os antage, damen måske er på ophold i selve den gade. Så skal hun jo altså lige ud fra gaden, før hun kan komme i det område.
    Og hvis hun har hunden i snor, så har hun jo altså også lov at gå i gaden. Hun advarede jo trods alt, fremfor at lade som ingen ting, og det syntes jeg er fint nok. smiley

• #93   10. mar 2012 Nu er jeg heller ikke sur på hende men tænkte da tanken at hvis man går med en hund hvor folk både går og løber som ikke kan tage en bette pige på 3 meter hvorfor så ikke tage en mundkurv på hunden, det ville jeg altså have gjort hvis det var mig eller helt ladet være med at tage den med sådan et sted..

• #95   10. mar 2012 Tror slet ikke du ville være i tvivl om både jeg og min datter ville elske at snakke med Poulsen og Jaylee, bare det at vi nok ville bruge ret meget af din tid.... smiley
    Og var det her i byen ville du blive inviteret på kaffe eller the bare for at få lidt mere tid sammen med hunnierne.... smiley

• #98   10. mar 2012 Det korte af det lange er vel egenlig, at fordi man kommer gående med en skøn hund, er det ikke ensbetydende med man gider den skal kæle med gud og hver mand.
    Jeg lader aldrig andre tale med mine hunde, når jeg går med dem. Har simpelhen ikke tiden,til det, og mener mine hunde ikke skal fokusere på at det er kæletid, når vi er ude og motionere.
    Elsker børn, men de kan komme her hjem, hvis de vil nusse hunde. På gaden er der ingen som kæler, her motionerer vi.
    Oveni, kan selv dem mest kærlige hund, være en helt anden hvis der feks er en hund i løb, når den er på gåtur.

• #101   10. mar 2012 Tja jeg ville nu sige at en hund der vil bide et barn der står på 3 meters afstand er aggressiv

• #102   10. mar 2012 Hmm,min søn er vant til hunde,opvokset med dem,med til træning,med i svømmehallen,udstillinger.. Han ved godt hvordan man omgåes hunde.. Men han er altså bare en dreng på 8 år og ja han han kan da glemme,at man ikke må løbe omkring hunde..

De er gerne flere børn på ovennævte steder og de leger altså.. Selvfølgelig skal vi med børn vise hensyn og det samme skal vi der har hund,til børn og voksne smiley

Havde min søn,valgt at LØBE over imod en fremmed hund,ja så var ballen kommet bagfra = mig.. Noget andet havde været,havde han stille nærmet sig og pænt spurgt.. et nej er et nej og længere er den ikke..

Men har en hund en adfærd,i det min søn passerer uden kontakt,som jeg finder til gene,ja så får ejer besked

• #103   10. mar 2012 Det er få hunde,der er agrassive.. de bider i angst !

• #104   10. mar 2012 De kan tillægge sin en i vores øjne agrassiv adfærd,der bunder i angsten.. Ofte får vi indlært den adfærd hos dem,grundet vores egen angst for hunden,skal lave udfald eller bide = vi mister overblikket og hunden har ingen tillid til os,i de situationer

Kommentér på:
Hvis i havde en hund

Annonce