Frygt for fyrværkeri {{forumTopicSubject}}
Min hund Sowensa oplevede sit første nytår sidste år - i hvert fald det første siden jeg fik hende. Da hun er fra et internat i Spanien er det jo ikke til at vide, hvad hun har oplevet før =)
Hun reagerede ikke positivt, og jeg vil gerne ændre hendes oplevelse i år. Det betyder i korte træk, at hun får et eller andet så hun sover hele aftenen væk.
Men der er også et problem nu. Inden for det sidste to uger har jeg mindst tre gange hørt nogen fyre et eller andet af der gav et ordenligt bang, og stakkels Sowensa flipper helt ud. Er vi ude at gå begynder hun straks at trække mig i retningen af der hvor jeg bor, og selv når hun er inden for med lukkede døre og vinduer bliver hun meget oprørt.
Jeg kan jo ikke bedøve hende fra nu og en uge ind i januar *Gg* så jeg har prøvet at finde en CD eller DVD med fyrværkeri-lyde på et eller andet bibliotek i Danmark - men jeg kan sgutte finde nogen! Så jeg må nok ud og købe en.
Men da min økonomi er stram vil jeg helst ikke gå ud og købe et eller andet uden at vide, om det er godt eller ej. Så kan nogen herinde anbefale noget?
jul 2010
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 41 Svar: 618
apr 2009
Følger: 34 Følgere: 38 Hunde: 8 Emner: 169 Svar: 3.803
Jeg gjorde simpelthen det at hver gang der var et brag så rejste jeg mig sammen med hundene og voldfodrede dem med Frolic eller andet (havde et glas stående i alle rum)
Med det resultat at hver gang der var brag så røg de fortsat op som trold af en æske, men kun for at komme hen til mig og få en lækker -)
De er ikke trygge ved skud og bliver det aldrig, men det er blevet bedre og de "lever med det" når bare de får en lækker
dec 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 3 Annoncer: 1 Emner: 25 Svar: 83
Jeg har også tænkt på DAP, men det er igen det med penge. Denne måned er stram, og næste bliver det også, så jeg tror ikke der bliver plads til det, desværre. Eventuelt må jeg ønske mig en til jul =)
Det med godbidderne vil jeg prøve. Hun er en madgris, som de fleste hunde, så mon ikke hun vil finde det behageligt =)
apr 2010
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 22 Svar: 185
feb 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Svar: 4
Jeg har i mange år haft hunde som ikke kunne lide starten vinteren pga. fyrværkerri - Min gamle hønsehund som døde for 4 år siden fik nogle piller så den sov hele aften, og jeg var glad, men senere hen har jeg erfaren at dette IKKE var nogen god løsning.
For godt nok sover hunden, men den er stadig angst og den registrere altså fyrværkerri, og hvad med dagene op til nytårsaften osv
min nye hun på 4 år og også bange for fyrværkerri, og det er blevet sådan at han nu begynder at blive bange når vi nærmer os efterår og den mørke tid, fordi han ved at det er forbundet med lyde han ikke kan lide, og det glæder ikke kun fyrværkerri, det gælder også torden og regnvejer gør ham utryk... og alt det skyldes at han ikke er blevet ordentlig behandlet
Derfor har han nu i en periode fået zylkene, som er et naturmiddel man kan købe hos dyrelægen. Man giver hunden det i hele november og december måned for at forebygge og styrke hunden og fjerne angste og lære hunden at tackle situationerne hvor der skydes af.. Det fungere super super godt
Min hund får også et andet middel på recept og skal så suplere med zylkene for at give fuld effekt..
Lad være med at få de piller hvor hunden falder i søvn.. jeg har hørt om hunde der døde fordi hunden fik for mange piller.. og fordi folk bare ville have den til at sove..
så hjælp hunden af med angsten istedet, det er meget bedre
nov 2005
Følger: 82 Følgere: 76 Hunde: 1 Emner: 1.155 Svar: 19.288
I samråd med dyrlægen skal jeg bare gi ham lov til at være angst og lade ham bo under sengen og kun gå de ture HAN vil - så lyt til jeres hund og lad den bestemme, hvad den vil/ikke vil og gi den da lov til at være bange....alternativt ja, men måske er det sådan det i nogle tilfælde bør gøres - og husk lige hyggen ;D
dec 2008
Jeg tror jeg ska forberede mig bedre i år. Nu ved jeg hvordan hun reagerer, så måske noget mildt beroligende som det hun fik sidste år kombineret med en bedre mulighed for at gemme sig. Simpelthen sørge for at der er noget hun kan kravle ind under.
Jeg er ikke meget for at slå hende helt ud med medicin, men det er samtidig meget svært at se hende så angst. Selvfølgelig er det ikke meget bedre hvis hun er sover dybt men stadig er bange - så er det jo kun mig det hjælper, fordi hun ikke kan vise angsten.
dec 2008
Jeg har heldigvis fundet en dansk side hvor 30 piller i hendes styrke kun koster 110 kr. Så det prøver jeg at bestille og håber virkelig, at det virker.
Frygt for fyrværkeri