{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
883 visninger | Oprettet:

Hvis bare jeg havde pengene... {{forumTopicSubject}}

... havde jeg hentet hende/ham med det samme...

Ville I sælge en hund til nogen der skriver sådan i en annonce?
Jeg ville nok ikke, da jeg så ville være lidt bekymret for, om de overhovedet havde råd til at have den, hvad godt foder angår, dyrlægetjek osv...

Bare en tanke...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvis bare jeg havde pengene...
  • #1   27. maj 2009 Jeg ville få fnat af folk der konstant skrev "bare jeg havde pengene".. hvis ikke du har dem er du ikke int, og jeg giver ikke rabat fordi du indirekte tigger i annoncen.

• #2   27. maj 2009 Det er lige det jeg tænker, Søster McFluff... Det lyder som om, at de tigger... "Jeg har ikke lige pengene (typisk drejer det sig om få tusinde kroner), men vil du ikke give mig hunden gratis så"

• #3   27. maj 2009 Hvorfor ikke ??

En hund kan koste mange penge og ja, hvis jeg skal have en hund må jeg altså spare op....eller lave en aftale omkring betalingen !!

Dyrlægens regninger kan man få tilskud til, hvis man har sygesikring på hunden...og foder mm. kan man lægge i sit budget !!

Har stor forståelse for, at folk ikke altid har pengene lige nu og her !!
    - og synes ikke de skal straffes for det.....og slet ikke hvis de fx. ½ år senere kom tilbage og ville købe(altså hvis jge var avler)

• #4   27. maj 2009 Lidt interessant læsning smiley

Jeg har også nogen gange studset over bemærkningerne -

"Bare jeg dog havde pengene"

hvilket har fået mig til at tænke om det er en føler man sender ud for det kunne jo være at sælger sagde: "Måske kan vi blive enige om et andet beløb"

• #5   27. maj 2009 Altså hvis jeg skrev det i en annonce er det mere et udtrk for at jeg synes det pågældende dyr bare er MUMS og hvis jeg kunne havde jeg købt på stedet.
    For mit vedkommende ville der ikke ligge noget "tig tig tig giv mig dyret lidt billigere."

• #6   27. maj 2009 Det er nemlig det jeg tænker, Robert2... Rart, når folk lige skriver det jeg tænker, når jeg ikke selv kan smiley

Heidi O - Jeg har også respekt for at folk ikke lige har råd her og nu, det er slet ikke det jeg mener... Det jeg mener, er at det er som om folk "tigger" om en lavere pris, når de skriver sådan. Og hvis de virkeligt var seriøst interesseret i hunden, men ikke havde pengene, vil jeg ikke mene, at man bare går ind på annoncen og skriver "bare jeg havde pengene", så burde man nok kontakte dem privat i stedet og finde en løsning der.

Hvis jeg skulle sælge en hund, ville jeg mene det var useriøst bare at skrive "hvis jeg havde pengene, havde jeg hentet ham/hende nu".

• #7   27. maj 2009 Der er INTET i vejen med ikke at have råd her og nu, men hvad skal sælger vide det for?

• #8   27. maj 2009 Ser det ikke som der tigges om lavere pris...e.lignende, men sådan er vi jo så forskellige !!

• #9   27. maj 2009 ¤ Søster McFluff ¤

Ved heller ikke, hvorfor man skriver det i annoncerne, men synes ikke det er så forfærdeligt ,at nogle gør !!

• #10   27. maj 2009 Jeg kan ikke forestille mig, at jeg ville sælge til "sådan en". At købe hund skal ikke være en impulshandling (ikke dem man køber hos mig i hvert fald) og er det noget man har tænkt over (som det bør være), har man også sparet op.

• #11   27. maj 2009 Jeg ville heller ikke sælge til en, der skrev sådan... For som jeg skrev i starten, så ville jeg være meget i tvivl om de så havde råd til alt det, der følger med hunden efter købet...

• #12   27. maj 2009 Jeg synes ikke at det er forfærdeligt, men jeg ville blive irriteret for det er ubrugeligt for mig som sælger. Jeg ville dog godt kunne leve med spørgsmål omkring hunden selvom vedkommende ikke udtrykker interesse for køb - sundhed o.l, for det er trods alt relevant.

Kommentér på:
Hvis bare jeg havde pengene...

Annonce