{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.490 visninger | Oprettet:

frygt for at søge hund på HG {{forumTopicSubject}}

Jeg blev for 2 mrd siden mor. Chunta er ikke en hund som lever evigt da han har pancreas insulvens og lever derfor på lånt tid.

Da jeg jo har en ændret livssituation så har vi besluttet at vi vil have en anden hunderace og i gamle dage ville jeg så have brugt HG via markedet til at kontakte og snakke med folk som opdrættede racer for at se om jeg kunne finde ligenetop den hund som ville passe i vores familie.

Men jeg føler mig i høj grad svigtet af HG og deres såkaldte jagt af reglementet for jeg kan ikke kontakte via annoncer herinde og spørge ind til temperamenter og sundhed uden at risikere at blive frosset med begrundelse om at jeg ikke er interesseret!

Hvordan kan HA'erne vide det?

Jeg ser ikke anden udvej end at jeg må søge andet steds og det syntes jeg er dybt bekymrende - derudover har jeg sagt nej til flere kollegaer som ellers gerne ville have hjælp til at finde en hund men jeg tør ikke spørge herinde for jeg bliver jo bare frosset!

Syntes det er dybt frustrerende at jeg denne gang jeg søger hund må afskrive en af mine "kontakter"/ muligheder for at skaffe mig den helt rette hund!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  frygt for at søge hund på HG
  • #1   9. mar 2012 Kan du ikke bare skrive i privat?

• #2   9. mar 2012 Stop, stop - nu ser du da også spøgelser smiley Jeg har da skrevet på flere annoncer, og hvis det er spørgsmål til selve hunden er man jo interesseret køber - det bliver man ikke bannet for.
    Hvis det er andre spørgsmål, så send bare en privat meddelelse, ingen problemer!
    Og pøj, pøj med jagten, håber du finder en ny firbenet ven. Jeg kender desværre alt for godt til pancreatis, vores Balou klarede nogle år, men havde så mange andre skavanker, at vi desværre også måtte sige farvel altfor tidligt.

• #3   9. mar 2012 Kan godt følge dig men hvis du laver et emne i forum med en race i overskriften, så plejer de der virkelig ved noget om racen at melde sig..

Spørger du om boxer, så kommer Platugler og krumme på banen
    Spørger du om collie kommer Kennelmor og Lapinette

Men ja man skal kende reglerne så godt at man kan smyge sig uden om hvis man gerne vil søge noget relevant viden

• #4   9. mar 2012 Kirsten .

Desværre.....
    Jeg var int i en hund på min families vegne..
    Sælger sklriver at hunden pga en mindre fejl ikke kan anvendes i udstilling og avl.
    Jeg spørger hvilken fejl og bliver frosset !

• #5   9. mar 2012 Ja man bliver dæleme frosset for småting i disse tider. Jeg synes nu alligevel du skal springe ud i at skrive på diverse annoncer, hvis du har interesse i hunden.
    Jeg kan godt forstå at I søger anden race. Det er ikke let at holde slædehund og baby samtidigt. Vi har to aktive huskypiger og Arthur på nu 1,5 år. Arthur og Nanna er opvokset sammen, og jeg indrømmer blankt at det har været sindsygt mega hårdt at have et sensitivt barn og en aktiv huskyhvalp på samme tid! Men vi klarede det. Lige nu er de i lømmelalderen sammen, og det giver også lidt udfordringer. men nu kender vi jo dem begge, så vi indretter bare livet efter de to.
    Lúa følger bare med - den dejlige tøs smiley

Happy hunting... drømmerace nr. 2 skal nok være derude.

• #6   9. mar 2012 Jeg spurgte til vægt på Chihuahua han da han synede en del størrer end min men samme vagt og blev frosset ( han var til avl, skal ikke have hvalpe, men kunne de ikke vide )

• #11   9. mar 2012 jeg er begyndt at skrive privatbeskeder til dem der har annoncer - så er jeg sikker på, ikke at komme i klemme nogle steder.

Jeg synes nu du burde bruge KG, for her har jeg fornemmelsen af, at der ikke er så mange "dårlige" avlere.

• #12   9. mar 2012 Hvorfor søge hund på hundegalleriet? Hvad med DKKs opdrætterliste, ville det ikke være et bedre sted at starte?

• #13   9. mar 2012 Kirsten: jeg er også blevet frosset, for at stille et relevant spørgsmål, så det du skriver, er kun som det burde være, men desværre ikke som virkeligheden er ....

• #14   9. mar 2012 NB Jeg har valgt at jeg tager på en DKK udstilling og snakker med kenneler men jeg plejer bare at bruge mere tid på at snakke med forskellige da man har forskellige billeder af sin egen race.
    Jeg syntes ikke det kan være rigtigt at man kun kan debattere og spørge om racer i PB.

• #16   9. mar 2012 Jeg må indrømme at jeg finder din frygt ubegrundet...eller måske nærmere fejlplaceret.
    Vil man vide mere kan man jo sende pb til annoncøren.. Man kan også oprette en tråd hvor man spørger ind til en specifik race...
    Endelig kan man skrive pb'ere til folk, som har den race man finder interessant...

Og så er der jo en hel verden udenfor HG, hvor specialklubber, racerepræsentanter, opdrættere m.m. også kan kontaktes og fortælle nærmere...
    :O))

• #17   9. mar 2012 Kunne man så ikke bare finde et andet sted at søge hund??
    Der er da mange andre steder man kan kigge.

• #18   9. mar 2012 Jeg er også stoppet med og finde hund til min søster herinde, og forstår dig godt.
    Ja, du må på udstillinger mm og kikke. God hundejagt.

• #19   9. mar 2012 Forstår ikke problemet Ts skriver om...Hvis man er seriøst intra i en vare, så sender men en pb..eller bedre endnu man ringer hvis der er opgivet et nummer.
    Jeg bruger aldrig annonc. her inde...Det tager for lang tid, og jeg kan lede alle mulige andre steder efter min nye hund end her...

• #20   9. mar 2012 synes bare det må være træls evt at få på til flere pb med samme spørgsmål, hvis et spørgsmål stillet, og svaret kunne ses af andre der læste annoncen, så var det da meget nemmere for alle

• #23   10. mar 2012 Jeg kan slet ikke se hvorfor man skal fryses for at spørge om div. ting, slet ikke når man som sælger har muligheden for at lukke annoncer for kommentare....

Gør man det, så tvinger man interesserede til at tage den over pb ....

• #24   10. mar 2012 det er rigtig man resikere at blive fryset hvis man skriver på de anoncer
    det virker somme tider til at mman træder nogle over tæern som skal sede og forvalte det her inde,jeg kan blive frosset for at skrive det her ,

• #25   10. mar 2012 Jeg syntes det er dybt ærgeligt at alt skal foregå over PB!
    Det virker også underligt på mig. Hvis jeg skulle sælge et produkt ville jeg da være interesseret i at folk spurgte ind til det for så kan man se interessen. Kan godt se det er træls at skulle svare på spørgsmål hvis de ikke gider købe men på den anden side, havde man skrevet alle oplysninger ville ingen spørge!

For mig er sundhedsstatus alfa og omega så bliver jeg sgu nødt til at spørge hvis det ikke står i annoncen. Jeg kan ikke bruge kommentaren at dyrlægen siger det er okay!

• #26   10. mar 2012 tjaa...får sælger det samme spørgsmål igen og igen, så var det måske et vink med en vognstang om det skulle tilføjes annoncen...

• #27   10. mar 2012 Det gør man jo ikke Rene - specielt ikke hvis man ikke ønsker folk skal vide det - nogle udelader det jo konsekvent for at lokke uvidende til at købe deres avl.

Det er problemet for nogle handler det kun om at tjene penge!

• #28   10. mar 2012 tjaa, så lader den seriøse køber jo være med at købe der...

Nøjagtigt som på dba og andre steder.

Vi er helt enige om det ikke er optimalt som det foregår, men svært at finde den helt rigtige løsning på problemet.

Hvis der blev "åbnet" for alle kunne kommentere uden frysninger til følge, så ville annoncer ende ud i ragnarok herinde

• #29   10. mar 2012 Mon ikke problemet ofte ligger i, at når man spørger på en annonce, så gør man det kort, og fortæller ikke grunden til at man spørger.

F.eks.så jeg bruger blive frosset pga. hun kommenterede hundens farve, og en anden fordi hun spurgte om hunden var efter en bestemt hanhund, og hun havde ikke skrevet andet i hendes indlæg..

Jeg har spurgt til det samme, altså afstamningen men tilføjet, at hunden var et muligt købsemne, men kun hvis jeg fik afstamningen at vide - jeg blev ikke frosset.

Jeg tror de korte spørgsmål, nogen gange misforstås og desværre også fordi de bruges af en del, der overhovedet ikke er interesserede i at købe, men bare er nysgerrige.

Kommentér på:
frygt for at søge hund på HG

Annonce