frygt for at søge hund på HG {{forumTopicSubject}}
Jeg blev for 2 mrd siden mor. Chunta er ikke en hund som lever evigt da han har pancreas insulvens og lever derfor på lånt tid.
Da jeg jo har en ændret livssituation så har vi besluttet at vi vil have en anden hunderace og i gamle dage ville jeg så have brugt HG via markedet til at kontakte og snakke med folk som opdrættede racer for at se om jeg kunne finde ligenetop den hund som ville passe i vores familie.
Men jeg føler mig i høj grad svigtet af HG og deres såkaldte jagt af reglementet for jeg kan ikke kontakte via annoncer herinde og spørge ind til temperamenter og sundhed uden at risikere at blive frosset med begrundelse om at jeg ikke er interesseret!
Hvordan kan HA'erne vide det?
Jeg ser ikke anden udvej end at jeg må søge andet steds og det syntes jeg er dybt bekymrende - derudover har jeg sagt nej til flere kollegaer som ellers gerne ville have hjælp til at finde en hund men jeg tør ikke spørge herinde for jeg bliver jo bare frosset!
Syntes det er dybt frustrerende at jeg denne gang jeg søger hund må afskrive en af mine "kontakter"/ muligheder for at skaffe mig den helt rette hund!
jan 2010
Følger: 47 Følgere: 46 Hunde: 6 Emner: 511 Svar: 4.066
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.227
Hvis det er andre spørgsmål, så send bare en privat meddelelse, ingen problemer!
Og pøj, pøj med jagten, håber du finder en ny firbenet ven. Jeg kender desværre alt for godt til pancreatis, vores Balou klarede nogle år, men havde så mange andre skavanker, at vi desværre også måtte sige farvel altfor tidligt.
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.433
Spørger du om boxer, så kommer Platugler og krumme på banen
Spørger du om collie kommer Kennelmor og Lapinette
Men ja man skal kende reglerne så godt at man kan smyge sig uden om hvis man gerne vil søge noget relevant viden
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.433
Desværre.....
Jeg var int i en hund på min families vegne..
Sælger sklriver at hunden pga en mindre fejl ikke kan anvendes i udstilling og avl.
Jeg spørger hvilken fejl og bliver frosset !
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.772
Jeg kan godt forstå at I søger anden race. Det er ikke let at holde slædehund og baby samtidigt. Vi har to aktive huskypiger og Arthur på nu 1,5 år. Arthur og Nanna er opvokset sammen, og jeg indrømmer blankt at det har været sindsygt mega hårdt at have et sensitivt barn og en aktiv huskyhvalp på samme tid! Men vi klarede det. Lige nu er de i lømmelalderen sammen, og det giver også lidt udfordringer. men nu kender vi jo dem begge, så vi indretter bare livet efter de to.
Lúa følger bare med - den dejlige tøs
Happy hunting... drømmerace nr. 2 skal nok være derude.
mar 2009
Følger: 56 Følgere: 56 Hunde: 3 Emner: 240 Svar: 1.997
nov 2011
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 6 Svar: 374
Jeg synes nu du burde bruge KG, for her har jeg fornemmelsen af, at der ikke er så mange "dårlige" avlere.
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 1.342
feb 2006
Følger: 85 Følgere: 86 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 15.266
okt 2006
Følger: 45 Følgere: 40 Hunde: 5 Emner: 237 Svar: 1.655
Jeg syntes ikke det kan være rigtigt at man kun kan debattere og spørge om racer i PB.
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.611
Vil man vide mere kan man jo sende pb til annoncøren.. Man kan også oprette en tråd hvor man spørger ind til en specifik race...
Endelig kan man skrive pb'ere til folk, som har den race man finder interessant...
Og så er der jo en hel verden udenfor HG, hvor specialklubber, racerepræsentanter, opdrættere m.m. også kan kontaktes og fortælle nærmere...
:O))
jan 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 29 Svar: 907
Der er da mange andre steder man kan kigge.
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.174
Ja, du må på udstillinger mm og kikke. God hundejagt.
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.184
Jeg bruger aldrig annonc. her inde...Det tager for lang tid, og jeg kan lede alle mulige andre steder efter min nye hund end her...
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.612
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 59 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.787
Gør man det, så tvinger man interesserede til at tage den over pb ....
mar 2008
Følger: 15 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 44 Svar: 2.205
det virker somme tider til at mman træder nogle over tæern som skal sede og forvalte det her inde,jeg kan blive frosset for at skrive det her ,
okt 2006
Det virker også underligt på mig. Hvis jeg skulle sælge et produkt ville jeg da være interesseret i at folk spurgte ind til det for så kan man se interessen. Kan godt se det er træls at skulle svare på spørgsmål hvis de ikke gider købe men på den anden side, havde man skrevet alle oplysninger ville ingen spørge!
For mig er sundhedsstatus alfa og omega så bliver jeg sgu nødt til at spørge hvis det ikke står i annoncen. Jeg kan ikke bruge kommentaren at dyrlægen siger det er okay!
jan 2006
okt 2006
Det er problemet for nogle handler det kun om at tjene penge!
jan 2006
Nøjagtigt som på dba og andre steder.
Vi er helt enige om det ikke er optimalt som det foregår, men svært at finde den helt rigtige løsning på problemet.
Hvis der blev "åbnet" for alle kunne kommentere uden frysninger til følge, så ville annoncer ende ud i ragnarok herinde
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.227
F.eks.så jeg bruger blive frosset pga. hun kommenterede hundens farve, og en anden fordi hun spurgte om hunden var efter en bestemt hanhund, og hun havde ikke skrevet andet i hendes indlæg..
Jeg har spurgt til det samme, altså afstamningen men tilføjet, at hunden var et muligt købsemne, men kun hvis jeg fik afstamningen at vide - jeg blev ikke frosset.
Jeg tror de korte spørgsmål, nogen gange misforstås og desværre også fordi de bruges af en del, der overhovedet ikke er interesserede i at købe, men bare er nysgerrige.
frygt for at søge hund på HG